kylläpä taas v..tuttaa kaikki ihmiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masis iskee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masis iskee

Vieras
mulla siis tilanne et meillä on 5 lasta aikas pienillä ikäeroilla ja nyt siis kuudes tulossa.raskaus puolessa välissä menossa ja nyt alkanut näkyä et muutkin jo huomaa,niin aina kun joku tajuaa et ootan niin alkaa se kauhee voivotus et voi kauheeta TAASKO olet raskaana,oliko vahinko,eikö nuo 5 jo olis riittänyt?
yhtään onnittelua en ole saanut tähän mennessä vaikka meille tämä vauva on kyllä tosi iloinen asia.enpä ole hirveesti kehdannu kellekään tästä kertoakkaan kun en jaksa aina selittää jokaiselle et ollaan haluttu ihan jokainen lapsi ja ei ole vahinkoja.
tämä kuudes on meidän perheen viimeinen vauva mutta olisihan se kiva et vois iloita tästäkin raskaudesta samalla tavalla kuin muistakin mutta vaikeeta on kun kommentiton tollasia.
ymmärtäisin kyllä nuo kommentit joslapset olisi esim. usein hoidossa muualla tai jotain vastaavaa,mutta kun itse miehen kanssa hoidetaan kaikki muksut,eivät ole todellakaan usein yökylässä(isommat joskus kavereillaan),pienemmät eivät koskaan missään.kun ei ole tarvetta laittaa noita hoitoon mihinkään.tarhassa ovat olleet nuo pienimmät ne ajat kun olen töissä ollut, kun mieskin on töissä.

sainpahan purkaa tuntojani jonnekin

Kuin minun suustani.
Meille tulossa myös kuudes.Pitkitän kertomista muille mahdollisimman pitkään.
En halua kuunnella sitä päivittelyä ja haukkumista.
Miksi ihmiset eivät osaa pitää suutaan kiinni, jos jokin asia ei heitä miellytä?

en olekaan ainoa,jolla tämä ongelma.eihän ennen vanhaankaan ketään haukuttu tai nälvitty lapsiluvusta vaikka lapsia oli sillonkin paljon.miten se nyt on muuttunut niin et ei sais olla kun max .kolme tai sit on outo tai joku uskovainen

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en olekaan ainoa,jolla tämä ongelma.eihän ennen vanhaankaan ketään haukuttu tai nälvitty lapsiluvusta vaikka lapsia oli sillonkin paljon.miten se nyt on muuttunut niin et ei sais olla kun max .kolme tai sit on outo tai joku uskovainen

Kuuden kersan tekeminen nykymaailmaan on todellinen ekoteko luonnon kannalta...

kyllä minäkin ehkä vielä haluisin lapsia enemmänkin ehkä muutaman mutta taitavat jäädä kuuteen kun en jaksa enää kuunnella ihmisten nälvimistä.
ja oletko vieras huomannut miten kaupassa tai muilla yleisillä paikoilla tuijotetaan kun koko lapsilauman kanssa liikkuu.kysellään et onko nuo kaikki sinun,herranjumala!!
olen itse melko nuori äiti 29v. niin se lisää vielä tätä tuijotusta entistä enemmän.
minkälaisilla ikäeroilla teillä lapset on? meillä 8v,7v,5v,3v ja 7kk

ei ole hyvä että lapsia tehdään lisää. itsekästä on ajatella vain Suomen tilannetta. sama ekologinen kuorma se on, tekeekö niitä lapsia Suomessa tai muualla. emme me voi ajatella, että Suomessa asiat olisivat tietyllä tavalla. pitää ajatella koko maapalloa.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Hyvä että joku vielä tekee Suomessa lapsia ja tulevia veronmaksajia. Väestöpyramidi alkaa olla todella vääristynyt kun vanhuksia on paljon ja lapsia vähän.

juu, sikäli kuin näistä kaikista veronmaksajia edes tulee, nykyään kun nuoret eivät viitsi tehdä töitä vaikka kalliilla hinnalla koulutettuja..