Kyllä osaa ärsyttää lähipuiston nyhverömammat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Voi hemmetti, mitä katkeria kotkia. On se vaikiaa, kun normaali kanssakäyminen on ääretön rasite ja harmitus.

Kyllä voin tervehtiä ja vastata jos jotain kysytään, mutta kuten joku muukin tuolla aiemmin sanoi, niin tuollaiset hetket ovat ihania olla vaan hiljaa jos työkseen puhuu. En kaipaa mitään seuroja ympärilleni vapaa-ajalla. Kun haluan tehdä jotain ja juttuseuraa olen vailla niin käännyn mieheni, siskoni, äitini tai ystävieni puoleen.

Mitäs sit arvon kaikki-asiat-loistavasti, jos menettäisit miehesi. Hävittäisit ystäväsi. Äitiä ei ole eikä siskoa eikä ketään. Haluaisitko kenties sitten alentua puhumaan jollekin yksinäiselle äiti-ressukalle. T:tämän kokenut yksinäinen

Jos ne kertalaakista kaikki kupsahtaisivat niin kyllä minä sitten juttelisin pitkän aikaa vain hoitohenkilökunnan kanssa....
Jos ne muuten vain kaikkoaisi elämästäni niin sitten pitäisi katsoa peiliin...

Voi hemmetti, mitä katkeria kotkia. On se vaikiaa, kun normaali kanssakäyminen on ääretön rasite ja harmitus.

Kyllä voin tervehtiä ja vastata jos jotain kysytään, mutta kuten joku muukin tuolla aiemmin sanoi, niin tuollaiset hetket ovat ihania olla vaan hiljaa jos työkseen puhuu. En kaipaa mitään seuroja ympärilleni vapaa-ajalla. Kun haluan tehdä jotain ja juttuseuraa olen vailla niin käännyn mieheni, siskoni, äitini tai ystävieni puoleen.

Mitäs sit arvon kaikki-asiat-loistavasti, jos menettäisit miehesi. Hävittäisit ystäväsi. Äitiä ei ole eikä siskoa eikä ketään. Haluaisitko kenties sitten alentua puhumaan jollekin yksinäiselle äiti-ressukalle. T:tämän kokenut yksinäinen

Jos ne kertalaakista kaikki kupsahtaisivat niin kyllä minä sitten juttelisin pitkän aikaa vain hoitohenkilökunnan kanssa....
Jos ne muuten vain kaikkoaisi elämästäni niin sitten pitäisi katsoa peiliin...

Ei se peiliin katsominen auta, jos syöpä vie miehen ja kaverit ei jaksa masentunutta katsella.

Tulipa taas mieleen tätä ketjua lukiessani yksi hyvä syy miksi on parempi olla asumatta Suomessa, jos puistossakin äidit vaan kyräilee toisiaan ja puhuu tasan tarkkaan omalle jälkikasvulleen! Meillä päin kaikki kyllä vähintään tervehtii kun tulee puistoon, vaikka olisi ihan ventovieraita. Ei se huomenta tai päivää paljon maksa, ja siihen ehkä päälle vähän kevyttä jutustelua.

Alkuperäinen kirjoittaja puddighinu:
Tulipa taas mieleen tätä ketjua lukiessani yksi hyvä syy miksi on parempi olla asumatta Suomessa, jos puistossakin äidit vaan kyräilee toisiaan ja puhuu tasan tarkkaan omalle jälkikasvulleen! Meillä päin kaikki kyllä vähintään tervehtii kun tulee puistoon, vaikka olisi ihan ventovieraita. Ei se huomenta tai päivää paljon maksa, ja siihen ehkä päälle vähän kevyttä jutustelua.

No puistomammojen helpotukseksi me käydään puistossa noin. kerran kuussa. Muuten ulkoillaan omassa pihassa tai lähiympäristössä/tallilla. Ja nyt vielä vähemmän kiinnostaa kaakattavan kanalauman keskelle lähteä kun tietää että siellä hullun kiilto silmissä venataan josko löytyisi uusia parhaita kavereita.

