LA ELOKUUSSA 2013!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laramaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Odottajat:

MeeJoo..............7.8...............poika 03
Zuviliini............26.8, tyttö....poika 06 ja 08
laramaria..........27.8............. tyttö 11
Mrs.Mom...........30.8, poika

Syntyneet:

Rht, tyttö, 3.8.2013, 3550g ja 52cm, pää 34.5cm

Tässä päivitettynä.

Mrs.Mom: oliko teillä ennestään poika ja jos niin milloin syntynyt? Vai odotatko poikaa? Anteeksi, nyt en millään muista...

zuviliini

Viimeksi muokattu:
Moikka,

tänään on ollut aivan loistava päivä. Nukuin yllättävän hyvin ja aamulla jopa kahdeksaan asti.

Kävin Hot Yin joogatunnilla ja nyt olen vielä saanut imuroitua, pestyö toisen vessan ja järjestettyä kaikki vauvan vaatteet kaappiin. Siirsin myös kaikki vauvan tarvikkeet ylemmäs, ettei tarvitse sitten heti leikkauksen jälkeen kumarrella/kurotella, niin pärjään paremmin omatoimisesti. Sairaalakassit minulle ja vauvalle on nyt myös pakattu valmiiksi.

Vielä jos järjestäisi imetysliivit ja paidat jo esille.

Mieliala on muutenkin nyt paljon parempi. Ehkä se helpottaa, kun tietää mitä nyt tapahtuu ja olen sen hyväksynyt. Meidän tyttö syntyy viim. 21.8. =) Myös Naistenklinikalla käynti teki hyvää. Jäi mieleen mukavat tilat ja ihana henkilökunta. Ehkä näin on vaan tarkoitettu, että kaikki meidän muksut syntyy samassa paikassa. Ilman perätilaahan se ei olisi mahdollista.

Mitään isompia supisteluja ei ole ollut muutamaan päivään. Rinnat alkoi tänään valua "maitoa", eli hormoonituotanto ainakin on käynnissä. Hyvä niin. Haluan kuitenkin imettää heti kun se on mahdollista leikkauksen jälkeen.

zuviliini 37+0 (täysiaikaisia ollaan)

Kiva kun nostit zuviliini tuon listan taas näkyville. Ja onnittelut rht pienokaisesta!

Mulle vois vielä lisätä tuon poika -03 numeron perään, eli ennestään löytyy semmoinen. Tulokkaan sukupuoli on pidetty tarkoituksella omana tietonamme :)

zuviliini: hieno kuulla, että NKL käynti vakuutti! Mä just laskeskelin, että vaikka tämä menisi karkeasti ylikin, niin 21.8. mennessä meidänkin vauva on jo ulkona.

Maha on mahtava. Eikä vieläkään selkeitä merkkejä lähdön lähenemisestä. Aamulla koitin ottaa nestemäistä rautaa Obsidanin sijaan ja oksensin sen pois. Vatsa oli muutenkin sekaisin, mutta eipä nuo synnytystä käynnistäneet. Täällä ollaan tukevasti edelleen...

MeeJoo rv 39+4

Aamuyötä kaikille. Muutama viime yö on ollut ihan hassua mylläkkää unien suhteen. Toissa yönä en enää kolmen jälkeen saanut unta, vaikka sain vasta yhden jälkeen unta "illalla". Ihan hirveät väsymykset ja nukahtamisvaikeudet on olleet nukkumaan mennessä. Ja sitten se unikoulu..
Eilen nukahdin jo kahdeksan jälkeen ja taaperokin nukkui aamuyölle asti!! Eli nukuin nyt 20.30-03. Nyt olen pirteä kuin peipponen.

Tämä aamuyön heräily on varmasti joku hormoonijuttu. Myös uusi raskausoire on tullut. Ylähuulen turpoaminen. Nenäkin saattaa olla normaalia leveämpi.

En vissiin kirjoitellut viimeviikkoisen hikilenkin tuloksista..? Sain lenkin jälkeen vaivaksi iskiaskivun (tai näin kotilääkärinä asian arvelin olevan). Jalka meinasi lähteä noin 5 kertaa alta aivan hirveän sähköshokin kera. Seuraavana päivänä kivusta ei enää ollut tietoakaan.

