*Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset HELMIKUUSSA*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hapsiainen80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervetuloa Tuike! :flower:

Piip, kuten Ada tossa jo sanoikin, niin älä huolehdi siitä muumiolosta! Se menee tosi nopeasti ohi, varsinkin kun sähän sanoit että oot ollut aika turvonnut. Hyvä todennäköisyys siis on, että kun pääset nyytin kanssa sairaalasta kotiin niin oot monen monta kiloa kevyempi kuin nyt :)

Mun mies myös antoi mulle kaikkia muuminimiä, mutta sitten kun oli jo melkein viikko yli lasketun ajan se ei enää uskaltanut ;) Ymmärrän kyllä hyvin sua, mutta en voi kun lohduttaa.

Hei muuten aika hauskan vinkki, kun lähdette synnyttämään tai kun olette siellä, ottakaa lähikuva omasta naamasta. Verratkaa sitä sitten vaikka viikko synnytyksestä, kuukausi synnytyksestä ym. otettuihin kuviin (voi tietenkin ottaa ihan tätä tarkoitusta varten uusia kuvia) ja siis mä en voinut käsittää että se ero oli niin suuri!!! Mies siis otti musta (viime helmikuussa) laitoksella kasvokuvan ja silloin olin omasta mielestä aika normaalin näköinen, mutta kun vertasin sitten sitä kuvaa kesällä otettuun niin voi elämä mikä ero!! Poskipäät, silmät, leuka, siis ihan kaikki kasvonpiirteet tuli niin erilailla esiin kun se mun mielestä "normaali" naama silloin loppuraskauden aikana oli ihan kun täyteen puhallettu pallo. Siitä tuli jälkeenpäin hyvä mieli kun tajusi että onkin muuttunut lyhyessä ajassa paljon kauniimmaksi :D Samalla sain hyvän syyn päättää, että en halua olla sen näköinen kun raskaana ollessani, jos herkuttelu alkaa mennä överiksi niin ei tarvi kun vilkaista sitä kuvaa ja jo loppui makeannälkä :D

Mulla väsymys vaan jatkuu, tänään sain nukuttua onneksi päiväunet ja tyttökin meni jo ennen kahdeksaa nukkumaan niin nyt tuntuu että on edes vähän virtaa. Pahoinvointia ei ole onneksi juurikaan ollut enää, jos tosi tosi väsynyt olen niin sitten tulee ikävä olo, mutta se 24/7 kuvotus ei ole palannut. Huomattavasti vähemmän on siis ollut huono olo kun viime raskaudessa, toivottavasti ei merkkaa huonoa. Väsymystä on kyllä ollut ihan yhtä paljon ellei enemmänkin. Niin ja maha tuntuisi nyt jo aika pullealta, miehen kanssa tossa just ihmeteltiin että voiko se muka olla kasvanut vai miten tuntuu että on turvonnut jo heti aamusta...?

Ai niin, Janeko se ihmetteli että mitä me täällä ekakertalaisten pinossa jotkut tehdään :D Eli Janelle ja muillekin "uusille" ketkä tätä ihmettelee, niin me osa ollaan kirjoiteltu yhdessä ensin tuolla vauvakuume-puolella (muistaakseni 2007 aloitettiin) ja sitten sieltä siirrytty tänne ja täältä vielä vauva-puolelle. Ja nyt on siis uusintakierros joillain jo menossa, mutta on niin kiva kirjoitella vanhojen tuttujen kanssa, että meidät luvattiin hyväksyä tänne vaikka ei otsikon alle enää kuulutakaan. Mulla (ja muutamalla muullakin) on toi kolkytkin jo mennyt rikki, että senkään osalta en tänne enää "kuuluisi".

Kohta alkaa House, jos vaikka jaksaisi vielä hetken tuijottaa telkkaria (ja jos saisin noi itelleni aloittamani sukat valmiiksi) ja sitten petiin. Huomenna piti mennä koululle, mutta kaveri kenen kanssa teen ryhmätyötä ilmoitti että on sairastunut, joten "valitettavasti" joudun jäämään kotiin. Mies saa viedä aamulla tytön tarhaan ja mä saan jäädä nukkumaan! Jee! Joudun mä kyllä vähän tehdä kouluhommia, mutta eiphän tarvitse raahautua kukonlaulun aikaan mihinkään.

