Kysyin tiukilla olevalta kaverilta lapsensa synttärilahjatoivetta ja mikä olikaanehdotus..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahneus?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="eden";24699332]Tiiätkö KEITTIÖNOITA, mitä enemmän mä sun kirjoituksia luen, niin sitä enemmän mä sinusta alan tykkäämään :) Oot jotenkin hirveän sydämellisen ja aidon oloinen ihminen :heart: Aina tosi mukava lukea sinun kirjoituksia täältä, ilkeilijöillekin osaat sanoa jotain fiksua.[/QUOTE]
Kiitos :) Mä olen pyörinyt tällä palstalla aika aktiivisesti jo kymmenen vuotta. Palsta on muuttunut paljon siitä, mitä se oli 10 vuotta sitten. Yksi asia kuitenkin on ja pysyy: tulee äitejä, joilla on epävarmuutta, elämäntilanteensa toivottomuutta, pelkoa tulevaisuutta kohtaan, taloudellisia vaikeuksia jne. 10 vuotta sitten aloin kirjoitella palstalla rohkaistakseni ja auttaakseni muita. Palsta on muuttunut paljon sitten vuoden 2001, mutta musta tuntuu, että vieläkin olen onnistunut tekemään jotain ihan oikeaa jonkun toisen hyväksi. Ja se on se, mikä saa mut jatkamaan palstailua. Nykyisin sitä tapahtuu paljon harvemmin kuin ennen, koska on kaiken kirjoitetun seasta vaikea löytää ne, jotka oikeasti mua tarvitsisivat. Mutta mulla on se "palstanenä" :)

[QUOTE="vieras";24699443]No minusta se on paljon. Kuitenkin lapsilla on liuta kavereita ja lahjottavia on vähän väliä ja monia, niin kyllä 30 euroa per synttärisankari on vähän liikaa.[/QUOTE]
Minusta se on paljon lapsen kaverilleen antamasta lahjasta, mutta aikuisen kaverinsa lapselle antamasta lahjasta ei mitenkään kamalasti.

• Tykkää
Reactions: persvakoonasana
Olisin ostanut sen pyydetyn Barbien. Jos ostat tavallisesti max. 20e maksavia lahjoja, niin olisiko se 10e lisää ystäväperheen lapsen lahjaan ollut liikaa? Vai millainen rahatilanteenne on? Ja toisaalta, kuten muutkin ovat kirjoittaneet, niin Barbeja saa kyllä halvemmallakin. En olisi maksanut kymppiä jostain vaatesetistä vaan vaikka mieluummin ostanut edullisemman nuken.

Mä olen ostanut kummipojalle yleensä n. 30 euron hintaisia lahjoja ja samanhintaisia on meille tullut. Muiden ystävien lapsille olen ostanut n. kahdenkympin arvoisia lahjoja, joskus edullisempiakin.

kummilapsille synttärilahja max 20e joululahja max 30e

lapsen kevereilel joitte nvanhempia ei "tunneta" mutta tietään n5e

jos on perhetuttuja max 10e

ja nuo kalliimat lahjat ei ole leluja, vaan tavaroita joita tarvivat. viimejouluna kummitytöt sai turvaliivit ( ratsastus) kummeilta porukkalahjana :)

Onko teidän mielestänne 30e oikeasti niiiiiin hirveä summa?

Juu,on...jos saan kuukaudessa käteen 420e,josta maksan kaikki laskuni ja jopa yritän jotain hakea ruokaakin,niin 30e on iso raha minulle...en kyllä laittaisi tuollaista summaa kaverini lapsen lahjaan vaikka olisin jo töissä.Pidän passelina hintana n.20e,kummilapsille menee hiukka ylikin,ja jos lapseni kaverilla on synttärit niin n.10e saa lahja maksa..

kun minä olin lapsi, halusin nimenomaan juuri tietyn barbien. lapselle ei ole aivan sama, onko lahja toiveen mukainen vai vähän sinnepäin.

lahjaksi taas ei kenenkään ole pakko ostaa mitään eikä sitä mitä on toivottu. mutta jos menee kysymään mitä joku haluaa, on aivan turha mennä vetämään herneitä nenään siitä että se tavara maksaa kympin enemmän kuin on ajatellut lahjaan sijoittaa.

Huhhuh! Hiukan on todellisuudentaju kadoksissa täällä toisilla, jos ihan tuosta vaan ostetaan aina 30-50e lahjoja ja alle 20e ette saa ostettua mitään kaverilahjaa, paitsi karkkia. Taidan olla varustettu harvinaisen hyvällä mielikuvituksella. On se hyvä, että on rikas siinä mielessä, vaikka tilillä ei niin jumalattomia olekaan. :D

Kummilapset saa 25-30e arvoiset lahjat. Joskus kalliimmat, mutta se edellyttää sitä, että lahja on ostettu alesta eli rahaa ei silti kulu tuon enempää. Ja aina olen mielestäni antanut kivoja ja hyödyllisiä lahjoja.

Kaverisynttäreille en osta mitään yli 10e maksavaa, mieluummin pysyn alle 8e. Joskus on pakko ostaa se joku reilu 9e hintainen. Viimeksi poika vei esim. kaverilleen aku ankan taskukirjan ja ja karkkipussin. Palstamamman lapsi olisi varmaan käännyttänyt ovelta ja heittänyt lahjan antajan perään? Tyttö vei viimeksi kirjakaupasta ostetun sellaisen nukkekoti-tarrakirjan eli sellainen missä saa itse tuunata mieleisiään nukkekoteja. Tarroja on paljon ja lisäksi sapluunoita, joilla voi itsekin piirtää. Tyhjiä nukkekoteja on sivutolkulla mihin niitä saa suunnitella. Hinta 8,25. On olleet mieleisiä noille 6v tytöille. Omallanikin on sellainen.

Keväällä poika vei sellaisia jojoja kavereilleen. Maksoi noin 8e. Niissä oli valo ja ohjeita erilaisiin temppuihin.

Että tällänen nolo luuseri minä. Kehtaan kuitenkin ihan pystypäin kulkea.

kuule mä oon kuullut pahempaakin pyyntöä tiukilla olevalta äidiltä. "muumiläppäri" eli se joka on vissiin melkeen 50 euroa!
joku kolmenkympin barbi nyt ei ole ollenkaan röyhkeä pyyntö, mä en edes kehtais viedä kenenkään lapselle mitään 10€ lahjaa, anteeks vaan. enkä missään rikkaissa piireissä todellakaan pyöri ja itse olen työtön!!

Meillä 14v poika sai juuri KUMMIsedältään 20euroa synttärilahjaksi. Että sihenkin verrattuna alle kouluikäisen 30e lahjatoive (kun kyse ei edes kummilapasesta) on musta suuri.

Mun siskollani on myös kallis maku, joten toivotut lahjat ovat aina kalliimmasta päästä. Meidän lapsille en koskaan ole edes kehdannut toivoa niin kalliita juttuja. Olen ratkaissut asian niin, etten enää kysy toiveita. Aika hyvin osaan miettiä muuten mistä lapset tykkäisivät ja yleensä lahjat on silti olleet mieleisiä (sen verran usein käydään, että tiedän mitä leluja heillä yleensä on)
Eli jatkoa ajatellen, pääset helpommalla kun et kysy, viet mitä haluat, niin hintakin on sopiva!!

Yhteistyössä