Kyllä suoraan sanoen harmittaa kun akateeminen nainen ottaa duunarimiehen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KatkeraMies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

KatkeraMies

Vieras
Olen kateellinen ja katkera. Voin sanoa sen ihan suoraan. Suomessahan naiset opiskelee nykyään paljon enemmän joten ainakin mun ikäisissä (oon 30v) ja nuoremmissa akateemisia naisia on HUOMATTAVASTI enemmän kuin akateemisia miehiä. Joten luulis, että tulee kisa akateemisista miehistä. Mutta ei...

EN tiiä mikä siinä on mutta ainakin mun lähipiirissä on kolme sellaista naista, joissa olisi esim. mun kannalta kaikki kohillaan: ulkonäkö, äly ja luonne. Ja kaikki siis akateemisia. No kyseiset naiset ovat sitten ottaneet ittelleen kyllä ihan uskomattomat miehet. Ei se vielä että on duunari, mutta kun on just semmosia pahvipäitä että huh huh... Ja sitten vielä humalapäissään ja vähän muutenkin valittaa niistä miehistä. Ja valinnanvaraa tosiaankin ois...

Kyllä sinäkin jonkun vielä löydät. Monet naiset arvostavat miehessä kyllä korkeaa koulutusta.

Toivottavasti nuo lähipiirisi naiset löytävät vielä onnen. Surullista, jos kännipäissään sitten pitää avautua suhteen huonoudesta. :(

Minulla on akateeminen koulutus ja olen naimisissa duunarin kanssa :) tosin en valita hänestä kännipäissäni koska a) en koskaan juo kännejä ja b) olen onnellinen hänen kanssaan.

no oletkos nyt hieman ristiriitainen? Jos kerran akateemisia miehiä on niin paljon vähemmän, niin eihän jokaiselle koulutetulle naiselle voi löytyä saman koulutustason miestä. Entäs jos minä, pelkästään amiksen käynyt haluaisin ottaa ittelleni menestyneen ja opiskelleen miehen, oisinko mä vaan hutsahtava pyrkyri joka vaan kiipeilee reittä pitkin vai mites?

Itselläni on akateeminen mies ja olen itse akateeminen. MUTTA se ei ole ollut meille mikään kriteeri, että puolison tulisi olla akateeminen. Näin nyt sattui menemään. Onhan se tietysti mukavaa kun voi keskustella "fiksusti", mutta ei kaikki kaipaa akateemista keskustelua kotona, kun sitä on saanut työpäivän verran töissä keskustella. Kotona riittää arkiset keskustelut. Ehkä näin on näiden naisten kohdalla. Tai sitten nämä naiset haluavat olla fiksumpia kuin miehensä. Mistä noita motiiveja tietää?

Tsemppiä sulle ap naismetsästykseen!

[QUOTE="vieras";28252254]Kokonaisuus ratkaisee. Ilmeisesti olet muilta ominaisuuksiltasi niin huono, ettei akateeminen koulutuksesi riitä kompensoimaan niitä.[/QUOTE]

Onko sinusta ihminen, joka ei ole löytänyt elämänkumppania automaattisesti joiltakin osin huono?

Semmoista se on. Jossain vaiheessa sitä tajuaa valinneensa väärin.

Niin siis sen verran vielä, että koska akateemisia naisia on enempi kuin akateemisia miehiä, niin pakkohan osan akateemisista naisista on valita ei-akateeminen mies. Eli kyllä siellä sulle pitäis silti naisia riittää...

Ja aattele, onpahan sellaisiakin ihan karmivia skenaarioita, että akateemisella miehellä on joku sairaanhoitsu tai LTO vaimona. Huh huh, ainakin dippainssit harrastaa tota.

Alkuperäinen kirjoittaja Ainiinkumitä;28252272:
No onpas naurettavaa. Miten perustelet tän.

Yleensä korkeammalle kouluttautuneet ovat tietyntyyppisiä ihmisiä. Heidän kanssaan synkkaa monella eri tapaa paremmin. Eli se ei ole yksin nimenomaan se koulutus, vaan koko maailman katsomus on kouluttautuneilla samankaltaisempi, kuin minulla.

Kyllä mullakin aina ollut selvää, että duunarit eivät ole mun tyyppejä. Arvostan korkeaa koulutusta ja sen mukana tuomia etuja.
Lisäksi ajattelutapa, elämäntyyli yms ovat todennäköisemmin samanlaisempia, jos mieskin on kouluttautunut.

Eikä tämä tarkoita, että duunarissa mitään vikaa olisi.

