kummipojan äiti kysyi pari viikkoa sitten voisinko ottaa kummipojan yöksi heinäkuun puolivälissä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä mä teen?!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kysymishetkellä ap tiesi, että sille päivälle saattaa tulla esteitä, ja kertoi sen rehellisesti kummipojan äidille. Ei halunnut täysin kieltäytyä, koska oli vielä epävarmaa, mutta oli rehellinen tilanteesta, eli että ei välttämättä pysty. Nyt se este sitten tuli, ja aikoo perua. Kysynpä vain, miten hitossa tämän voisi hoitaa paremmin?! Vain kaiken muun elämän lopettaminen kummipojan ja kummipojan äidin juhlien takiako teille kelpaisi?

Mikä ongelma tässä on? Kummilapsi pitäisi tuoda hoitoon, jotta äiti voi ottaa alkoholia. Et luvannut hoitoa vielä varmaksi ja sulle sattui tulemaan sille päivälle tuplakolmekymppiset. Äiti ottaa pienokaisensa juhliinsa mukaan eikä juo. Sinä menet ystäviesi juhliin.

Mistä sitä tietää, vaikka tuo äidin hoitohehkutus olisi vain epähuomiossa annetun varmemman lupauksen kalastelua.

En todellakaan jäisi kotiin kummilapseni kanssa sen vuoksi, että äitinsä voi juoda, mikäli minulla olisi muuten ohjelmassa ystävieni juhlat. Tavalliset illanistujaiset voisinkin jättää väliin.

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Ottaisin kummipojan hoitoon. Päivän puuhaisin hänen kanssaan ja illalla lähtisin bileisiin jos olisivat minulle kovin tärkeät, mies jäisi pojalle yövahdiksi.

ymmärrän että sä kerroit -kuten kysyin- että miten teillä tehtäis, mutta meillä tää ei toimis. ensinnäkin ½vuotiaan kanssa ei paljon PUUHAILLA :D (tarkoitan et eri asia kun vaikka 5v) ja toisekseen mun mies ei jäis niin pienen kanssa yksinään.. enkä jättäiskään.. :)

Sanoisin kummipojan äidille, että nyt olisi sellaiset juhlat tulossa samalle päivälle.Siinä tilanteessa kyllä ystäväni pitäisi lapsensa itsellään ja mä menisin sinne 30lle...en usko että kukaan olisi niin itsekäs että menisi vaan itse jos tietäisi millä "ehdoilla" olet lupautunut hoitamaan kummilasta.
Jos asetan itseni sen äidin osaan niin en todellakaan viitsisi itse lähteä bailailemaan jos kummitäti olisi lupautunut samoin kuin sinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaaargh!:
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
luinko oikein että tämä tuore äiti on jo ollut viihteellä monta kertaa?

Kyllä olis ny viisanta laittaa vauvan äiti ruotuun ja hoitamaan omaa vauvaansa. Tissillä sen vauvan pitäisi olla vielä.

Ei ole mikään pakko -saati oikeus!- päästä yhtikäs mihinkään (lähikauppaa pidemmälle) noin pienen vauvan äidin. Nyt voisi todella puhua hetimullekaikkitännenyt-tyypistä.

Tää pisti kyllä kiehumaan. Eli pienen vauvan äidin OIKEUS ei ole pistää nenäänsä ulos talosta? :headwall: Hitto, kyllä munki kakarat varmaan traumatisoituu kun olen ollut mm. kauempana kaupassa kuin ihan lähellä jo kauan ennen puolen vuoden ikää... Jumpassakin on tullut käytyä ja jääkiekossa. Järki kouraan nainen!

Minua taas alkoi naurattaa, tosin samasta syystä.:D Hitto, niin se on iäksi pilalla tuo minunkin lapseni, kun olen tässä puolen vuoden aikana käynyt aika paljon muuallakin kuin lähikaupassa, jopa baarissa!:o No mutta, mielipiteensä kullakin.;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Ottaisin kummipojan hoitoon. Päivän puuhaisin hänen kanssaan ja illalla lähtisin bileisiin jos olisivat minulle kovin tärkeät, mies jäisi pojalle yövahdiksi.

ymmärrän että sä kerroit -kuten kysyin- että miten teillä tehtäis, mutta meillä tää ei toimis. ensinnäkin ½vuotiaan kanssa ei paljon PUUHAILLA :D (tarkoitan et eri asia kun vaikka 5v) ja toisekseen mun mies ei jäis niin pienen kanssa yksinään.. enkä jättäiskään.. :)

No lähinnä tarkoitin että olisin sen vauvelin kanssa, hellisin jne.
Onneksi mun mies on yhtä hyvä hoitamaan lapsia kuin minä niin ei tarvitse pohtia osaako ja uskaltaako olla lapsen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
Sanoisin kummipojan äidille, että nyt olisi sellaiset juhlat tulossa samalle päivälle.Siinä tilanteessa kyllä ystäväni pitäisi lapsensa itsellään ja mä menisin sinne 30lle...en usko että kukaan olisi niin itsekäs että menisi vaan itse jos tietäisi millä "ehdoilla" olet lupautunut hoitamaan kummilasta.
Jos asetan itseni sen äidin osaan niin en todellakaan viitsisi itse lähteä bailailemaan jos kummitäti olisi lupautunut samoin kuin sinä.

