M
mee
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Toisaalta minä edelleen empaattisena ihmisenä ymmärrän, miksi siitä yhdestä voi tuntua pahalta, kun hän kuitenkin tietää että numero on annettu kahdelle muulle eskarikaverille. Pitääkö sitä sitten antaa siellä kenellekään, jos kerran sen kanssa on niin tarkkaa?
Tuollaisista asioista tulee nimittäin todella helposti kiusaamisen ja valtapelin välineitä, joten minusta se on joko-tai. Ei voi antaa numeroaan vain harvoille valituille siinä ryhmässä, jonka kanssa kuitenkin toimitaan ryhmänä päivittäin. Varsinkin jos se tulee päivittäisessä keskustelussa lasten kesken ilmi, kuka numeron on saanut ja kuka ei. Kiusaamista syntyy niin herkästi, että minusta on paras minimoida kiusaamisen välineet.
Näinhän se on koulussa ja työpaikoillakin. Ei lapsen tai aikuisen tarvitse olla vapaa-ajallaan tekemisissä niiden ihmisten kanssa kenen ei halua. Jos mun työpaikalla kuulen, että Maija sopii illaksi treffit Tiinan kanssa, niin enhän mä hyvänen aika rupea siellä räyhäämään, että mitä te kiusaatte ettekä ota mua mukaan.