:heart: Kvartti 8+1

Celian tiedot päivitetty etusivulle. :heart: Onnea hänelle valtavasti. :flower:

Tuike tervetuloa! Käynpäs kohta lisäilemässä sinutkin etusivulle. :) Kyllä se tällainen pallero sullekin vielä tulee. :)

Kiitos muutenkin kaikille masu-kommenteista. Ai piipillä on samanlainen linea negra. Saa nyt nähdä sitten tuleeko meille samaa sukupuolta olevat kääröt. ;)

Ja ehkä nyt en sit enää stressaile siitä jos unissani käännyn selälleen, tuskin mä siinä kovin kauaa olen ollutkaan. Ja myös tuo piipin teksti tuosta ns. ulkonäkökriisistä, se on kuin suoraan mun ajatuksista. Juuri tuollaisia ajatuksia täälläkin... Mä varsinkin tänään ja eilen olen tuskaillut miehelle olevani "ruma ja lihava". Toinen on ihan ihmeissään että mistä mä näitä juttuja oikein revinkään... Mutta en vaan voi mitään välillä kun kelaan päässäni näitä asioita, ei näissä aina järki kulje matkassa... :/
Sitten tuskailin hiusteni kanssa tänään ja hyvä etten alkanut itkemään kun hiukset(kaan) ei menny mukamas hyvin, mies siihen totesi että tekiskö mulle hyvää jos menisin kampaajalle että hän kyllä maksaisi kaiken. Mutta kun jotenkin kuitenkin olen sitä mieltä että se on ihan turhaa nyt, haluaisin mennä ehkä vasta sitten synnytyksen jälkeen.

Mutta hierojalle ajattelin soittaa huomenna. Kai mä voin käydä vielä tässä vaiheessa hierojalla? Jos se niskan ja hartiat hierois niin sen pystyy kai tekemään kyljellään tai istualtaan...? Niskat jumittaa nyt tosi pahasti, todennäköisesti tästä vatsan ja rintojen painosta. :(

Jopas mä taas jaarittelen melkolailla vaan omaa napaani. :D

Sen verran pitää vielä kirjottaa että käytiin äsken miehen kanssa keilaamassa ja mä päihitin sen! Hah! :laugh: Tosin mun keilaaminen oli vähän sellaista tuuripeliä kun en uskaltanut ensinnäkään enää niin kovaa viskata sitä palloa. Mutta kiva piristys ja yhdessäolo hetki tuo oli. :)

Mut nyt meen taas hakemaan huomiota sohvalla löhöävältä mieheltä. :D

- Hapsiainen ja Herne 34+1

Hapsiainen, nyt pikapikaa sinne kampaajalle! Voin kertoa, että pariin-kolmeen ekaan kuukauteen synnytyksen jälkeen en ainakaan mä päässyt kun tissitakiainen oli koko ajan sylissä...

Keilaaminen on kivaa!

Äh, mä olisin halunnut vielä nukkua mutta miehelle tuli kiire aamu ja mun siis piti nousta laittamaan tyttö tarhakuntoon. Nyt en sitten saanut enää unta kun kamala nälkä tietenkin iskee heti kun herää. No, sain pyykit koneeseen, vielä joku 4 koneellista pestävää että ehkä se on ihan hyvä aloittaa ajoissa. Pitäisi koko kämppäkin siivota kunnolla. Illalla iso kauppareissu ja sitten alkaakin vimmattu leipominen! Sunnuntaina on yksivuotisbileet :heart:

Kivaa viikonloppua!
Kvartti 8+2

Ai niin ja mä oon ainakin sitä mieltä, että jos joku ei oo kirjoittanut viiteen kuukauteen niin pois vaan listalta. Jos sitten innostuu taas kirjoittamaan niin takas pääsee tietenkin!

Mulla on muuten laskettu aika 29.9 ja sairaalana on KOS.

Tervetuloa, Tuike! :flower:

Hui, kun ootte ehtiny kirjottaa kirjottaa paljon! Anteeksi, en nyt ehdi enempiä kommentoimaan, joten pikaisesti vaan omaa napaa. :ashamed:

Torstaiaamuna tein CB:n digitestin, joka näytti raskaana 3+ niin kuin pitikin. Uskaltauduin siis eilen tilaamaan neuvola-ajan! Tai en saanu vielä varsinaista neuvola-aikaa vaan puhelinajan ens tiistaille, jolloin terkkari soittaa mulle ja sopii vastaanottoajasta. Aika mielenkiintoinen järjestely! :o Nyt tuntuu, että menin soittamaan sinne liian aikaisin, koska eiköhän sitten iltapäivällä alkanu tiputteluvuoto, ihan tuoretta verta tuli pikkasen. :'( Tiedän, ettei pieni vuoto vielä välttämättä merkkaa mitään pahaa, mutta pelottaa kuitenkin. Myöhemmin illalla tuli vähän ruskeaa tuhrua ja samoin nyt aamulla. Voi itku. Pelottaa, että kohta aukeaa hanat ja tää oli tässä... :'( Täytyy vaan toivoa, että kaikki ois hyvin.

