Kyllä olen taas ylpeä kotiäitiydestäni ja että lapset saavat olla kotona!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ylpeä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ylpeä:
Aiemmin tuolla kerroin että herää seiskan maissa ja ysiltä alkaa kerho,että hyvin herätään :) No on siinä nyt mielestäni suurikin ero onko vanhemmista erossa pitkän hoitopäivän vai sitten lyhyen kerho-tai harrastusajan :)

Eihän hoitopäivät ole aina pitkiä. Ja yhtä lailla kerhossa ja harrastuksissa ollaan "vieraiden hoteissa", eikö?
(ja miten tämä kaikki liittyy siihen, että viisivuotiaasi ei tiedä mikä on herätyskello, kun eihän ei-kotihoidetutkaan sellaisen ääneen joudu heräämään? :D )

Alkuperäinen kirjoittaja JeNNiNeN:
Heh, kouluun on ainakin pakko mennä :laugh:

No hei ylpee onneks olkoon, jos viihdyt kotona noin kauan ja miehesikin jaksaa katella ja kustantaa valitsemasi tien. Itellä ei olis kyllä varaa jäädä kuudeksi vuodeksi kotiin, eikä kyllä kiinnostustakaan sen puoleen.

Pistäkäähän äkkiä toinen tilaukseen, niin saat pidentää sitä kotona oloaikaa, kohtahan sun nassikka onkin jo koulutiellä meinaan.... :/

Hahhah,kerrassaan loistoa :) Meillä kun sattuu kuules olemaan kotona kaksi nuorempaa myös :) Ja miksen viihtyisi,siis kotonani??Paljon ystäviä ja kyläilypaikkoja on että en erakoidukaan jos sitä pelkäsit.Kyllä mulla on kiinnostusta hoitaa omat lapseni kotona eskari ikään asti :)

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Miks ei saisi olla ylpeä kotiäitiydestä. Oikeesti ottaa pannuun lukee näitä vastauksia, miten te saatte väännettyä negatiiviseksi tonkin aloituksen!?! Musta toi oli hauska ja symppis juttu. Ps. omani menee nyt vuoden ikäisenä päiväkotiin, joten mua on turha alkaa syyttää miehen siivellä eläjäksi jne.... Ootte kyllä ilkeitä!

Hyvin kirjoitettu,yhdyn tähän täysin luettuani tämänkin ketjun joka meni pilalle tyhmien vastausten kautta!!

Meillä edes minä en herää herätyskelloon, pidän sitä ääntä stressaavana, ihan oma sisäinen kelloni mut herättää ja joka aamu ovesta lähdetään ulos poikien kanssa, suuntana päiväkoti ja sitten työpaikka.

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Aiemmin tuolla kerroin että herää seiskan maissa ja ysiltä alkaa kerho,että hyvin herätään :) No on siinä nyt mielestäni suurikin ero onko vanhemmista erossa pitkän hoitopäivän vai sitten lyhyen kerho-tai harrastusajan :)

Eihän hoitopäivät ole aina pitkiä. Ja yhtä lailla kerhossa ja harrastuksissa ollaan "vieraiden hoteissa", eikö?
(ja miten tämä kaikki liittyy siihen, että viisivuotiaasi ei tiedä mikä on herätyskello, kun eihän ei-kotihoidetutkaan sellaisen ääneen joudu heräämään? :D )

En mä vie lastani kerhoon tai harrastuksiin siksi että on pakko minun itseni mennä töihin vaan ihan lapseni halusta :)Siis on kyllä tosiaan mennyt hauskaksi nämä vastaukset kuten joku kirjoittikin aiemmin,en mä nyt tiennytkään että tämä näin arka aihe on ettei voi tällaisesta olla toisen puolesta iloinen vaan hyökätään että muka hoitoon vieminen olisi meille parempi ratkaisu,mutta jaksan hymyillä siltikin pojan sanoilleni ja siitähän aloituksen kirjoitinkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja bertta:
Miks ei saisi olla ylpeä kotiäitiydestä. Oikeesti ottaa pannuun lukee näitä vastauksia, miten te saatte väännettyä negatiiviseksi tonkin aloituksen!?! Musta toi oli hauska ja symppis juttu. Ps. omani menee nyt vuoden ikäisenä päiväkotiin, joten mua on turha alkaa syyttää miehen siivellä eläjäksi jne.... Ootte kyllä ilkeitä!

Hyvin kirjoitettu,yhdyn tähän täysin luettuani tämänkin ketjun joka meni pilalle tyhmien vastausten kautta!!

