Lapseni menee tarhaan ja tasan aion käyttää kestovaippoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pian taas työläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
mua jäi kiinnostamaan että laitetaanko ne kestot sit kakkoineen päivineen menemään takas kotiin? eli ne ei vaadi käytännössä yhtään enempää työtä kuin kertikset?

Mä ainakin sanoin päiväkodissa, että vaippa kakkoineen päivineen kasaan vaan, ja vaippapussiin. Mutta henkilökunta totesi että he kyllä kippaavat kiinteät kakat pönttöön kertiksistäkin useimmiten, joten he tekevät sen saman myös kestovaipoille.
Joku hoitaja oli muutamaan kertaan myös huuhtaissut vaipan ja irroittanut imut taskuvaipan sisältä, mutta sellaista en todellakaan odottanut, vaan hän halusi tehdä sen ihan itse. Oli kuulemma kiinnostunut kestovaipoista ja halusi opetella käyttämään niitä "kunnolla" =)

ok. mä en ole asiaan perehtynyt niin jäi mietityttään. mulla on yksi kaveri joka lastensa kanssa kestoilee, mutta ei ole tullut kysyttyä.

Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Päivähoitomaksut on ihan törkeitä, joten taatusti edellytän saavani rahoilleni vastinetta ja haluan lapseni tulevan hoidetuksi vaippoineen päivineen kuten toivon. .

Tätä asiaa on pakko kommentoida, että älä huoli, kyllä sinä ihan hyvän vastineen niille maksamillesi rahoille saat joka tapauksessa. Tiedätkö yhtään, kuinka paljon lapsen hoitaminen siellä päiväkodissa oikeasti maksaa? Ei se 233 euroa, joka on maksimihoitomaksu, kata lähellekään todellisia kustannuksia...

Tällainen pieni pointti vaan. Realismia.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja .c.c.c.:
jos päiväkodissa on sääntönä että ei kestovaippoja, niin sillon niitä ei pidä käyttää. jos tämä ei sovi niin etsi toinen hoitopaikka tai hoida itse kotona!
sääntöjä ei turhaan tehdä!!!!
valitettavasti itsekeskeisiä paskiaisia löytyy jokapaikasta..

Onko ap sanonut, että sellainen sääntö siellä päiväkodissa on? Ja sitäpaitsi sellainen asia ei muuten ole päiväkotikohtainen juttu (ellei ole yksityinen).

Jos siellä päiväkodissa ei ole sellaista sääntöä, niin mikä on tämän koko julistuksen idea?

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja .c.c.c.:
jos päiväkodissa on sääntönä että ei kestovaippoja, niin sillon niitä ei pidä käyttää. jos tämä ei sovi niin etsi toinen hoitopaikka tai hoida itse kotona!
sääntöjä ei turhaan tehdä!!!!
valitettavasti itsekeskeisiä paskiaisia löytyy jokapaikasta..

Onko ap sanonut, että sellainen sääntö siellä päiväkodissa on? Ja sitäpaitsi sellainen asia ei muuten ole päiväkotikohtainen juttu (ellei ole yksityinen).

Jos siellä päiväkodissa ei ole sellaista sääntöä, niin mikä on tämän koko julistuksen idea?

Alkuperäinen kirjoittaja Sarppa:
Alkuperäinen kirjoittaja ire:
juu ja rahaa menee pesukoneen pyörittämiseen/pesuaineisiin ja kestovaippojen ostamiseen ..mä itse katsoin et mulla ei olisi ollu varaa ostaa niitä lapselleni niin kallita ne on....ja on mullakin kotona pari aina varavaippoina jos kertakäyttövaipat loppuu..

Eli sulla on varaa pistää yli 1000 euroa kertisvaippoihin, mutta ei alle puolet vähemmän kestovaippoihin? Hmm...

On ollut aika, jolloin minulla ei olisi ollut varaa kestovaippoihin, mutta kertakäyttövaippoihin kyllä.

Kestovaippojen alkuinvestointi on huomattavasti suurempi kuin kertakäyttöisten. Minulla olisi ollut varaa ostaa yksittäinen kertakäyttövaippapaketti vaikka kerran viikkoon, mutta ei isoa kasaa kestovaippoja kerralla.

Tätähän voi verrata vaikka osamaksuostoksiin. Kun ei ole varaa maksaa kerralla kokonaan, maksetaan vähän kerralllaan erissä ja kokonaiskustannus on vähän suurempi.

Eli ymmärrän täysin tämän ajatuksen.

Yhteistyössä