hapsiainen, se on ihan kuin pallo :D ja herne kans aivan ihana. (mulla on sit jenkkifutis malliltaan)

pikkumangusti
, juu mut kun mun mielestä kangaskapan valmiissa (kangaspakoissa) on vähemmän :D mut no pesemällä lähtee ja sit harrastetaan kyllä. Rytmihäiriöistä, mulle terkka sano et älä pelästy jos niitä alkaa tulemaan kuuluu asiaan. (No mulla kyllä provosoi toi kilppari niitä mut muutenkin)

danuli, ihanasti sanottu mieheltäs.

tuike,
tervetuloa!

Jane
jaksuja ton olon kanssa! :hug:

piip, eli turha odottaa et vauva potkasis just sillon kun haluaa ite ;) no ehkä se joskus tekee jotain mitä pyytää :laugh:

Celialle onnea!

Kvartti, kiitti kuvaus vinkistä (on sitä kummempaakin kuvailtu). Jaksuja väsymykseen. Sähän oot ollu oikein ahkera :) Hauskoja bileitä :D

Valeska, älä sure kyllä ne antaa sen ajan sitten. Ei sinne voi soittaa liian aikaisin (no okei jos ei oo raskaana niin sitten) Mä soitin plussaamisesta seuraavana arkipäivänä :D Ja onnea plussasta :D Paljos sulla on tullu sitä tiputtelua? Mulle sanottiin et sit pitää huolehtia jos tulee siteelinen. Oli myös alussa tiputtelua ja pelko hirmuinen. Jaksuja ja peukuja!

Tänne, musta on tullu joku aamu ihminen no joo herään aina ennen kasia. Kumma homma vielä kuukausi sitten vetelin vähintään kymppiin jos oli mahollista vaiks samaan aikaa nukkumaan meno tai nyt saattaa olla myöheminkin. Ja uni ei meinaa tulla sit illalla aina.
No Köllöteltiin siinä sitten ja kuunneltiin aamuradiota ja tunnustelin miten Toukka myllää. siis Toukan kanssa kuunneltiin.
Eilinen otti koville kyllä, siis kauppareissu ok pientä kipuilua mut onnistu muuten hyvin, mut siivouli eti sit tehnytkään enää niin hyvää. Särki sit selkää ja jalkoja ja mahaa. Sekä ihem vihlasuja tuolla emättimessä sisällä. Jäi sitten hommat vähän kesken mut se on sellasta, tänään tulee vieraita mut tulevat sellaseen tilanteseen kun tulevat :) Aamulla oli enää vähän toinen jalka kipeä, ei siis yö vienyt kaikkia kipuja pois minkä se ennen on tehnyt.

Unico ja Toukka 30+0 Hui näin pitkällä jo (mut toivoa sopii et Toukkis haluaa olla vielä pitkään yksiössääm)

Voi Valeska! :hug: Varmaan tuo tiputtelu on raastavaa, mutta ei sen kyllä oikeasti vielä mitään tarvitse tarkoittaa. Mistähän äsken luin, että n. kolmasosalla naisista tulisi pientä vuotoa raskauden alussa. Monet tästäkin pinosta ovat saman kokeneet ja yhä mukana ovat (jolleivat sitten ole vallan vauvapuolella jo). Onko sulla kipuja?

Kiitos teille, jotka helpotitte muumituskaani. B) Ihanaa kuulla, että se on usein kovin väliaikaista. Kovasti sitä nyt itsellenikin toivon. On mulla kai nyt ainakin osa turvotusta, kun on niin hirveän tuntuiset nuo kädet. (Mun kampaaja muuten eilen pelotteli, että hän käytti ennen raskautta 29-tuumaisia farkkuja, mutta joutui raskauden jälkeen käyttämään 40-tuumaisia! :o )

Mä oon ehkä samaa mieltä kuin Kvartti tuosta listasta.

Danuli, se alkuraskaus on piiiitkä, ainakin melkein kaikilla esikoistaan odottavilla. Mutta ihme ja kumma, aika alkaa jossain kohden mennä nopeammin. Varmaan joskus silloin, kun maha alkaa kasvaa ja voi alkaa odotella liikkeitäkin.

Onnea Unicolle kolmenkympin poksuista! :flower: Säkin olet jo ihan julmetun pitkällä! Älä huoli vieraista. Ne ymmärtää, jos ei rampana ole saanut paikkoja ihan tiptop.

