Kuka kehtaa väittää ettei avoimia työpaikkoja olisi tarjolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Ne patalaiskat sohvaperunat, joiden mielestä on kivempaa maata sohvalla kotona ja saada tukirahoja, kun tehdä jotain muuta töitä kun alunperin oli ajatellut.

No eiköhän näitä ole aika pieni määrä. Varmasti moni haluaisi ensisijaisesti tehdä koulutusta vastaavaa työtä, ja siinä ei ole mitään väärää. Eikä se laiskaksi tee vaikkei töissä kävisi :)

T: Töissä oleva joka tekee työtä mitä ei ollut ajatellut.

Alkuperäinen kirjoittaja Nöpönen:
joo, onhan noitä töitä, mutta ei minun mielestä koulutetun ihmisen tarvitse suostua mihinkään oveltaovelle kiertävän pölynimurikauppiaan hommaan..

Eli ensin yhteiskunnan taytyi maksaa sinulle korkea koulutus ja nyt viela tyottomyystukea, koska sina et halua ottaa mita tahansa hommaa vastaan vaan mielummin olet kotona?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on kyllä kaksikin työpaikkaa mutta puolustan silti näitä työttömiä! Mikä helkutti siinä on niin vaikeeta ymmärtää että joka tuppukylästä sitä työtä ei vaan joko ole tai sitä ei itselle saa? On varmasti niitäkin, jotka oikein mielellään levittää persettään työttömänä ja käy vaan pakolliset kurssit, mutta kyllä tässäkin asiassa tollanen yleistäminen on aika kohtuutonta!

Mika pakko siella tuppukylassa on asua? Ei varmaan mikaan pakko.

Alkuperäinen kirjoittaja Seera:
Alkuperäinen kirjoittaja Nöpönen:
joo, onhan noitä töitä, mutta ei minun mielestä koulutetun ihmisen tarvitse suostua mihinkään oveltaovelle kiertävän pölynimurikauppiaan hommaan..

Eli ensin yhteiskunnan taytyi maksaa sinulle korkea koulutus ja nyt viela tyottomyystukea, koska sina et halua ottaa mita tahansa hommaa vastaan vaan mielummin olet kotona?

Peesi.

Vain taivas rajana työttömän ahneudelle.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:

Ööö, vaikkapa puolison työ? Lasten koulut? Tukiverkko?

Puolisot voivat tarvittaessa asua eri paikoissa (nain mekin jouduttiiin) tai muuttaa alueelle missa kummallakin on mahdollisuus saada tyopaikka. Lapset myos joutuvat muuttamaan kouluaan perheen hyvinvoinnin eteen, ei maailmaa kaada. Tukiverkkoja ei monellakaan ole, huono tekosyy. Ja tukiverkot Suomen sisalla ovat kuitenkin tarpeeksi lahella.

Tekosyita kaikki, nykyaan tarvitsee joskus muuttaa tyonperassa, se on fakta.

Puolisot voivat tarvittaessa asua eri paikoissa (nain mekin jouduttiiin) tai muuttaa alueelle missa kummallakin on mahdollisuus saada tyopaikka. Lapset myos joutuvat muuttamaan kouluaan perheen hyvinvoinnin eteen, ei maailmaa kaada. Tukiverkkoja ei monellakaan ole, huono tekosyy. Ja tukiverkot Suomen sisalla ovat kuitenkin tarpeeksi lahella.

Peesi.

Tekosyitä työttömillä tuntuu riittävän.

Ei jaksa lukea koko ketjua, silti pitää nokka työntää soppaan :p

Jos ei omalta alalta löydy töitä, niin kouluttautuu sellaiselle alalle mistä niitä löytyy. Helppoa, silleen ei tarvi olla vuosikausia työtön. Ja juu, itse oon tehnyt näin parikin kertaa, yhteensä 34 päivää työttömänä koko elämän aikana ja ammatteja 5.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Ne patalaiskat sohvaperunat, joiden mielestä on kivempaa maata sohvalla kotona ja saada tukirahoja, kun tehdä jotain muuta töitä kun alunperin oli ajatellut.

Mä myönnän olevani yksi noista. :D Ei siis kertakaikkiaan vaan huvita mennä töihin. Lapsi on 10 kk, ja äitiysloma loppui kuukausi sitten. Paljon kivempaa lapsen kanssa kotona kun töissä. Mut ei kuulu teille. :whistle:

Täällä oli tasan 2 työpaikkaa auki (sairaanhoitajan ja sivistystoimen johtaja). Ei ole kumpaankaan koulutusta. Ja muutto ei onnistu. Miehellä oma yritys kahden muun osakkaan kanssa täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Ja tekin muuttaisitte varmasti hyvinkin nopeaan jos kaikki yhteiskunnan tuet lakkaisivat...

Siis kun edelleen, meillä molemmilla on töitä! En vaan ymmärrä niitä, jotka eivät ymmärrä työttömien tilannetta. Ei kaikki asiat aina ole niin yksioikoisia.

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Ja tekin muuttaisitte varmasti hyvinkin nopeaan jos kaikki yhteiskunnan tuet lakkaisivat...