Se on kato ku pitää päästä pätemään joka asiassa :(

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:

En mä vie lastani kerhoon tai harrastuksiin siksi että on pakko minun itseni mennä töihin vaan ihan lapseni halusta :)Siis on kyllä tosiaan mennyt hauskaksi nämä vastaukset kuten joku kirjoittikin aiemmin,en mä nyt tiennytkään että tämä näin arka aihe on ettei voi tällaisesta olla toisen puolesta iloinen vaan hyökätään että muka hoitoon vieminen olisi meille parempi ratkaisu,mutta jaksan hymyillä siltikin pojan sanoilleni ja siitähän aloituksen kirjoitinkin :)

Ihan nelivuotiaani halusta minäkin hänet päiväkotiin vien =). Ja töihin menen omasta halustani kun menen, ei siksi että olisi pakko.
Sinä vaan esität asian jotenkin niin hassusti...kotiäitiydestään saa toki olla ylpeä, mutta kun nuo mainitsemasi asiat toteutuu myös monella ei-kotihoidetulla lapsella. Kun ei se päivähoito aina ole jokapäiväistä ja kokopäiväistä.
Sanoiko joku muka että hoitoon vieminen olisi teille parempi ratkaisu? :o

No ei siinä oo mitään vikaa, mutta noin pitkä aika kuulostaa kyllä aikalailla työstälaistamiselta, en kehtais ite lypsää ukkoni rahapussii noin. Ymmärtäisin, jos siinä olis pikkusisarus vielä pyörimäs, mutta yhen lapsen kanssa... Ja miks tänne tulee avautuu tollasesta?

No ei siinä oo mitään vikaa, mutta noin pitkä aika kuulostaa kyllä aikalailla työstälaistamiselta, en kehtais ite lypsää ukkoni rahapussii noin. Ymmärtäisin, jos siinä olis pikkusisarus vielä pyörimäs, mutta yhen lapsen kanssa... Ja miks tänne tulee avautuu tollasesta?

Eiks tolla ollut kolme lasta. Eiköhän täällä ole turhempiakin aloituksia, kaikkihan täällä lämpimikseen pölisee.

Ai kerros mulle ekana miksen mä saisi avautua tollasesta??Ja toisekseen olen aiemmin maininnut että meillä on kaksi pienempää sisarusta!!Ja en mä lypsä mieheltäni mitään vaan mieheni todella tukee päätöstäni ja olemme molemmat vahvasti sitä mieltä että lapsia emme halua hoitoon laittaa ennen eskaria :)

Ukon rahapussia? Teillä siis omat rahat kummallaki? Meillä miehen palkkarahat on kyllä meidän perheen rahoja, samoin mun kotihoidontuki ja lapsilisät. Yhteinen perhe, yhteiset varat.

Ja jos luet kunnolla ap:llä ON kotona muitakin lapsia ja kyllä tänne saa avautua ihan asiasta ku asiasta. Kommenteida ei ole pakko ;)

Eiks tolla ollut kolme lasta. Eiköhän täällä ole turhempiakin aloituksia, kaikkihan täällä lämpimikseen pölisee.

Musta kans ihana aloitus ja olen myös kotiäiti...työelämään tosin palaamassa tässä joskus, kun joku kahden pienen lapsen mamman palkkaa =). Ja tuosta elättinä olemisesta...asiat on myös paljon arvoista kiinni ja meillä mies ei ole koskaan valittanut, että olen kotona ollut kohta neljä vuotta ja siis meillä kaks lasta. Molemmat ollaan saatu olla kotihoidossa kouluun menoon asti ja jotenkin se tuntuu ihan luonnolliselta, että omia lapsia hoidamme kotona =).

Hienoa, että viihdyt kotona lasten kanssa =) Mä olen kotiäidin kasvattama ja omat lapseni ovat saaneet olla kotona ne vuodet, kun mulla oli mahdollisuus olla kotona. Eli ne vuodet, joiden ajalta maksettiin kotihoidontukea. Esikoinen oli 5, kun kuopus syntyi, ja oli paljon mieluummin äidin ja pikkuveljen kanssa kotona kuin päiväkodissa. Onkin nyt aikauisena moneen kertaan sanonut, että hänen lapsuutensa onnellisimmat vuodet oli ne, jolloin sai olla kotona. Kyllä sitä ihminen kerkee sen herätyskellonkin kanssa elämään vielä vuosikymmeniä =)

