kummipojan äiti kysyi pari viikkoa sitten voisinko ottaa kummipojan yöksi heinäkuun puolivälissä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä mä teen?!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ottaisin kummilapsen hoitoon.

Mun yks kaveri aina sanoo, että "joo sopii nähdä silloin jos ei mitään muuta ohjelmaa tule" jopa silloin kun itse ehdottaa tapaamista. Siis kun kyse on esim. ihan vaan tavallisesta vierailusta kahvittelun merkeissä. Olen aina pitänyt tota tapaa tosi epäkohteliaana ja loukkaavana. EI NIIN SANOTA. Ja totta tosiaan, joskus on peruutus tullutkin kun on ollut jotain kiinnostavampaa tekemistä kuin tapaaminen minun kanssani.

Mä en tajua tässä montakaakaan asiaa...
- noin pientä ei luulis vielä tarvitsevan lykätä YÖkylään
- miksei lapsi pääse mukaan juhliin
- miksi kummitäti olisi jotenkin ilmainen ja aina valmis lastenhoitaja
- jos oli jo sovittu että EHKÄ hoitaa, niin se ei tarkoita sitä että varmasti hoitaa
- miksi aikuinen ihminen ei voi vastata viestiin, vaikka sitten edes silleen että: "nyt harmittaa...." eikä vaan ole vastaamatta

aika ahdistavaa, että kummilapsen äiti on tollainen...

(ja omia lapsiani en ole tyrkännyt KOSKAAN kummeille noin, eli jos kummit haluaa niin sitten, mutten itse pyytäen)

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Ottaisin kummilapsen hoitoon.

Mun yks kaveri aina sanoo, että "joo sopii nähdä silloin jos ei mitään muuta ohjelmaa tule" jopa silloin kun itse ehdottaa tapaamista. Siis kun kyse on esim. ihan vaan tavallisesta vierailusta kahvittelun merkeissä. Olen aina pitänyt tota tapaa tosi epäkohteliaana ja loukkaavana. EI NIIN SANOTA. Ja totta tosiaan, joskus on peruutus tullutkin kun on ollut jotain kiinnostavampaa tekemistä kuin tapaaminen minun kanssani.

ja normaalisti en sanokaan, se on juu tai ei, mutta nyt kun tiesin että kesä-heinäkuulle tulossa juhlia joihin haluan mennä, niin en uskaltanut luvata ennenkun varmistuu!!
mä kuvittelin olevani suora ja rehellinen, en epäkohtelias!
ja korostan et ekan kerran näin sanoin, olen kaksi kertaa luvannut mennä vahtimaan poikaa vanhempien prismareissun ajaksi ja toisella kertaa mulle tuli myös muuta, mut olin jo luvannut joten menin! mutta kaikella rakkaudella en mä ystävieni häitä tai pyöreiden juhlimisia väliin jätä ½vuotiaan kummipojan takia. kiitos ja anteeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Mä ottaisin sen lapsen hoitoon ja jättäisin juhlat väliin.

No kyllä sais mun puolesta ettiä vaikka kenet muun hoitamaan, en jättäisi omia juhliani väliin.

itsekkäitä hän nämä palstamammat ovat ennenkin olleet. Mihin he muuttuisivat. Lupaus on lupaus. Eri asia jos olisit kipeä tai omat lapset kipeitä.

EN-OLE-LUVANNUT.
uskomatonta.

ja "juuh" toi vois toimia... :)

juu vastasin kyllä tuolle joka ei jätä omia juhlia väliin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Mä ottaisin sen lapsen hoitoon ja jättäisin juhlat väliin.

No kyllä sais mun puolesta ettiä vaikka kenet muun hoitamaan, en jättäisi omia juhliani väliin.

itsekkäitä hän nämä palstamammat ovat ennenkin olleet. Mihin he muuttuisivat. Lupaus on lupaus. Eri asia jos olisit kipeä tai omat lapset kipeitä.

EN-OLE-LUVANNUT.
uskomatonta.

ja "juuh" toi vois toimia... :)

juu vastasin kyllä tuolle joka ei jätä omia juhlia väliin.

ja mä vastasin tolle vieraalle :D

Eli nyt koitat selitellä, että eihän se sun syy vaan voi olla, että oot lupauksia tai sopimuksia rikkova k-pää? Oot sitte hieno ihminen!