Pientä kohdun venymiskipuilua on öisin ollut. Tuttuja alkuraskaudesta.

36+5

Huomenta!
Täälläkin yksi pirteä peiponen!
MeeJoo, I know your feelings, kurja toi sähläys ja pahoinvointi noiden rautavalmisteiden kanssa. ostin eilen uuden pullon Floravitalia, ei sekään mikään herkkua ole, voimakas raudan maku jää suuhun pitkäksi aikaa vaikka otan heti mehua tai hedelmiä kyytipojaksi. Onneksi se on pysynyt nyt mahassa. Menin nukkumaan n. 00.30 ja heräsin 4 jälkeen. Mulla tuntuu öisin lonkan takaosassa ja reidessä jotain hermokivun tapaista. Auttaa kun painelen kipeitä pisteitä ja hieron vähän. Sitten on vielä yksi omituinen vaiva, vasen peukku on niin helv.. kipeä ja turvoksissa. En oo satuttanut sitä mitenkään, eikä mikään ötökkä ole pistänyt. Näyttää punaiselta ja turvonneelta, välillä sykkii ja kutisee. Täytynee puhua siitä neuvolassa.
Nenän yöllinen tukkoisuus on nyt hävinnyt, en oo käyttänyt tippoja viikkoon.
Aika hurjat viikot teillä kaikilla jo, mä taidankin olla hännän päässä.
Zuviliini, kaikki järjestyy parhain päin, olet hyvissä käsissä! Kiva kuulla, että sulla on paremmat fiilikset!

Yritän nyt mennä takaisin sänkyyn,
hyviä vointeja,
Mrs.Mom 36+3

Huomenta vaan kaikille,

täälläkin jo hereillä. Nää yöt alkaa olla kyllä aikamoinen vitsi. Käyn vessassa n. 1-2h välein. Menin nukkumaan 12 aikaan ja sain unta ehkä yhden maissa, kahdelta jo vessassa ja samaa rataa koko yö. Nyt sitten jo hereillä, enkä saa unta. Nukuin vkl useammat päiväunet kun päivällä uni maistuisi kyllä. Eilen en sitten nukkunut, vaan pidin itseni hereillä touhuamalla. Ja ihan yhtä huono yö. Kroppa siis varmaan haluu nyt totuttaa mut yösyöttöihin.

Onko teillä muilla mennyt ruokahalu? Mun ei tee mieli mitää, ainoastaan juoda vettä. Nytkin taas kamala nälkä, kun en illalla syönyt tarpeeksi.

Laramaria: hikoilu on tuttua. Oon nyt kahtena yönä vaihtanut yöpaidan kun Se on ollut aivan märkä. Kuuma ei kämpässä ilmeisesti muiden mielestä ole, kun hikoileva miehenikin nukkuu peiton alla. Jotain hormonaalista pakko olla.

Mrs.Mon ja MeeJoo: tsemppiä tuon raudan kanssa. Mun pitää pyytää, että tuo hempklobiini mitataan tänään neuvolassa. Viimeksi otettu joskus rv30 ja nyt kuitenkin leikkaus edessä.

Nyt lähden syömään. :)

zuviliini 37+1

Mulla oli ollut koko viikon supistuksia, kun niitä alkoi seurailemaan niin oli melko säännöllisiä muttei kipeitä tai inhottavia. Ne aina unohtui kun ei keskittynyt. Itseasiassa vasta ke paikkeilla tunnistin ne supistuksiksi. Perjantaina yhden aikaan ne alkoi jo häiritsemään, en saanut esim. nukuttua päikkäreitä. Ei ne edelleenkään kipeitä ollut, enemmänkin inhottavia. Googlettelin että tätä voi jatkua viikkoja.. Esikoisesta supparit alkoi heti voimistua kerta kerralta, 6h päästä oli jo riittävän säännöllisiä ja tiheitä että lähdettiin käyrille.

