Lapset on päiväkodissa vaikka mulla ja miehellä on vapaapäivä

ImpiEllenAnna

Aktiivinen jäsen
21.04.2004
8 208
0
36
Ihan itse halusivat :D Alkuviikosta oli puhetta, että ollaan to ja pe kotona. Eilen lapset honasi, että ens viikolla ollaan kolme päivää päiväkodissa ja sit alkaa loma --> ei näe kavereita pitkään aikaan. Joten halusivat mennä tänään ja huomenna puoleksi päivää hoitoon. Esikoisella on joulunäytösharjoittelut kesken ja huomenna menevät katsomaan joulupukkia. Kuopus taas tykkää muutenkin olla päiväkodissa ihan kauheasti.

Minä kauhea äiti annoin lasten mennä päiväkotiin vaikka itse olen vapaalla :whistle:

Kiitos taas tästä subjektiivisesta päivähoito-oikeudesta. Näin sitä sysätään lapset sinne säilytykseen että itse voidaan viettää rauhallista vapaa päivää. Ja niin varmaan LAPSET halusivat, mitäs muuta teidän lapset saa päättää?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiitos taas tästä subjektiivisesta päivähoito-oikeudesta. Näin sitä sysätään lapset sinne säilytykseen että itse voidaan viettää rauhallista vapaa päivää. Ja niin varmaan LAPSET halusivat, mitäs muuta teidän lapset saa päättää?

Ihanahan se on ja 100% varmasti lasten etu että vanhemmat saavat kahdenkeskistä aikaa =)

Ihana kommentti. Pikkasen vain myöhässä, olisin olettanut, että tällainen on heti aloitusviestin jälkeen. Vähän tarkkuutta ja tehokkuutta!

Ja täällä toinen syntinen, joka lapsensa vielä vastentahtoisesti hoitoon vei!
Oon tautisessa flunssassa ja lähes äänetön, joten ajattelin vähän helpommalla päästä.......

Kyllä se vaan niin kamalaa on jos lapset on joskus tutussa paikassa päivähoidossa, vaikka äiti olis kerran vapaapäivällä kotona. Jos kerran lapset menee hoitoon mielellään, niin mikä tuossa on se ongelma?

Pitäiskö lapset raahata mukaan myös gynekologille ja kampaajalle, koska äidillä on vapaapäivä silloin kun näitä asioita käy hoitamassa?

Mukavaa vapaapäivää, rentoutukaa!

Alkuperäinen kirjoittaja ihuna:

Ihanahan se on ja 100% varmasti lasten etu että vanhemmat saavat kahdenkeskistä aikaa =)

No varmasti. Kukapa niitä omia lapsia haluisi vapaa päivinä hoitaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ihuna:

No varmasti. Kukapa niitä omia lapsia haluisi vapaa päivinä hoitaa.

Onko sinulla jonkinlainen identiteettikriisi? Tai mies ei anna tms?

Eipä kauan kestänyt :whistle:

Ketä se oikeasti haittaa, jos lapset itse haluaa mennä päiväkotiin puoleksi päivää? Harjoituksiin, retkelle ja kavereiden kanssa leikkimään.. Ja kun tosiaan ovat vielä seuraavat nelisen viikkoa kotona. Sitä paitsi tää on nyt maaliskuun alun jälkeen eka päivä kun me ollaan molemmat miehen kanssa kotona ja lapset on päiväkodissa.

Mä vaan ihmettelen, että miksi tällaisia aloituksia pitää tehdä? Onko ap:lla jotenkin huono omatunto? Pitääkö tällaiseen vapaapäivään sitten täältä saada joku siunaus? Mä oisin pitänyt koneen visusti kiinni ja tehnyt miehen kanssa jotain ihanaa, rentouttavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tuplaäippä08:
Kyllä se vaan niin kamalaa on jos lapset on joskus tutussa paikassa päivähoidossa, vaikka äiti olis kerran vapaapäivällä kotona. Jos kerran lapset menee hoitoon mielellään, niin mikä tuossa on se ongelma?

Pitäiskö lapset raahata mukaan myös gynekologille ja kampaajalle, koska äidillä on vapaapäivä silloin kun näitä asioita käy hoitamassa?

Mutta ajatteleppa miten kamalaa olis jos ne lapsetkin sais kerran pari ylimääristä vapaa päivää. Päiväkoti on lapsille ihan yhtä rankkaa kun vanhemmille työssäkäynti. Se jatkuva meteli ja hälinä rasittaa lapsia ihan yhtä paljon, että kyllä ne lapset myös tarvitsevat välillä sitä ylimääräistä lomaa.

Ja ei tarvitse ottaa gynekologille mukaan, mutta tässä tapauksessa isäkin tuntui olevan kotona.