Alkuperäinen kirjoittaja puddighinu:

Tää on melko outo kooste suomalaisista äideistä tämä palsta ja ainaki nämä leikkipuisto-ketjut :D kirjoitin tuossa aiemmin että käyn monessa puistossa ja kokemusta on paristaki eri Suomen kaupungista enkä ole ikinä törmättyt sellaisiin aikuisiin siellä jotka ei halua puhua tai tervehtiä tai muuta mitä tässä ketjussa on negatiivista. Taitaa kaikki epäsosiaaliset mammat majailla täällä palstalla, ne ei edes käy puistoissa veikkan mie :D

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Mutta eihän se voi olla puistossa kävijöiden vastuulla, että sinä saat ystäviä! Mene johonkin äitikerhoon, jossa on tarkoitus saada ystäviä, jonne kaikki muutkin tulevat sen takia.

Kuka on määritellyt, että puistossa ei saa ystävystyä? Kuka on sanonut, että se äitikerho on tarkoitettu tutustumiseen ja ystävystymiseen ja puisto ei? En ole kyllä ikinä ajatellut näin. Yhtä lailla voisi sanoa, ettei työpaikka ole ystävystymistä varten, mene baariin.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Mutta eihän se voi olla puistossa kävijöiden vastuulla, että sinä saat ystäviä! Mene johonkin äitikerhoon, jossa on tarkoitus saada ystäviä, jonne kaikki muutkin tulevat sen takia.

Aha. Sori, mä en tiennyt että puistossa ei saa ystävystyä/tutustua vaan äitikerhot on sitä varten. Täytyy laittaa varmaan välit poikki kahden kaverini kanssa, jotka puistossa olen tavannut.

Alkuperäinen kirjoittaja KVG-:
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Alkuperäinen kirjoittaja Blume:
Noh, suomalaiset (äidit) ovat mitä ovat. Täällä on jo tottunut siihen, ettei bussissa jutella, jonossa ei pukahdeta eikä leikkipuistossa voi vaihtaa edes muutamaa mukavaa sanaa. Toisaalta suomalaiset taitavat itsekin myöntää, olevansa surkeita small talkissa.

Itse odotan ihmiseltä ystävällistä ja kohteliasta vastausta, sanoessani hänelle jotakin. Oli kyseessä sitten mamma puistossa, myyjä kassalla tai vieressäni istuva henkilö bussin kyydissä. En pidä itseäni niin mahtavana ja muista ihmissuhteitani niin kaikkivoipaisina ja täydellisinä, ettenkö voisi myös tuntemattomille ihmisille jutustella. Kyse ei ole avautumisesta vaan tämän hemmetin hiljaisen kulttuurin murtamisesta, edes silloin tällöin.

Mutta mikäli haluatte rauhassa nyysätä omissa piireissäne, jutella vain niille omille tutuillenne ja pitää muut ihmiset kaukana, niin muistakaa katsoa heitä vihaisesti ja antaa vastauksena välinpitämättömiä ja ikäviä ynähdyksiä.

Kyllä mä voin junassa,bussissa ja kassallakin jutella ihmisten kanssa ja voisin sanoa olevani hyvä small talkissa. Tosiasia vaan on se ettei minua kiinnosta jutella kakasta,haalareista,nico-pettereistä,marimekosta tai siitä miten miehet on sikoja ja valitettavasti puistoissa puheenaiheet yleensä luisuu noille teille. Sen harvan kerran kun olen puistossa ruvennu juttelemaan tuntemattomien kanssa ni juttu on tysänny aika lyhyeen kun oon halunnu puhua jostakin muusta kun lapsista. Parempi olla tuhlaamatta aikaa epäonnistuneisiin keskusteluihin ja viettää laatuaikaa itseni kanssa.
:flower:

Mistä sä haluaisit puhua?

