R
rätätätätäm
Vieras
Meillä on 8 kk ikäinen ihana vauva. Aivan suloinen ja yleensä todella tyytyväinen ja iloinen tapaus. Mulla vaan kotiympyrät tuntuu niin pieniltä, ja kaipaan hirveästi jotain "aikuisten tekemistä"! Olen aika kiinni vauvassa, eli iltaisin ja öisin en ole kotoa pois ollut juurikaan, paitsi yhden kerran olin keväällä ulkona ystävien kanssa. Vauva heräilee öisin eikä huoli lohdukseen ketään muita kuin äidin (isäkään ei kelpaa siis, kauhea huuto tulee), vaikkei tissiä tarvitsisikaan. Eli rauhoittuu kyllä mun kanssa. Syö kerran yössä, joskus aamuyöllä 4-6 välillä. En ole tavallaan uskaltanutkaan jättää vauvaa isänsä kanssa, kun se huuto on aika taattu jossain vaiheessa. Mutta nyt alkaa vaan tulemaan mitta täyteen - tekisi kauheasti mieli juhlimaan, terassille, yökerhoon jne. Nyt kun on kesäkin... Tuntuu, että lapsettomat kaverit tekevät koko ajan jotain kivaa. Toiset matkustelevat miestensä kanssa, toiset käyvät festareilla ja juhlimassa, enkä mä pääse MIHINKÄÄN. Tarkoitan nimenomaan juhlimaan. (Olen käynyt yksin kyllä päivisin ostoksilla, kampaajalla ym.) Ja en ole edes nuori, vaan 31-vuotias, ja olen ehtinyt menemään ennen lapsen saamista ihan riittävästi. Olen vaan suoraansanottuna kauhean kateellinen niille jotka voivat mennä ja tulla ihan miten haluavat. Mun mieskin voi vaan ilmoittaa että silloin ja silloin olisi bileet, eikä multa kysytä mitään. Kun eihän vauva hänestä ole riippuvainen. Ei mies nyt sentään jatkuvasti missään käy, ehkä korkeintaan kerran kuussa. Rakastan vauvaani kyllä ihan mielettömästi, mutta olenko ainoa joka tuntee välillä olevansa tosi kahlittu? Nyt on kyllä tarkoitus heinäkuussa lähteä pariinkin eri tapahtumaan, mutta etukäteen jo pelkään että vauva laittaa isänsä koville ja huutaa, enkä siksi pystykään rentoutumaan ja pitämään hauskaa kun kerrankin johonkin pääsen. Olin kuvitellut, että kyllä tässä vaiheessa on jo helppo irtautua ja laittaa vauva yökylään.
Älkää nyt kauheasti haukkuko... Varmaan saan mielipiteitä, joissa sanotaan että "olisit miettinyt tuota ennen kuin teet lapsia". No, mietinhän minä, mutta ei tähän vaan voinut mitenkään etukäteen varautua. Eikä mulla aiemmin ollut tällaisia fiiliksiä, vaan nyt vasta pikkuhiljaa.
Älkää nyt kauheasti haukkuko... Varmaan saan mielipiteitä, joissa sanotaan että "olisit miettinyt tuota ennen kuin teet lapsia". No, mietinhän minä, mutta ei tähän vaan voinut mitenkään etukäteen varautua. Eikä mulla aiemmin ollut tällaisia fiiliksiä, vaan nyt vasta pikkuhiljaa.