Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Minusta ihmisellä on aina oikeus pitää tai olla pitämättä kenestä haluaa. Mutta mä en ainakaan omien vanhempieni kohdalla usko, että he pitäisivät mun lapsistani vähemmän kuin systerin lapsista, vaikka mun lapseni ovatkin olleet mummolassa paljon harvemmin kuin systerin lapset.Alkuperäinen kirjoittaja annie:ihan sellasena ilmaan heitettynä kysymyksenä, et kun meil jokaisella on oma luonteemme ja kaikki luonteethan ei tule juttuun keskenään. niin kuin se on, onko isovanhemmilla oikeutta pitää jostain lapsenlapsesta enemmän kuin toisesta? koska vaikee uskoo, et kaikkien lastenlasten kans kemiat pelais juuri samoin. en pysty tätä kysymystä myöskään käytännön tasolla arvioimaan, mein lapsilla kun ei ole lainkaan isovanhempia, kaikki on kuolleet aikas nuorina.
Mä tuossa hetki sitten mietin, että ainakin mun tuttavapiirissäni äidit yleensä pyytävät apua omilta äideiltään ja siten lapsenlapset ovat enemmän tekemisissä äidin puoleisten isovanhempiensa kanssa kuin isän puolen isovanhempien kanssa ja näin ollen isän puolen isovanhemmat saattavat jäädä lapsille vieraammiksi.
Tämä on muuten totta omallakin kohdalla.