Yleensä politiikasta,liikunnasta,designista..oikeastaan ihan mistä muusta tahansa paitsi elämästä kotona kun kerran pääsen ulos ni en jaksa ruveta mitään perhe-elämän asioita ruveta jauhamaan. Eniten pännii kun jokainen keskustelu aloitetaan sanoin "minkäs ikäinen hän on" tietty lapset on helppo icebreaker,mutta itse käyttäisi mielummin vaikka "kivat kengät sulla,mistä ne on ostettu"

heei, mulla kans ongelmana toi että halusiin puhua ihan yleisistä asioista eikä vain lapsista :D
siis toki tarpeen vaatiessa osaan sujuvasti keskustella lapsista ym mutta kivaa olisi keskustella ihan mielenkiintoisista asioista :D
tosin mä kuulun niihin jotka ei uskalla aloittaa keskustelua vieraiden kanssa... :/ enkä kyl enää puistoissakaan käy kun tunnen oloni aina niin orvoksi, seison yksin siel.. jos koitankin aloittaa keskustelua niin ei vastata.. tai sitte jos joku vastaa niin vastauksen jälkeen kipittää kiireen vilkkaa karkuun toiselle puolelle puistoa..
on mua katottu nenän vartta pitkin ja lähdetty pois puistosta kun mä sinne oon menny.... en vissiin ole sopinut sinne kotiäitien joukkoon sitte... nyt viihdytään sitte kotipihalla ja lapsi saa tarhassa ollessaan leikkiä muiden lasten kanssa

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Mä voin tervehtiä, vaihtaa muutaman sanan jne. mutta harvoin täysin vieras ihminen on niin kiinnostava että mua kiinnostaisi alkaa jutella enemmänkin. Perhekerhoa olen vältellyt koska saan vauvauinnissa ihan tarpeeksi kuulla touhupepuista ja mahapötkylöistä. Tulevaisuudessa seison leikkikentän laidalla omista ajatuksistani nauttien ;)

Sä oot ihana! :flower: :laugh:

:D

Mutta oikeasti, miten kukaan jaksaa vetää herneen nenukkiin siitä että toiset eivät ole puheliaita/vierastavat vieraita/ovat sillä tuulella että ei jaksa? Kyllä mä vastaan jos mulle puhutaan, mutta se että en siitä nauti on voivoi. Ja voihan se johtua ihan tyypistäkin, miksi tekisi mieli vaihtaa leikkikenttää.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Ollaan, kun simpukat kuorissaan. Jos koittaa jotain jutella, niin hyvä kun jotain ynähsyksiä saa takasin. Olen sosiaalinen ja olisi ihan kiva tutustua uusiin ihmisiin. On siellä onneks pari poikkeusta, joiden kanssa juttu luistaa, onneks.
Enkä tarkota, että pitäs kaikki siinä avautua, mutta ei kai se parin lauseen vaihtaminen niin hirveesti vaadi.
Ilmeisesti kotiäitivuodet erakoittaa niin, että eivät osaa enää puhuakaan mitään...Usein näillä vetäytyjillä useampi lapsi.

jos sää oot niin pelottava että ne säikähtää ku puhut niille :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Menen puistoon leikkimään lapseni kanssa. En kaipaa uusia tuttavuuksia, hyvä kun ehtii vanhojakin ystävyyssuhteita ylläpitää tarpeeksi =)
Tietty muutaman sanan voi vaihtaa ystävällisessä hengessä, mutta en jaksa käydä kuuntelemaan mitään avautumisia.

Meillä ei ole puistoaika ihan vielä käsillä, mutta samoilla linjoilla olen. Niitä näitä voi tietty jutella.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Pitää varmaan myöntää rehellisesti että vittuakaan kiinnosta kälistä vieraiden mammojen kanssa missään puistossa.
Ja nyhveröä musta ei saa tekemälläkään.

Koskeeko tämä asenne ainoastaan niitä mammoja siellä puistossa vai elämässä ylipäätään? Ettekö ihan totta juttele esim baarissa, töissä tai harrastuksissa vieraiden ihmisten kanssa? Mitä siinä on niin kamalaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti kahdelle:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti kahdelle:
Tääkin on totta! Mutta entäs jos ne kaksi äitiä on vaikka naapureita ja näkevät muutenkin toisiaan usein, eikö voisi edes kohteliaisuudesta pitää sille yksinäisen oloisellekin äidille seuraa tai vaihtaa edes paria sanaa. Itse toimin näin ja myös tuntemani puistokaveriäidit tekevät niin...Ei jätetä toisia ulkopuoliseksi - niin kuin koulukiusaamista!

