Kumman vika, minun vai miehen? Kertokaapa mielipiteenne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minunko vika?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minunko vika?

Vieras
Mies puhui aamulla että tahtoo ottaa pikavipin että saa käyä ostamassa jotain hyvää. Sanoin että en tahdo että otetaan velkaa. Ruokaa on ja kaikki mitä tarvitaan, ja rahaa tulee ihan parin pv sisällä. Tahtoi kuitenki jotain tiettyä just nyt, ja halusi vipin. Sanoin etten haluais. Mies sitten otti sen salaa eikä kertonut minulle, oli lähdössä ostamaan maitoa ym. mihin oli lompakossa rahaa ja kertoi että käy kaveriltaan lainaamassa, sanoin ettet todellakaan mene! ja sitten kertoi ottaneensa vipin.. Kyse vain 20e mutta silti loukkaannuin todella paljon että otti sen salaa eikä kertonut ja valehteli ensin. En halua mitään pikavippikierteitä.
Tuli tosi pahamieli, vaikka kyse ei olekaan kovin isosta asiasta. Mies käyttäytyi tosi inhottavasti sitten kokoajan, oli melkeen vihanen minulle ja sanoi että kun en antanut lupaa.. ja ei suostunut puhumaan, sanoo vain ettei jaksa tapella. tuntuu ettei mulla ole enää mitään arvoa

Häh? Kaksi aikuista ihmistäkö siellä on? Jos miehesi uskoo, että saa vipin maksettua, eikä siitä koidu kamalaa harmia tulevaisuudessa, älä sinä puutu aikuisen ihmisen tekemisiin. Jos taasen vipin takaisin maksaminen aiheuttaa teille ongelmia tulevaisuudessa, katsokaa, ettei kumpikaan mene munimaan toista kertaa. Miksi miehesi pitäisi ylipäätään kysyä lupa sinulta? Onko teillä yhteinen tili tai jotain?

No ei minusnkaan mieheni kyllä pikavippiä ottaisi herkkujen maksamiseen. Nehän voivat vaikuttaa jopa lainansaantiin. Pankissa on joillakin jäänyt lainansaanti niiden takia, vaikka olisi ihan hyvin muuten asiat. Ihan holtitonta ja lapsellista tuollainen.

Pakko vielä kysyä, onko kyse alkoholista? Oluttako se miehesi tahtoi ostaa? Jos teillä on ollut huolta miehen alkoholinkäytöstä ja nyt otti pikavipin ostaakseen olutta, silloin olen sinun puolellasi. Muuten pysyn kannassani, jonka mainitsin tuolla aiemmin.

Siis kumman vika oli, että mies otti lainan vai että sinun tuli paha mieli? En osaa vastata kumpaankaan, ei kuullosta kovin aikuiselta touhulta ollenkaan.

Toinen kummeksuttava asia on, että joku ottaa HERKKUJA varten pikavipin. Siis 20 €?? Mitäköhän sellaista piti nyt juurikin saada, että sitä varten tartti vippi ottaa? Eikö vaikka lasten säästöpossua rikkomalla olisi herkkurahat koko porukalle löytyneet ja ne kerran on ihan pakollisia.

[QUOTE="vieras";26480432]Siis oikeasti. Onhan silloin ihmisellä päässä vikaa, jos karkin takia ottaa pikavipin.[/QUOTE]
Ja tuleehan tuollaisesta naurettavasta impulsiivisuudesta turvaton olo joka tapauksessa. Varmaan on muutakin ongelmiasilloin jo, jos noin toimii.

Mä kiitän teitä molempia siitä että ootte keskenänne ettekä pilaa muiden elämää. Mut pliis, älkää tehkä lapsia. Huh huh mitä touhua... niin oliko se karkkia vai olutta mitä se halus.

Karkki olis parempi, mut toisaalta huvittais vielä enemmän :) Ja mistäs te rahaa saatte? Käykö kumpikaan töissä?

Häh? Kaksi aikuista ihmistäkö siellä on? Jos miehesi uskoo, että saa vipin maksettua, eikä siitä koidu kamalaa harmia tulevaisuudessa, älä sinä puutu aikuisen ihmisen tekemisiin. Jos taasen vipin takaisin maksaminen aiheuttaa teille ongelmia tulevaisuudessa, katsokaa, ettei kumpikaan mene munimaan toista kertaa. Miksi miehesi pitäisi ylipäätään kysyä lupa sinulta? Onko teillä yhteinen tili tai jotain?

