lapsen kavereista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stressaantunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

stressaantunut äiti

Vieras
Mulla on 9kk ikäinen lapsi, joka ei ole kuin muutaman kerran elämänsä aikana nähnyt oman ikäistään seuraa. Olenkin nyt suunnattoman huolestunut siitä, miten hän tulee myöhemmin pärjäämään tarhassa. Tarhaan meno on edessä vasta noin vuoden päästä, mutta koska itselläni ei ole kavereita, ei lapsellani ole ketään ikäistään kaverina. Onko tästä syytä olla huolissaan ja saakohan lapsi sitten tarhassa kuitenkin kaverita? Pitäisikö tämän ikäisellä edes olla kaverita? Mistähän niitä voisi "löytää"? Näin pienellä paikkakunnalla ei oikein ole edes mitään harrastetoimintaa.

tääl päin on ollut tapana aloittaa perhekerhoilu heti, kun äiti jaksaa synnytyksen jälkeen jonnekin lähteä. Havaittu on ettei se kerho ole niitä lasten kaverisuhteita varten vaan kuten miehet totee akkojen juoruumista varten =)
Nuorimmaiseni on 2-v ja alkaa nyt vasta vähän tajuta mitä tarkoittaa toisten kanssa leikkiminen. Muuten on kerhoillessa ollut vain äiteen sylissä. Joten ei tartte olla mitenkään huolissaan, jos ei viel tuon ikäisenä ole kontakteja toisiin lapsiin.

Mun ystävillä tai tutuilla ei myöskään ole pieniä lapsia, mutta vauvakerhon ja muskarin kautta on tyttöni saanut vähän hämmästellä ikäisiään pari kertaa viikossa :)

On se kumma kun täälä pitää aina olla se yks henkilö joka jokaiseen ketjuu laittaa tuon saman "onhan tää provo" No ei kuule oo.

Niin itse kans ajattelin että eihän tuonikäinen vielä kavereista niin välitä, mutta kun kuuntelen joidenkin äitien juttuja, tuntuu vaan aika monella olevan jo lauma kavereita tämän ikäiselle, siitä siis oma stressinikin johtuu. Ja ei täällä mitään perhekahviloita ole :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On se kumma kun täälä pitää aina olla se yks henkilö joka jokaiseen ketjuu laittaa tuon saman "onhan tää provo" No ei kuule oo.

Niin itse kans ajattelin että eihän tuonikäinen vielä kavereista niin välitä, mutta kun kuuntelen joidenkin äitien juttuja, tuntuu vaan aika monella olevan jo lauma kavereita tämän ikäiselle, siitä siis oma stressinikin johtuu. Ja ei täällä mitään perhekahviloita ole :(

no mie olen mammana just tollanen, ett puhun isoon aaneen lapseni kavereista, vaikka jutun pointti on se, ett aikuisilla on viihtyisaa viettaa aikaa keskenaan. Lapsi nautii seuraamisesta juurikin sielta aidin sylista. Itsesi kannalta tarkeempaa nyt on se, ett sina viihdyt lapsesi kanssa ja sulla on tarvitsemiasi aikuiskontakteja. Kaverit lapselle tulee ajankohtaiseksi sitten n.2 v iassa