Kun kaikki on valmiina ja raskaus vasta alullaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

siru

Jäsen
18.05.2004
444
0
16
Mitä täällä ihmettelen, että miten te muut toista lasta odottavat "hössötätte" raskautta. Eli kun se kumminkin on ajatuksissa vähän väliä niin mitä teette kun kaikki on edellisen lapsen jäljiltä valmiina.

Mitään ei tarvitse hankkia eikä "vauva- tai raskauskirjallisuuskaan" tarjoa juuri mitään uutta. Ensimmäinen raskaus kun meni lukiessa ja hankkiessa kaikkea tarpeellista mutta nyt tuntuu, että pitää vaan odottaa...

Kertokaahan miten olette ratkaisseet tämän? Jos nyt ymmärsitte sekavaa plussanjälkeistä ajatuksenjuoksuani... :D

Ei kyllä pahemmin ehtinyt tulemaan aika pitkäksi kakkosta, eikä nyt varsinkaan tätä kolmosta ootellessa, vaikka kaikki onkin valmiina eikä mitään tartte enää hankkia. Tuossa kun pyörii jo lapsukainen/lapsukaisia jo valmiiksi jaloissa niin päivät menee sitten niitten kanssa touhutessa. Eli ei paljon ole ehtinyt "hössöttämään" raskautta.

Mä plussasin tällä viikolla ja mietin kyllä, mitä meiltä puuttuu. Melkein kaikki on jo valmiina, mutta osasta tavaroista olen vähän hätäsesti hankkiutunut eroon. Mietin esim vaunuja/rattaita, kun tuo numero2 on täyttää just 3, kun vauva syntyy, joten sekin vielä rattaat tarvis... nyt on mennyt nämä pari viikkoo ihan keskittymisessä, kun se hitsin alkupahoinvointi iski taas! Koko ajan särkee päätä ja oksettaa... :/ muuten aika kulunee lasten ja töiden parissa hyvinkin koko raskausajan sen kummemmin hössöttämättä.

Meillä tulee lapsosille ikäeroa 3v, kyllähän siinä ajassa asiat muuttuu ja niitä kirjoja, lehtiä ym. on ihan kiva taas lukea. Ihan uudenlaista hössötystä mukanaan tuo pieni 3v jolle vauvan tulo on maailman mukavin asia, ihanaa kun toinen silittelee mahaa ja höpöttelee vauvalle ja kyselee hassuja. Katsellaan miehen ja tytön kanssa yhdessä vauvakuvia ja muistellaan ajan kultaamana sitä ihanaa vauva-arkea.

Uusia hankintojakin on tullut tehtyä kun koko ajan markkinoille tulee uusia juttuja, nyt haluan kokeilla uusia juttuja, sellaisia mitä esikoisen kanssa ei... Eli kyllä mie ainakin hössötän ja touhkutan tätäkin raskautta ja vauvaa:)

Mulla on ollut koko tämän toisen raskauden ajan mielessä auton vaihto...olen siitä muistuttanut miestä lähes päivittäin ja joskus jopa menettänyt täysin malttini ko. asian takia.
LA on siis maanantaina ja tänään ostimme uuden auton :headwall:
Muuten aika on mennyt kaksosten kanssa ihan normaalisti..

Alkuperäinen kirjoittaja Ruutuvihko:
Mäkin herkuttelen ajatuksella, että kahden pojan jälkeen tuis vielä tyttö ja sit olis ihan pakko mennä ostaan kaikkea vaaleanpunaista tyttöjuttuja... ;)

Mulla on kyllä vähän samat ajatukset.. mutta koitan vaan pitää mieleni kurissa, etten sitten laitoksella huuda kätilölle, että "eieiei, laita se poika takasin ja ota sieltä se tyttö" :)

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ruutuvihko:
Mäkin herkuttelen ajatuksella, että kahden pojan jälkeen tuis vielä tyttö ja sit olis ihan pakko mennä ostaan kaikkea vaaleanpunaista tyttöjuttuja... ;)

Mulla on kyllä vähän samat ajatukset.. mutta koitan vaan pitää mieleni kurissa, etten sitten laitoksella huuda kätilölle, että "eieiei, laita se poika takasin ja ota sieltä se tyttö" :)

:laugh: Oon kans miettiny samaa. Ajattelin jo vitsillä mielessäni, että jos se on poika, annan se adoptoitavaks. Ajatus tais käydä mielessä sadepäivänä mökillä, kun kaks poikalasta yritti purkaa kaiken energian sisätiloissa... Sanoinhan mä jo edellisestä miehelle, että jos se on poika, annan sen sun äidille! Mutta tulin sitten toisiin aatoksiin ;)

Mä en ole oikein osannut ajatella koko raskautta. Ei kiinnosta lukea yhtäkään odotusjuttua lehdistä,pikemminkin välttelen koko aihetta. Neuvolan lippulappuja en ole lukenut,ihan samat luin tarkaan sanasta sanaan ja moneen kertaaan esikkoa odottaessa. Sitten joskus loppuraskaudesta jos ostais hoitoalustan yms mitä nyt ei enää ole tallessa.
Tää vaan menee tässä sivussa esikkoa hoidellessa.

Tein töitä, opiskelin ja suoritin lopputyöni ensimmäisen raskauden aikana ja silti riitti aikaa sille terveelle "hössöttämiselle" eli hankinnoille ja lukemiselle. Uskon siis vakaasti, että aikaa tulee olemaan nyt vähintaan yhtä paljon kun olen kotosalla esikoisen kanssa.

Mutta tulihan niitä hyviä ideoita paljon! :) Varmasti tosiaan on kirjallisuutta joka syventyy lapsen tuloon vanhempien lasten kannalta ja siinä riittää "hössötettävää" koko perheelle kun yhdessä valmistaudumme vauvan tuloon esikoisen vauvakuvien yms. saattelemana. Eikun kirjoja etsimään...

Meillä kun kaikki tarvittavat vaatteet, vaipat ja tarvikkeet on unisex mallia ja visusti säilössä niin mitään pakollisia hankintoja en ainkaan vielä ole keksinyt. Jäävät siis hankinnat tosi vähälle. (Hyvä toisaalta niin.) Ei ensimmäisenkään kanssa ole haluttu kuin "perusjutut" ei mitään "hifistelyä" ja mahtavasti on mennyt.

Tuo päiväkirja oli :heart: idea. Olisin halunnut pitää sitä jo esikoisesta mutta en millään jaksanut. Taidankin aloittaa heti! :wave:

Yhteistyössä