Kuollut sisareni kävi unessa hyvästelemässä? Nyt on outo olo.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Isoäitini kävi kuolinyönään hyvästelemässä minut ja äijän, eri huoneissa, toisistamme tietämättä. Ja lapsuudentoverini kävi aika usein, kunnes sai rauhan. Eli oli alitajunta unen tuottajana tai ei, monilla on tuollaisia kokemuksia.

Omani eivät rajoitu pelkkiin uniin.

Minulle on siskoni soittanut monta kertaa "toiselta puolelta". Kaikki oli hyvin, hän kuulosti oikein innostuneelta.
Kerran vierailin unessani "toisella puolella" itse. Siskollani oli innokas keskustelu jonkun minulle tuntemattoman keski-ikäisen miehen kanssa. Yritin kovasti kiinnittää hänen huomionsa, mutta kumpikaan keskustelijoista ei huomannut minua. Tunsin oloni "kummitukseksi" kuolleiden maailmassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja veljensä menettänyt:
On ne sitten alitajuntaa tai viestejä niin jotenkin ne rauhoittaa. Valjeni siis kuoli yllättäen sairauteen, jonka olemassa oloa ei kukaan tiennyt.
Näin reilut puoli vuotta kuoleman jälkeen unen, jossa veljeni istui meillä, sohvalla juhlissa. Kyselin häneltä kaikkea ja sitten hän näytti kaulassaan olevan patin, joka oli oku verisuonien pullistuma. Olin hädissäni ja käskin häntä menemään lääkäriin. Hän kysyi miksi? Sanoin, että tohonhan voi vaikka kuolla, niin hän vastas, hei sisko, mähän olen jo kuollut, etkä sä muista? Mä tulin vaan tänne, jotta sä huomaat, että kaikesta huolimatta kaikki on nyt tosi hyvin. Ja halusin kanssa nähdä että omilla lapsilla, teillä siskoilla ja sun lapsilla on kaikki hyvin. Muista että mun asiat on hyvin ja pitäkää huolta toisistanne. Sitten unessa veli halas mua ja hävisi. Eli aika samantapainen kokemus kuin apn uni.

Kiva kun kerroit =)

Suullekkin jäi siis hyvä mieli tuosta unesta?

Se uni oli tosi lohduttava ja jäi rauhallinen olo.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Kyllä on käynyt sekä mummoni antamassa jonkun ohjeen josta oli hyötyä että myös isäni on käynyt juttelemassa ja jonkun neuvon sekin antoi josta oli apua.

Kertoisitko millaisia neuvoja he antoivat ja miten millasissa ympäristöissä?

=)

=)

En enää muista mitä ne oli, muistan vaan että niistä neuvoista oli apua seuraavana päivänä.
Ja tuli myös parempi olo, rauhallinen enkä hermoillut jotain asiaa enää.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:

=)

En enää muista mitä ne oli, muistan vaan että niistä neuvoista oli apua seuraavana päivänä.
Ja tuli myös parempi olo, rauhallinen enkä hermoillut jotain asiaa enää.

Kiitos kun kerroit. :)

Toiseen ketjuun tästä jo vastasin.. kummitätini sairasti syöpää vajaan vuoden. Hän oli viimeisen kerran nähdessämme tosi huonossa kunnossa, mutten sitä silloin jotenkin hyväksynyt ( olin silloin 19 v)

Joitain päiviä myöhemmin näin unta, jossa hän tuli kylään ja ihmettelin, että kuinka hän voi olla niin iloinen ja terve. Hän sanoi, että kaikki on hyvin, ei koske mihinkään.

Äitini soitti aamulla itkien, että tätini oli kuollut.

