Kuka on palstan omaperäisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Monta kertaa vuodessa reissaa ulkomailla, maksaa sukulaisillekin matkat, ja joka kk jää kuulemma 1000e säästöön. Ja hänen mielestä yh:lla menisi vieläkin paremmin.
:D

Mikäköhän tuossakin on niin ihmeellistä? Ulkomaanmatkoja saa hyvin edullisesti, aina ei tarvitse maksaa niitä matkatoimistojen ryöstöhintoja. Itse ainakin etsin edullisia tarjouslentoja ja hotellin varaan itse netistä, säästää satoja, jopa tuhansia euroja verrattuna matkatoimistojen hintoihin. Lentoja saa Euroopan sisällä parilla kympillä, jopa halvemmalla. Kaukolentojakin saa muutamalla satasella. Ei matkustelu ole mikään rikkaiden ylellisyys. Mitä tulee matkusteluun lasten tai sukulaisten kanssa, niin useimmiten hotellihuoneen hinta on sama oli siinä yksi tai kaksi henkilöä. Joissakin hotelleissa voi olla pieni yhden hengen huoneen alennus, mutta se on useimmiten vain 10 % halvempi kuin kahden hengen huone jos on sitäkään.

Itse en polta tupakkaa, juo alkoholia tai harrasta ravintoloissa käyntiä. Kyllä rahaa jää ihan kivasti säästöön, kun hieman katsoo mitä ostaa.

Ei lapsen kuluihin mene tuhansia euroja kuukaudessa. Omat tuloni olisivat sen verran isommat lapsen kanssa enkä millään usko, että saisin ne kaikki rahat käytettyä lapsen menoihin.

Sun jutuista päätellen sulla menee varsin mukavasti taloudellisesti jo nyt. En ymmärrä mitä iniset yksinhuoltajien elatusmaksujen perään, niillä ei kukaan juhli.
Lapsilisiä taas saa muutkin kuin yksinhuoltajat.

[QUOTE="Minna";26537775]Suorastaan alkaa saamaan sairaita piirteitä tuo sun pakkomielteesi tästä asiasta. Et usko niitä joilla on OIKEAA ja TODELLISTA kokemusta yksinhuoltajuudesta vaan väität tietäväsi paremmin kun olet niitä sun naurettavia laskelmia tehnyt. Et usko myöskään sitä, että on täysin eri asia olla yh:n lapsin kuin olla itse se yh joka huolehtii kaikesta.

Kyllä mä eläisin huomattavasti leveämmin jos mulla olisi tässä mies jakamassa kuluja. Ja mä TIEDÄN mistä puhun.[/QUOTE]

Riittääkö se, että äitini on itse sanonut, että hänellä oli parempi taloudellinen tilanne yh:na kuin nyt, kun hän ei saa mitään tukia mistään? Äitini sai aiemmin yh-lisän, elatustuet sekä asumistukea. Nyt ei saa enää noita tukia, vaikka asuntokin on nykyisin pienempi kuin aiemmin. Sama työpaikka kuitenkin edelleen.

Sun jutuista päätellen sulla menee varsin mukavasti taloudellisesti jo nyt. En ymmärrä mitä iniset yksinhuoltajien elatusmaksujen perään, niillä ei kukaan juhli.
Lapsilisiä taas saa muutkin kuin yksinhuoltajat.

Kyllä tiedän, että lapsilisän saavat kaikki, mutta tietysti lasken tuohon tulon nousuun myös lapsilisän, koska senhän saa vain silloin jos on lapsi. Nyt en saa lapsilisää, mutta jos minulla olisi lapsi, niin saisin tietenkin tuon lapsilisän, mikä olisi sekin ylimääräistä rahaa nykytilanteeseen verrattuna. Minulla menee nyt yli 40 % tilille tulevista rahoista asumiskustannuksiin mikä on mielestäni aivan järkyttävä summa, varsinkin kun asunto on todella pieni ja huono sekä asumismukavuus siinä huono.

Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;26536160:
Ehkäpä sun täytyisi joskus miettiä sitä, että mitä kaikkea skeidaa näppikseltäs suollat palstalle :stick:

Piripää on taas vauhdissa. Pitäisköhän sun tehdä itsellesi jotain?

:O Mistä sä saisit tuhansia euroja kuussa?!

En tarkoittanut sitä kirjaimellisesti. Se oli vain viittaus siihen, kun tällä palstalla aina kirjoitellaan kuinka lasten kanssa ei voi pärjätä pienellä rahalla. Aiemmassa ketjussa oli vaikka mitä esimerkkejä, lapsilla pitää olla iPhonet ym. hienoudet, ettei vaan kiusata koulussa jne.

[QUOTE="vieras";26538978]Minne olet lentänyt parilla kympillä? Entä nuo kaukolennot, annappa vähän hintoja.[/QUOTE]

Parilla kympillä mm. Irlantiin. Tanskaan 50 euroa eikä ollut edes mitenkään edullinen lento. Muutaman sentin lentoja olen varannut vaikka minne, tosin niistä en käyttänyt kaikkia, kun ei sitten ollut mahdollisuutta lähteäkään. Itä-Aasiaan meno-paluu -lippu maksoi reilut 300 euroa/henkilö.

Parilla kympillä mm. Irlantiin. Tanskaan 50 euroa eikä ollut edes mitenkään edullinen lento. Muutaman sentin lentoja olen varannut vaikka minne, tosin niistä en käyttänyt kaikkia, kun ei sitten ollut mahdollisuutta lähteäkään. Itä-Aasiaan meno-paluu -lippu maksoi reilut 300 euroa/henkilö.

Miksi sitten et tapaa "miestäsi" useammin, kun on noin edullista matkustaa ihan kaukomaillekin?

[QUOTE="vieras";26539206]Miksi sitten "miehesi" ei matkusta katsomaan sinua useammin? Tai ette tapaa jossain puolimatkassa, jolloin viikonlopputapaaminenkin olisi mahdollinen?[/QUOTE]

Miten se sua nyt noin paljon kiinnostaa? :D
Eihän akaatin ja hänen miehensä tapaamiset liity nyt mitenkään aiheeseen?

Yhteistyössä