Juu, samoin. Menee kyllä melkolailla metsään jos vauvan äiti vetää herneet nenuun.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaaargh!:
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
luinko oikein että tämä tuore äiti on jo ollut viihteellä monta kertaa?

Kyllä olis ny viisanta laittaa vauvan äiti ruotuun ja hoitamaan omaa vauvaansa. Tissillä sen vauvan pitäisi olla vielä.

Ei ole mikään pakko -saati oikeus!- päästä yhtikäs mihinkään (lähikauppaa pidemmälle) noin pienen vauvan äidin. Nyt voisi todella puhua hetimullekaikkitännenyt-tyypistä.

Tää pisti kyllä kiehumaan. Eli pienen vauvan äidin OIKEUS ei ole pistää nenäänsä ulos talosta? :headwall: Hitto, kyllä munki kakarat varmaan traumatisoituu kun olen ollut mm. kauempana kaupassa kuin ihan lähellä jo kauan ennen puolen vuoden ikää... Jumpassakin on tullut käytyä ja jääkiekossa. Järki kouraan nainen!

Minua taas alkoi naurattaa, tosin samasta syystä.:D Hitto, niin se on iäksi pilalla tuo minunkin lapseni, kun olen tässä puolen vuoden aikana käynyt aika paljon muuallakin kuin lähikaupassa, jopa baarissa!:o No mutta, mielipiteensä kullakin.;)

Opetelkaa ihmiset lukemaan. Se, että juhliminen ei ole oikeus, ei ole sama asia, kuin että ei ole oikeutta juhlia. :D

Siis ihan tosi, juhliminen ei ole mikään ihmisen perusoikeus, jota kellään muulla olisi velvollisuutta kellekään järjestää. Ihmisellä on kuitenkin oikeus juhlia just niin paljon kuin omat rahkeet riittää, mutta jos ei ole varaa vaikkapa palkata lapsenvahtia siksi aikaa eikä kummeja tai ketään muita kiinnosta vahtia niitä mukuloita, niin on aivan turha marista kellekään.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Mua voisi vähän kaivella tuo, että otan kummipojan hoitoon, ellei tule jotain muuta...

no mutta mitäs siinä sitten kaivelemista? en uskaltanut luvata kun olis voinu vaikka häät olla sinä päivänä, olisko nekin pitäny jättää väliin?
otan pojan todella mielelläni joskus kun todella ei ole mitään, mutta kun tiedossa on, että isoja juhlia tulee, niin en kai mä sillon luvata voi kun kysytään?

Se kaivelisi, että kummilapsen kanssa vietetty aika on vasta toisella sijalla. Toki se oma napa on tärkein... ehkä ajattelen asioista eri tavalla, mutta itse en voisi sopia kenenkään kanssa mitään sillä tavalla, että asia on ok, jos ei mitään muuta (parempaa?) tule. Este voi aina tulla, mutta se este on mielestäni esim. sairastuminen tms. jolloin ei vaan kykenisi pitämään sopimusta. Vähän sama juttu mielestäni, kuin esim. että lähden sun kanssa bilettämään, ellei Tiina lähde.

Mua voisi vähän kaivella tuo, että otan kummipojan hoitoon, ellei tule jotain muuta...

no mutta mitäs siinä sitten kaivelemista? en uskaltanut luvata kun olis voinu vaikka häät olla sinä päivänä, olisko nekin pitäny jättää väliin?
otan pojan todella mielelläni joskus kun todella ei ole mitään, mutta kun tiedossa on, että isoja juhlia tulee, niin en kai mä sillon luvata voi kun kysytään?

Se kaivelisi, että kummilapsen kanssa vietetty aika on vasta toisella sijalla. Toki se oma napa on tärkein... ehkä ajattelen asioista eri tavalla, mutta itse en voisi sopia kenenkään kanssa mitään sillä tavalla, että asia on ok, jos ei mitään muuta (parempaa?) tule. Este voi aina tulla, mutta se este on mielestäni esim. sairastuminen tms. jolloin ei vaan kykenisi pitämään sopimusta. Vähän sama juttu mielestäni, kuin esim. että lähden sun kanssa bilettämään, ellei Tiina lähde.

