Itse yritän juuri järjestää elämääni niin, että tällä hetkellä 12-vuotias pikkusiskoni voisi muuttaa luokseni muutaman vuoden sisällä. Ainoa mitä pelkään on se, että sosiaaliviranomaiset eivät hyväksy järjestelyä... Olen vain kymmenen vuotta siskoani vanhempi. Olen yksinhuoltaja, mutta hyvinpärjäävä sellainen. Minulla olisi runsaasti aikaa siskolleni ja uskon voivani olla tarpeeksi aikuinen luotsaamaan hänet teini-iän läpi.
Tämänhetkisessä kodissaan - äidin ja isäpuolen luona - hänen painoaan kritisoidaan avoimesti, syömisiä kyttäillään ja niitä kommentoidaan sivullisillekin. Isäpuoli on kokoajan hänen kimpussaan jokaisesta pikkuasiasta. Nipottaa, väheksyy, halveksuu, haukkuu, vertailee siskoani muihin lapsiin. Haukkuu tyhmäksi, kritisoi hänen ulkonäköään (ei pelkästään lievää ylipainoa vaan myös hänen hiuksiaan ja vaatteitaan). Siskoni alkaa olla hyvin rikki. Ovat olleet perheneuvolan asiakkaina. Isäpuoli ja äiti ovat taitavia puhumaan. Vaikuttavat monella tapaa "ihanneperheeltä", koulutetut työssäkäyvät "kypsät" (=iäkkäät) vanhemmat. Rahaa on. Saavat ilmeisesti syyt lapsen niskoille; sisko on tyhmä, laiska, niskuroiva ja vaikea. Oikeasti siskoni on herttainen, luova, ahkera ja hyväsydäminen. Nykyään todella epävarma itsestään. Ei uskalla kertoa omia mielipiteitään.
Ensimmäinen askel meillä on suurempaan asuntoon muuttaminen. Sitten annan siskolle avaimen meille ja hän alkaa käymään meillä entistä enemmän. Saa oman huoneen. Mutta en kyllä pärjää hänen kanssaan ilman mitään taloudellista tukea, että jossakin vaiheessa on tehtävä virallinen muuttoilmoitus ja siitä se sota varmaan syttyy. Toivon, että sos toimi puoltaa luonani asumista. Toivon myös, että siskoni sopeutuu paljon pienempään tulotasoon eikä kaipaa sitä materiaa mitä siellä äidin ja isäpuolen luona on.