Et ois alkanu kummiks.

Eli kummin tehtävä on lahja-automaattina olon lisäksi olla hoitoautomaatti? Puolivuotias on kovin pieni olemaan hoidossa misuta muutenkin, ja kyllä,omista lapsista isoimamt on olleet hoidossa sitäkin pienempinä. Nyt oma puolivuotias ei kyllä osaisi oikein hoidossa olla....

Kyllä mä ajattelisin omaa napaani ainakin tuollaisessa tilanteessa, että kummilapsen äiti on ollut juuri tuulettumassa, sekä kyse on kuitenkin heillä ns. sukujuhlista, joihin lapset ovat varmasti tervetulleita. Miksei se äiti voi juoda muutamaa siellä apen juhlissa ja isä ei..? näin saisi äiti rentoutua muutaman kanssa ja ap pääsis juhliin. Ymmärrän todellakin ap:ta koska kyseessä on kuitenkin juhlat joissa näkee ystäviä, joita muuten ei näe.

Eikö lapsen pitäisi olla pappansa 50-v juhlilla??? Musta on aika järkyttävää, että lapsi on jäämässä pois pappansa isoilta merkkipäiviltä. Ei kyllä tapahtuis meidän perheessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
Eli kummin tehtävä on lahja-automaattina olon lisäksi olla hoitoautomaatti? Puolivuotias on kovin pieni olemaan hoidossa misuta muutenkin, ja kyllä,omista lapsista isoimamt on olleet hoidossa sitäkin pienempinä. Nyt oma puolivuotias ei kyllä osaisi oikein hoidossa olla....

Tää palsta on kyllä kummallinen, jos tää ap:n kummilapsen äiti olis tehny alotuksen tänne ja kironnut ku ei ap ota hänen 1/2 vuotiasta hoitoon, olis tämä äiti haukuttu pystyyn miten hän voi kuvitellakkaan jättävänsä noin pienen vauvan yökylään ja lähteä ryyppäämään, kummitäti teki aivan oikein kun ei ottanut lasta kylään.

Nyt kun ap teki alotuksen niin hän onkin ihan p*ska kummitäti ja tottakai hänellä on velvollivuus ottaa kummilapsi yökylään, vaikka tämä onkin vasta 1/2-vuotias ja äiti on jo monesti käynyt viihteellä...

Alkuperäinen kirjoittaja nää:
on just kivaa kun sanotaan, kyllä se käy jos ei nyt muuta ilmaannu ennen sitä. Sanokaa kyllä tai ei.

kun ei voinu sanoa varmaksi kyllä eikä varmaksi ei kun ei sillon tiennyt?!

tiedossa oli 3 häät, 3 polttarit ja 2 synttärit, mutta ei päivämääriä...
onko mun ulosanti oikeesti näin surkee?

Ihan oikein toimit ap! Ja 4lapsen äiti, samat kysymykset oli mun mielessä. Ehkä siksi, kun olen itsekin neljän äiti. Jos meillä olisi sukulaisen syntymäpäivät ja lapsi 5 kk-6kk, niin taatusti ottaisin mukaan. Eka syy olisi, että sen ikäinen on ollut aina mukana ja toiseksi haluan esitellä häntä sukulaisille. No ehkä olen jotenkin outo ja poikkeava äiti, mutta mun mielestä outoa noi ko.vauvan äidin viihteellä käynnit. En ole mikään superihminen, mutta meillä lapset olleet tuossa iässä täysimetyksellä (ja muutenkin olen jatkanut imetystä ekalla 13 kk, sit 18 kk, sit 24 kk ja sit 30 kk). ELI TEE AP JUURI NIIN KUIN OLET TEHNYTKIN! (Ja ensi kerralla, kun ko.äiti pyytää kanssaan viihteelle tai sua lapsenvahdiksi yömenoihinsa, niin vastaa, että palataan asiaan vuoden päästä!)

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Eikö lapsen pitäisi olla pappansa 50-v juhlilla??? Musta on aika järkyttävää, että lapsi on jäämässä pois pappansa isoilta merkkipäiviltä. Ei kyllä tapahtuis meidän perheessä.