Perjantai oli meille muutenkin tapahtumarikas ilta. Kun mies tuli vihdoin kotiin kymmenen aikaan sanoin, että supistukset jo tuntuu, että voi olla etten pysty nukkumaan ja soittelen sairaalaan lupaa ottaa särkylääkettä. Noh klo 23 mentiin sänkyyn ja supistuksia alkoi tulemaan 10min välein kipeinä. Ekan aikaan vatsassa tuntui napsahdus ja säntäsin vessaan, ei mennyt vedet joten takaisin sänkyyn. 20 yli tuli taas supistus ja vessassakäynnin tarve. Ehdin nippanappa vessan kynnyksen yli kun holahti. Meinasin, että melko täynnä rakko kun en pöntölle asti ehti. :D Pöntöllä tuli lisää ja pyyhkiessä huomasin että tää onkin jotain muuta kuin pissaa. Vaaleanpunertavaa ja hieman veriviiruista. Herättelin miehen sen puolen tunnin unien jälkeen ja oli vähän sekaisin. Eka kysymys et pitääks nyt lähtee. Sanoin että luultavasti ei mutta soittelen sairaalaan. Ohje sairaalasta oli hyvin selkeä, uudelleen synnyttäjällä supistukset + vedet = sairaalaan. Sit miehen paniikiksi soittelemaan lapsenvahtia. :)

Klo 0.30 oltiin sairaalassa ja tarkkailussa tutkittiin, että 4cm auki, käyrille saliin. Siinä tarkkailussa jo kysyttiin kivunlievityksestä ja sanoin epiduraalin. Anestesialääkärillä oli joku tilanne päällä niin suositeltiin ensin ilokaasua mutten taaskaan suostunut. Sanoin että kyllä mä pärjään. Itseasiassa taaskaan ne supistukset ei ollut niin pahoja etten ois pärjännyt. Mietin vaan et oisinkohan mä pystynyt tohon luomuna?! Esikoisen kanssa mietin samoin. Noh anestesialääkäri tuli sit ehkä noin tunnin päästä kun tilanne olikin rauhottunut. Olin auennut vain vähän lisää niin laitettiin epiduraali eikä spinaali. Onneksi niin. Supistukset melkein katosi ja sain oksitosiinia, sitä kertaalleen lisättiin. Sanoin että musta tuntuu että on kakkahätä ja sain neuvon mennä vessaan ja sitten kävellä huoneessa. Oli siis jo kulunut noin 1,5h epiduraalista. Ei tullut kakka mutta supistukset alkoi taas tuntumaan ja pyysin lisää mut siellä oli vissiin toisaalla tilanne päällä kun soitin uudelleen kelloa et nyt haluisin lisää.

Kerroin samalla että mulle tulee supistuksen aikaan voimakas kakkaamisen tunne. Noh ei mitään, sängylle vaan. Sit jo sanoin et musta tuntuu et joku tunkee ulos alapäästä ja ei kun lisää epiduraalia vaan. Sanoin paineen tunteesta uudelleen ja sit kätilö sanoi tutkivansa ja sai kättä vähän sisään ja totes et pää on tässä.. Ponnistusvaihe meni sit ihan lotolla, kätilö kokeili mahan päältä ja mä suurimmaks osaks vastailin kysymykseen et tuleekohan supistus, EHKÄ. Noh vähän tuurilla ponnistelin 15min tytön ulos. :) ainakaan ei tuntunut kipua. Tyttökin päästi ekan äänen kun vaan pää oli ulkona. Synnytyksen kesto oli siis noin 4h, esikoisesta noin 6h.

Tyttö syntyi 39+1 ja kotiin päästiin lyhytkestoisena synnytyksenä tytön ollessa noin 14h vanha. Tänään mennään uudelleen tarkastukseen sairaalaan.

Kysykää jos jotain jäi puuttumaan. Kokemuksena 10 kuten sanoin lähtiessä hoitajallekin.

Rht ja tyttö 2päivää.

Hei !!!

En varsinaisesti kuulu ryhmään, mutta haluaisin saada selvyyden asiasta.

Olemme yrittäneet lasta joh mieheni kanssa pitkään,mutta tuloksetta. Kesälomamme oli suunniteltu 1.7,joten tarvitsin kuukautisten siirtoa. Sain lääkäriltä primolut kuurin, joka siirtäisi tuolle ajankohdalle sattuvia kuukautisia. Primolutit toimi mainiosti, hieman turvotusta ja kiukun puuskia.