Mies jäi tänään kotiin saikulle. Ekaa kertaa varmaan kolmeen tai neljään vuoteen, tai en edes muista. Pakotin sen jäämään nukkumaan, kun oli niin kipeänä eilen, ja haluan, että se on sitten terveenä, kun lähdetään sairaalalle. Ja kun se sylittelee meidän vauvaa. :heart:

piip 39+3

piip, ja se vieras on mun äiti :laugh: mut olis ollu kiva laittaa. Ihan hyvä et sait miehes huilaamaan jos sitten olis kunnossa et pääsee sairaalalle. En tosin tiiä voiko ne kieltää kipeää tulemasta mukaan.

Kiitos lohdutuksista, Unico ja piip! En tiiä, nyt vasta huolestuinkin, kun pyyhkiessä tuli lisää ruskeaa vuotoa ja ihan sellanen klöntti, varmaan 0.5 x 1 cm. Pelottaa kovasti... :'( Kipuja ei oikeestaan oo, ehkä lievä polttava tunne alavatsalla. Eilen oli hetken vähän mahakipua. Ja ennen sen verisen vuodon hoksaamista tuntui sellanen muljaus/nykäisy mahassa. Oon ihan varma, että kohta alkaa kunnon vuoto... :'( :'( :'(

Unico Voihan se hyvin ollakin että ne kangaskaupan pakat on pesty tai jotenki prekäsitelty, sehän kyl auttaisi sitä mitoitusta itse tehtäessä ettei tarvitse ottaa niin paljon huomioon sitä kutistuvuutta. (?) :) Tai en mä tiedä..en niin kauheasti tiedä noista kangaskaupoista..
Mutta vielä perään tyhmä kysymys; pesettekö vauvan pehmoleluja? Mietin kovasti että pitäisikö mun mutta kun yhdessä lelussa joka saatiin on jotain ihme hernettä tms sisällä niin voiko sitä edes pestä?
Niin ja tosta kilpparista.. miten se vaikuttaa noihin rytmihäiriöihin? Kyselen kun tuo lääkäri kovasti oli kiinnostunut että onko mulla ikinä tutkittu kilpparin toimintaa.. ei kyllä sitten sen kummemmin asiaa kommentoinut..

Valeska :hug: Älä nyt vielä menetä toivoasi, mun monella ystävällä on ollut alussa vuotoa jonkin verrankin ja silti raskaus mennyt kuitenkin normaalisti. :)

ON: Täällä on vietelty päivää laiskoissa tunnelmissa.. ulkonakin niin kylmä että piti tulla kesken metsälenkin koirien kanssa kotii kun naamaa alkoi paleltaa niin paljon. Uusi yritys iltapäivällä.. täytyy varmaan hankkia kypärämyssy :laugh:

pikkumangusti 15+0 poks :)

Kvartin tiedot päivitetty etusivulle ja Hille poistettu nyt listoilta.

Kiitti Kvartti kannustuksesta sitä kampaajaa kohtaan, ehkä mä kattelen jonkun kampaajan ja varaan vielä ajan ennen synnytystä. Eikös muuten ihan normaalisti saa värjäyttää hiuksia tässä vaiheessa?

Valeska :hug: Täällä peukut ja varpaat ristissä toivotaan että tuhruttelu ja tiputtelu olis ihan viatonta.

Unicolle onnittelut pyöreistä poksuista! :heart: Nuo vihlaisut mitä kirjoitit on tuttuja täälläkin, niitä tulee välillä enemmän ja välillä vähemmän. :(

piip Sulla on kyllä ihan hullut noi viikot jo. Näyttää niin hassulle kun on noin paljon.
:heart: Ihan julmetun nopeesti menee loppupelissä aika, vaikka alkuraskaudessa sitä ei usko...

Mä nukuin tänään melkein kymmeneen. Oon saanu siis unenlahjani taas takaisin. :D Sitten aloitinkin touhuamisen, tyhjensin pakastimen ja pistin sen sulamaan. Pitää hyödyntää noi pakkaset nyt niin voi sulatella ihan rauhassa. Lisäks nostin kaikki meidän kengät ulos, jos niillekin tekis hyvää tuo pakkanen.
Äsken sitten laitoin uuniin puhdistusaineet ja kohta on tarkoitus siirtyä putsaan se. Niin ja pari pientä mattoa heitin koneeseen. :D Huomenna on nimittäin isompi siivouspäivä meillä ja saa sitten puhtaat matot lattialle. :) (Meillä on tosi kätevästi valkoinen matto keittiöissä, voitte kuvitella kuinka usein se on valkoinen...)

Pitäis myös kauppaan ajella tuossa jossain vaiheessa ja miehelle lupasin valmistella tortilloja kun pääsee töistä. Että niin se vaan tästäkin päivästä muotoutuu melkoinen touhupäivä. No mikäs tässä touhutessa kun mitään ei ole sillain pakko tehdä ja välillä voi huilailla jos sille tuntuu.

