Kyllä olen taas ylpeä kotiäitiydestäni ja että lapset saavat olla kotona!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ylpeä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja JeNNiNeN:
Heh, kouluun on ainakin pakko mennä :laugh:

No hei ylpee onneks olkoon, jos viihdyt kotona noin kauan ja miehesikin jaksaa katella ja kustantaa valitsemasi tien. Itellä ei olis kyllä varaa jäädä kuudeksi vuodeksi kotiin, eikä kyllä kiinnostustakaan sen puoleen.

Pistäkäähän äkkiä toinen tilaukseen, niin saat pidentää sitä kotona oloaikaa, kohtahan sun nassikka onkin jo koulutiellä meinaan.... :/

Lyön melkein pääni pantiksi, että olet teini/ hyvin nuori äiti. Sen vaan huomaa.

Ja sitten asiaan. Minä ainakin olen ihan mielettömän onnellinen, että ennen lasten "teko" on puhuttu kotiinjäämisasia selväksi ja mies on itse sanonut, että ei pientä missään nimessä hoitoon. Outoa, että täällä asia tuodaan aina esille niin, että nainen lypsää miehen rahat ilman miehen taha..Yhdessä niitä lapsia me ainakin ollaan tehty.
Ja meilläkin 5-vuotias on nyt ihan kotihoidossa vauvan lisäksi. Katsoppas kun tässä välissä olen opiskellut ja tehnyt töitä, en suinkaan ollut vaan kotona.
[/quote ]

Kyllä, olen nuori, mutta teini-iän ohittanut kuitenkin, joten en sanoisi, että hyvin nuori, vaan biologisesti juuri otolliseen aikaan lapseni hankkinut, mitä pahaa siinä on? kun tällä palstalla aina päivitellään nuoria äitejä, ihan kuin se olisi huono asia.

Meillä ei mies ainakaan pakota mihinkään, vaan saan ihan itse päättää, mitä teen, menenkö siis jatkamaan opintojani, vaiko töihin, tai jopa jäädä kotiin. Olipa mies itse jopa valmis jäämään lapsen kanssa kotiin, mutta sitten päädyimme kuitenkin tähän perinteiseen sosiaalisesti hyväksyttyyn malliin, eli äiti on lapsen kanssa kotona.

Kyllä, olen nuori, mutta teini-iän ohittanut kuitenkin, joten en sanoisi, että hyvin nuori, vaan biologisesti juuri otolliseen aikaan lapseni hankkinut, mitä pahaa siinä on? kun tällä palstalla aina päivitellään nuoria äitejä, ihan kuin se olisi huono asia.

Meillä ei mies ainakaan pakota mihinkään, vaan saan ihan itse päättää, mitä teen, menenkö siis jatkamaan opintojani, vaiko töihin, tai jopa jäädä kotiin. Olipa mies itse jopa valmis jäämään lapsen kanssa kotiin, mutta sitten päädyimme kuitenkin tähän perinteiseen sosiaalisesti hyväksyttyyn malliin, eli äiti on lapsen kanssa kotona.

Ei mitään pahaa, nuoruuden vaan huomaa kyllä.
Miksi sitten auot muille kotiäideille päätäsi jos itse olet kotona?

Se on hienoa se, että joku tosiaan nauttii kotiäitiydestä. Minä en. Vuoden olin kotona äitiysloman päälle kotihoidontuella ja totesin ettei ole mun juttu. Kaipaan oikeastikin työelämään ja tekemään jotain muutakin kuin olemaan jatkuvasti kotosalla lasten kanssa. Nostan hattua kyllä heille, jotka siitä nauttivat -minä en.

Rakastan lapsiani, mutta olen huomattavasti parempi ja jaksavampi äiti heille nyt kuin silloin, kun yritin sitä kotiäitiyttä....

Alkuperäinen kirjoittaja ylpeä:
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Miks ei saisi olla ylpeä kotiäitiydestä. Oikeesti ottaa pannuun lukee näitä vastauksia, miten te saatte väännettyä negatiiviseksi tonkin aloituksen!?! Musta toi oli hauska ja symppis juttu. Ps. omani menee nyt vuoden ikäisenä päiväkotiin, joten mua on turha alkaa syyttää miehen siivellä eläjäksi jne.... Ootte kyllä ilkeitä!

No ei siinä oo mitään vikaa, mutta noin pitkä aika kuulostaa kyllä aikalailla työstälaistamiselta, en kehtais ite lypsää ukkoni rahapussii noin. Ymmärtäisin, jos siinä olis pikkusisarus vielä pyörimäs, mutta yhen lapsen kanssa... Ja miks tänne tulee avautuu tollasesta?