Nuorena aloin näkemään unia eräästä ihmisestä joka oli ollut minulle tärkeä n. vuosi - 1/2 v. aiemmin. Olin nähnyt tämän henkilön viimeksi reilun puoli vuotta aiemmin. Ihmettelin mistä hän nyt minun uniini tuli. En ollut ajatellut häntä pitkään aikaan. Käväisi mielessäni että onko hän kuollut, mutta hylkäsin ajatuksen. ajattelin että yhdestä asiasta ainakin olen varma, siitä että tuo ihminen ei itsemurhaa ainakaan tee, enkä uskonut tapaturmaiseen kuolemaankaan. Päädyin siis ajattelemaan että jostain syystä vaan unia näkee mistä milloinkin. No tuosta ihmisestä tulikin sitten vakiovieras uniini, hän esiintyi niissä suojelevana "isoveljenä" välillä motkottikin ja minä käskin häipyä hevonkuuseen mun päästäni :kieh: , mut eihän tuo lähtenyt.
Olin pahasti masentunut ja mietin itsemurhaa. Noista unista kuitenkin tuli aina hyvä olo (siis vaikka unessa aina väliin hänelle kiukuttelinkin ) Kävimme pitkiä keskusteluja noissa unissa. Hän perusteli miksi minun pitäisi elää. Etten saa olla niin idiootti kuin hän, etten saa heittää elämääni hukkaan. Potki niillä saarnoilla myös kuvainnollisesti perseelle.
Vuosia kului eteenpäin ja hän ei enää esiintynyt läheskään niin usein unissani. Tapasin sitten sattumalta yhden vanhan tutun ja kyselin häneltä ihmisistä joita olimme tunteneet. Hän sitten kertoi minulle että puoli vuotta lähtöni jälkeen tämä ihminen oli tehnyt itsemurhan. Samaan aikaan kun uneni alkoivat. :`(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nuorena aloin näkemään unia eräästä ihmisestä joka oli ollut minulle tärkeä n. vuosi - 1/2 v. aiemmin. Olin nähnyt tämän henkilön viimeksi reilun puoli vuotta aiemmin. Ihmettelin mistä hän nyt minun uniini tuli. En ollut ajatellut häntä pitkään aikaan. Käväisi mielessäni että onko hän kuollut, mutta hylkäsin ajatuksen. ajattelin että yhdestä asiasta ainakin olen varma, siitä että tuo ihminen ei itsemurhaa ainakaan tee, enkä uskonut tapaturmaiseen kuolemaankaan. Päädyin siis ajattelemaan että jostain syystä vaan unia näkee mistä milloinkin. No tuosta ihmisestä tulikin sitten vakiovieras uniini, hän esiintyi niissä suojelevana "isoveljenä" välillä motkottikin ja minä käskin häipyä hevonkuuseen mun päästäni :kieh: , mut eihän tuo lähtenyt.
Olin pahasti masentunut ja mietin itsemurhaa. Noista unista kuitenkin tuli aina hyvä olo (siis vaikka unessa aina väliin hänelle kiukuttelinkin ) Kävimme pitkiä keskusteluja noissa unissa. Hän perusteli miksi minun pitäisi elää. Etten saa olla niin idiootti kuin hän, etten saa heittää elämääni hukkaan. Potki niillä saarnoilla myös kuvainnollisesti perseelle.
Vuosia kului eteenpäin ja hän ei enää esiintynyt läheskään niin usein unissani. Tapasin sitten sattumalta yhden vanhan tutun ja kyselin häneltä ihmisistä joita olimme tunteneet. Hän sitten kertoi minulle että puoli vuotta lähtöni jälkeen tämä ihminen oli tehnyt itsemurhan. Samaan aikaan kun uneni alkoivat. :`(

Kiitos tästä kertomuksestasi. Varmasti sinustakin tuntui joskus oudolle kuinka näin voi käydäkkään?
Hän halusi tulla lähellesi. Huolehtia susta. :)

Näin isästäni hänen kuolemana jälkeen usein painajaisia, kunnes eräässä unessa hän soitti minulle ja kertoi kaiken olevan nyt hyvin. Siihen loppuivat painajaiset.

mulla ei ole itsellä tuollaisia ollut.
mutta mieheni mummo (joka haudataan viikonpäästä )
näki unessa molempien miehensä kuolemat.
ensimmäinen uni oli sellainen jossa tämä mies halusi lähtee veneellä ja mummo halusi kovasti mukaan. kumminkin kävi niin että jäi rannalle ja mies heilutti veneestä. kuoli pian tuon unen jälkeen.
seuraava oli sitten vuosia,vuosia tuon jälkeen. hän näki unen jossa tämä nykyinen mies nousi samaan veneeseen tämän jo kuolleen miehenkanssa ja he molemmat heiluttivat. mies kuoli samanapäivänä.
valitettavasti emme päässeet mummoo tapaamaan viikkoon ennen kuolemaansa,olisi ollut mielenkiintoista kuulla onko vaistonnut omankin lähtönsä.
mua jotenkin itseä pelottaa ajatus kohdata kuollut läheinen unessa.
paripäivää ennen miehen mummon kuolemaa näin unen jossa mun isä ois kuollut,siinä tunsin sen menetyksen tuskan. ehkä sen perusteella osasin ja osaan edelleen tukea miestäni jolle mummo oli todella tärkeä.