Lopetin primolutit 8.7 ja tyhjennysvuoto tuli 10.7. 26-28.7 kohtuun koski aivan sairaan kovasti,juuri menkkakipuja muistuttavaa kipua. Samaan syssyyn vielä pongasin finnin häpykummulta, jossa en ole koskaan tavannut finniä. Aamulla kun menin vessaan, niin 5 sentin kokoinen veriviiru oli pikkareissa. Mainittakoon, että normaalit kuukautiset sattuisi juuri tuolle 28. päivälle. Nyt on ollut muutamina päivinä huimausta, ja kauheaa hikoilua.Hiki haisee kuin olisin sipulia syönyt. Kuukautisia ei ole näkynyt. Raskaustestin olen tehnyt hätäisesti, mutta negaa näyttää. Kertokaa nyt tyhmälle, olisinko raskaana ja raskaus ei vielä näy. Vaiko onko kuukautiset sotkeutuneet tosi pahasti jonnekin. Tämä todellakin olisi toivottu lapsi.

Rht: todella helpolta kyllä tarinasi kuulosti. Loistavaa että kaikki meni noin hyvin.

Sopiiko teille muille, että jatketaan kirjoittelua vauva puolella, kun kaikki ovat saaneet vauvansa? Meitä kun on niin vähän kirjoittelemassa.

Uniikki; Nyt on kyllä todella vaikeaa vastata kysymykseesi. Suosittelen että teet uuden testin vaikka 3pv päästä, jos epäilet olevasi raskaana.

Voih vitsit, onnea Rth pienokaisesta!! :) Ihanaa Olisipa synnytys täälläkin saman tyylinen :)

Mä oon stressannu vaunuista niin en ole synntystä kerennyt edes kunnolla miettimään :D Mies oli sitä mieltä että ei edes anna mun ostaa vaunuja ennen synnytystä jos saan näin siirrettyä ajatuksia "helpolla" muualle :D:D

Muuten täällä menee hyvin ja aika pirteenä on pysytty (jopa hb:kin oli viimeks neuvolassa noussu päälle 130, jee). Joskus saa jopa nukuttua 7h uniakin ilman vessakäyntiä, mutta taitaa unettomuss vaan lisääntyä tästä eteenpäin kun viikkoja tulee lisää..

Vaavi löysi myös ikävän hermokohdan oikealta ja sitä on nykkeilly aina välillä ihan kunnolla. Pari kertaa jalka on lähteny alta :/ Lisäks häpyä vihloo välillä niin julmetusti kun siellä käännellään niin hirveesti päätä.. mutta eiköhän se tästä :) Tosin mulla ei oo vielä kertaakaan supistukset tehny kipeetä vaikka harkkasuppareita tulee lähes päivittäin (eli maha menee hetkeksi ihan kovaksi).

Aurinkoista maanantaita kaikille!

Milo rv 36+0

Lisään itteni tuonne odottajiin, vaikkei la olekaan elokuussa :)

Odottajat:

MeeJoo..............7.8...............poika 03
Zuviliini............26.8, tyttö....poika 06 ja 08
laramaria..........27.8............. tyttö 11
Mrs.Mom...........30.8, poika
Milo...................2.9...............ensimmäinen

Syntyneet:

Rht, tyttö, 3.8.2013, 3550g ja 52cm, pää 34.5cm

Uniikki: Ikävä kyllä raskauden mahdollisuutta voi arvailla vaikka kuinka paljon itse omien olojen ja muiden kokemusten avulla, mutta tosiasia on se, että sen osoittaa ainoastaan poisjääneet menkat yhdistettynä positiiviseen raskaustestiin. Kärsivällisyyttä ja onnea matkaan!

Tervetuloa loppumetreille hikoilijat ja valvojat! :D Nää kaksi iloa mulla on ollut tosiaan viimeset 2-3 viikkoa jo matkassa, oon miettiny että liittyy ihan varmasti jotenkin muuttuviin hormonitasoihin. Unirytmit on menny niin hulluiks, etten enää jaksa ees stressata. Nukun sillon kun nukuttaa ja valvon jo valvottaa, riippumatta kellonajasta. Lisäks toi hikoiluhomma, öisin, nimenomaan aamuyöstä, on vaan pahempaa ja pahempaa. Pitää vaan muistaa juoda ihan älyttömästi, koska toi hikoilu on pahimmillaan tosi runsasta. Ja joo, olin hereillä tänään klo 4.30-5.30 myös :) Sit sain uudestaan unta klo 6 aikoihin ja heräsin vasta 9.30 ihan pirteänä.

