Kysyin tiukilla olevalta kaverilta lapsensa synttärilahjatoivetta ja mikä olikaanehdotus..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahneus?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahneus?

Vieras
Ehdotus tosiaan ja sellaiseksi jäi. Joku Barbie, mikä maksaa yli 30€ ! Kristus sentään, mulla oo varaa semmoisia ostaa, varsinkaan kun ei ole kyse edes kummilapsesta. Heillä on tiukkaa, tiedän. Mutta eikö tollasia vois pyytää mummoilta tai kummeilta? Ostin sit vaatesetin Barbille, alle 10€. Heittäkööt roskiin jos on liian halpa.

Mä olisin kans ostanut barbien jolla ei ole mitään kalliita vaatteita. En tiedä rahatilanteestasi mutta ei toi 30e nyt niin älyttömän kallista ole. Ehkä lahjatoive oisi kuitenkin voinut olla enemmän että barbie, ja hintaluokan olis sitten voinut ostaja itse päättää.

[QUOTE="kmk";24696760]Ai oli joku tietty Barbie? Kun onhan niitä Barbieita, joita saa alle kympillä.[/QUOTE]

Onhan niitä, mutta kun tämä neiti toivoi jotain tiettyä nukkea. En enää muista mitä, kun toi tyttöjen maailma on vähän vieras. Meillä ei tällä hetkellä ole sillai rahasta tiukkaa, mutta periaatteesta en osta kavereiden lapsille kalliita lahjoja (ja YLI 30€ on minusta kallis tässä tapauksessa). Kummilapset tai muuten läheisemmät on asia erikseen.

[QUOTE="jonsu";24696795]Minkä arvoisia lahjoja olet/lapsesi on saanut heiltä..?[/QUOTE]

Lapseni, heidän kummilapsensa on saanut noin 20€ max. Vaikea arvioida, mutta ei mitään kallista ikinä. En ole mitään kallista koskaan edes ehdottanut, koska tiedän että heillä on tiukkaa muutenkin ja lapsellekin on tärkeämpää että tulevat juhlimaan kuin se, että paketista paljastuisi arvokas lahja.

Meidän kaveripiirissä ei osteta lapsille noin kalliita lahjoja. Kummilasten lahjat on jokaisen omassa harkinnassa, mutta muiden lasten lahjat on max.20€, mikäli vanhemmat lahjat ostavat. Lasten lapsille antamat lahjat on järjestään max. 10€.

En nyt tuosta kaverillesi vihoittelisi. Hänen lapsensa on toivonut juuri tuota tiettyä nukkea, ja välitti vain sinulle toiveen. Ehkei edes tiennyt hintaa tai ajattelit että voit ostaa jonkun muun kanssa yhdessä sen. Tai antoi vain vinkiksi sinulle.

Itse ehkä olisin tuossa tapauksessa kyllä poikennut periaatteistani ja ostanut. Tai siis jos perhe on tosissaan niin vähävarainen ettei saa ostettua lapsensa toivomaa nukkea itse lahjaksi. Ei 30euroa nyt kuitenkaan niin paljoa ole.

joskus nuita barbejakin saa ihan edullisesti jos on esim joku nukke poisto myynnissä. tai tarjouksessa. Jos ei niin väliä mikä barbie. Miusta tuo vaate on ihan kiva lahja. luulen että kelpaa.

Tietyt nuket ovat muodissa, ja lapset varmasti vertailevat, kellä on aito, ja kellä ei.
Esim. bratz-nuket ovat olleet suosittuja.
Tavallaan ihan kiva, jos joku sitten lapselle ostaa, jollei vanhemmilla ole varaa.
Mutta typerää on kyllä, jos lapsi toivoo merkkinukkea, mennä sitten ostamaan joku muu.
Meillä lapset olivat toivoneet tuollaista kalliimpaa joululahjaksi, ja isän sukulaisetpa olivat tahoillaan kaikki ostaneet halpisnukkeja. Niitä siis paljastui paketeista jotain 10 kpl.
Olisivat voineet ihan hyvin porukalla ostaa juuri sen, jota lapset toivoivat.
Eipä silti, mulle on yhdentekevää sinällään, ostavatko ylipäänsä lahjaa, enkä välttämättä pidä siitä, että lapsi saa kauhean tavaravuoren, mutta kun niitä lahjoja joka tapauksessa ostetaan, niin miksei voi kysyä äidiltä, mitä hän pitäisi hyvänä lahjana.
Sama pätee kyllä tuossa porukassa aikuisten lahjoihin. Mitään ei voi toivoa, ja sitten ostetaan jotain tarpeetonta, tai kenties kallista tavaraa, jossa ei kuitenkaan ole sitä toivottua ominaisuutta, joka olisi löytynyt halvemmastakin..
Arghh..

