Kuparikierukan laitosta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MaijaHanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MaijaHanna

Vieras
Kuulisin mieluusti kaikenlaisia kokemuksia kuparikierukan laitosta ja käytöstä:) Miten käytännössä oikein käy, haetaanko se itse apteekista ensin ja kiikutetaan sitten gynelle asennukseen? Vai tarvitseeko reseptin? Mitenkäs laitto muuten sujui?

Kiitoksia:)

mulle on laitettu kolmesti. Kerran ostin apteekista ja kahdesti olen ostanut sieltä lääkärikeskukselta, jossa hinta oli ihan sama kuin apteekissa. Reseptiä et tartte. Helpoin laittaa viimieisinä vuotopäivinä. Tuntia ennen laittoa kannattaa ottaa burana 600mg ja panadol 1g. Laitto on sujunut joka kerta hyvin, tosin olen laitattanutkin ihan gynellä enkä missään terkkarissa. Hyvin se menee:)

Joo niin sattuu, mä en ottanut ennen laittoo mitään kipulääkkeitä, kun en tiennyt et se sattuu aivaan sa*tanasti.!!!!! Kammo jäi ei ikinä mulle enään moista kidutusvälinettä.

Mulle laitettiin jälkitarkastuksessa ko. kierukka eikä se kyllä paljoakaan sattunut :o En siis ottanut mitään särkylääkkeitä etukäteen. Samana iltana oli alavatsalla vähän jomotusta mutta meni ohi.
Köytössä ollut nyt kolmatta kiertoa ja ihan hyvin on mennyt. Vuoto on vähän unsaampi kuin tavallisesti muttei sen kummempaa. Kierto lähti käyntiin ihan tasaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja MaijaHanna:
Kuulisin mieluusti kaikenlaisia kokemuksia kuparikierukan laitosta ja käytöstä:) Miten käytännössä oikein käy, haetaanko se itse apteekista ensin ja kiikutetaan sitten gynelle asennukseen? Vai tarvitseeko reseptin? Mitenkäs laitto muuten sujui?

Kiitoksia:)

mulla on niitä 3 laitettu,joka kerralla olen tilannut ajan yksityiselle gynelle ja sieltä saa sen kierukan.

ekalla kerralla hetken kirpaisi kun laitettiin 2 seuraavalla ei mitään. inhottavin siinä touhussa on se härveli kun laitetaan aina sisätutkimuksessa ensin.
sen jälkeen on ollut kivuton, huoleton ja varma. tyytyväinen olen ollut, nyt kesällä tulee tään 3:nnen 5.v täyteen, katotaan laitanko saman taas vai tehdäänkö sterilisaatio.

suosittelen.

Kiitos:) Sain yksityiseltä ajan maanantaiksi:) Olen pelännyt kuparikierukkaa jotenkin aina, mutta nyt lasten syntymän jälkeen kun on kuukautiskivutkin vähentyneet niin se on alkanut tuntua paljon siedettävämmältä vaihtoehdolta. Kuitenkaan kun en hormonivalmisteita voi käyttää.

joo ei sovi mullekaan hormoonit, tämä on ollut hyvä ja kierto luonnollinen, pms oireineen...(mikä ei ole kiva)
ja heti tulin raskaaksi kun kolmannen takia menin poistamaan silloisen kierukan

Yhteistyössä