Ai kerros mulle ekana miksen mä saisi avautua tollasesta??Ja toisekseen olen aiemmin maininnut että meillä on kaksi pienempää sisarusta!!Ja en mä lypsä mieheltäni mitään vaan mieheni todella tukee päätöstäni ja olemme molemmat vahvasti sitä mieltä että lapsia emme halua hoitoon laittaa ennen eskaria :)

Kirjoittaessani sitä yhtä viestiä en ollut huomannut, että sulla oli vielä lisääkin lapsia. Oma on ratkaisusi, ja hyvä jos viihdyt kotona. Itse kyllä myös viihdynkin, mutta kaipaan vähän muutakin....mutta mun mielestä tälläsestä avautuminen kalskahtaa vähän oman egon pönkitykseltä, kuinka huonoja ovatkaan ne äidit, kellä aamuisin kello soi ja lapset kiikutetaan hoitoon..

:laugh:
Me käydään molemmat töissä eikä meil ole perinteistä herätyskelloa. Kännyt meillä piipittää.
Ei siis meilläkään poika tiedä mikä on herätyskello. Herää itsekseen siihen, kun minä tai mieskin on herännyt. Joskus harvoin täytyy herätellä. =)

Ei mitään pahaa, nuoruuden vaan huomaa kyllä.
Miksi sitten auot muille kotiäideille päätäsi jos itse olet kotona?

Tässä ollaankin vielä äitiyslomalla, että pikkasen pakko ollakin kotona.
Ja haittaako se, että nuoruuden huomaa ja mistä sen huomaa? Olen kyllä tyytyväinen, että olen nuori. Eipähän lapseni tarvitse minun iässäni alkaa omaishoitajakseni, vaan saa ihan itse alkaa rakentaa omaa elämäänsä=)

Miks ei saisi olla ylpeä kotiäitiydestä. Oikeesti ottaa pannuun lukee näitä vastauksia, miten te saatte väännettyä negatiiviseksi tonkin aloituksen!?! Musta toi oli hauska ja symppis juttu. Ps. omani menee nyt vuoden ikäisenä päiväkotiin, joten mua on turha alkaa syyttää miehen siivellä eläjäksi jne.... Ootte kyllä ilkeitä!

No ei siinä oo mitään vikaa, mutta noin pitkä aika kuulostaa kyllä aikalailla työstälaistamiselta, en kehtais ite lypsää ukkoni rahapussii noin. Ymmärtäisin, jos siinä olis pikkusisarus vielä pyörimäs, mutta yhen lapsen kanssa... Ja miks tänne tulee avautuu tollasesta?

Ai kerros mulle ekana miksen mä saisi avautua tollasesta??Ja toisekseen olen aiemmin maininnut että meillä on kaksi pienempää sisarusta!!Ja en mä lypsä mieheltäni mitään vaan mieheni todella tukee päätöstäni ja olemme molemmat vahvasti sitä mieltä että lapsia emme halua hoitoon laittaa ennen eskaria :)

Kirjoittaessani sitä yhtä viestiä en ollut huomannut, että sulla oli vielä lisääkin lapsia. Oma on ratkaisusi, ja hyvä jos viihdyt kotona. Itse kyllä myös viihdynkin, mutta kaipaan vähän muutakin....mutta mun mielestä tälläsestä avautuminen kalskahtaa vähän oman egon pönkitykseltä, kuinka huonoja ovatkaan ne äidit, kellä aamuisin kello soi ja lapset kiikutetaan hoitoon..

Ihme asenne! Huh

Alkuperäinen kirjoittaja kia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei lapsi kouluun mennessä tarvitse herätyskelloa kun heräilee hiljalleen seiskan pintaan :)

Mit vit :o! Täytyykö sun kullannupun mennä kouluun?!? Etkö sä ole kuullut hei kotikoulusta?

Sullako se suolakurkku oli hanurissa?

Olipa lohkaisu, kymmenen pistettä ja papukaijamerkki tälle neropatille :laugh:!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ukon rahapussia? Teillä siis omat rahat kummallaki? Meillä miehen palkkarahat on kyllä meidän perheen rahoja, samoin mun kotihoidontuki ja lapsilisät. Yhteinen perhe, yhteiset varat.

Ja jos luet kunnolla ap:llä ON kotona muitakin lapsia ja kyllä tänne saa avautua ihan asiasta ku asiasta. Kommenteida ei ole pakko ;)

Ja ihan on kyllä kaikki yhteistä, ei ole varaa ronkkia euroilla, että kumpi kummalle muka velkaa jne. Itse en vain voisi olla monta vuotta hoitovapaalla, tienaten vain siivun siitä, mitä mieheni, ei raaskis itelle ostaa mitään uutta ikinä, kun ei se hoitovapaan raha kattais ees puolta kuukausvuokraa. Itse kotiäidin ammattia en väheksy, päinvastoin! Sitä tulisi myös valtiomme arvostaa hiukkasen muhkeimmin rahoituksin, ehkä itekin olisin sitten vielä ä-loman jälkeen vuoden pitempään kotosalla.