Siis kun edelleen, meillä molemmilla on töitä! En vaan ymmärrä niitä, jotka eivät ymmärrä työttömien tilannetta. Ei kaikki asiat aina ole niin yksioikoisia.

Totta. Joskus ei vain saa vaikka miten etsisi ja yrittäisi.

Johan on tytöllä jutut! Kiitos vaan, minä ainakin mieluummin olen kotona työttömänä kuin laitan työn perhearvojen edelle. Lapset tarvii isäänsä että äitiänsä kyllä molempia päivittäin, lienee jossain tutkittu että näin on parasta. Töitä löytyy sitten, varsinkin täällä Etelä-Pohjanmaalla, kun on löytyäkseen. Joka kuukaan ei ole mitä hakea, toisinaan taas on useampi.

<olen kaupunkikierrokseni tehnyt ja palannut takaisin kotiseudulle, että ei tarvi siitäkään olla paitsi. Nyt pistän lapseni etusijalle ja olen luultavasti työttömänä aina siihen saakka kun menevät molemmat kouluun ja sitten voin ajatella vaikka omaa ruokaravintolaa ja ehdin sittenkin vielä maksamaan vaikka miljoonia veroja ennenkuin loppu tulee, ellei tuo sika sitten yllätä.

Johan on tytöllä jutut! Kiitos vaan, minä ainakin mieluummin olen kotona työttömänä kuin laitan työn perhearvojen edelle. Lapset tarvii isäänsä että äitiänsä kyllä molempia päivittäin, lienee jossain tutkittu että näin on parasta. Töitä löytyy sitten, varsinkin täällä Etelä-Pohjanmaalla, kun on löytyäkseen. Joka kuukaan ei ole mitä hakea, toisinaan taas on useampi.

<olen kaupunkikierrokseni tehnyt ja palannut takaisin kotiseudulle, että ei tarvi siitäkään olla paitsi. Nyt pistän lapseni etusijalle ja olen luultavasti työttömänä aina siihen saakka kun menevät molemmat kouluun ja sitten voin ajatella vaikka omaa ruokaravintolaa ja ehdin sittenkin vielä maksamaan vaikka miljoonia veroja ennenkuin loppu tulee, ellei tuo sika sitten yllätä.

Odotat siis muiden isien ja äitien elättävän sinut?

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Ei jaksa lukea koko ketjua, silti pitää nokka työntää soppaan :p

Jos ei omalta alalta löydy töitä, niin kouluttautuu sellaiselle alalle mistä niitä löytyy. Helppoa, silleen ei tarvi olla vuosikausia työtön. Ja juu, itse oon tehnyt näin parikin kertaa, yhteensä 34 päivää työttömänä koko elämän aikana ja ammatteja 5.

Vähän menee nyt ot:ksi, mutta miten olet rahoittanut nämä opintosi? Itsellä tilanne, että oman alan töitä ei löydy, ja useampaakin koulutusvaihtoehtoa katsellut. Aina tulee vaan siinä stoppi, kun pitäisi jollain rahoittaa tuo opiskelu... Oppisopimus tietenkin olisi mahdollista, jos vain löytyisi ala joka tosissaan kiinnostaa.

En aio mennä töihin, en ole ollut n6kk töissä. Olen 30, sitä ennen tehny 10v töitä samassa firmassa. 2 haastattelua takana, toiseen ehkä olisin mennytkin mutta en paikkaa saannu. Toisessa olis maksettu 5e/h!!!!hoitomaksut 3 lapsesta ja matkakulut olis just ja just katettu noilla liksoilla. Ansiosidonnaista saan kuitenkin melkein 1500. Aion olla vielä alkuvuoteen kotona ja ehkä sitten kouluttautumaan. Yksioikoinen käsitys siitä että kaikki työttömät on laiskoja sohva perunoita on just sellasten katkeroituneiden minimipakkasten puhetta. Tehny 10v töitä ja maksannu ihan niin maan pirusti veroja ja liitonmaksuja että nyt en myy itteeni 5e/h mihkään!

Mulla on kyllä kaksikin työpaikkaa mutta puolustan silti näitä työttömiä! Mikä helkutti siinä on niin vaikeeta ymmärtää että joka tuppukylästä sitä työtä ei vaan joko ole tai sitä ei itselle saa? On varmasti niitäkin, jotka oikein mielellään levittää persettään työttömänä ja käy vaan pakolliset kurssit, mutta kyllä tässäkin asiassa tollanen yleistäminen on aika kohtuutonta!

Juu, kaikki vaan kaupunkeihin!! Ahtaudutaan kuin sillit purkkiin, sitten on kivaa:) Maaseudut autioksi!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Tasku Venus:
Tää on just tätä aina, kun suomessa henkilö saa ihmisarvon vasta jos omaa työpaikan. Muuten et ole mitään.

Näköjään....Mutta sen työn voi menettää nopeastikkin. Sitten ei ole sekään henkilö enää mitään....

No täältä on talo hankittu ja sellaseen hintaan että kaupungissa ei saa edes autopaikkaa tähän rahaan. Ja jonkunhan se on tää maaseutukin asutettava kun on kallis infrastruktuuri rakennettu.

Yhteistyössä