Se, että äiti on lykkäämässä lastaan kummille silloin kun kummilla saattaa olla jotain muuta on minusta eri asia kuin se, että kummi voi viettää lapsen kanssa laatuaikaa....
Äiti siis tarvitsee hoitajaa..mutta kummi voi olla lapsen kanssa myös silloinkin kun hoitajaa EI erityisesti tarvita, vaan ihan muuten vaan viettää aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä mä teen?!:
kummipoika silloin n.½vuotias.
sanoin, että näillä näkymin kyllä, että juhlia on kyllä tulossa pitkin heinäkuuta, mutta ainakaan vielä juuri sille päivälle ei ole mitään.
viime viikolla tää äiti sit hehkutti mun läsnäollessa kavereilleen miten mä otan pojan yöksi ja ihanaaihanaaihanaa.
no, tänään tuli sitten kutsu 6kymppisille, eli kaksi kaveria täyttää 30 ja pitävät juuri sinä päivänä isot juhlat minne on tulossa kaikki kaverit, bändi jne.
olin tietoinen et nää juhlat on tulossa, mut luulin et on kesäkuun puolella...
miten mä nyt asian ilmaisen kummipojan äidille?! se suuttuu verisesti jos en otakaan kummipoikaa kun on asennoitunut et mä otan vaikka oon koittanu toppuutella sitä...
mitä tekisit mun sijassa?
ja siis kummipoikahan on tulossa meille koska on kummipojan vaarin 5kymppiset ja tää äiti haluais siellä appensa juhlissa vähän rentoutua.....
apua mikä tilanne, mä en halua jättää niitä bileitä väliin kun näkee kaikki vanhat kaverit, jopa sellaisia jotka asuu ulkomailla!!! aarg...

Sanot mikä on tilanne , pahoittelet, muistutat ettet kokonaan luvannutkaan vielä. Hän ehtii löytää hyvissä ajoin toisen hoitajan.

täytyy sanoa, että me kyllä ajatellaan aivan eri tavalla :)

Monen lapsen kummina valitsisin ap:na juhlat kummilapsen hoitamisen sijaan. Kummin tehtävä ei ole olla hoitaja aina tarvittaessa. Varsinkin kun lapsi on noin pieni! Lapsen äioti voi vetää herneen nenään ihan rauhassa.

No minä en voi henkilökohtaisesti ymmärtää, miksi joku puolivuotiaan äiti menisi sukujuhliin ilman lastaan. Sen voin kyllä ymmärtää, että kummi haluaa mennä kavereidensa bileisiin :)

Voihan kummi hyvin lupautua hoitamaan poikaa joku toinen päivä. Ehkä lapsikin olisi valmiimpi yökyläilyyn vähän vanhempana. Ja äitihän varmasti pääsee näihin appensa (vai kenen se nyt olikaan) juhliin joka tapauksessa, nyt vaan oman lapsensa kanssa.

Itse en kyllä ymmärrä äitiä, joka on valmis tyrkkäämään puolivuotiaan hoitoon, jotta itse pääsee juhlimaan, vieläpä lapsensa isoisän juhliin. On siinä suku.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Mä ottaisin sen lapsen hoitoon ja jättäisin juhlat väliin.

No kyllä sais mun puolesta ettiä vaikka kenet muun hoitamaan, en jättäisi omia juhliani väliin.

itsekkäitä hän nämä palstamammat ovat ennenkin olleet. Mihin he muuttuisivat. Lupaus on lupaus. Eri asia jos olisit kipeä tai omat lapset kipeitä.

Mun mielestä voi perua ja vaihtaa aikaa. Kummipjan äidin meno on apen juhlat, eli prhejuhla, johon voi ottaa lapsen mukaan myös. Ei oo varmaan pakko juoda apen kekkereissä :)
Ehdotat sitten, että otat pojan joku toinen yö, niin saavat oikein laatuaikaa kahdestaan miehensä kanssa. Myy siis tämä perumisesi parempana vaihtoehtona kuin ensin ehdotettu apen juhlat :)

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Mä ottaisin sen lapsen hoitoon ja jättäisin juhlat väliin.

No kyllä sais mun puolesta ettiä vaikka kenet muun hoitamaan, en jättäisi omia juhliani väliin.

itsekkäitä hän nämä palstamammat ovat ennenkin olleet. Mihin he muuttuisivat. Lupaus on lupaus. Eri asia jos olisit kipeä tai omat lapset kipeitä.

EN-OLE-LUVANNUT.
uskomatonta.

ja "juuh" toi vois toimia... :)

Kummipojan kanssa vietetty aika olisi toisella sijalla, jos peruisi kokonaan tapaamisen. Mutta kun tarkoitus on siirtää... Mä en oikein ymmärrä tällästä joustamattomuutta aikuisten ihmisten kesken.
Jos kummipoika olisi 4v ja olisi sovittu retki Muumimaailmaan, niin sitä ei olisi mun mielestä sopivaa perua!

Yhteistyössä