kun mies omistaa kaiken...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sf

Vieras
on hieman miettinyt... mies on aina halunnut oman talon... ja niin minäkin mutta vasta sitten kun on sen aika... mies päätti ruveta jo rakentamaan... minä en osallistu siihen koska en pidä omaa talous tilannettani sellaisena että uskaltaisin ottaa lainoja ym ym... mutta onko järkeä muuttaa taloon jonka omistaa mies ja melkein kaiken muunkin? Jotenkin epäilyttää.....

Jos miehesi on yhtään sen luontoinen niin riitatilanteissa se saattaa mennä siihen että "ulos MINUN talostani"

On meinaan itsellä kokemusta, nuorena asuin mieheni luona joka oli perintönä saanut talon, ja heti kun minä vähän jotain yritin laittaa asioissa vastaan niin se oli sitä että tämä on MINUN taloni...

Ette vissiin ole naimisissa?
Avoerossa jäät kyllä tyhjän päälle, samoin jos miehesi kuolee (eikä testamenttia).

Voisin kuitenkin ihan hyvin muuttaa miehen taloon asumaan, jos suhteessa kaikkia hyvin. Se ei sitten vain olisi minun taloni. En siis laittaisi omaa rahaa kiinni siihen, koska ei erossa jäisi mitään minulle.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Jos miehesi on yhtään sen luontoinen niin riitatilanteissa se saattaa mennä siihen että "ulos MINUN talostani"

On meinaan itsellä kokemusta, nuorena asuin mieheni luona joka oli perintönä saanut talon, ja heti kun minä vähän jotain yritin laittaa asioissa vastaan niin se oli sitä että tämä on MINUN taloni...

just tätä mä pelkään. aina saa olla varpaillaan että mitä sanoo tai tekee. tulee tyyliin sellainen tilanne ku olis taas lapsi ja se mies on se vihainen vanhempi.

Alkuperäinen kirjoittaja sm:
Ette vissiin ole naimisissa?
Avoerossa jäät kyllä tyhjän päälle, samoin jos miehesi kuolee (eikä testamenttia).

Voisin kuitenkin ihan hyvin muuttaa miehen taloon asumaan, jos suhteessa kaikkia hyvin. Se ei sitten vain olisi minun taloni. En siis laittaisi omaa rahaa kiinni siihen, koska ei erossa jäisi mitään minulle.

ei olla naimisissa. yhteinen lapsi löytyy kyllä.

on järkeä mutta mitä mieltä miehesi on asiasta? Ettet osallistuisi tällä hetkellä rakentamiseen? Entäpä jos osallituisit vaikka 20% pronsentilla tai ostaisit myöhemmin mieheltäsi osuuden talosta. Itse ostimme ensimmäisen yhteisen asunnon aikanaan siten, että minä omistin 30% ja mies 70, koska itse opiskelin ja mies oli jo työelämämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:

just tätä mä pelkään. aina saa olla varpaillaan että mitä sanoo tai tekee. tulee tyyliin sellainen tilanne ku olis taas lapsi ja se mies on se vihainen vanhempi.

Kannattaa olla varuillaan, minä olin henkisesti ihan lopussa kun siitä tilanteesta irti pääsin. Minulla ei lopulta ollut sananvaltaa mihinkään, muut päättivät asiat minunkin puolestani ja minä olin vain ilmainen siivooja.

En kyllä lähtisi miehen hommaamaan asuntoon, korkeintaan avioliitossa, ilman avioehtoa mutta kuka hullu siihen suostuu. En minä ainakaan suostuisi että kaiken olisin itse maksanut ja vaimo veisi puolet.
Tuntuu monesti nykyään että avopuolisot haluavat talon vaikka kuinka vähärahaisia, luulevat saavansa jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja L:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis miten hitossa sit ratkaisee tollasen tilanteen? erotako? asua erillään?

Yritä saada taivuteltua miestä lykkäämään rakentamista... Sano että tahdot kaiken olevan yhteistä ja puoliksi hankittua

Taitaa olla pikkusen myöhäistä talo on pian valmis. tuota mä sanoin alussa mutta hän halus talon heti pian.

Missä asutte nyt, vuokrallako? Uhkaako hän nyt ajaa sinut pois asunnosta? Miksi epäilet että asiat muuttuvat kun tulee muuton aika? Etkö todellisuudessa pysty luottamaan mieheesi muutenkaan? Miksette mene naimisiin?

Alkuperäinen kirjoittaja fifiia:
Missä asutte nyt, vuokrallako? Uhkaako hän nyt ajaa sinut pois asunnosta? Miksi epäilet että asiat muuttuvat kun tulee muuton aika? Etkö todellisuudessa pysty luottamaan mieheesi muutenkaan? Miksette mene naimisiin?

Vuokralla asumme ja minä olen tällä hetkellä vuokran maksaja joten täältä hän ei mua voi häätää. En tiedä miksi emme mene naimisiin, oletan ettei mies halua mennä naimisiin koska ei ole koskaan ottanut vakavasti asiaa kun olen se puheeksi ottanut. Viimeaikoina olen todellakin ruvennut miettimään voinko luottaa mieheen... niinkuin tuossa aikaisemmin mainitsin pelkään että siitä tulee sellainen epämielyttävä tilanne että joudun kokoajan olemaa varpaillaan koska se on hänen omaisuuttaan.

Yhteistyössä