Nautin kyllä! =) Mies on nyt tapaamassa toimittajaa, mutta kun tulee kotiin niin tehdään jotain kivaa yhdessä :whistle: Ja käydään varmaan kaupassa ennen puolta päivää. Sekin on kivaa kun pääsee kahdestaan ruokaostoksille. :D

Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:

Ja mä ihmettelen tätä. Sulla ja sun miehellä on ainakin osittain lapsivapaa vapaapäivä ja sä tuut tänne kirjoittelemaan tällaisia aloituksia ja odottamaan ilmeisesti näitä kommentteja, joista voit sitten leikisti vähän suutahtaa ja selitellä loputtomiin ratkaisujasi.

hitto mitä mammoja täällä on, mä en näe tossa mitään pahaa, jos kerran päivähoidosta maksaa ja tenavat oikein haluavat sinne mennä niin mitä hel*etin pahaa siinä on :D??

oikeesti, ap, hyvää puolivapaapäivää sinulle :)

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Mä vaan ihmettelen, että miksi tällaisia aloituksia pitää tehdä? Onko ap:lla jotenkin huono omatunto? Pitääkö tällaiseen vapaapäivään sitten täältä saada joku siunaus? Mä oisin pitänyt koneen visusti kiinni ja tehnyt miehen kanssa jotain ihanaa, rentouttavaa.

Voin ihan reilusti myöntää, että tein aloituksen just noiden "kotiäitifasistien", vai miksi tuolla joku heitä jo nimitti, takia. Mies on tosiaan tapaamisessa ja tulee kotiin joskus vähän ennen kymmentä.

Mutta ajatteleppa miten kamalaa olis jos ne lapsetkin sais kerran pari ylimääristä vapaa päivää. Päiväkoti on lapsille ihan yhtä rankkaa kun vanhemmille työssäkäynti. Se jatkuva meteli ja hälinä rasittaa lapsia ihan yhtä paljon, että kyllä ne lapset myös tarvitsevat välillä sitä ylimääräistä lomaa.

Ja ei tarvitse ottaa gynekologille mukaan, mutta tässä tapauksessa isäkin tuntui olevan kotona.

Mä taisin jo aloitusviestissä mainita, että ens viikolla alkaa joululoma. Just sen melkein neljän viikon loman takia lapset halusi mennä nyt vielä päiväkotiin kun siihen on kerran mahdollisuus. Eli saavat kyllä olla kotonakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Häh:
Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:

Ja mä ihmettelen tätä. Sulla ja sun miehellä on ainakin osittain lapsivapaa vapaapäivä ja sä tuut tänne kirjoittelemaan tällaisia aloituksia ja odottamaan ilmeisesti näitä kommentteja, joista voit sitten leikisti vähän suutahtaa ja selitellä loputtomiin ratkaisujasi.

:D :saint:

Minä olen ollut kohta 2 viikkoa kotona päivät yksin. Nuorempikin menee päiväkotiin päiväksi. :snotty:

Ei varmaan olis kamalaa, mutta onko välttämätöntä niin se on ihan toinen juttu. Tässä tapauksessa kun ap kertoi että lapset on seuraavat neljä viikkoa kotona, joten eiköhän tossa tule lomaa lapsillekin aivan riittämiin. Mitä kamalaa on yhdessä vanhempien yhteisessä vapaapäivässä, ilman lapsia?

Useimmat täällä ovat sitä mieltä että hienoa jos lapsi menee vaikka mummolle hoitoon että vanhemmat saa vapaapäivän, mutta kun hoitaja on joku muu kuin mummo (jota kaikilla ei ole), niin se on erittäin paheksuttavaa. Katsoisitte peiliin!

meilläkin isompi on tänään hoidossa, vaikka sekä minä että lapsen isä ollaan kotona. ei mene meillä lapsen hoito lapselle työstä ainakaan metelin puolesta, sillä lapsi on pph:lla, eli 20 lasta ympärillä ei ole. eilen lapsi ole kotona, vaikka isä töissä. tosin minä olin kotona pienemmän kanssa, mutta isompi ei ole minun, joten siksi hän ei ole aina päivisin kotona. jos isompikin olisi minun lapseni, niin en käyttäisi tuota subjektiivista oikeutta päivähoitoon.

lisäksi lapsen hoitaja toivoi, että lapsi tulisi hoitoon, niin voisivat harjoitella joulujuhlien esityksiä (lapsi ollut niin paljon pois nyt marras- joulukuussa, joten siksi hoitajalta tälläinen toive)

Ei varmaan olis kamalaa, mutta onko välttämätöntä niin se on ihan toinen juttu. Tässä tapauksessa kun ap kertoi että lapset on seuraavat neljä viikkoa kotona, joten eiköhän tossa tule lomaa lapsillekin aivan riittämiin. Mitä kamalaa on yhdessä vanhempien yhteisessä vapaapäivässä, ilman lapsia?

Useimmat täällä ovat sitä mieltä että hienoa jos lapsi menee vaikka mummolle hoitoon että vanhemmat saa vapaapäivän, mutta kun hoitaja on joku muu kuin mummo (jota kaikilla ei ole), niin se on erittäin paheksuttavaa. Katsoisitte peiliin!

Mummo on täysin eri-asia kun 23 lapsen päiväkotiryhmä. Ja en ole kotiäitifasisti vaan ihan lastentarhanopettaja ja voi olla että minä hoidan just ne teidän lapsukaiset sielä päiväkodissa kun itse ette viitsi. Mä ainakin luulin että vanhemmuus on ihan ympärivuorokautista ja 7-päivää viikossa tapahtuvaa. Mutta niin kun joku tuolla sanoikin että mitä sitä nyt itse kotona hoitamaan kun koko kuukaudesta maksetaan.

Yhteistyössä