Huulien ja nenänalueen turvotus liittyy synnytyksen lähenemiseen myös. Mutta joillain se tulee vasta just ennen lähtöä, toisilla jo aiemmin.

Rht: Kiitos tosi paljon, kun kerroit miten tämä toka synnytyksesi meni. Mullahan on nyt ehkä vajaan viikon ollut tuollaista lisääntyvää epämukavaa supistelua, mutta vaan täysin epäsäännöllisesti vaikkakin usein, välillä pitkiä taukoja ja olen miettinyt, miten tähän oikein pitäisi suhtautua. Esikoisesta synnytys alkoi kerralla (hitaasti tosin) vasta vesien mentyä. Se oli muuten juuri näillä main eli 39+4-5 yönä. Jotenkin mulla on semmoinen olo, että sitten kun nämä supparit yhdistyy vedenmenoon, niin on syytä varmaan suht pian ajatella sitä synnärille lähtöä, koska supistuksia on ollut niin kauan jo. Onnittelut hyvästä synnytyskokemuksesta :)

Huomenna olis neuvola sitten. Verenpaineet mulla on lähteneet nyt vähän kovempaan nousuun. Toivotaan, että protskut olis edelleen puhtaat. Mitähän muuten tuon neuvolan jälkeen onkaan sitten luvassa... Yliaikaiskontrollia? Tehdäänköhän se jo sitten äitipolilla...

Täällä edelleen, eikä ees supista taas vaihteeks :)

MeeJoo 39+5

Neuvolakuulumisia:

paino +117g (yht.7,3kg)
pissa puhdas
ei turvotusta
paineet 117/78
hemoklobiini 134 (ilman lääkitystä)
liikkeet hyvät
syke 150
asento pt

Ei siis mitään kummempaa. Neuvolatäti jää nyt lomille 2vko ja ens vko:lla onkin sitten sijainen ja seuraavalla viikollahan vauva sitten syntyykin (viimeistään). Nyt tuntuu sille, että voi hyvinkin mennä tuohon sektiopäivään asti. Supistelut ovat tosi vähäisiä, vaikka touhuan nyt paljon enemmän.

Tänään vauva on touhunnut aivan mielettömästi ja välillä tuntuu, että nyt ne kalvot puhkee. Tuntuu kuin vauva työntäisi varpaita tuonne alas. Toinen jalka on vasemmassa kyljessä, mutta onkohan toinen jotenkin pepun alla? Siltä ainakin tuntuu. :)

zuviliini

Neuvolasta myös terkut.

Paino 0kg/vko (yht +12,5kg)
Paineet 134/88 (lievästi ovat kohollaan olleet viikon ja etenki viime päivät)
Ei turvotusta
Pissa puhdas
Sf-mitta 36cm (+0,5cm vielä nousua)
Vauvan syke +126 (vähän matalampi vielä kuin viime viikolla)
RT mutta EI LASKEUTUNUT EIKÄ KIINNITTYNYT

Herran jestas mä meinasin repiä pelihousuni. Näiden verenpaineiden takia nimittäin alkais oleen syytä vauvan jo päästä ulos, mutta nyt se oli pöngennyt itsensä ihan kummaan asentoon. Pää ei ollut kunnolla lantionkuopassa, vaan jopa vähän oikealle lonkkaluukun painavana eikä lähelläkään lähtökuoppia! Nuori terkka ei käsikopelolla oikein saanut selvää pään sijainnista niin asia tarkistettiin ultralla. Ja siellähän se killui, ihan missä sattuu.

No, ohjeeksi sain sitten että pitäis mennä kuulemma piipaa-autolla vaaka-asennossa sairaalaan, mikäli nyt lähtis vedet!!! Ja mä kun oon niin toivonu, että tää alkais vesienmenolla ja nyt sitten sain tommoset ohjeet vauvan kiinnittymättömyyden takia. Ja sitten nää paineet, onneksi toksemian merkkejä ei muuten ole, mutta niistä kuulemma pitäis alkaa soitteleen synnärille jos heiluu kotonakin tuossa 140/90 tasolla tai vielä nousee siitä. Taidan joo soitella ja kysellä samalla tuota vauvan asentoon liittyvää tilannettakin, että mitä tää nyt sitten tarkoittaa. Napanuoran esiinluiskahtamisen vaaraahan se, mutta että kuinka vakavasta asiasta nyt on sitten kyse, kun tää ei kuitenkaan ole perä- eikä poikkitilassa. Pikkasen rajottaa elämää tämä tieto näin loppuvaiheessa entisestään.

