V
"vieras"
Vieras
Miehen kanssa oli puhe tuosta ja hän sanoi menevänsä vain päivän kerrallaan. Ei osaa ajatella sen pidemmälle. Itse taas olen tiettyjä asioita pohtinut jo 2012 syksyyn asti ja osassa on suunnitelmia jopa kolmen vuoden päähän asti. Miehen kanssa keskustelin noista asioista mitä olen miettinyt mm. tuohon 2012 keväälle niin se sanoi ettei osaa ajatella sinne asti ja asiat voi muuttua jne. Itse taas mietin monessa asiassa todella pitkälle, enkä nää siinä mitään, että "asiat voi muuttua-älä ajattele" vaihtoehtoa. No meidän perheessä minä teen suunnitelmia ja ajattelen tuolleen pitkälle menevästi ja mies menee sitten mukana. Nytkin sanoi, että hyvä kun olen ajatellut asiaa, mutta hän ei osaa ajatella sinne asti ja asiat voi muuttua. Tottakai tiedostan, että asiat voi muuttua, mutta ei se muuta minun ajattelutapaa. Asiat voi muuttua ja se siinä ja sitten taas mietin toisenlaisen vaihtoehdon. Viime kesänä tapahtui jotain tosi ikävää elämässäni ja tiesin suunnitelmieni menevän osaksi uusiksi, mutta en tiennyt miten ne menee uusiksi ja olin äärettömän sekaisin päästäni ennen kuin olin miettinyt uudet tulevaisuuden kuviot. Siis tuo pitkälle ajattelu varmaan teki sen ja jos eläisin päivän kerrallaan olisin vaan ottanut kaiken vastaan.
Kuinka pitkälle te muut ajattelette elämää ja teette suunnitelmia? Minä olen elänyt kaukana tulevaisuudessa jo niin kauan kuin muistan. Eräässä koulutuksessa oli kerran puhetta näistä ja esitelmöijä sanoi mielessään kauaksi suunnittelevan työskentelevän yleensä johtajana jne., mutta eipä minun työt ole mitään johtajan töitä koskaan ollut.
Kuinka pitkälle te muut ajattelette elämää ja teette suunnitelmia? Minä olen elänyt kaukana tulevaisuudessa jo niin kauan kuin muistan. Eräässä koulutuksessa oli kerran puhetta näistä ja esitelmöijä sanoi mielessään kauaksi suunnittelevan työskentelevän yleensä johtajana jne., mutta eipä minun työt ole mitään johtajan töitä koskaan ollut.