Lisään vielä, että en tod olettaisi, että kummi on mitenkään velvoitettu lasta hoitamaan ja eikös tuo lapsi ollut vielä kovin pienikin??? Luinko jostain että 6kk. jos niin pieni, niin mun mielestä sen ikäisen paikka on vielä äidin ja isän hoidossa. Jos on sydäntä antaa hoitoon muualle ton ikäistä ja siksi, että pääsee juhlimaan, niin ei se hirveesti henkilöstä hyvää kerro.

luin sieltä täältä juttuja tästä. Ymmärrän että haluat mennä kaverisi juhliin. Mutta sun vastaus oli minun mielestäni todella itsekäs siinä mielin että vastaat että sopii jos ei muuta ilmaannu. Se ei ole oikein vastaus ollenkaan. Ja mulla on ystäviä myös jotka saattaa noin sanoa ja minulle se ei ole vastaus.

Mutta toisaalta ei se äitikään voi kuvitella että olet luvannut jos kerta olet antanut noin ympäri pylöreän vastuksen. Mä en ainakana olisi lupauksena pitänyt.

Tsemppiä juhliin. Vastaa seuraavaksi ei ja sitten jos se v-loppu onkin vapaana lähempänä vaikak viikkoa ennen niin ilmotat äidille että kyselit sillon kerran sitä hoitoa niin ei mulle ole tullut mitään niin voisin ihan hyvin ottaa pojan. Niin ei tulisi turhia odotuksia. JA tälleen tulee iloinen yllätys jos saisinkin lapsen hoitoon.

Siis täähän on ihan selkee keissi: Ap tietää juhlia olevan tulossa, mutta ei tiedä tarkkoja päiviä. Kummipojan äiti pyytää hoitamaan, ap sanoo että EHKÄ, koska tosiaan juhlia tulossa joihin on luvannut mennä, mutta joiden päivämääriä ei vielä tiedä. Juhlakutsu tulee ja ap ilmoittaa, että kyseinen päivä ei siis sovi koska jo aiemmin sovittu meno sattuu juuri sille päivälle. Kummipojan äiti ottaa lapsensa mukaan sukujuhliin ja ei juo (kun on jo monta kertaa ollut juomassa lähiaikoina, vaikka noin pieni lapsi) tai hankkii jonkun toisen lapsenvahdin.

Mitäs ihmeellistä tuossa nyt on?

Siis täähän on ihan selkee keissi: Ap tietää juhlia olevan tulossa, mutta ei tiedä tarkkoja päiviä. Kummipojan äiti pyytää hoitamaan, ap sanoo että EHKÄ, koska tosiaan juhlia tulossa joihin on luvannut mennä, mutta joiden päivämääriä ei vielä tiedä. Juhlakutsu tulee ja ap ilmoittaa, että kyseinen päivä ei siis sovi koska jo aiemmin sovittu meno sattuu juuri sille päivälle. Kummipojan äiti ottaa lapsensa mukaan sukujuhliin ja ei juo (kun on jo monta kertaa ollut juomassa lähiaikoina, vaikka noin pieni lapsi) tai hankkii jonkun toisen lapsenvahdin.

AIVAN, kiitos :D

paitsi että se äiti ei oo vieläkää vastannu mun viestiin.. ja perille meni kyllä jo illalla välitystietojen mukaan.......

Alkuperäinen kirjoittaja cukkis:
luin sieltä täältä juttuja tästä. Ymmärrän että haluat mennä kaverisi juhliin. Mutta sun vastaus oli minun mielestäni todella itsekäs siinä mielin että vastaat että sopii jos ei muuta ilmaannu. Se ei ole oikein vastaus ollenkaan. Ja mulla on ystäviä myös jotka saattaa noin sanoa ja minulle se ei ole vastaus.

Mutta toisaalta ei se äitikään voi kuvitella että olet luvannut jos kerta olet antanut noin ympäri pylöreän vastuksen. Mä en ainakana olisi lupauksena pitänyt.