otan osaa suruusi,on varmasti ihan hirveetä kun noin läheinen ihminen poistuu. itse en ole läheistä ihmistä menettänyt noin. oma isomummini kuoli 5 vuotta sitten,mutta pitkäaikaiseen sairauteen jolloin kuolemaan kerkes jo varautuun kun tiesi että se on kohta väistämättä edessä.

lisään vielä että tuon toisen unensa jälkeen hällä tuli kova kiire miehensä tykö. senverran todellista se hänelle oli.

Minulla kuoli veli n. 12v. sitten joa oli tietysti kova paikka silloin...

Meni jonkun aikaa kun näin unta että veli oli meillä ja vähän ihmettelin että mites se ny siinä on... Kysyin kuitenkin että miten hän voi...
Hän vastasi että nyt hällä on kolme peittoa ja entinen opettaja neuvomassa siellä.
Tuosta unesta tiesin että hänellä on asiat hyvin nyt...
Joskus on veli käyny muutenkin unessa tervehtimässä mutta nyt ei enää pitkään aikaan..

Meillä on suvussa kulkenut enneunien näkeminen. Äitini näkee paljon enneunia ja joskus minäkin.
Äitini näki unen veljeni kuolemasta mutta ei voinut yhdistää sitä juuri häneen :
näki että jonkun arkku lasketaan hautaan ja arkussa on nimikyltti... ei millään nähnyt kenen nimi siinä on. Veljen hautajaisissa oli juuri samanlainen arllu ja sama kyltti...
Myös äitini tiesi että odotan neljättä lasta vaikka en ollut sitä vielä kertonut ja jotain tietoa meidän tokasta lapsesta näki unessa joka on nyt totta....
Muitakin juttuja on nähnyt mutta ei sen enempää tässä.

Mutta pidän unessa tavattuja kuolleitten sukulaisten vierailuja lohdutus käynteinä enkä niinkään vaan unina.

Jaksuja <3

Tutun mies kuoli monta vuotta sitten. Tuttuni näki muutama päivä kuoleman jälkeen unta, että mies pyysi häntä mukaansa. Tämä tuttuni, kuitenkin kieltäytyi.

Mä olen joskus, tai useammankin kerran kuullut, että jos kuollut tulee unessa pyytämään mukaan, ei saa missään nimessä lähteä.

Mä ehkä olen taikauskoinen tai jotain, mutta mä uskon että sullakin se sisko todella kävi hyvästelemässä.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Isoäitini kävi kuolinyönään hyvästelemässä minut ja äijän, eri huoneissa, toisistamme tietämättä. Ja lapsuudentoverini kävi aika usein, kunnes sai rauhan. Eli oli alitajunta unen tuottajana tai ei, monilla on tuollaisia kokemuksia.

Omani eivät rajoitu pelkkiin uniin.

Kertoisitko lisää? Kokemuksistasi.

Tai muita jos on :)

Voi kuinka ihana uni!!!! MUN mielestä siskosi kävi moikkaamassa. :hug:
Mun isä on kuollut ja oli mulle superrakas. Isä oli alkoholisti ja siihempä periaatteessa kuolikin.
Kun isä kuoli, olin vasta 14v ja omissa menoissani(isä asui yksin)joten ei usein nähty. jäi kalvamaan kun en päässyt hyvästeleen enkä voinut pyytää anteeksi kun en useammin käynyt ja oisin halunnut sanoa kuin rakastan hirveesti. No...
Muutama vuosi sitten näin unta isästä. Näin kaiken supertarkkaan, isän kädet, sormet, sen että se unessa oli likainen ja teki kuolemaa :(. Istui tuolilla keittiön pöydän ääressä(niin kuin aina eläessään) ja haisi omalle itelleen, vähän tunkkaiselle ja viinalle niinkuin yleensä. Haistoin siis unessa isän. Näin likakohdat ym tarkkaan. Unessa isä oli väsynyt ja sairas, katsoi minuun, menin luokse, otin isästä kiinni ja sanoin:" mä rakastan sua pappa ihan hirveesti!!!" (olen syntynyt Ruotsissa, siksi isä oli pappa). Isä ei muistaakseni sanonut mitään, katsoi minuun väsyneillä silmillä ja nyökkäsi tai vastaavaa, muistan että isä antoi ymmärtää että kuuli mitä sanoin. Melko pian heräsin ja olin helpottunut että sain sanoa viimein kuin rakastan. :snotty: :heart: :'(
Unessa siis näin tarkat yksityiskohdat, haistoin hajut, isä teki selvästi kuolemaa, oli sen oloinen ja näköine kun varmasti ennen kuolemaa. Varmasti kuolleet läheiset voivat käydä moikkaamassa. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
Yleensä jos kuollut tulee uneen ne yleensä vie mukanaan.. :snotty:

