kummipojan äiti kysyi pari viikkoa sitten voisinko ottaa kummipojan yöksi heinäkuun puolivälissä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä mä teen?!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Lapsi on kuitenkin kummipoikasi ja piene lapsen vanhemmat ei kovin usein aki juhli? Sinulla sentään on juhlia pitkin heinäkuuta.

Minusta olet itsekäs ja lapsellinen, jos nyt perut 30.takia :(

No meillä kyl ton ikäinen tuli mukana häät ja hautajaiset sun muut synttärit.

Ei ole kummin velvollisuus olla lapsenvahtina (varsinkaan yöksi ottaa noin pientä). Pienen lapsen vanhemmilla ei ehkä oo mahdollisuutta usein juhlia, mut kyllä se pitää ymmärtää siinä vaiheessa kun sen lapsen tekee.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Lapsi on kuitenkin kummipoikasi ja piene lapsen vanhemmat ei kovin usein aki juhli? Sinulla sentään on juhlia pitkin heinäkuuta.

Minusta olet itsekäs ja lapsellinen, jos nyt perut 30.takia :(

Eikö sen lapsen äiti ole yhtään itsekäs, jos olettaa kummin jättävän ystäviensä kolmekymppiset väliin että äiti pääsisi juhlimaan? Itse en ainakaan jättäisi, olin sitten kuinka itsekäs tahansa.

Minä menisin juhliin. Ja pitäähän mukun päästä ukkinsa juhliin. Oikeesti, sinne tulee varmaan laajasti miehen sukua ja ne haluaa nähdä lapsen. Joten lapsi kuuluu niihin juhliin. Ja tuskin apn juhlat on niiiin rentouttavat. Hän voi juhlia joskus muulloin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
otat ku olet luvannu,olisit miettiny aiemmin kun tiesit et voi tulla juhlia.Se on SUN kummipoika.

niin mähän EN ole luvannut, enkä ole myöskään ainoa kummi.......!

sanoin,että on tulossa 3 häät, 3polttarit ja 2 synttärit tälle kesälle, NÄILLÄ NÄKYMIN ei sille päivälle ole mitään, mutta VOI TULLA.
mä sitä itsekin kakistelin et on kyl tosi pieni hoitoikänen ja kysyin että miksi ei ota mukaan apen juhliin, siksi että saa itsekin ottaa pari.
tää äiti oli viimeksi viime vkl mun kanssa viihteellä, sitä ennen kaksi viikkoa sitten, ei pitäs olla mistään henkireiästä kyse.
mä en nyt vaan tiedä miten asian esitän kun se ei ole ottanut kuuleviin korviinsa kun olen toistellut, että voi tosiaan olla että tulee hää- tai polttarikutsu sille päivälle, tai synttärikutsu!
äh, kai se on soitettava...

Minusta tuo oli lupaus kuitenkin.

Miten se on lupaus, jos selvästi sanoo, että sille päivälle voi vielä tulla jotain muuta, jossa tapauksessa ei voi ottaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Mua voisi vähän kaivella tuo, että otan kummipojan hoitoon, ellei tule jotain muuta...

no mutta mitäs siinä sitten kaivelemista? en uskaltanut luvata kun olis voinu vaikka häät olla sinä päivänä, olisko nekin pitäny jättää väliin?
otan pojan todella mielelläni joskus kun todella ei ole mitään, mutta kun tiedossa on, että isoja juhlia tulee, niin en kai mä sillon luvata voi kun kysytään?

Mua voisi vähän kaivella tuo, että otan kummipojan hoitoon, ellei tule jotain muuta...

no mutta mitäs siinä sitten kaivelemista? en uskaltanut luvata kun olis voinu vaikka häät olla sinä päivänä, olisko nekin pitäny jättää väliin?
otan pojan todella mielelläni joskus kun todella ei ole mitään, mutta kun tiedossa on, että isoja juhlia tulee, niin en kai mä sillon luvata voi kun kysytään?