Tää vauvahan on pyörinut pystyakselinsa ympäri tässä viime päivätkin ihan reippaasti, pylly heittää puolelta toiselle ja tänään potkut tuntuivatkin tosi oudossa paikassa. Mä todellakin toivon, että tää oli nyt vaan tilapäinen mielenhäiriö siltä, ja älyäisi pöngetä itsensä otollisempaa asentoon ulostuloa ajatellen.

Viikon päästä uus neuvola ja sit yliaikaiskontrollia synnärillä siitä eteenpäin, jos mitää ei ala tapahtua. On tää niin tätä.

MeeJoo 39+6

Moi,

MeeJoo: soittele ihmeessä synnärille. Epätietoisuus on kamalinta.

Mulla on ollut aivan kamala päivä, mutta ihana yö. Yöllä nukuin 21-6.30 3h putkissa. En muista milloin viimeksi nukuin noin hyvin ja sikeästi.
Aamulla alkoi menkkamainen kipu mahassa ja selässä joka vielä säteilee etureisiin. Supisteluja tullut pitkin päivää. Pahinta on kuintenkin, että Tän säryn lisäksi vauva heiluu, potkii, nyrkkeilee tms. todella kovalla voimalla ja lähestulkoon koko ajan. Varsinkin jos oon makuuasennossa.

Ei ole ollut itku kaukana.

Kyllä on päivät erilaisia, eilen ei ollut mitään.

zuviliini 37+2

Todellakin, päivät vaihtelee näin lopussa ihan hirveästi. Se ois sitte laskettu aika. Ja olo on ihan sama ku viimeset viikot muutenkin, vauva tosin kääntänyt kylkeä eilisestä, mutta ei tuolla alhaalla mitään tänäänkään tunnu. Voikun nyt vaan meidän kunto kestäis tän lopun, vauvalla ja mulla.

MeeJoo 40+0

Neuvolakuulumisia:
Meinasin pyörtyä sinne heti alussa, verenpaineet 86/57
Sainkin luvan vetää lakua, kahvia, kivennäisvettä, suolapähkinöitä. Ikinä ennen ei ole ollut näin matala, ihan kylmää hikeä pukkasi kun makasin tuolla.
Ei turvotuksia,
Proteiini 1+, huomenna pitää viedä virtsanäyte
Painoa tullut 329g 1,5 viikossa
Sf mitta 32,5
Vauvan sykkeet 125-150

Nyt vielä 2 neuvolaa jäljellä.
Voikaa hyvin,
Mrs.Mom 36+6

Moikka,

mulla on huono päivä. Kaikki harmittaa. Maha alkaa olla todella rasittava. Kokoajan on hiki. Ahdistaa. Yökin meni taas osin valvoessa. Eikö nää säät voisi jo viiletä??

Mrs.Mom: mulla oli kanssa edellisissä raskauksissa tuollaiset verenpaineet. Nyt oon vetänyt suolaa, lakua tms. koko raskaiden, niin ei oo pudonnut noin alas. Suolaa vaan, niin kyllä nousee. :)

Mulla on nyt viikon verran pohkeet todella kipeät joka aamu. Tänään veti suonta oikein kunnolla kun heräsin. Aloitin nyt mangnesiumin, jos auttaisi.

Vauva taas todella touhukkaalla päällä. Kylkiluut vaan rytisee ja maha naksuu.

Ruokahalu myös täysin kadoksissa... Vali, vali, vali...miten nää päivät kuluu näin hitaasti.

zuviliini 37+4

Täälläkin on neuvolakuulumisia + eiliset pelkopolikuulumiset.