Itse olen jopa antanut ihan 7 euron lahjojakin kavereille. Jos me käydään vuodessa noin 10 kaverin synttäreillä niin tulee aika kalliiksi ostaa 50 euron lahjoja kavereille. Sit sukulaisille pitäis varmaan ostaa 100 euron lahjoja niin kyllä aika kalliiksi tulis vuodessa. Vaikka ollaan ihan keskituloisia.

10 euroa/ kaverien lahjat. 15-30 euroa sukulaisten lahjat.

Meillä ei kyllä osteta suvussa mitään hervottoman hienoja lahjoja. Lahjotaan sitten omia lapsia kunnolla.

[QUOTE="Niin";24696938]Tietyt nuket ovat muodissa, ja lapset varmasti vertailevat, kellä on aito, ja kellä ei.
Esim. bratz-nuket ovat olleet suosittuja.
Tavallaan ihan kiva, jos joku sitten lapselle ostaa, jollei vanhemmilla ole varaa.
Mutta typerää on kyllä, jos lapsi toivoo merkkinukkea, mennä sitten ostamaan joku muu.
Meillä lapset olivat toivoneet tuollaista kalliimpaa joululahjaksi, ja isän sukulaisetpa olivat tahoillaan kaikki ostaneet halpisnukkeja. Niitä siis paljastui paketeista jotain 10 kpl.
Olisivat voineet ihan hyvin porukalla ostaa juuri sen, jota lapset toivoivat.
Eipä silti, mulle on yhdentekevää sinällään, ostavatko ylipäänsä lahjaa, enkä välttämättä pidä siitä, että lapsi saa kauhean tavaravuoren, mutta kun niitä lahjoja joka tapauksessa ostetaan, niin miksei voi kysyä äidiltä, mitä hän pitäisi hyvänä lahjana.
Sama pätee kyllä tuossa porukassa aikuisten lahjoihin. Mitään ei voi toivoa, ja sitten ostetaan jotain tarpeetonta, tai kenties kallista tavaraa, jossa ei kuitenkaan ole sitä toivottua ominaisuutta, joka olisi löytynyt halvemmastakin..
Arghh..[/QUOTE]

Mä muistan kans miten ärsyttävää oli lapsena saada lahjaksi jotain kovamuovi-feikkibarbeja joita myytiin joissa huoltoasemalla, kun olisin halunnut jonkun tietyn oikean barbien... Kun ne feikit oli pienempiäkin ja eri mallisia kuin oikeat barbiet, niin niille ei sopinut mitkään barbien vaatteetkaan.

Miksi sä edes kysyit toivetta, jos hinta kuitenkin määrittelee sun lahjan?

Mä olen varmaan kamala ihminen kun kerron lapseni lahjatoiveet kysyttäessä. Välillä kun toiveina tulee pikkuautoja, välillä pelikonsoleita. Näille suuremmille toiveille saatetaan kavereiden kanssa naureskella, enkä todellakaan odota että kukaan niitä ostaisi. Mulla on kyllä hyvät kaverit kun yksikään heistä ei ole tullut marisemaan netin keskustelupalstoille :)

Onko teidän mielestänne 30e oikeasti niiiiiin hirveä summa?
Ei ole. Mun ei ole tarvinnut omille lapsilleni eikä läheisteni lapsille ostaa leluja enää moneen vuoteen, mutta kun aloin ostamaan joulun alla lahjoja tuntemattomille lapsille ja kiertelin lelukauppoja, niin alle 20 euron ei tahdo löytää oikein mitään. 30 € menee helpostikin. Tilanne on tietysti ihan toinen, jos voi ostaa lahjoja pitkin vuotta alennusmyynneistä tai muuten vaan alekoreista. Joskus toki joulun allakin voi tehdä löytöjä, mutta kun vielä joitakin vuosia sitten perusbarbeja sai alle 5 euron, niin nyt niistä saa pulittaa melkein kympin. Ja se perusbarbi on tosiaan pelkkä perusbarbi. Jos siihen haluaa vähänkään "prinsessamaisuutta", niin sitten pitää maksaa jo paljon enemmän.

Yhteistyössä