Hääkutsu on tärkeämpi ja arvokkaampi kuin jotkut 3-kymppisten ryyppybileet. Kummipoika asettuu tässä asteikossa noiden välille.

luinko oikein että tämä tuore äiti on jo ollut viihteellä monta kertaa?

Kyllä olis ny viisanta laittaa vauvan äiti ruotuun ja hoitamaan omaa vauvaansa. Tissillä sen vauvan pitäisi olla vielä.

Ei ole mikään pakko -saati oikeus!- päästä yhtikäs mihinkään (lähikauppaa pidemmälle) noin pienen vauvan äidin. Nyt voisi todella puhua hetimullekaikkitännenyt-tyypistä.

No mulle kyllä ystävien kolmekymppiset on henk.koht. tuhat kertaa tärkeämmät kuin kummilapsen äidin apen viisikymppiset... =) Jos sille äidille on niin tärkeää päästä niitä juhlimaan ilman lasta, niin hankkikoot toisen lapsenvahdin. Koko juhliin on sitäpaitsi yli kuukausi aikaa, ei ole kyse siitä että ap olisi tässä viime hetkellä jättämässä äitiä pulaan. Ei ole kummitädin velvollisuus ottaa vauvaa luokseen yöksi jotta äiti pääsisi juhlimaan. Äidin velvollisuus taas on hoitaa lapselleen lapsenvahti, jos ei kerran lastaan voi ottaa mukaan. Kummius on kummiutta, ei mitään vanhemmuutta tai velvollisuus olla käytettävissä koska vain.

Eikö teillä ole hyviä ystäviä? Ihanko totta jättäisitte heidän tärkeät juhlat väliin siksi että kummilapsen äiti pääsisi omiin juhliinsa (ja kaiken lisäksi se pääsee sinne joka tapauksessa, joko lapsi mukaan tai joku toinen lapsenvahti kehiin)

Hääkutsu on tärkeämpi ja arvokkaampi kuin jotkut 3-kymppisten ryyppybileet. Kummipoika asettuu tässä asteikossa noiden välille.

"jotkut 3kymppisten ryyppybileet" sattuu oleen mulle tärkeät, näkisin siellä tosiaan ulkomailla asuvia ystäviä ja ihmisiä joita muuten en paljon näe. kyse ei ole mistään örvellysjuhlista ja itseasiassa olisin ihan kuskin ominaisuudessa menossa sinne tapaamaan ystäviä hyvän ruuan ja seuran merkeissä :)

millekäs asteikolle se lapsi sitten äidilleen asettuu kun on valmis tuuppaamaan sen hoitoon apen 5kymppisten takia?

[

Niin, että on tärkeämpää ryypätä sen takia, että kaksi ihmistä sanoo toisilleen "tahdon" kuin sen takia, että joku täyttää pyöreitä vuosia?
Ryyppybileet ku ryyppybileet. Silti menisin, jos olisin ap.

Tuo on ihan sinun oma asteikkosi, eikä mikään universaali totuus. Omalla asteikollani sillä on merkitystä, kenen juhlista on kyse. Parhaan ystäväni (yksi elämäni tärkeimmistä ihmisistä, ystäviä lapsesta asti) 3-kymppiset ovat minulle tuhat kertaa tärkeämmät kuin jonkun puolituntemattoman sukulaisen häät. Kummilapsi asettuu sille välille, mihin sen laittaa asettumaan. Omista kummilapsistani toinen on minulle erityisen tärkeä, toista en ole edes nähnyt kuin pari kertaa ikinä (muuttivat toiselle mantereelle)

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:

Kyllä olis ny viisanta laittaa vauvan äiti ruotuun ja hoitamaan omaa vauvaansa. Tissillä sen vauvan pitäisi olla vielä.

Ei ole mikään pakko -saati oikeus!- päästä yhtikäs mihinkään (lähikauppaa pidemmälle) noin pienen vauvan äidin. Nyt voisi todella puhua hetimullekaikkitännenyt-tyypistä.

