KUINKA VARMA tai KUINKA EPÄVARMA olet auton ratissa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelkuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelkuri

Vieras
Minulla on olu kortti 5vyotta, mutta janut olen yhteensä noin vuoden.
Pelkään ajamista ja liikennetilanteita.
Kauhulla odotan tilanteita risteyksissä joissa valoyhteys ei toimi.


 
Alkuperäinen kirjoittaja pelkuri:
Minulla on olu kortti 5vyotta, mutta janut olen yhteensä noin vuoden.
Pelkään ajamista ja liikennetilanteita.
Kauhulla odotan tilanteita risteyksissä joissa valoyhteys ei toimi.

mulla ollut kortti 3vuotta..ensimmäinen vuosi oli samanlainen kuin sinulla..nyt ajelen kuin mikäkin rahtari ;)
 
Kyllä mä olen alusta lähtien uskaltanut ajaa ihan normaalisti, vaikka autonkin ehdin ajaa pellolle (kirjaimellisesti) kun kortti oli ollu yhden päivän... Talvella ajelen varovasti... Omien taitojen mukaan kannattaa ajaa...
 
Mulla ollu kortti 10v, maantiellä ajaessa tai vähänkin tutummissa paikoissa tunnen kyllä olevani varma. Asia erikseen on sitte vieraat kaupungit, joissa ajamista pyrin välttämään aika tehokkaasti... :snotty:
 
Ihan rohkeasti ajelen, mutta myönnettäköön, että välillä hirvittää kun lapset ovat kyydissä. Vaikka oma ajaminen tuntuisi miten varmalta tahansa ja vaikka kuinka menee rauhassa ja liikennesääntöjen mukaan, ei voi koskaan tietää, tuleeko mutkan takaa rattijuoppo, hirvi, mustaa jäätä...
Lasten myötä itseltä on jäänyt kaikki kaahottaminen pois ja aika kärkäs olen huomauttelemaan muillekin ylinopeudesta ja turvaväleistä. (ilmankos mua ei yleensä huolita kyytiin... ;) )
 
Olen suht varma, kuiva kesäkeli on kaikista paras autoilukeli tietysti. Mutta mun oli heti kortin saatua pakko lähtee kelillä kun kelillä rattiin (koulumatkaa oli 60km) ja siinä oikeastaan sitten vaan varmuus kasvo.
Pimeä ja rankkasade on kaikista kurjimpia kelejä mun mielestä. Kortin oon saanu toukokuussa ´05
 
Kortti ollu 7 vuotta. Ekoina vuosina ajelin aika vähän ja nekin aina samoja reittejä.
Nyt viime vuosina ajellu enemmän ja yksin.
Työmatkat menen autolla, reitti aina sama mut kyllä siinä säiden vaihdellessa saa kokemusta.

Lähden uusiin paikkoihin ajelemaan jos on joku vieressä opastamassa. Yksin en mielelläni lähde etsimään jotain paikkaa. Yleensä katson tarkkaan kartasta tai käyn jopa etsimässä paikan etukäteen valmiiksi, jotta osaan sitten ajaa suoraan oikeaan paikkaan.

Helsinkiin en lähde ajamaan edes opastaja vieressä :D

Mitä tuosta nyt sit ottaa selvää ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Varma olen, paitsi taskuparkeissa. :D

Mulle ei muuten autokoulussa opetettu taskuparkkeerausta, siks mä en sitä koskaan ole tehny, enkä varmasti teekään... Jos on pakko ajaa kadunvarteen niin ajan niin että pääsen siihen suoraan, ilman peruutuksia, mieluusti ihan eteen tai taakse...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Varma olen, paitsi taskuparkeissa. :D

Mie oon viimeeksi taskuparkkerrannu eilen, ja sitä ennen autokoulussa, hyvin meni ja kerralla vielä oikein. Yleensä en kadun varteen tykkää peruuttaa mut nyt ol pakkotilanne eilen. Voisin antaa ittelleni kympin siitä :whistle:
 
rakastan autolla ajamista!!! tullut verenperintönä isältä ja suuntavaistokin on melko pettämätön =) juuri viimeviikolla ajaa töräytin valkeakosken liikuntahallille niin, että vilkaisin karttaa lähtiessä :D :D ja reippaasti ajelen kyllä minne vaan :D
 

Yhteistyössä