Tsemppiä juhliin. Vastaa seuraavaksi ei ja sitten jos se v-loppu onkin vapaana lähempänä vaikak viikkoa ennen niin ilmotat äidille että kyselit sillon kerran sitä hoitoa niin ei mulle ole tullut mitään niin voisin ihan hyvin ottaa pojan. Niin ei tulisi turhia odotuksia. JA tälleen tulee iloinen yllätys jos saisinkin lapsen hoitoon.

mut eihän tässä nyt sinänsä oillut kyse siitä, että jos ei muuta ilmaannu koska nämä muut juhlat oli jo tiedossa ja ap:n oli tarkoitus niihin mennä. Mun mielestä silloin on ihan ok sanoa, että jos ne toiset juhlat joihin oon menossa ei osu tälle päivälle niin sit hoidan, jos osuu niin sit en valitettavasti voi. Tää taas näitä päiviä ku en ymmärrä palstamammoja ollenkaan...

AIVAN, kiitos :D

paitsi että se äiti ei oo vieläkää vastannu mun viestiin.. ja perille meni kyllä jo illalla välitystietojen mukaan.......

hihhih, olepa hyvä vaan :D Noh, kuten huomaat tälläkin palstalla niin porukkaa on joka lähtöön, kaikki eivät vaan ymmärrä sitä mitä sanotaan. Jos se kaveri nyt ottaa itseensä niin anna ottaa, tiedät itse ettet ole tehnyt mitään väärin eikä toi mitä kaverille alunperinkin sanoit ollut ollenkaan törkeetä. Eri asia olisi ollut, jos sulla ei olisi ollut tiedossa mitään muita juhlia ja olisit silloin sanonut et otan jos ei mitään parempaa ilmaannu. Mut tosiaan nyt ku tiesit et on tulossa niin ihan asiallista sanoa noin.

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Ottaisin kummipojan hoitoon. Päivän puuhaisin hänen kanssaan ja illalla lähtisin bileisiin jos olisivat minulle kovin tärkeät, mies jäisi pojalle yövahdiksi.

ymmärrän että sä kerroit -kuten kysyin- että miten teillä tehtäis, mutta meillä tää ei toimis. ensinnäkin ½vuotiaan kanssa ei paljon PUUHAILLA :D (tarkoitan et eri asia kun vaikka 5v) ja toisekseen mun mies ei jäis niin pienen kanssa yksinään.. enkä jättäiskään.. :)

Järkyttävä viesti!! Miksei mies voisi olla pienen lapsen kans ja mikset sen antaisi olla? Jpos meille tulis lapsi hoitoon niin mitä pienempi sitä paremmin mies osais sitä hoitasa, minä taas olisin hyvin avuton pikkulapsen kanssa, vanhempi menis...

Alkuperäinen kirjoittaja Höh:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Ottaisin kummipojan hoitoon. Päivän puuhaisin hänen kanssaan ja illalla lähtisin bileisiin jos olisivat minulle kovin tärkeät, mies jäisi pojalle yövahdiksi.

ymmärrän että sä kerroit -kuten kysyin- että miten teillä tehtäis, mutta meillä tää ei toimis. ensinnäkin ½vuotiaan kanssa ei paljon PUUHAILLA :D (tarkoitan et eri asia kun vaikka 5v) ja toisekseen mun mies ei jäis niin pienen kanssa yksinään.. enkä jättäiskään.. :)

Järkyttävä viesti!! Miksei mies voisi olla pienen lapsen kans ja mikset sen antaisi olla? Jpos meille tulis lapsi hoitoon niin mitä pienempi sitä paremmin mies osais sitä hoitasa, minä taas olisin hyvin avuton pikkulapsen kanssa, vanhempi menis...

ehkä ap:n miestä ei huvita vaihdella puolivuotiaan vaippoja ja valvoa yöllä jos lapsi esim. heräilee paljon yms. Mun mielestä miehellä ei todellakaan ole velvollisuutta hoitaa ap:n kummilasta ja voin kuvitella et jos ei muutenkaan ole ikinä hoitanut yhtäkään vauvaa niin ihan hyvin voi olla ettei edes osaisi ollenkaan.

En lukenut koko ketjua, mutta en näe mitään syytä rutista ap:lle. Jestas sentään, kummi ei ole mitenkään velvollinen olemaan hoitotätinä. Äitinä en raaskisi edes jättää noin pientä hoitoon. En edes lapsen omalle isälle... Ehdottomasti ap voi kieltäytyä ja sanoa, että tämä tietty päivä ei nyt käy. Jos sellaisesta huonoa tykkää, on tämä kummilapsen äiti kyllä aika itsekäs ihminen.

Yhteistyössä