Kumpi mielestäsi suurempi rakkaudenosoitus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Kumpi mielestäsi on suurempi rakkaudenosoitus ( jos nyt näitä voi verrata edes keskenään... ) ,
mennä naimisiin puolison kanssa vai tehdä hänen kanssa yhteiset lapset?

Ajattelin kysyä täältäkin kannanottoja kun kaverini kanssa tästä olemme keskustelleet. Kaverini on naimisissa mutta hänen miehensä ei halua lapsia joka jonkin verran loukkaa kaveriani ( ja hän on sitä mieltä että mies ei rakasta häntä tarpeeksi ) ja minä taas olen avoliitossa mieheni kanssa ja meillä on kaksi lasta ja minä taas koen että minun mieheni ei rakasta koska ei ole valmis avioon...
Hullua, tiedän. Ja olemme varmaan molemmat oikeassa ja molemmat väärässä, mutta olisi kiva kuullla kommentteja?

Se, joka haluaa mennä naimisiin ja elää jonkun kanssa loppuelämänsä, rakastaa enemmän. Tunne kohdistuu nimenomaan tähän ihmiseen.
Jos mies ei halua lapsia, olisi tästä pitänyt keskustella jo etukäteen. Hänellä on siihen varmasti ihan tästä vaimosta riippumattomat syynsä.

Lisääntyväthän kissat, koirat ja kanitkin eikä kysymys ole rakkaudesta, tietääkseni. Kysymys on halusta jatkaa OMIA geenejään. Naaran tarkoitus tuossa tapauksessa on vain tehdä ne suvunjatkeet.

Molemmilta teiltä olisi suuri rakkaudenosoitus olla tinkaamatta ja painostamatta miehiänne.

Miksi ystäväsi on mennyt naimisiin keskustelematta miehen kanssa yhteisistä intresseistä?

Miksi sinä olet tehnyt lapset ennen avioliittoa, jos aviossa olo on/olisi sinulle tärkeää? Uskoitko, että miehesi rakasti sinua silloin, kun lapset päätitte(?) tehdä?

Alkuperäinen kirjoittaja tuli:
Molemmilta teiltä olisi suuri rakkaudenosoitus olla tinkaamatta ja painostamatta miehiänne.

Miksi ystäväsi on mennyt naimisiin keskustelematta miehen kanssa yhteisistä intresseistä?

Miksi sinä olet tehnyt lapset ennen avioliittoa, jos aviossa olo on/olisi sinulle tärkeää? Uskoitko, että miehesi rakasti sinua silloin, kun lapset päätitte(?) tehdä?

Niin ehkäpä näin.

Ystäväni mies on sanonut että kyllä joskus.
Ja itselle tuo naimisiinmenoajatus on tullut pinnalle ihan äsken. Lapsilla ei ole sen kanssa mitään tekemistä. No, toivottavasti mies on ne lapset kanssani halunnut rakkaudesta......

Alkuperäinen kirjoittaja piitu:
Se, joka haluaa mennä naimisiin ja elää jonkun kanssa loppuelämänsä, rakastaa enemmän. Tunne kohdistuu nimenomaan tähän ihmiseen.

Lisääntyväthän kissat, koirat ja kanitkin eikä kysymys ole rakkaudesta, tietääkseni. Kysymys on halusta jatkaa OMIA geenejään. Naaran tarkoitus tuossa tapauksessa on vain tehdä ne suvunjatkeet.

Olen ehdottomasti samaa mieltä. Jos mies ei halua naimisiin, hän ei rakasta riittävästi. Simple as that! Sen sijaan monikin mies tekee jälkeläisiä, tahtoen tai tahtomattaan, jotta jälkeläiset on taattu. Lapset voidaan tehdä "kaiken varalta", jos sattuu käymään niin, ettei sitä elämänsä rakkautta löydäkään. Nämä miehet vilkuilevat muita naisia, edes syrjäsilmällä, jos sattuisi löytämään sen suuren rakkauden.

Sori, ap, mutta miehesi ei rakasta tarpeeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin se menee:

Olen ehdottomasti samaa mieltä. Jos mies ei halua naimisiin, hän ei rakasta riittävästi. Simple as that! Sen sijaan monikin mies tekee jälkeläisiä, tahtoen tai tahtomattaan, jotta jälkeläiset on taattu. Lapset voidaan tehdä "kaiken varalta", jos sattuu käymään niin, ettei sitä elämänsä rakkautta löydäkään. Nämä miehet vilkuilevat muita naisia, edes syrjäsilmällä, jos sattuisi löytämään sen suuren rakkauden.

Sori, ap, mutta miehesi ei rakasta tarpeeksi.

Kiitos vaan!

Onko mieleenne tullut, että myös mies saattaa haluta lapsia ilman rakkautta lasten äitiin? Ikää sopivasti, taloudellinen tilanne OK, sukulaiset painostavat, mutta suuri rakkaus antaa odottaa itseään... Luuletteko, että vain nainen osaisi olla näin laskelmoiva?

Vaimosta tai miehestä pääse aina laillisesti eroon, lapsista ei. Ainakin elatusmaksut joutuu maksamaan aina.

Oikeasti, ei ole mitään mittatikkua tai laskuria, jolla tuloksen voi luotettavasti selvittää. Ap voi tietenkin kysyä itseltään, olisiko hän mielummin aviossa, ilman lapsia vai tässä nyt vallitsevassa tilanteessa. Vastaus= tilanteita ei voi verrata.

Jos mies ei halua lapsia, olisi tästä pitänyt keskustella jo etukäteen. Hänellä on siihen varmasti ihan tästä vaimosta riippumattomat syynsä.