Aloitetaan vaikka eilisestä. Ei todellakaan ollut hukkareissu. Vaikka synnytys ei varsinaisesti pelota, niin edellisen synnytyksen läpikäyminen ammattilaisen kanssa oli lottovoitto. Käynti kesti melkein puolitoista tuntia ja koko ajan riitti asiaa. Kätilö myös kirjasi toiveitani tulevaa varten ( kivunlievitys!!). Nyt myös tiedän olleeni jonkinnäköisessä kipushokissa kun muisti meni. Laskevat sydänäänet/imukuppisynnytys johtuivat lyhyestä napanuorasta. Ei kuulema ole kohonnutta riskiä tässä synnytyksessä.

Ja neuvolasta vielä. Kaikki ok.
Paino oli laskenut 400g viime viikosta.
Vauvan syke kuulosti tämän hyvin kokeneen terkan korviin poikasykkeeltä (oho) 132-145
Vauva on kuulema kovasti laskeutunut. Pää kuitenkin vielä liikkui jonkun verran.

Hikoiluttaa!!

37+2

laramaria: hyvä, että sait käynnistä apua! Vauvan laskeutuminenkin on ihan positiivinen uutinen :)

Zuviliini: Ihan hirveää hikoilua täälläkin, päivä päivältä vaan pahempaa, yöt ja aamut etenkin. Eikä nää Etelä-Suomen ukkosyöt ole kyllä yhtään auttaneet.

Oma Napa: Vatsa tuntuu ihan yhtä korkealta kuin muutama päivä sitten, eli tuskin vauva on tullut alaspäin vielä yhtään. Harkkasuppareita pari päivää varsin tiheästi ja niiden mukana epämiellyttävää oloa vatsaan, mutta sitten ei kuitenkaan mitään tapahdu. Oon jotenkin henkisesti ihan lopussa, pyörittelen vaan kaikenlaisia asioita loopissa ja haluaisin tän jo loppuvan. Nytkin supistaa niin että nivusissa tuntuu, mutta kohta se taas kuitenkin lakkaa. Olen vähitellen siinä moodissa, että kävelen tämän synnytyksen käyntiin. Aamu- ja iltalenkit koiran kanssa ja lisäksi asiointikävelyitä lähimaastoon. Tuntuu jotenkin, että ilo on kadonnut elämästä kokonaan, kun vaan odottaa. Mistähän sitä ennen oikein nautti elämässä...

Vauva on alkanut hikata ihan hirveän usein, eilenkin neljä-viis kertaa, tän aamun aikana jo kaks hikkakohtausta. Nikottelu tuntuu aina eripuolilla vatsaa, eli kääntyilee edelleen paljon mihin sattuu.

MeeJoo 40+2

Huomenta,

laramaria: hienoa, että oli noin positiivinen käynti polilla.

MeeJoo: Tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu. Mulla ollut aivan samoja ajatuksia tässä loppuvaiheessa, ennen kuin sain sisäistettyä tuon leikkaus asian. Harvoin siis noita tunteita viim.8vko. :) Kyllä Se positiivinen löytyy, välillä vaan pitää kai tuntua pahalta, että ne nousevat paremmin esiin. Suosittelen tuota kävelyä hyvässä seurassa tai hyvän musiikin tahtiin. Piristää kummasti.

Mä oon nyt kahtena pvä:nä kävellyt reippaat lenkit. Ei juurikaan yhtään supistusta. Nivusia ja häpyluuta vaan särkee. Olen nyt vuorenvarma, ettei tämä synny etuajassa kuten veljensä. Yritän siis keksiä puuhaa vielä 1,5 viikoksi enkä liikaa odottele.

Täällä siis saatu taas pää kasaan, vaikka fiilikset vaihteleekin todella paljon. Leikkaus pelottaa, enkä osaa vieläkään ajatella että sen päätteeksi saamme vauvan kotiin. Olen vaan huolissani omasta voinnista tuon haavan kanssa.

Illalla tajusin, että leikkauksen jälkeen, kotiin päästyä minä olen Se joka herää öisin syöttämään, vaikka olisin kuinka rikki. Ei houkuttava ajatus ollenkaan.

Mukavaa la päivää kaikille.

zuviliini 37+6

Täällä ei mitään edistystä edelleenkään. Ahdistavan tunteen tekeviä harkkareita läpi päivän, useita tunnissa, ja vauva melskaa paljon.... sekään ei monia hetkiä päivässä eikä ainakaan kovin pitkään kerrallaan lepäile eli liikelaskennasta tulee nopeasti raja-arvot täyteen, aloin sitten laskea milloin tahansa.

