K
kysymys
Vieras
Olen pitkässä viimeisessä opintoihin liittyvässä harjoittelussa päiväkodissa. Harjoittelu kestää yhteensä 3 kuukautta(kestäisi 2,5kk, mutta olen tehnyt lyhyempää päivää kun minulla on kaksi pientä koululaista) Olen ollut nyt poissa harjoittelusta tähän mennessä n. 10 päivää yhteensä. Siis 2 kuukauden ja yhden viikon aikana. Lapset olivat vuoronperään kipeinä ja itse olen ollut myös kipeänä. Olen aina selvittänyt poissaolot ja ilmoittanut niistä asiallisesti. Me joudumme korvaamaan kaikki poissaolot eli ei ole siis mitään sairaslomailua ollut ne 10 päivää vaan joudun tekemään ne takaisin.Sairastodistusta ei vaadita koulun ohjeistuksen mukaan kuin yli 3 päivää kestävästä poissaolosta. Nyt kuitenkin kun olin kuumeessa kotona niin minulle laittoi ohjaajani viestiä että minun pitää tuoda sairastodistus vaikka en ollutkaan 3 päivää pois. Menin siis kuumeessa lääkärille hakemaan sairaslapun. Voidaanko mielestänne minulta vaatia tällä tavalla sairastodistus vaikka koulun ohjeistuksessa lukee toisin? Minulle ei makseta siis mitään palkkaa tästä ja minua ei lasketa henkilökunnan vahvuuteen mukaan. On tullut vain sellainen tunne että siellä työpaikalla epäillään nyt että olisin poissa huvin vuoksi(miksi ihmeessä kun joudun tekemään takaisin päivät)työpaikalla on myös yksi toinen työkkärin kautta tullut harjoittelija ja hän on ollut välillä myös poissa ja olen kuullut kuinka vakkarihenkilökunta on sitä ihmetellyt. Varmaankin myös minusta puhutaan nyt pahaa työpaikalla. ottaisitteko asian esiin ja kysyisitte suoraan että miksi vaadittiin todistus yllättäen?