Mutta nyt pyyhkimään tuo pakastin ja putsaamaan uuni.

- Hapsiainen ja Herne 34+2

Heipä hei =) täällä poksutaan 30 + 0 :heart: ja onnea Unicolle ja muillekin poksujille! En ehdi oikein nytkään kirjoittaa paljon. olen töissä 23.3. saakka että jos sen jälkeen kirjoittelisi ahkerammin ja eihän sitä tiedä vaikka joutuisi/pääsisi sairaslomalle ennen sitä.

Tuike tervetuloa!

Valeska mullakin oli viikolla 6 neljä päivää vuotoa ja välillä maha oli vähän kipeäkin ja tuli myös muutama sellainen pieni klöntti, vaikka vuoto ei ollut runsasta, silloin kyllä pelkäsin että menee kesken, mutta vuoto kuitenkin loppui. Ei saa vielä siis menettää toivoa :hug:

Täällä on tosiaan monella paljon viikkoja jo kasassa! joku (hapsiainen ja Piip) tuossa aikaisemmin puhui linea negrasta, mullakin se on aika selvä ja tekee pienen mutkan tuossa missä maha muuttuu enemmän pallomaiseksi.. poikaolo on kyllä ollut alusta saakka.

Voi voi Valeska, koeta nyt sinnitellä niiden vuotojen kanssa. Toivotaan vielä parasta! :heart:

Unico ai se onkin äiti, no sehän voi auttaa sitten siivoamalla loput. :)

PIkkumangusti, mulle ei ole tullut mieleen tuo lelujen peseminen. Ei meillä kyllä vielä leluja olekaan. Mutta sitä hernetäytteistä ei voi kyllä pestäkään. Tulisi pian herneenversotäytteinen lelu.

Hapsiainen, sain inspiraation noista sun touhuista ja lähdenkin kohta kuskaamaan pakkasesta tavaraa tuuletusparvekkeelle. Meillä oli jäänyt kerran tuo pakkasen ovi auki ja se meni kauttaaltaan ihan jäähän sisältä. Hyvä idea! Hiuksia voi värjäillä ns. normaalilla rytmillä raskausaikana.

Ja joo, hullut viikot munkin mielestä. Aina täytyy kahdesti miettiä, että onko se totta, kun kirjoitan ne ylös. Miehelle tulee koko ajan työpuheluita ja se selittää kaikille "joo, en oo vielä synnyttämässä" ja "mulla on tiistaina se laskettu aika"... Mua vähän huvittaa. Onko mun mieskin raskaana? :laugh:

Valeska, jaksuja sulle!

pikkumangusti, mulle kilpparin vajaus aiheuttaa noita rytmihäiriöitä, vaikka yleensä se on liikatoiminta mikä niitä tekee. Ja siis mulla ei tarvi olla arvot edes raja-arvojen ulkopuolella mikä tekee, onneksi sen oppinut tässä aika hyvin, mut kun se esiintyy väärinpäin niin kiva selitellä lääkärille jos on oudompi ;) Mutta ei välttämättä ole siinä syy voi niitä tulla muutenkin. Samahan ne on tarkistaa jos kerta lääkäri ehdottelee, muistaa vaan käydä oikeeseen aikaan labrassa. Mutku kyllä ne kangaskauppojen kankaatkin kutistuu :)
Pehmoleluista, en tiiä, ei kai kaikkia saa edes pestä (kai se on sit huono) tai sit vaan pinta pestä, mut nyt kun on noita kivoja pakkasia niin pihalle tuulettumaan tarpeeksi pitkään niin pitäs ainakin pöpövapaampia olla :D

hapsiainen
, eikös noi vihlasut kuitenkin oo eriasia kun supistukset? (mua hämää kunen tiiä millasia ne on, tosin en vielä haluaisi kokeakkaan mut silti) Onnea unien pidentymisestä!

Omena, onnea sinne myös ;) ja jaksuja töihin.

piip, mut ku ei siltä äitiltäkään voi liikoja vaatia :). Ihana sun miehes, sekin on siis täysillä raskaana :D

Tää sai lakanat pyykkiin, nyt siis alkas oleen kaikki rästi pyykit pesty, joten nyt sitten toukan kamppeiden pyykkäämisen jatkamista ja sit vain ne normaalit pyykit :D No joo heitin mä meen peitonkin ulos, saa joku sen sielt sit hakea ja laittaa lakanan alkaa oleen mulle liian vaativaa mahassa tuntuu kun sitä asettelee (kuten myöskin petaaminen on jäänyt)

Tulin vaan nopeesti käväsee, illalla kirjottelen sitten ajan kanssa, kun tää on täällä töissä hiukan hankalaa, saa koko ajan pelätä näkeekö joku ;)

Valeska :hug: jaksuja sulle paljon! Tiedän kuinka inhottavaa epätietoisuus on! Toivotaan että pienellä kuiteskin ois kaikki hyvin ja tuhruttelu loppuis! Älä vielä menetä toivoasi! (vaikken kyl oo paras sanomaa, kun ite oon ihan jo epätoivonen, mut toivottavasti te muut ette oo näin hysteerisiä ku minä).