Ja haittaako se, että nuoruuden huomaa ja mistä sen huomaa? Olen kyllä tyytyväinen, että olen nuori. Eipähän lapseni tarvitse minun iässäni alkaa omaishoitajakseni, vaan saa ihan itse alkaa rakentaa omaa elämäänsä=)

Kuten tuo yksi sanoi, ihme asenne. Kyllä minäkin olen nuori, teini olin kun esikoisen sain mutta itseni ilmaisu ajan myötä toivon mukaan edes vähän hioutunut. Jos sinun miehesi ajattelee että ei halua sinun elävän hänen pussillaan niin se ei tarkoita että muidenkin miehet ajattelisivat näin. :)
Ja kotonakin ollessa voi tehdä muutakin kuin "vaan olla"

No oot kyllä vähän herkkä tai sitten vaan negatiivinen ihminen jos tuossa näät jotain pönkitystä ja muiden mollaamista. Entäs tää tarina: kaverin kummityttö näki jossain kylässä lankapuhelimen ja kysy mikä se on. Ei ollu pikkanen eläissään moista värkkiä nähny, kännyköitä vaan. Kenen egoa tässä pönkitettiin, kännykän omistajien vai? Ihan hyvä että palaat sinne kouluun, näät siellä että ihmiset on erilaisia ja jotkut voi olla tyytyväisiä omiin ratkaisuihinsa ja silti ei välttämättä pidä itseään muita parempina.

on hienoa olla kotiäiti jos siitä nauttii ... ja on siihen vielä varaakin :-)
Itellä äityisloma alkoi just ja aion olla niin kauan kun vaavi jotain 6 kk, sitten menen töihin ja mieheni saa olla välil kotona. Tiedän entuudestaan etten halua olla pidempään kotona vaan haluan "sosiaalista" elämää muusta kuin muista äideistä ja lapsista.

Kuten tuo yksi sanoi, ihme asenne. Kyllä minäkin olen nuori, teini olin kun esikoisen sain mutta itseni ilmaisu ajan myötä toivon mukaan edes vähän hioutunut. Jos sinun miehesi ajattelee että ei halua sinun elävän hänen pussillaan niin se ei tarkoita että muidenkin miehet ajattelisivat näin. :)
Ja kotonakin ollessa voi tehdä muutakin kuin "vaan olla"

Miestäni se ei haittaisi, vaan ihan omilla aivoillani ajattelen. Mies antaa ihan itse päättää, mikä on minulle paras ratkaisu

Miestäni se ei haittaisi, vaan ihan omilla aivoillani ajattelen. Mies antaa ihan itse päättää, mikä on minulle paras ratkaisu

Miksi ihmeessä sitten pistit näin vittumaisen viestin? Kyllä tuosta saa kuvan, että miehes laittaisi sinut pihalle ( ei katselisi) jos kotiin jäisit.

No hei ylpee onneks olkoon, jos viihdyt kotona noin kauan ja miehesikin jaksaa katella ja kustantaa valitsemasi tien. Itellä ei olis kyllä varaa jäädä kuudeksi vuodeksi kotiin, eikä kyllä kiinnostustakaan sen puoleen.

Pistäkäähän äkkiä toinen tilaukseen, niin saat pidentää sitä kotona oloaikaa, kohtahan sun nassikka onkin jo koulutiellä meinaan...

Asiat näkee monesti niinkuin tahtoo ne nähdä. Eli tässä tapauksessa jos sydämessä on pieni syyllisyys (yrittää sitä kovasti peittää ja itseltäänkin kieltää) siitä, että vie lapsen päiväkotiin, niin saattaa kokea tollasen tyytyväisyyden kotiäitiyteen syyllistävänä.
:)

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:

Asiat näkee monesti niinkuin tahtoo ne nähdä. Eli tässä tapauksessa jos sydämessä on pieni syyllisyys (yrittää sitä kovasti peittää ja itseltäänkin kieltää) siitä, että vie lapsen päiväkotiin, niin saattaa kokea tollasen tyytyväisyyden kotiäitiyteen syyllistävänä.
:)

Ja se syyllisyyshän syntyy ihan vaan siitä, kun on ensin jostain suunnasta syyllistetty... enkä nyt tarkoita palsatalaisia. Ja aika monella on varmasti syyllisyyttä siitä ja eikä varmasti vähiten juuri siksi, että joku on syyllistänyt asiasta

Miksi ihmeessä sitten pistit näin vittumaisen viestin? Kyllä tuosta saa kuvan, että miehes laittaisi sinut pihalle ( ei katselisi) jos kotiin jäisit.