Ohhoh :o
Missä ajassa sitä vainajien mukaan lähdetään?

Ei pidä paikkansa, tosin sanotaan ettei kuollut puhu unessa, ja jos tarkkaan ajttelen eivät kuolleet ole suoranaisesti mule unissa puhuneet. mutta ei kuolleista uneksiminen tarkoita kuolemaa eri asia, jos on esim. kuolemaisillaan ja näkee unta, että juku jo edesmennyt tulee hakemaan, pyytää mukaansa. Ystäväni isä kävi kuoleman portilla ja hän näki ihanaa valoa ja jonkin jo kuolleen läheisen, hän oli varma, että jos olisi siinä läheisen mukaan lähtenyt ei olisi enää elävien kirjoissa. Eräs tuttuni kertoi myös kokemuskesta, jossa tyttö oli meinannut hukkua ja jo aikaisemmin kuollut äiti oli hänelle ilmestynyt, tyttö oli pyytänyt päästä mukaan, mutta äiti oli sanonut, ettei vielä, siä tarvitsee häntä, ja tyttö virkosi.

Minä olen nähnyt "kummallisia"unia edesmenneestä isästäni(kuoli-05),yleensä silloin kun omassa elämässä tulossa jotain suurempaa muutosta.Nyt en ole pitkään aikaan isästä unta nähnyt,ja elämäkin meillä kyllä tasaista.Kerran näin unta,että seisoin ikkunan edessä ja maisemana oli sininen taivas,jossa leijaili jotain usvantapaista.Yhtäkkiä taivaalle alkoi muodostua kirjaimista sana "i-k-ä-v-ä",samalla minä unessa tärisin ja joku henkilö piti minua kiinni,etten kaatunut..Se oli jännä uni..

Kertoisitko lisää? Kokemuksistasi.

Tai muita jos on :)

Eräs lapsuudentoverini kävi aika kauan ja usein unessa, ei sanonut mitään, mutta sai lopulta asiansa selväksi ja rauhan itselleen. Hän ei vain voinut hyväksyä kuolleensa huumeiden yliannostukseen.

Ja tuttavaperheeni poika, joka kuoli tapaturmaisesti, jäi myös joksikin aikaa ihmettelemään tilannettaan. Sama poika oli pienenä ( n. 5 v. ) saanut liki hysteerisen itkukohtauksen jostain radiosta kuulemastaa iskelmäkappaleesta, jossa laulettiin rakkauden polttavan poroksi tai roihuavan liekkeinä tms. Hän kertoi äidilleen kuolleensa edellisessä elämässään tulipalossa. Ja tässä elämässä hän kuoli tulipalossa...

Tätini, joka sairasti Alzheimerin tautia, ei suostunut luovuttamaan, ennen kuin oli käynyt unessa, selkeänä, luonani ja kerroin, että hän voi hyvillä mielin jatkaa matkaansa.

Meillä kotona asuu kotikummitus, eräs naapurin vanhaisäntä, jonka osasin kuvailla täysin oikein nimeä myöten. Tämän hengen kanssa olen selvitellyt kalaverkkoja ja hyräillyt "Elämää juoksuhaudoissa". Ja toinen, joka käy, on hänen pojanpoikansa. Tämä henki jättää tupakanhajun jälkeensä. Kerroin äijälle, mitä merkkiä hän polttaa ja missä kohdin käy tupakalla. Äijä vain naureskeli, että "jaa, ei se ollukaa Unski (siis vanhaisäntä), se oli Reima, joka käy tupakalla... Oon mäki sen haistanut."

Noin esmes. :)

Yhteistyössä