Unico Okei.. täytyy nyt seurailla miten nämä tästä jatkuu. Todella ikävän tuntuisia ovat vaikka ehkä vaarattomia. Voishan sitä sitten neuvolassa tai lääkärissä kysellä joskus voiko ja kannattaako tätä tutkia mitenkään. Paras olis kun menisi ohi koko kurja vaiva. :)

Joo, mulla ei ole hajuakaan noista kangaskaupoista.. ainoastaan noiden valmisvaatteiden materiaalien ja niiden testauksen kanssa tulee oltua tekemisissä. Onneksi sentään suomessa tulli sekä tavarantuojat tekevät pistokokeita suht runsaasti noihin tuonti lastenvaatteisiin turvallisuusasioissa.. ainakin tuntuu että paljon paremmin kun muualla eu:ssa. Mutta ainahan uusissa vaatteissa on "jäämiä".. mutta ei sen enempää tästä.. :)

ON:
Meillä on vielä kovasti aikaa tuohon pyykkäämiseen.. mutta toisaalta onhan noita pikkuruisia vaatteita jo ihana nyt hypistella ja alkaa hiljalleen ostelemaan ja laittamaankin. Ihan joitakin pikkuruisia vaateostoksia sitä on jo tullut tehtyä. Koitan nyt kuitenkin vähän hillitä itseäni ettei sitten elokuussa kaapit pursuile. :D

Tuli vaan mieleen tuo lelujen peseminen siksi koska niistäkin on joskus kai löytynyt jotain ei-niin-hyviä aineita ja jos vauvalla joku unikaveri/rätti kainalossa ja vaikka ihoa vasten tms.. ? Ehkä tämä on jotain mun ylihysterisointia.. ei tämä meidän koti kuitenkaan ole kauhean bakteerivapaata aluetta kun täällä aina nuo koiraelukatkin temmeltää miten sattuu.. :D

Täytyy ehkä nyt vaan laittaa nuo pari pehmoa tuonne hengittelemään hetkeksi raitista pakkasilmaa niin ainakin tuulettuu. Herneenversotäytteinen lelu olisi jo vähän liikaa :laugh:

Hapsiainen onnea unien palautumisesta! Sä oletkin tosi reipas! :)
Mitenhän sitä saisi nyt itseensä vähän kans vauhtia täälä? :)

Ai niin.. ja onnea vielä Unico ja Omena poksumisesta! :) :heart:

danuli, mä en uskalla kurkkia töissä ollenkaan ;)

pikkumangusti, aina voi kysyä. Saa ainakin mielenrauhan jos ei muuta. Mulla on sattuneesta syystä tutkittu kattavasti ja ei vikaa, mut selvästi yhdistyy siis tohon kilppariin. Mut nyt on hyvä kuulostella niitä ihan rauhassa kun tietää et sydämessä ei oo vikaa vaan jostain muusta johtuu. Vaiks on ne ällöjä varsinkin kun tulevat tiheään.
Vielä tohon pesuun, kai sit kunnäkee mikä alkaa viihtymään vauvan sängyssä, niin on hyvä kattoa jos mahollista et olis pestävä :D yhessä pehmoeläimessä ei lue pesuohjeita mu lukee et on muovi kuulia sisällä ja polyesteriä muuten :) Tosin jos ja kun ukkoseni toteuttaa pehmoleluuhkauksen nii sitä ei sit ainakaan pestä :D meinaan on sitä mieltä et vauvalla pitää olla iiso pehmolelu jonka kanssa voi painia ja siitä on sit kans vastustakin :laugh:

