Kasvissyönti on jees, mutta syököön ne kasviksensa ihan rauhassa ja olkoon suu supussa siitä, mitä muut syö.
Muiden asioihin puuttuvat lapset on sairaan ärsyttäviä. Oli se asia sitten vaikka lihansyönti tai ehkäpä vieraan aikuisen tupakointi kaupan parkkipaikalla.
Ehkä ope ei koe pääsevänsä keskusteluyhteyteen kanssanne, ja siksi harkitsee sosiaalitoimia?
siis teidän mielestänne se on oikein että opettaja arvostelee niin rankasti kasvissyöntiä että on tekemässä ilmoitustakin asiasta.
Mutta lapsi ei saa arvostella muiden lihansyöntiä.
miksi tällä opettajalla on oikeus arvostella lihan syömättömyyttä?
Mun poikani kun päätti 5vuotiaana että ei syö kuollutta eläintä, eikä sitä syönytkään useampaan vuoteen. niin päiväkodin johtaja hyökkäsi minun kimppuuni vihaisesti että miksi sille lapselle on pitänyt kertoa että liha on kuollutta eläintä. johon vastasin että en ole kertonutkaan vaan hän on itse sen tajunnut. johtaja tähän: ei ole mahdollista... ja hirvee jurnutus päälle.
No kun totta se vaan oli. onneksi saimme perheneuvolasta (sosionomi)työntekijän päiväkodille jonka lapsi oli tehnyt saman homman 5vuotiaana samasta syystä ja itse keksinyt sen. Kun tämä perheneuvolan työntekijä tuli päiväkodille ja kertoi omasta lapsestaan ja oli minun puolellani asiassa. niin loppui siihen päiväkodinjohtajan pään aukominen minulle.
Lapseni söi vielä kaiken lisäksi hyvin yksipuolisesti kasvisruokaa... mutta kun ei lasta voi pakottaakaan syömään. ja söi hän liharuokavaliollakin aikanaan aika yksipuolisesti. kun kaikk iruoka oli yäk.
otin asian aina puheeksi neuvolassa,aina lääkärissä, lopulta jopa lastenneurologilla ja kaikkien mielipide oli että kun lapsi kasvaa omalla käyrällään kaikki ok. pyysin lähetettä ravitsemusterapeutille,en saanut.
lastenneurolla ottivat vaan senverran kantaa että aistiyliherkkyydet on todennäköisiä ad/hd lapsella, joten se voi olla syynä kun on niin valikoiva.
No ´nykyään syö lihaakin: hunaja kanaa(sellaisenaan), jauhelihaa(mutta tätä vain makaronin kanssa tai tortillassa. ei muuten).kalapuikkoi. ja paria muuta ruokaa. sen lisäksi tietty syö kaikkia kasviksia. Mut tosiaan ruokia on ehkä 4 mitä syö.
Tämä on 3enemmän kuin vuosi sitten. eli oon ihan tyytyväinen kun nykyään syö paljon paremmin kuin ennen.