Kun olis halu muuttaa omaa elämää... mutta miten?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muutos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Muutos

Vieras
Oma työ lähinnä vain ahdistaa, vie mehut ihan täysin. Työarki on niin raskasta, että iltaisin voisi ain itkeä ja niin usein mietin, että tätäkö mun elämä on. Onko tämä edes elämää? Ahdistuksella viedään työviikko läpi.

Olen hakenut uutta työpaikkaa lähes kaksi vuotta, siinä onnistumatta. Alan vaihto olisi toki haaveissa, mutta ei ole rahaa lähteä opiskelemaan täysipäiväisesti. Sitten taas mun alan AMK-aikuislinjat ovat päiväopintoja ja mulla on päivätyö, josta en saa yhtä päivää viikossa vapaata niin, että voisin opiskella työn ohessa. Olen anonut sitä ja ei onnistu työssäni.

Toisaalta en osaa käyttää ATK:ta niin että edes luottaisin kykyihini nykyajan opiskeluun (powerpoint esityksiä, wordin kunnollista käyttöä... en osaa yhtään).

Hirveä halu olis ulkomaille, ihan polttava. Olen jonkun verran matkustellut ja sitä kaipaa aina vaan. Mutta mun ala ei onnistu ulkomailla, nii hassulta kun se ehkä kuulostaakin, mutta Suomessa mun työtehtävä tällä ammattinimikkeellä on ihan eri kuin muualla maailmassa.

Mutta oikeesti, mitä te tekisitte siis miten voi oikeasti muuttaa elämää. Olen naimisissa ja meillä on 2 lasta eli tottakai heidät pitää ottaa aina suunnitelmissa mukaan.

Yksin jos olisin niin varmasti heittäytyisin vaikka tyhjän päälle, enkä työtäni tekisi enää hetkeäkään, ahdistus siit on niin kova.

Mutta miten siis elämää voi muuttaa, mitä mahdollisuuksia meillä ihmisillä on?
Sanotaan vielä se, että rahallista apua mulla ei ole mahdollisuus mistään saada eli se on poissuljettava.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Virka- tai vuorotteluvapaalle? Uusi mielekäs harrastus?

Virka- tai vuorotteluvapaa ei onnistu, kun olen sijainen =(.

Meinasin aloittaa uuden kielen opiskelun harrastuksena, mutta alkoi sekin masentaa -mitä se mitään muuttaa loppujen lopuksi?

Kiitos vastauksestasi!

No mutta jos olet sijainen niin etkö ole silloin määräaikainen? Kun tulee työttömyysjakso niin haet äkkiä jollekin kurssille, esim sellaiselle jossa opetetaan tietotekniikkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No mutta jos olet sijainen niin etkö ole silloin määräaikainen? Kun tulee työttömyysjakso niin haet äkkiä jollekin kurssille, esim sellaiselle jossa opetetaan tietotekniikkaa.

Ei ole tulossa työttömyysjaksoja, olen ollut vuosia määräaikainen (kaupungilla).

Mulla vähän samaa vikaa, tahtoisin kans vaikka muuttaa muualle tästä pienestä pitäjästä! Lähelle isoa kaupunkia tai ulkomaille! Oon niin kyllästyny näihin lyhyisiin kesiin, masentuuhan tänne pimeään :/
Voi vitsit ku vois lähteä, ois rahaa niin paljon että vois oikeasti vaan nautiskella vaikka jonku aikaa, tai että ois ees mahdollista opiskella joku uus ammatti itelle!

Todellaki joskus miettii että tätäkö tää on -näissä pienissä piireissä pyöriä...

..tota me ollaan ihan perustyöläisiä miehen kanssa ja kaksi lasta.itse oon vielä kotona kun nuorempi on alle kaksi.suunnitelmana muutta stokikseen ensi kesänä.laitetaan rahaa sukan varteen ja oma kämppä vuokralle.mikä teitä estää?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei ole tulossa työttömyysjaksoja, olen ollut vuosia määräaikainen (kaupungilla).

Eikös toi ole jo kiellettyä? Pitää vuosia määräaikaisena? Vaikka olisitkin kaupungilla duunissa niin siltikään noin ei voi toimia. Ota yhteys työsuojeluun ja kysäise asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja epeli:
..tota me ollaan ihan perustyöläisiä miehen kanssa ja kaksi lasta.itse oon vielä kotona kun nuorempi on alle kaksi.suunnitelmana muutta stokikseen ensi kesänä.laitetaan rahaa sukan varteen ja oma kämppä vuokralle.mikä teitä estää?

Mitä te meinaatte siellä tehdä? Aika paljon pitää sukan varressa olla, että voi noin vain lähteä. Toiseksi miehellä oma yhden hengen firma täällä eli häneltä lähtis työt alta ja jos mä nyt irtisanon määräaikaisuuteni niin paluuta ei ole ja millä saada työtä kun nyt jo lähes kaksi vuotta uutta duunia hakenut.
Reaaliteetit estää, ikävä kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Eikös toi ole jo kiellettyä? Pitää vuosia määräaikaisena? Vaikka olisitkin kaupungilla duunissa niin siltikään noin ei voi toimia. Ota yhteys työsuojeluun ja kysäise asiasta.

Jos ei ole virkoja tai siis toimia vapaana niin niitä ei ole. Näin se menee kaupungilla. Uusia toimia ei perusteta. Eli kun yksi vapautuu niin se menee kauiten sijaisena olleelle jne. Mun vuoro on joskus 4 vuoden päästä.

Yhteistyössä