[QUOTE="joooo";28252267]No fakta on se, että yleensä saman koulutustason omaavat pariutuvat keskenään ja poikkeus vahvistaa säännön.[/QUOTE]

No ei onnistu kun nykyään kun naisia on paljon enempi yliopistoissa kuin miehiä. Naisia pääsee enempi sinne ja enempi valmistuu. Eli osan naisista pitää valita ei-akateeminen vaikkei haluais. Tietenkin voi se mennä luonnostaankin.

[QUOTE="Laura";28252279]Yleensä korkeammalle kouluttautuneet ovat tietyntyyppisiä ihmisiä. Heidän kanssaan synkkaa monella eri tapaa paremmin. Eli se ei ole yksin nimenomaan se koulutus, vaan koko maailman katsomus on kouluttautuneilla samankaltaisempi, kuin minulla.[/QUOTE]

Taitaapa olla niin että luulet että noi koulujakäyneet tienais enempi mut eipä aina tienaakaan. Amis vaan tienaa enempi. Mullaki vaan amis takana ja viime vuonna vuositulot 42000 euroo. Siinä jää moni lukiossa nuhjannu kakkoseksi.

[QUOTE="Hellou";28252289]No ei onnistu kun nykyään kun naisia on paljon enempi yliopistoissa kuin miehiä. Naisia pääsee enempi sinne ja enempi valmistuu. Eli osan naisista pitää valita ei-akateeminen vaikkei haluais. Tietenkin voi se mennä luonnostaankin.[/QUOTE]

No ei varmasti jokaisen kohdalla näin mene. Silti se on fakt, että puolisoiden koulutustasot ovat yleensä samankaltaisia. Voi toki olla esim. yliopisto-amk, mutta harvoin yliopisto-amis tai amk-amis.

Niin ap, tärkeintä on, ettet katkeroidu. Lähde sen sijaan harrastamaan, ihmisten ilmoille jne. jossa voit tavata uusia ihmisiä. Tai kokeile vaikka treffipalstoja. Kyllä se oikea nainen sieltä vastaan tulee.

Taitaapa olla niin että luulet että noi koulujakäyneet tienais enempi mut eipä aina tienaakaan. Amis vaan tienaa enempi. Mullaki vaan amis takana ja viime vuonna vuositulot 42000 euroo. Siinä jää moni lukiossa nuhjannu kakkoseksi.

Tuloilla ei ole mulle niin suurta merkitystä. Riittää ihan keskituloisuus.
Ne on ne muut asiat. Mä en tarkoita, että duunareissa olisi mitään vikaa. Mua suorastaan kuvottaa ajatus siitä, että jonkun mielestä on halpaa olla kassalla töissä. Jokainen työ on tärkeä ja me ihmiset olemme jokainen tasan yhtä arvokkaita.

Keskusteluiden taso, älykkyys, harrastukset, mielenkiinnon kohteet, matkustelussa matkailukohteet, elämäntapa, lähtökohdat, samankaltainen huumorintaju jne natsaavat yleensä korkeakoulutetuilla keskenään paremmin ja taas matalammin koulutetuilla keskenään paremmin.

No jos olisin akateeminen, en ottais ap:tä minäkään. Hänellehän ei siis duunari kelpaa, ja vonkuu kun nämä akateemiset eivät ole ottaneet häntä vaan jonkun "huonomman".
Se ei toi koulutus aina sitä viisautta takaa.

42t vuodessa on kyllä keskivertoansio. Ei hyvä eikä huono.
Mä olen lähihoitaja ja tällä alalla nyt harvoi kovin suuriin tuloihin pääsee. Kolmivuorotyö ja vuositulot silti vain 33t.

Kyllähän Suomen suurituloisimmista taitaa yli 90% olla vähintään alemman korkeakoulututkinnon suorittaneita. Tutkimusten mukaan parhaiten palkattuja Suomessa ovat lääkärit, ekonomit ja diplomi-insinöörit. Ammattikorkeakouluista ja yliopistoista valmistuneet työllistyvät edelleen paremmin ja he kartuttavat edelleen suuremmat eläkkeet. Toki on olemassa akateemisia työttömiä ja suurituloisia duunareita jne..

Mä olen onneksi hoitaja, niin mulla on käytännössä työllisyys taattu loppuelämäksi.

Mää en tosiaan ottais mitään akateemista miestä. Nirppanokkia, neitejä yms. pääosin koko porukka... oikeesti suurin osa vässykkää sakkia joilla ei mitään käytännön järkeä ja sängyssä huonoja.

[QUOTE="Matami";28252335]Mää en tosiaan ottais mitään akateemista miestä. Nirppanokkia, neitejä yms. pääosin koko porukka... oikeesti suurin osa vässykkää sakkia joilla ei mitään käytännön järkeä ja sängyssä huonoja.[/QUOTE]

Mä en haluaisi ajatella, että duunarit ovat tyhmiä, joten älä pliis vahvista mun mielikuvaa!

Yhteistyössä