Tää pisti kyllä kiehumaan. Eli pienen vauvan äidin OIKEUS ei ole pistää nenäänsä ulos talosta? :headwall: Hitto, kyllä munki kakarat varmaan traumatisoituu kun olen ollut mm. kauempana kaupassa kuin ihan lähellä jo kauan ennen puolen vuoden ikää... Jumpassakin on tullut käytyä ja jääkiekossa. Järki kouraan nainen!

Ja sinähän sen päätätkin, miten tärkeää mikäkin kenellekin on... eikä sillä tietenkään ole mitään merkitystä, kenen 3-kymppisistä, häistä jne on kysymys!

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
ei olis kannattanut luvata edes alustavaa kyllää...

ennemmin olisit sanonut että et lupaa vielä mitään vaan katsotaan lähempänä sit ajankohtaa, jos tiesit et jotain kutsuja saattaa olla tulossa

ai juma mitä jälkiviisautta :D

en ymmärrä tällaisia. Joko se lapsi luvataan ottaa hoitoon tai sitten ei. Vituttais tuommoinen, voin ottaa jos ei muuta tule. Peru edes hyvissä ajoin, äläkä jätä ens kerralla ollenkaan tuollaiseen löyhään naruun.

Kyllä ihmettelen tätä lapsen äitiä. Ilmeisesti bileet omaa lasta tärkeemmät. Varsinkin, kun ollut vähälle aikaa juhlimassa pariinkin otteeseen.

No kai se äitikin juhlia saa. Mutta kummitädin velvollisuus ei tässä tilanteessa ole mahdollistaa sitä äidin juhlimista, etsikööt toisen lapsenvahdin tai jos ei onnistu, niin kyllä ne on äidin juhlat jotka saa jäädä väliin eikä kummitädin.

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
en ymmärrä tällaisia. Joko se lapsi luvataan ottaa hoitoon tai sitten ei. Vituttais tuommoinen, voin ottaa jos ei muuta tule. Peru edes hyvissä ajoin, äläkä jätä ens kerralla ollenkaan tuollaiseen löyhään naruun.

No jos peruu kuukauden etukäteen, ni eikö se sun mielestä ole ajoissa? :o

??????????????????????

väännän rautalangasta:
JOS SILLE PÄIVÄLLE EI TULE MITÄÄN, NIIN OTAN KUMMIPOJAN YÖKYLÄÄN, MUUSSA TAPAUKSESSA OTATTE SEN MUKAAN TAI HANKITTE JONKUN MUUN.
EN VOI LUVATA VIELÄ MITÄÄN, OSAAN SANOA VASTA LÄHEMPÄNÄ.

capisci?

peru edes hyvissä ajoin.. tässä on jumaliste melkein kuukausi!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:

Ymmärtääkseni ap ei ole perunut vielä. Eli kannattaa perua ajoissa, eikä miettiä loputtomiin. Sitä vaikeempaa se on, mitä pidempään viivyttää.

Kyllä ihmettelen tätä lapsen äitiä. Ilmeisesti bileet omaa lasta tärkeemmät. Varsinkin, kun ollut vähälle aikaa juhlimassa pariinkin otteeseen.

No kai se äitikin juhlia saa. Mutta kummitädin velvollisuus ei tässä tilanteessa ole mahdollistaa sitä äidin juhlimista, etsikööt toisen lapsenvahdin tai jos ei onnistu, niin kyllä ne on äidin juhlat jotka saa jäädä väliin eikä kummitädin.

toki saa, en muuta väittänytkään. Mutta ap sanoi tuossa, että on ollut jo juhlimassa vähän aikaa sitten, joten tuskin tuo peruuntuminen voi olla maatakaatava juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:

Ymmärtääkseni ap ei ole perunut vielä. Eli kannattaa perua ajoissa, eikä miettiä loputtomiin. Sitä vaikeempaa se on, mitä pidempään viivyttää.

soitin tossa joku aika sitten, ei vastannut, laitoin viestin et tuli kutsu synttäreille, soitellaan huomena miten homma hoidetaan, kauniita unia!

että en aatellu miettiä loputtomiin herranenaika!!

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:

Peesi.

Yhteistyössä