Jaha, ja paremmat ihmiset siellä paheksuu kilpaa, vaikka anatoliakin justiin kirjoitti miten voisi ukkonsa vaikka tappaa kun niin suututtaa. Mitäs se nyt sitten on tehny, jos ap ei saisi edes kiukustua siitä, että hänelle on ensin valehdeltu ja sitten hänelle suututaan siitä, että on valehdeltu ja siitä on tullut kränää? Se kun taitaa olla vielä eri mittaluokan asia kuin kyltymätön karkinhimo ja adhd-tyylinen pyrkimys sen tyydyttämiseen.

Justiin tämänkaltainen toistuva paskanjauhaminen nostaa meikäläisen niskakarvat pystyyn heti, kun meillähän ei lupia kysellä -puolue alkaa nostaa täällä päätään. Aikuisen ihmisen ei ehkä tarvitse lupaa kysellä, mutta aikuisen ei myöskään tarvitse käyttäytyä kuin pikkukakara. Ap ei nyt ollut se kakara, mutta hänen miehensä taisi olla. Ja niin valitettavasti olivat tästä mielipiteestä tykänneetkin, etenkin kun ottaa huomioon heidän älyllisen kehitystasonsa jonka pitäisi riittää johonkin parempaan.

Kyllä mäkin herkuista tykkään, rakastan suorastaan ja oon sen näköinenkin, mutta sen verran itsekuria löytyy, että jos ei oo rahaa niin herkut pysyy kaupassa. Kuka hullu oikeesti ottaa pikavippiä herkkujen ostoon? :(

No oletpas mukavan miehen ottanut, kuin sellaisen, jonka et luota voivan kahdenkympin velkaa edes hoitavan. Miten sitten missään isommissa raha-asioissa kuten asunnon tai auton hankinnassa?

[QUOTE="vieras";26480420]Nehän voivat vaikuttaa jopa lainansaantiin. Pankissa on joillakin jäänyt lainansaanti niiden takia, vaikka olisi ihan hyvin muuten asiat.[/QUOTE]

Miten ajattelit että pankissa saadaan tietää pikavipeistä jotka on hoidettu?

Pikavipeistä itsessään jätän kommentoimatta mitä mieltä olen niistä. Mutta siis miehelläsi on kuitenkin luottotiedot kunnossa kun saa otettua vipin eli raha-asiat varmaan hyvin hoidettu. Miksi siis aikuisen miehen täytyy kysyä sinulta lupa saako ottaa vipin? Jos hän voi sen itse maksaa takaisin ilman sen suurempaa seuraamusta?
Ehkä herkut ei ole se pahin syy miksi niitä vippejä otetaan jos alkaa pohtia peliongelmaisia, alkoholisteja, nistejä yms. Ottakoot herkkuihin sen jos niin tahtoo.
Ihan normaalilla tasolla ei taida olla parisuhde jos 20e vippiin kysytään lupa, se kielletään ja sit suututaan toinen toiselle.

Meillä on erilliset tilit, mutta kumpikaan ei todellakaan ota velkaa ilman että asiasta on ensin neuvoteltu. Kyllä mäkin suuttuisin jos mun mies ois jonkun vipin ottanu ja varsinkin noin tyhmään asiaan. Ihan jo sen takia että ne korot on niin järkyt.

eihän tässä ole enää kysymys vain siitä kahdestakympistä. vaan siitä, että mies toimii selän takana ja valehtelee, eikä osaa olla asiasta edes pahoillaan vaan suuttuu sen sijaan naiselle.

Niin moni mies tekee tuota syyn siirtämistä, että luulisi naisväen jo näkevän strategian läpi ja tukevan toisiaan kun jonkun mies yrittää kusta muroihin ja vielä syöttää ne naiselle väkisin. Mutta ei, käsketään syödä vain ja naama hymyssä.

Vaikka kysymys olisi aidosti teini-ikäisistä tai jälkiteineistä teinitasoisine käytöshäiriöineen, niin heilläkin on oikeus olla olemassa ja saada osakseen järkeviä mielipiteitä eikä vittumaisen päivän ratoksi jaettua halpaa itsetehostusta. Haluaisitko itse nuorena aikuisena sitoutua miehenalkuun, joka toimii yhteisissä asioissa ominpäin, valehtelee ja siis käytännössä varastaa, eikä tunne mitään normaaleja syyllisyyden ja häpeän tunteita asiasta? Ja ihan siitä alkuperäisestäkin ongelmasta - joillekin 20 euroa korkoineen voi olla iso asia, eikä sitä pitäisi joutua täällä häpeämään.

• Tykkää
Reactions: waninka

Yhteistyössä