Niinpä... Itse olen tälle palstalle eksynyt lapsen saatuani. Jotenkin vaan niin nurinkurista, että täällä tuntuu suurinta syntiä olevan lasten kotihoito, täysimetys jne. Juopottelu ja naiskentelu sen sijaan oikein positiivista. Olen pitänyt itseäni melko avomielisenä ja suvaitsevaisena mutta tällä palstalla tunnen kyllä itseni tiukkapipoiseksi kalkkikseksi

Joo pakko oli munkin kommentoida. Vähän kummastuttaa kyllä tuo monien asenne. AP kirjoitti täysin asiallisesti ja söpösti poikansa kommentista ja onnellisuudestaan valitsemallaan tiellä. Lainkaan työssä käyviä äitejä väheksymättä. Taitaa tosiaan arka aihe olla monella. Hassuja olette.

Alkuperäinen kirjoittaja muua:
Joo pakko oli munkin kommentoida. Vähän kummastuttaa kyllä tuo monien asenne. AP kirjoitti täysin asiallisesti ja söpösti poikansa kommentista ja onnellisuudestaan valitsemallaan tiellä. Lainkaan työssä käyviä äitejä väheksymättä. Taitaa tosiaan arka aihe olla monella. Hassuja olette.

No peesi tälle. Heti alkaa tulla ihmettelyjä siitä miten sitten joskus yleensä herää lainkaan kun ei nyt tarvi aamulla kiskoa päiväkotiin.
Arka aihe tai kateus.

Alkuperäinen kirjoittaja x:

Niinpä... Itse olen tälle palstalle eksynyt lapsen saatuani. Jotenkin vaan niin nurinkurista, että täällä tuntuu suurinta syntiä olevan lasten kotihoito, täysimetys jne. Juopottelu ja naiskentelu sen sijaan oikein positiivista. Olen pitänyt itseäni melko avomielisenä ja suvaitsevaisena mutta tällä palstalla tunnen kyllä itseni tiukkapipoiseksi kalkkikseksi

Joo olen kyllä myös monesti ihmetellyt tätä palstaa ja palstan suhtautumista,tällainen aloitus tuhoontuomitaan mutta appajee kun pe ja la iltasin kysytään mitäs lasissasi galluppeja niin johan vastauksia ropisee...Hmm,miettikääs sitä

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja muua:

No peesi tälle. Heti alkaa tulla ihmettelyjä siitä miten sitten joskus yleensä herää lainkaan kun ei nyt tarvi aamulla kiskoa päiväkotiin.
Arka aihe tai kateus.

Juurikin näin =)

Itse olen kotiäidin kasvattama ja kyllä muistan lapsuuden olleen onnellista aikaa. Ja muistan kuinka kivaa oli myös tulla (ala-asteella ollessa) koulusta kotiin kun siellä odotti äiti.

Olisi itsestäkin mukavaa jos pystyisin lapsia kotona hoitamaan, mutta ollaan muutettu miehen työperässä uudelle paikkakunnalle. Täällä ei kyläpaikkoja ja mulle omia kavereita ole.
Parempi jossain vaiheessa lähteä takaisin työelämään jotta saa aikuiskontakteja, muuten ei oma pää kestä.

Hienoa että olet tyytyväinen ja onnellinen siihen mitä sinulla on!

Heh, kouluun on ainakin pakko mennä :laugh:

No hei ylpee onneks olkoon, jos viihdyt kotona noin kauan ja miehesikin jaksaa katella ja kustantaa valitsemasi tien. Itellä ei olis kyllä varaa jäädä kuudeksi vuodeksi kotiin, eikä kyllä kiinnostustakaan sen puoleen.

Pistäkäähän äkkiä toinen tilaukseen, niin saat pidentää sitä kotona oloaikaa, kohtahan sun nassikka onkin jo koulutiellä meinaan.... :/

Lyön melkein pääni pantiksi, että olet teini/ hyvin nuori äiti. Sen vaan huomaa.

Ja sitten asiaan. Minä ainakin olen ihan mielettömän onnellinen, että ennen lasten "teko" on puhuttu kotiinjäämisasia selväksi ja mies on itse sanonut, että ei pientä missään nimessä hoitoon. Outoa, että täällä asia tuodaan aina esille niin, että nainen lypsää miehen rahat ilman miehen taha..Yhdessä niitä lapsia me ainakin ollaan tehty.
Ja meilläkin 5-vuotias on nyt ihan kotihoidossa vauvan lisäksi. Katsoppas kun tässä välissä olen opiskellut ja tehnyt töitä, en suinkaan ollut vaan kotona.

Yhteistyössä