Nää liikunnannumerot ovat olleet aina ihan legendaarisia. Ymmärrän hyvin ap:n ärsytyksen! Tässä muutama omakohtainen esimerkki elävästä elämästä:
- Ala-asteella harrastin kilpavoimistelua, jota yllätys yllätys veti jumppaopemme. Hän laittoi vanhempamme ostamaan jatkuvasti uusia kilpailupukuja, jotka olivat tosi kalliita. Mun äiti (kotiäiti)kyllästyi, ja ilmoitti ettei hänellä ole varaa ostaa taas uutta pukua tuleviin kisoihin. Seurauksena oli se, että tipuin valmennusryhmästä "vararyhmään" ja liikkanumero putosi kympistä ysiin.
- Yläasteella mulla epäiltiin reumaa (tai jotakin vielä vakavampaa) ankarien niveloireiden vuoksi. Ravasin yliopistosairaalassa tutkimuksissa jatkuvasti ja lääkäri laittoi minut "liikuntakieltoon" syyslukukauden ajaksi. Sain siis lääkärintodistuksen koulua varten, jossa pyydettiin vapauttamaan minut liikuntatunneista, kunnes oireideni syy selviää. Tästä huolimatta olin läsnä kaikki liikuntatunnit ja esim. tein rauhallista kävelylenkkiä kun muut pelasivat, uivat jne. Opettaja v...ttuili mulle koko syksyn ajan ja väitti että olen laiska :O Tilanne meni niin pitkälle, että koulun terkka (jolla oli mun epikriisini) kävi keskustelemassa liikunnanopettajan kanssa siitä, että tilanne on ihan oikeasti vakava. Ei auttanut. Jouluna todistuksessa oli liikunnannumerona 6 (oli aiemmin 9). Mä kun olin toivonut että siinä kohdassa olisi ollut viiva, kun kerran olin vapautettu liikunnasta.
- Terveydenhuolto-oppilaitoksessa opiskellessani meillä oli kaikki liikuntatunnit säästösyistä itseopiskelua

Kurssin lopussa nähtiin ope ekan kerran kun hän tuli kerran välkän alkaessa luokkaan listan kanssa, kysyi nimen ja kyseli jokaiselta että harrastaako liikuntaa ja kuinka paljon liikkuu vapaa- aikana. Numero tuli sit sen mukaan. Ne, jotka kehtas sanoa liikkuvansa paljon, sai ysin. Lihavat sai kutosen tai seiskan (vaikka sanoivat liikkuvansa), habitus ei tainnut tehdä vaikutusta

Musta tuollaoinkin olisi voinut arvioida korkeintaan hyväksytty/hylätty -arvioinnein
- neljäntenä esimerkkinä kerron kohusta, jonka mun kaveri (jonka äiti oli toisen koulun liikunnanope) sai lipsahduksellaan aikaan. Hän kun kertoi joskus (kännissä

isoon ääneen äitinsä todenneen, ettei anna xxxxx xxxxxxx :lle liikunnasta milloinkaan hyvää arvosanaa, kun tämä oppilas ärsyttää häntä niin kovin. Ja syy oli se, että kemiat eivät kohdanneet, ei se että ko oppilas olisi oikeasti käyttäytynyt huonosti...