Monta kertaa vuodessa reissaa ulkomailla, maksaa sukulaisillekin matkat, ja joka kk jää kuulemma 1000e säästöön. Ja hänen mielestä yh:lla menisi vieläkin paremmin.
![]()
Mikäköhän tuossakin on niin ihmeellistä? Ulkomaanmatkoja saa hyvin edullisesti, aina ei tarvitse maksaa niitä matkatoimistojen ryöstöhintoja. Itse ainakin etsin edullisia tarjouslentoja ja hotellin varaan itse netistä, säästää satoja, jopa tuhansia euroja verrattuna matkatoimistojen hintoihin. Lentoja saa Euroopan sisällä parilla kympillä, jopa halvemmalla. Kaukolentojakin saa muutamalla satasella. Ei matkustelu ole mikään rikkaiden ylellisyys. Mitä tulee matkusteluun lasten tai sukulaisten kanssa, niin useimmiten hotellihuoneen hinta on sama oli siinä yksi tai kaksi henkilöä. Joissakin hotelleissa voi olla pieni yhden hengen huoneen alennus, mutta se on useimmiten vain 10 % halvempi kuin kahden hengen huone jos on sitäkään.
Itse en polta tupakkaa, juo alkoholia tai harrasta ravintoloissa käyntiä. Kyllä rahaa jää ihan kivasti säästöön, kun hieman katsoo mitä ostaa.