meille tulee joka vuosi liikaa paketteja, vaikka itse emme hankkisi ollenkaan. Lahjoja avataan monta päivää joulun jälkeen ja juuri siksi ettei menisi sellaiseksi liukuhihna avaamiseksi. Lapsemme on meidän ainoa ja suvun nuorin, kaikki muut jo isoja koululaisia ja varmaankin siksi suku ostelee kaiken mahdollisen. 1½v sai lahjaksi mm. 75l duploja!! Huone tursuaa nyt 4v. lapsella leluista, mutta kun itse ei voi vaikuttaa lahjan antajaan aina. Tosin suurimman tilan vievät nuo duplot, joita on kertynyt nyt 90l verran.
Laitan aika kovalla kädella tavaroita kiertoon pari kertaa vuodeaa, mutta siitäkin huolimatta tavaraa on liikaa. Tänä vuonna toivoisin, että kysyvät meiltä mitä lahjaksi voisi antaa. Kysyisivät minkä kokoista vaatetta käyttää, kun nekin kaikki on aina olleet liian pieniä, ihanat villasukat joita käly on tehnyt on aina olleet lapsen jalkaa monta kokoa pienemmät.. harmittaa vietävästi, kun tavallaan toisen hieno lahja jää täysin käyttöä vaille. Tosin kiertoonhan ne menevät sitten, mutta kuitenkin.
Oma lapseni arvostaa myös pehmeitä paketteja tai ainakinon tähän päivään saakka aina ollut innoissaan kaikista vaatepaketeistaan.
Tänä vuonna toivoi kolmea legon juttua ja yhden ostin itse eli saa meiltä vanhemmilta yhden ison paketin, periaatteeni on se, että yhden toiveen vähintääkin pitäisi toteutua ja näin siis tänä jouluna.
Pian teemme siivouksen hänen kanssaan ja yhdessä karsimme leluja joilla ei ole leikitty aikoihin, ne viedään varastoon, jos ovat vielä niin tärkeitä ettei niistä kokonaan raaski luopua. Niitä sitten vaihtelemme välillä.