Unico Mä luulen että mulla jo se mielenrauhakin auttais hurjan paljon noihin inhoihin tuntemuksiin. Nyt kun on ollut kotona pari päivää ja nukkunut kirjaimellisesti kellon ympäri, huomaa että niitä tulee paljon harvemmin.
Joo, toi on ihan hyvä pointti koska ei sinne sänkyyn voi kuitenkaan koko kavalkadia pehmoja tunkea kun nyt niitäkin on näköjään alkanut jo muutamia kertymään :D Ei se vauva taida niistä hirveästi edes välittää, ehkä juuri sitten siitä yhdestä unikaverista (??)
Nyt kyllä vähän rupesin jo epäilemään, onko tuo yksi edes vauvan lelu niinkuin "oikeasti", siis tuo juuri jossa sisällä ihme herneitä tai mitä nyt onkaan.. näyttää kyllä siltä mutta kun ei ole mitään "tietojakaan" siinä.. ? Mulla on ihan selkeästi nyt liikaa aikaa ja vähän tekemistä kun mietin jotain pehmolelun pesun syvintä olemusta. :laugh: Suokaa anteeksi ystävät. :)

Mun on kyllä pakko myöntää, että tykkään kanssa noista oikein isoista pehmoista, toivottavasti saadaan kans meille selainen jättiläis pehmo. :)
Hassua on se, että noi meidän koirat on ihan kauhean kiinnostuneita varsinkin noista vauvan pehmoista ja vauvan vaatteista, varsinkin niistä muutamasta jotka ollaan saatu käytettyinä. Niiden mielestä ne kai sitten tuoksuvat erityisen hyvälle ja ihmeelliselle. :)

pikkumangusti, hyvä se on etukäteen miettiä jos kerta virtaa piisaa vaikka sit sitä pehmolelun syvintä olemusta :D No mull apahimmat rytmihäiriöt tuli yöllä ja töissä. kiva siinä sit ola kun silmissä pimenee, siinä yks iso syy miks alettiin tutkimaan, kun pimeni ja olin töissä niin oli porukkaa näkemässä ei voinut vaan laittaa sitä ohi mennen johonkin jemmaan.

Unico, on ne vihlaisut erilaisia kun supistukset. Ainakin mulla kun suurin osa supistuksista on vain niitä vatsan kovettumisia, ei siis millään tavoin kipeitä. Pikemminkin epämiellyttäviä. Mutta ne vihlaisut on ikävän tuntuisia kyllä, mulla ainakin pääsee joskus outoja kiljahduksia kun vihlaisee yllättäen. :D

piip
Ihana mies sulla, se on niin mukana raskaudessa että kuulostaa jo sille että on itsekin raskaana. :laugh:

Muuten tuosta mahan muodosta ja linea negrasta ja niiden perusteella tulleista sukupuoliarveluista. Mulle on tähän asti sanottu aina, että selkeä poikamaha ja että tuo linea negrakin viestis poikaa. No nyt parin päivän sisällä oonkin kuullu tyttömahakommentteja. :laugh: Uimahallissa tuntemattomat ovat arvelleet että teen tyttöä.
Mulla itelläni oli alkuraskaudessa tosi vahva tyttöolo, sitten se alkoi muuttumaan pojaksi ja itse asiassa noita vaatteitakin kun katselee niin mielummin ne ehkä sopis pojalle kuin tytölle, vaikka melko neutraaleja ovatkin.
Ihan sama kuitenkin kumpi sieltä tulee, molemmat ovat varmasti yhtä rakkaita. :heart:

Pikkumangusti Kyllä sitä virtaa sinnekin jossain vaiheessa tulee, se kannattaa käyttää sit heti hyväksi. ;) Mulla on vaan joku ihme "pakottava tarve" saada tehtyä tietyt jutut äkkiä ennenkuin Herne tulee. :D Ehkä tää on jotain pesänrakennusviettiä. :laugh:

Huomenna meillä tosiaan iso siivouspäivä ja sitten haetaankin pinnasänky tänne jo valmiiksi. On ollut mun vanhemmilla säilössä kun saatiin se niin aikaisessa vaiheessa. Ehkä tää touhuaminen on jotain valmistautumista tulevaan. Sitten kun Herne on syntynyt, niin voin antaa kodin olla ja keskittyä vaan siihen pieneen. :heart:

Viime yönä näin muuten kaksi unta vauvasta. Toisessa imetin pientä, siinä se oli muuten poika. Ja sitten toinen uni oli sellainen että odoteltiin täällä kotona miehen kanssa kun meille tuotiin sairaalasta vauva. :laugh: Mä en vissiin siis käyny ite synnyttämässä sitä ollenkaan. :D Siinä unessa se oli tyttö, vaikka eka luulin sitä pojaksi. :D
Mutta varsinkin tuosta imetysunesta tuli aivan hillitön halu nähdä jo tuo pieni. Ehkä mun äidinvaistot heräs täyteen loistoon tuon unen takia. :D

Mutta nyt alan herkuttelemaan. Ostin illaksi jopa sipsejä, harvoin niitä olen koskaan syönyt mutta tänään teki mieli. Mies lähti kokeilemaan tulisiko pilkillä matikkaa niin mä taidan heittäytyä sipsipussin kanssa telkkarin ääreen. :)

- Hapsiainen

Sori nyt tulee omaa napaa näin puolen yön kunniaksi...