Pistäkäähän äkkiä toinen tilaukseen, niin saat pidentää sitä kotona oloaikaa, kohtahan sun nassikka onkin jo koulutiellä meinaan...

No niinkun luulin, että kysymys oli yhden lapsen kanssa olla kouluun menoon asti kotona. Siitä kyllä tiedän, että mieskin jo närkästyisi, jos 6 vuotta istuisin YHDEN lapsen kanssa täällä.

tämä väittely asiasta. Mutta asiaa sivuten, ei kyllä meidänkään lapset herätyskelloa tunteneet ennen kouluikää - hyvinhän ap:n aikataulullakin oltais ehditty hoitoon jos seiskalta heräilee joka tapauksessa, niin kuin meilläki se yleensä meni, harvoin jouduin herätteleen.

No voi helvetti. Pitäis tonne foorumin alotussivulle laittaa varotus; Ei onnellisille, iloisille eikä tyytyväisille. Sit vielä laittaa joku liittymiskaavake siihen, että vaan ne ihmiset joilla on raksit samalla kohtaa ruudukossa pääsee?

Menee kyllä hermo tollasten ihmisten takia. Todellakaan täällä ei kovin montaa täyspäistä ihmistä oo. Jos mustaki tulee tollanen ku saan muksuja nii enpä todellakaan aijo hankkiakaan. Ja nyt sit joku valopää keksii inistä että mitä mä täällä teen ku ei oo lapsiakaan...

Vittu jos nainen on kotona ja hoitaa lapsia ja kotia nii enpä usko että sitä voi kutsua miehen siivellä eläjäksi. Vai onko täällä vielä joku joka sanoo että lapsen hoitaminen ei käy työstä? Tai kodin?

Kotonahan mäkin olen tässä tytön kanssa ollut pian 1½, tosin oli mulla tossa prokkiksiakin, jotka hoidin loppuun tässä ohella. Mutta mitä herätyskelloon tulee niin meidän neiti tykkää himona omasta kellostaan. Ostettiin nimittäin pääsiäisenä tytölle Nalle Puh -herätyskello, siis kun eihän noin pieni saanu leikkiä niillä suklaamunien leluilla ja me nyt ollaan osteltu kaikkea Nasu ja Puh tavaraa ja toi nyt sattui silmään.. Niiiiih, nyt meidän neiti tykkää ihan älyttömästi rallatella sillä kellolla kun siinä on niin hauska se ääni. :)

Mutta juu. Onhan se hyvä, että on ylpeyden aiheita. Mulle tää muksun hoito kotona nyt ei ole mikään sen kummoisempi ylepyden aihe kuin töissä oleminenkaan olisi. Tämä nyt vaan on monessa mielessä meidän tilanteessa se järkevin vaihtoehto ja toki mukavinkin. Tokihan se kiva on että saa nähdä tytön kasvavan ja kehittyvän ja ymös että tyttö saa olla kotona äidin kanssa.

peesi tälle. Suomessa ei osata arvostaa hitustakaan kotiäitejä. Päinvastoin pitää tuntea huonoa omaatunntoa jos ei siinä sivussa tee jotain duunia, tai vähintäänkin silloin jos on alusta alkaen ilman ammattia ja on kotiäitinä. Meillä myös lapsi ensi syksynä päikkäriin. Nyt vuoden vanha.

En ole lukenut ketjua loppuun, mutta onko se sinun elämästä pois jos joku valitsee kotiäitiyden?

Ihanaa, jos oikeasti nautit kotiäitiydestä ja jaksat tarjota niin paljon virikkeitä tuon ikäselle, että kotona viihtyy. Itsellä esikoinen lähtee syksyllä (4v:nä tarhaan) ja minä olen tosi ilonen hänen puolestaan, koska huomaa jo, että kaipaa ikäistään lapsi seuraa ja sitä ryhmässä oloa (kerhoissa huomaa, että ryhmä tekee pojalle hyvää). ja minä saan myös vähän huilastua. Just oli paikallisessa lehdessä juttua, kuinka kaikkien tarhojen tulisi ottaa mallia tästä tarhasta johon poika on menossa =) Olen iloinen, että sain ja jaksoin pitää pojan tähän asti kotona, mutta iloitsen myös, että poika PÄÄSEE tarhaan, joka on tosi kiva! Muutenkin tuo "sosialistaminen" (sanahirmu!!) ei ole ollenkaan pahasta jo 4-5v alkaen.

Yhteistyössä