Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja kukka auringon:
Kannattaahan se nyt laskea mukaan, sillä se on kuitenkin pois yhteenlasketuista tuloista sitten kuitenkin. ELi jos minulle jää vajaa tonni kk käteen, siitä - tuo 440 e hoitomaksuihin+bensamaksut, veikkaisin noin noin 600 euroa kk. jos jään kotiin niin minulle tulee kht + hoitolisä+ tuki toisesta lapsesta, eli yhteensä noin 470 e, eli kotona ollessa jää enemmän käteen kuin tuolla vajaa tonnin kk palkalla.
Ymmärrän matematiikan, mutta en sitä ajatusta (tai ymmärrän senkin, mutta minusta niin ei kannattaisi ajatella) että "mulle jää käteen vaan niin ja niin vähän". Että arvotetaan naisen saamaa palkkaa vasta niiden kuluerien jälkeen, ei miehen palkasta puheissa ensin lasketa pois hoitomaksuja, auton kuluja jne ja sitten sanota, että no käteen jää vaan sen ja sen verran. No, kokonaisuutena se ja sama, mutta soisin, että naiset ajattelisivat työssä käyntiä ja ansaitsemista vähän eri tavoin.
Mietipä, kuinka paljon työssäkäynti vaatii aikaa. Sairaanhoitajana minulla ei ollu kiirettä töihin kotihoidon tuelta.
sairaanhoitajan palkalla:
netto 1400 ?- hoitomaksu kahdesta 420 ?= 980?
kotihoidon tuki esim. 450?---> EROTUS 430 ? ja tästä pois työmatkakulut
Eli kyllä tuon erotuksen pitäisi olla isompi, jotta olisin halunnut mennä töihin 38 tuntia viikossa. Alle 3-vuotiaiden lasten äidin antama aika lapsilleen on paljon arvokkaampaa kuin tuo 430?. Päädyin sitten tekemään keikkaa hoitovapaan ohessa. Jos olisin kovapalkkainen juristi tai ekonomi, niin todennäköisesti olisin pitänyt PALJON lyhemmän hoitovapaan.