Vietettiin koti-iltaa kavereiden kesken ja erehdyin sitten laittamaan ekan tacon väliin jotain mitälie ulkomaalaista juustokastiketta. Tuli vasta siinä vaiheessa kun tungin sitä tacoa naamaani mieleen, että pitikö mun ottaa sitä kastiketta. Ja nyt tietysti olen ihan varma että juuri siitä satsista olen hankkinut listerian. Ärsyttää tällainen hysteerisyys näiden kiellettyjen ruoka-aineiden suhteen. :kieh:

No joo, menen nyt nukkumaan jos lakkaisin murehtimasta näitä juttuja. headwall:

kevätesikko 27+4 :

Kevätesikko, jos se kastike oli lämmitettyä niin ei hätää, kaikkia juustoja voi syödä lämmitettyinä. Ja jos nyt se olikin kylmää niin ehkä se lämpeni vähän siinä kuuman kastikkeen päällä? Ja määrä oli varmasti aika pieni? Älä huoli!!! Tiedän ton kun ei saa sitä ajatusta mielestään että nyt mä salettiin sain listerian, toksoplasmoosin ja noroviruksenkin vielä eikä saa sit edes nukuttua ku miettii vaan sitä... Toivottavasti oot jo saanut asian mielestäsi tai joku noista mun "ehdotuksista" vähän rauhoittaisi..?

Täällä herätty aikaisin että ehditään koko päivä SIIVOTA. Niin ja leipoa. Ja sit taas siivota. Ja mä haluan kyllä jossain välissä NUKKUA. Harmi kun on ulkona -23 niin ei voi lähettää miestä tytön kanssa sinne jossain vaiheessa että saisi rauhassa vähän lepäillä :)

Puuh, nyt siis hommiin.
Kvartti 8+3

Kvart över: Se oli kylmää ja jotain epämääräistä belgialaista, eikä mitään mainintaa pastöroinnista. :| Noh, kyllä tässä hieman on jo rauhoituttu, lähinnä olen enää vain järjettömän pahalla tuulella. Kaveri piikitteli koko illan mua mun uudesta olemuksestani, jaksoi vain päivitellä että vitsit sä oot oudon näköinen, kun tietää miltä sä oikeasti näytät. Siis ihan hyväntahtoisesti, se oli siitä niiiiin huvittavaa. Mulla turposi maha siitä illan tarjoilusta niin paljon että olo alkoi olla loppuillasta oikeasti kamala enkä olis jaksanut yhtään kuunnella sitä keskivartalopiikittelyä. :kieh:

Ja siis eikö raskaana oleva voi mennä kylpylään bikineissä? Vai olenko mä yleisesti missannut jotain, käyttääkö kaikki naiset uimapukua kylpylässä? Minä käytän uikkareita tasan uimahallissa, muuten käytän aina biksuja, myös kylpyläss, ja meinasin ensi viikolla polttareissa (kun mennään kylpylään) pukeutua bikineihin. Tätäkin sitten kaveri päivitteli että aiotko oikeasti bikineihin pukeutua, lainaa joltain uimapuku. Ja mun maha siis ei ole täynnä raskausarpia tai muutenkaan kamala, ihan nätti minipallo se on.

Noista rytmihäiriöistä: Minä saan rytmihäiriöitä kun olen stressaantunut. 8 vuotta sitten mulla oli sellainen tosi stressaava elämänvaihe, ja tyyliin joka 5. lyönti oli rytmihäiriö. Ne tutkittiin ja olivat harmittomia, lähtivät pois kun tajusin höllätä. Ilman stressiä rytmihäiriöitä tulee tosi satunnaisesti. Eilen spinningissä en siis tuntenut mitään muljahduksia enkä muutenkaan yhtään mitään, mutta sykemittarista huomasin että jotain oli tapahtunut kun syke pomppasi yhtäkkiä 40 lyöntiä korkeammaksi ja laski samantien takaisin. Enkä siis juuri silloin tehnyt mitään raskasta.

Olen niin nauttinut tästä koko talven jatkuneesta unelmatalvisäästä, mutta silti olen huomannut odottavani kevättä tosi paljon. Meinasin huhtikuussa äitiysloman alettua kohdistaa pesänrakennusviettini terassille ja puutarhaan, oikein odotan sitä. :D

Ihanaa viikonloppua kaikille hyytävän kylmästä säästä huolimatta ja sori omanapaisuus.

kevätesikko 27+5

Yhteistyössä