No ei todellakaan ole kiusausta, jos ei jaksa eikä kiinnosta pitää seuraa jollekin yksinäiselle reppanalle :D

Jaa ei vai! hyi häpeä!

En sitten pätkääkään. Täytyypä muistaakin seuraavan kerran jos satun puistoon eksymään että ellen ala porisemaan siellä olevalle yksinäiselle ressukalle, harrastan kiusaamista :D

Pitää varmaan myöntää rehellisesti että vittuakaan kiinnosta kälistä vieraiden mammojen kanssa missään puistossa.

Koskeeko tämä asenne ainoastaan niitä mammoja siellä puistossa vai elämässä ylipäätään? Ettekö ihan totta juttele esim baarissa, töissä tai harrastuksissa vieraiden ihmisten kanssa? Mitä siinä on niin kamalaa?

Mitä siinä sitten lukeekaan.

Mitä siinä on niin kamalaa?

Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, ettei kaikki vaan kiinnosta jutella vieraiden kanssa. Vietän todellakin ne hetket mieluummin ihan yksin, hiljaa kuin puhumassa väkipakolla jotain liirumlaarumia.

Minä en kauheasti osaa jutella, en sillälailla luontevasti, en keksi mitään sanomista :ashamed: Olen minä koittanut opetella, enkä mielestäni ole epäkohtelias, olen vaan kamalan ujo.

??

??

Mitä ???
Siinä lukee minusta että PUISTOSSA.
Vai jotain muuta?

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

Minä en kauheasti osaa jutella, en sillälailla luontevasti, en keksi mitään sanomista :ashamed: Olen minä koittanut opetella, enkä mielestäni ole epäkohtelias, olen vaan kamalan ujo.

Niin no ujouden ymmärän, olen ujo itsekin. Tarkoitin siis tätä asennetta, että ei kiinnosta puhua vieraiden kanssa, ei kiinnosta vieraiden ihmisten asiat. Miten ihmiset ylipäätään tutustuvat, jos ajatellaan näin?

Niin no ujouden ymmärän, olen ujo itsekin. Tarkoitin siis tätä asennetta, että ei kiinnosta puhua vieraiden kanssa, ei kiinnosta vieraiden ihmisten asiat. Miten ihmiset ylipäätään tutustuvat, jos ajatellaan näin?

Voi se olla tapa puolustautuakin, jos asiaa tivataan tai jos nimitellään heti kättelyssä :/

??

Mitä ???
Vai jotain muuta?

Niin siis missä lukee, edellisessä vastauksessasi vai? Huomasitko, että kysyin tarkentavan kysymyksen? Vastauksestasi en saanut mitään tolkkua.

??

Mitä ???
Vai jotain muuta?

Niin siis missä lukee, edellisessä vastauksessasi vai? Huomasitko, että kysyin tarkentavan kysymyksen? Vastauksestasi en saanut mitään tolkkua.

Miksi siihen tarvitaan tarkentavaa,kun kirjoitin että puistossa.
Jos olisin tarkoittanut yleisesti ottaen mitä paikkaa ja tilannetta tahansa olisin sen siihen kirjoittanut.

??

Mitä ???
Vai jotain muuta?

Miksi siihen tarvitaan tarkentavaa,kun kirjoitin että puistossa.
Jos olisin tarkoittanut yleisesti ottaen mitä paikkaa ja tilannetta tahansa olisin sen siihen kirjoittanut.

No miksi nyt tarkentavia kysymyksiä tehdään? Jos asia ei ilmene mitenkään aikaisemmasta vastauksesta. Jos sanon, etten pidä kissoista, niin voiko siis olettaa, että pidän koirista, koska en maininnut niistä mitään?

Yhteistyössä