Supistusten voimakkuus ja määrä ei tunnu muuttuvan miksikään, lepäsin tai kävelin. Vauvan asento vaihtelee, välillä punkee ylävatsaa, välillä alakertaa. Mutta ei kauaa mitään niistä, kun on tuommoinen väkkärä. Verenpaineet pysyneet suht aisoissa 113-138/75-89 eli ei muutosta viimeviikkoiseen siinä. Jokaisen päivän pitäisi käytännössä olla lähemmäs synnytystä, tavalla tai toisella, mutta ei se kyllä siltä tunnu. Jokainen päivä on liikaa, enemmän.

Sain pahimman pelkokierteen kuitenkin selätetettyä - löysin mantran, johon uskon - tuli mitä tuli, niin minä selviän siitä kyllä. En enää mieti miltä ne kamalimmat vaihtoehdot sitten tuntuisivat, olen vaan päättänyt selvitä kaikesta siitä, mitä annetaan. Antaa tulla vaan :) Kun mitenkään en voi tulevaan vaikuttaa.

Kunto on noussut viimeisen viikon aikana, kun en ole enää pelännyt rasittaa itseäni. Portaat tuntuvat kevyemmiltä, koiralenkit ovat pidentyneet ja kyllä tuolla liikkumisella varmasti on oma positiivinen vaikutuksensa myös mielialaan. En tunne oloani sairaaksi enkä huonovointiseksi fyysisesti. Pääkopassa se suurin rasitus on.

Tänä aamuna klo 7 heräsin voimakkaaseen menkkakramppiin. Ja sitä en ole tuntenut sitten lokakuun lopun 2012 :D Mutta kuten joka päivä tähänkin asti, aamun olot laimenevat päivän aikana, oli ne sitten mitä tahansa.

Toivon todella teidän kaikkien muiden elokuisten puolesta, että saatte laskettuun aikaan mennessä urakkanne valmiiksi. Tämä on ollut henkisesti yksi rankimmista ajanjaksoista tähän mennessä, mutta elämä opettaa.

Filosofisella päällä tänään,
MeeJoo 40+4

Moikka,

MeeJoo: Tiedän juuri tuon tunteen ja sama mantra mullakin käytössä. :) Kyllä me selvitään.

Kahden tunnin päästä Tää on mun pisin raskaus. Poitsut syntyi tänään, siis rv 38+0. Huomenna kakkonen täyttää 5vee. :)

Viikkoja uhmaten kävin taas aamulla joogassa. Nyt oli jo aika vaikeaa, kun maha on niin iso ja vauvan pää painaa kylkiluita ja mesoaa mahassa villisti. Hiki kuitenkin tuli.

Mitään merkkejä synnytyksen käynnistymisestä ei oo näkyvissä ja itse asiassa hyvä niin. Enää 9pv sektioon ja tässä ennen sitä esikoisen koulunaloitus ja Jorvin info tilaisuus sektiosta tiistaina, neuvola keskiviikkona ja sukulaisen häät lauantaina. Pitäisi siis mennä aika sujuvasti tämä aika.

Tahti on kyllä huomattavasti vauhdittunut. Siivoan, kävelen, kannan tms. Eikä juuri mitään supisteluja. Ihan kummaa. :)

zuviliini 38+0

Heips.

Nämä vinkit on nyt eneemmän MeeJoolle.
Kyykkiminen ja nännien hieronta. Sain noin kymmenen minuutin nännien räpläämisellä aikaan parin tunnin osittain kipeät supparit. Harjoituksiahan ne minulla vasta on, mutta kikka ei selkeästikään ole ihan huuhaa.

VÄLILLÄ myös tunnen kunnon kyykkimisen saavan aikaan oikein mehevän painon tunteen kohdunkaulalle. Tunnen oikein vauvan pään laskeutuvan. Vauvan päähän kuitenkin pääsi virlä viime neuvolassa heilumaan.
Toisaalta välillä on ihan sama kauanko kyykkii kun ei tunnu taas missään.

Tai kyllä kai olet jo nuo kyykkimiset kokeillutkin..

37+5

Yhteistyössä