V
vieras
Vieras
Eli 2 kuukautta ennen hoitovapaan alkamista on siitä ilmoitettava työnantajalle, mutta pitääkö silloin jo tietää, mihin asti hoitovapaalla aikoo olla?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja mie:Pitäähän siihen hakemukseen laittaa anottavan hoitovapaan loppumis ajankohta. Hoitovapaata voi hakea vielä toisen kerran. Eli mäkin anoin aluks vajaan vuoden ja nyt hain lisää vuoden. Kolmatta kertaa työantajan ei tartte antaa anoa!
Alkuperäinen kirjoittaja mie:Pitäähän siihen hakemukseen laittaa anottavan hoitovapaan loppumis ajankohta. Hoitovapaata voi hakea vielä toisen kerran. Eli mäkin anoin aluks vajaan vuoden ja nyt hain lisää vuoden. Kolmatta kertaa työantajan ei tartte antaa anoa!
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja mie:Pitäähän siihen hakemukseen laittaa anottavan hoitovapaan loppumis ajankohta. Hoitovapaata voi hakea vielä toisen kerran. Eli mäkin anoin aluks vajaan vuoden ja nyt hain lisää vuoden. Kolmatta kertaa työantajan ei tartte antaa anoa!
Siis mitämitä, onko tähänkin jokin ihan anomus? Luulin, että ihan oma ilmoitus riittää?
Alkuperäinen kirjoittaja Annipanni:Mä olen ymmärtänyt niin, että periaatteessa pitää tietää, mutta jos haluatkin palata hoitovapaalta esimerkiksi aiemmin kuin olet ilmoittanut, on tuo ilmoitusaika silloin kuukautta ennen töihin paluuta. Tämä asia pitäis tarkistaa vielä jostain, mutta näin minulle kerrottiin ihan muutama päivä sitten.
Voit myös ilmoittaa aina kahden kuukauden jaksoissa, jos et ole varma milloin palaat töihin.
Alkuperäinen kirjoittaja Annipanni:Mä olen ymmärtänyt niin, että periaatteessa pitää tietää, mutta jos haluatkin palata hoitovapaalta esimerkiksi aiemmin kuin olet ilmoittanut, on tuo ilmoitusaika silloin kuukautta ennen töihin paluuta. Tämä asia pitäis tarkistaa vielä jostain, mutta näin minulle kerrottiin ihan muutama päivä sitten.
Voit myös ilmoittaa aina kahden kuukauden jaksoissa, jos et ole varma milloin palaat töihin.
Alkuperäinen kirjoittaja Mansen likka:Kyllä. Siitähän nimenomaan on kysymys. Hoitovapaatahan voi anoa kahdessa osassa, joten sitten kun ensimmäinen jakso loppuu niin taas kahta kuukautta ennen ilmoitus jos jatkaa hoitovapaataan.
Alkuperäinen kirjoittaja Annipanni:Alkuperäinen kirjoittaja mie:Pitäähän siihen hakemukseen laittaa anottavan hoitovapaan loppumis ajankohta. Hoitovapaata voi hakea vielä toisen kerran. Eli mäkin anoin aluks vajaan vuoden ja nyt hain lisää vuoden. Kolmatta kertaa työantajan ei tartte antaa anoa!
Onko näin? En ole koskaan kuullut tämmöistä, ja epäilen.. Pitänee ottaa selvää, itsekin kohta vastaavassa tilanteessa.
Alkuperäinen kirjoittaja joo:joku päättymispäivä pitää antaa, mutta sä voit kyllä jatkaa sitä kun ilmoitat taas 2kk ennen kuin päivä koittaa. Kun pidät yhdessä pätkässä, niin katsotaankin yhdeksi, vaikka ilmoitat useemmassa osassa. Eli ei mene kahta osaa vaikka et ilmoittais kerralla.
Alkuperäinen kirjoittaja joo:Alkuperäinen kirjoittaja joo:joku päättymispäivä pitää antaa, mutta sä voit kyllä jatkaa sitä kun ilmoitat taas 2kk ennen kuin päivä koittaa. Kun pidät yhdessä pätkässä, niin katsotaankin yhdeksi, vaikka ilmoitat useemmassa osassa. Eli ei mene kahta osaa vaikka et ilmoittais kerralla.
Ei ei ei ei, ei tosiaankaan näin! Jokainen ilmoitus luetaan erilliseksi jaksoksi!!!!! Siis työnantajan suunnalta!
Kelasta rahan anominen onkin eri juttu, sitä voi anoa kuinka monessa pätkässä tahansa tai kerralla siihen asti kun lapsi täyttää 3v, katkaisee sitten kun lapsi menee hoitoon.
Alkuperäinen kirjoittaja joo:Alkuperäinen kirjoittaja joo:joku päättymispäivä pitää antaa, mutta sä voit kyllä jatkaa sitä kun ilmoitat taas 2kk ennen kuin päivä koittaa. Kun pidät yhdessä pätkässä, niin katsotaankin yhdeksi, vaikka ilmoitat useemmassa osassa. Eli ei mene kahta osaa vaikka et ilmoittais kerralla.
Ei ei ei ei, ei tosiaankaan näin! Jokainen ilmoitus luetaan erilliseksi jaksoksi!!!!! Siis työnantajan suunnalta!
Kelasta rahan anominen onkin eri juttu, sitä voi anoa kuinka monessa pätkässä tahansa tai kerralla siihen asti kun lapsi täyttää 3v, katkaisee sitten kun lapsi menee hoitoon.
Alkuperäinen kirjoittaja joo:MEILLÄ MENEE! Just olin hoitovapaalla monessa pätkässä että en jaksa kinata.
Alkuperäinen kirjoittaja Mansen likka:Miettikääpäs nyt sitä, että teille on otettu sijainen hoitovapaan ajaksi. Sijaiselle on tehty työsoppari vuodeksi, sen hoitovapaan ajaksi. Sitten päätättekin tulla kesken kaiken töihin? Ei se nyt ihan niin mene.
Alkuperäinen kirjoittaja Annipanni:Joo, kyllä on mun aika soittaa TAAS työnantajalle ja Kelaan, että miten meillä tämä homma menee.. En ole tiennyt, että työnantajalla on eri säännöt kuin Kelalla!
Alkuperäinen kirjoittaja Annipanni:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja mie:Pitäähän siihen hakemukseen laittaa anottavan hoitovapaan loppumis ajankohta. Hoitovapaata voi hakea vielä toisen kerran. Eli mäkin anoin aluks vajaan vuoden ja nyt hain lisää vuoden. Kolmatta kertaa työantajan ei tartte antaa anoa!
Siis mitämitä, onko tähänkin jokin ihan anomus? Luulin, että ihan oma ilmoitus riittää?
Tarkoittanee Kelan kotihoidon tuen anomusta, vai?