Alkuperäinen kirjoittaja .:
Ilman kunnollista ja pätevää (=ymmärrettävää) syytä.
Jokainen tekee kuitenkin kuten parhaaksi näkee ja haluaa, mutta minun ei onneksi tarvitse arvostaa ihmistä joka toimii minun oikeustajuni vastaisesti.
Mitä tässä olen yrittänyt sanoa on se, että mistä meistä kukaan tietäisi kenekään syistä yhtään mitään, jos niitä syitä ei juoruilla eteenpäin? Tyttäret usein avautuvat äideilleen enemmän kuin miniät anopilleen. Hyvä äiti ja hyvä anoppi pitää saamansa tiedot luottamuksellisina eikä levitä asioita eteenpäin. Jaksaminen kun ei lue otsassa. Mä tuolla jo aiemmin kerroin mun ja siskoni tilanteesta. Jos olisin ollut miniä suhteessa äitiini, olisin varmaan äimistellyt tilannetta. Systerillä oli kuitenkin kaikki asiat niin paljon paremmin kuin mulla. Mutta koska olemme systerin kanssa sisaruksia ja olin tuntenut siskoni jo koiko elämäni ajan, tiesin myös, että kaikista ulospäin näkyvistä seikoista huolimatta systeri kuitenkin
tarvitsi vanhempieni apua enemmän kuin minä. Ei mun äitini tarvinnut mulle kertoa syytä sille, miksi siskon lapset olivat useammin hoidon tarpeessa, vaikka ulkopuolisten silmin minä olisin varmaan ollut se enemmän apua tarvitseva.