Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Minä sen tajuan, mutta lapsesi ei välttämättä ole selittänyt sitä tälle toiselle, vaan on vain sanonut etten anna numeroani. Siksi toinen on pahoittanut mielensä.
Lapsemme oli sanonut että en saa antaa numeroani kenellekään (sen kuuli aikuinenkin). Ei ole lapsen syy jos toinen suuttuu tai tulee surulliseksi siitä että hän tekee kuten äiti ja isi on opettanut. Eikä numeroa ole annettu kenellekään muullekaan siellä vaikka lapsi on ainakin kolme kertaa sanonut että Onni ja Emma pyysi mun kännykkänumeroa.
Toisaalta minä edelleen empaattisena ihmisenä ymmärrän, miksi siitä yhdestä voi tuntua pahalta, kun hän kuitenkin tietää että numero on annettu kahdelle muulle eskarikaverille. Pitääkö sitä sitten antaa siellä kenellekään, jos kerran sen kanssa on niin tarkkaa?
Tuollaisista asioista tulee nimittäin todella helposti kiusaamisen ja valtapelin välineitä, joten minusta se on joko-tai. Ei voi antaa numeroaan vain harvoille valituille siinä ryhmässä, jonka kanssa kuitenkin toimitaan ryhmänä päivittäin. Varsinkin jos se tulee päivittäisessä keskustelussa lasten kesken ilmi, kuka numeron on saanut ja kuka ei. Kiusaamista syntyy niin herkästi, että minusta on paras minimoida kiusaamisen välineet.