Hieno vastaus Piitulta!!

Lisääntyväthän kissat, koirat ja kanitkin eikä kysymys ole rakkaudesta, tietääkseni. Kysymys on halusta jatkaa OMIA geenejään.
Pakko on minunkin lainata, on niin hyvin sanottu. Avioliitto solmitaan, koska rakastetaan KUMPPANIA. Lapsia tehdään, koska rakastetaan LAPSIA. Voisi sanoa, että jos ei halua naimisiin, ei halua kumppaniaan, mutta jos ei halua lapsia, niin... no, ei halua lapsia.

Jos toinen haluaa naimisiin ja toinen ei, on aviota välttelevän "helppo" kuitenkin tehdä toisen mieliksi jos vaan haluaa. Käytännössä kun avioliitto ei muuta mitään, etenkin jos tehdään avioehto.

Jos taas toinen haluaa lapsia ja toinen ei, on lapsia haluamattoman paljon vaikeampi tehdä toiselle mieliksi. Lapset kuitenkin muuttavat todella paljon elämää, ja huomioon pitää ottaa myös se lapsen etu ( = onko kiva syntyä jos toinen vanhempi ei olisi lasta halunnut). Tässä tapauksessa siis ei voi sanoa, että "jos rakastaisit niin lisääntyisit kanssani" sillä kyse on paljon suuremmasta uhrauksesta ja vaikuttaa myös viattomaan ihmiseen.

Minusta on kyllä aika hurjaa, että joku täällä sanoo ettei ap.n mies rakasta tätä tarpeeksi kun ei halua naimisiin. Ehkä miehellä on joku muu syy vieroksua avioliittoa? Tiedän esim. muutamankin ihmisen, joiden omat vanhemmat ovat aikanaan eronneet tai joilla on ollut huono avioliitto, minkä vuoksi nämä he eivät itse aio koskaan mennä naimisiin. he siis eivät arvosta avioliittoa sinänsä, riippumatta siitä mitä kumppaniaan kohtaan tuntevat.
Onpahan taas turha asia pohtia tämäkin. Kumman mies nyt sitten rakastaakaan vähemmän? Haloo???!!!

Mieheni halusi joskus kihloihin, minä en. Oli tosi loukkaantunut ja epäili mun tunteita häntä kohtaan. Viikon kiukuttelun jälkeen sanoin: Jos haluaisin kihloihin, niin haluaisin ehdottomasti hänen kanssaan kihloihin, mutta kihloihin meno ei kiinnosta. Uskoi tämän ja lopetti kiukuttelun. Eli mua ei vaan kiinnosta kihlat, ehkä joskus voi kiinnostaakin, mut ei se mielipide mun tunteisiin miestäni kohtaan vaikuta mitenkään. Jos ei halua naimisiin, niin ei se tarkoita ettei rakastaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja De facto:
Alkuperäinen kirjoittaja öööö:
Jos ei halua naimisiin, niin ei se tarkoita ettei rakastaisi.

Ei niin. Kyse onkin siitä, ettei rakasta riittävästi mennäkseen naimisiin.

Minä näen, että sitä rakkautta joko on tai sitten ei. Ihastus sotketaan liian usein rakkauteen. Rakkaus on tekoja sanojen tueksi, kumpikaan ei yksinään kanna rakkaus-sanaa. Koko rakkaus-sana on kärsinyt inflaation, sitä käytetään aivan harkitsemattomasti nykyään.

Höpö Höpö!!!! Vai ei rakasta tarpeeksi, jos ei suostu naimisiin. Minä ainakin rakastan avopuolisoani, vaikka avioliittoon en haluakaan mennä, koska mielestäni se on romuttunut instituutio!

Jos ei halua naimisiin, ei rakasta riittävästi, ei usko suhteen ja tahtonsa pysyvyyteen edes omalta kohdaltaan, eikä halua sitoutua.
Instituutiona avioliitto ei ole mitenkään kärsinyt inflaatiota eikä vanhojen haamujen pitäisi asustella nurkissa, jos on uusi suhde.

Joku suhteessa on silloin pielessä, vaikka miten selittäisitte muuta. Toista ei tietenkään kannata pakottaa avioon syyllistämällä. Jos ei tahdo, niin ei tahdo. Mutta silloin olisi parasta vielä vähän katsastella muita laitumia.

Alkuperäinen kirjoittaja Myötä- ja vastamäessä ilman aamenta:
Höpö Höpö!!!! Vai ei rakasta tarpeeksi, jos ei suostu naimisiin. Minä ainakin rakastan avopuolisoani, vaikka avioliittoon en haluakaan mennä, koska mielestäni se on romuttunut instituutio!

Määrittele "romuttunut instituutio" ja syyt siihen, miksi avioliitto on romuttunut instituutio ja miksi se estää sinua menemästä naimisiin?

Ilman ylläolevia kommenttisi ei ole minkäänlainen perustelu.

Tosiiaan,rakkaus on varmaan sama kun yhteiset lapset tai avioon meneminen?En ymmärrä yhteyttä noiden välillä.
Jotkut rakastavat oikeasti ilman noita kumpaakaan.Mutta jos haluat voin pamauttaa sut paksuksi niin tiedät että rakastan sinua...ainakin hetken.Avioon...hmm..kai pelottaa että toinen karkaa??? OHJE,tehkää noin(avioliitto/lapset) jos se tuntuu molemmista oikealta!Tai pitäisikö sanoa tuntuu aivan samalta mitä tapahtuu kunhan olette olla yhdessä:)