E
"Elli"
Vieras
Mua on jo pidemmän aikaa ärsyttänyt miehen tapa huomautella asioista negatiivisesti, kyseenalaistaa mun päätökset jne. Olen pitänyt ärsyyntymisen itselläni , koska aina tapahtuessaan huomautukset on ns. pikkujuttuja, ja on ollu helpompaa sivuuttaa ne. Mutta tiiättehän, miten käy, kun pikkujuttuja kerääntyy ja kerääntyy ja kerääntyy.
Ne asiat on esim tällasia:
Minä: Oltiin pojan kanssa puistossa
Mies: Vaikka siellä on niin märkää?
Minä: Ollaan hiekkiksellä
Mies: Tähän aikaan? (kello 18.30)
Minä: Ajattelin kokeilla antaa pojalle jauhelihaa
Mies: Noinkohan se on hyvä idea
Minä: Ostin kaupasta lapasenpidikkeet
Mies: Oliko kalliit?
Tällasia pieniä juttuja. Päivittäin ja useita. Nihkeellä äänensävyllä esitettynä. Olen usein miettinyt, että pitäis sanoa että voisko joskus harkita positiivista lähestymistapaa kun ei oikeen enää ees huvita kertoa sille mitään.
Tänään sitten kerroin miehelle, joka on siis reissutyössä, että olin edellisiltana valvonut yhteentoista. Aioin siis kertoa, että oli ollut poikkeuksellisen hyvä yö, olin saanu nukuttua yhestätoista viiteen aamulla yhteen putkeen, yleensä se on mahdotonta kun poika heräilee 3-5 kertaa yössä.
Minä: Joo ja arvaa, sain viime yönä nukkua yhdestätoista....
Mies: Yhdestätoista? Miksi sä niin myöhään valvoit?
Minä: ...
Menin suihkuun. Päätin siellä, että nyt riittää. En jaksa enää, ku tuntuu et mies seuraa joka askelta.
Minä: On vähän ärsyttävää, että kun kerron, miten hyvin poika nukkui, kiinnität vain huomiota mun nukkumaanmenoaikaan. Mitä väliä sillä on?
Mies: Ei sillä ole mitään väliä. Älä takerru pikkuasioihin.
Minä: Äläkä itse.
Miehelle on ihan mahdoton sanoa mitään, kun se aina kääntää asian juuri päinvastoin.
Puh. Sainpahan avauduttua.
Ne asiat on esim tällasia:
Minä: Oltiin pojan kanssa puistossa
Mies: Vaikka siellä on niin märkää?
Minä: Ollaan hiekkiksellä
Mies: Tähän aikaan? (kello 18.30)
Minä: Ajattelin kokeilla antaa pojalle jauhelihaa
Mies: Noinkohan se on hyvä idea
Minä: Ostin kaupasta lapasenpidikkeet
Mies: Oliko kalliit?
Tällasia pieniä juttuja. Päivittäin ja useita. Nihkeellä äänensävyllä esitettynä. Olen usein miettinyt, että pitäis sanoa että voisko joskus harkita positiivista lähestymistapaa kun ei oikeen enää ees huvita kertoa sille mitään.
Tänään sitten kerroin miehelle, joka on siis reissutyössä, että olin edellisiltana valvonut yhteentoista. Aioin siis kertoa, että oli ollut poikkeuksellisen hyvä yö, olin saanu nukuttua yhestätoista viiteen aamulla yhteen putkeen, yleensä se on mahdotonta kun poika heräilee 3-5 kertaa yössä.
Minä: Joo ja arvaa, sain viime yönä nukkua yhdestätoista....
Mies: Yhdestätoista? Miksi sä niin myöhään valvoit?
Minä: ...
Menin suihkuun. Päätin siellä, että nyt riittää. En jaksa enää, ku tuntuu et mies seuraa joka askelta.
Minä: On vähän ärsyttävää, että kun kerron, miten hyvin poika nukkui, kiinnität vain huomiota mun nukkumaanmenoaikaan. Mitä väliä sillä on?
Mies: Ei sillä ole mitään väliä. Älä takerru pikkuasioihin.
Minä: Äläkä itse.
Miehelle on ihan mahdoton sanoa mitään, kun se aina kääntää asian juuri päinvastoin.
Puh. Sainpahan avauduttua.