Lapset on päiväkodissa vaikka mulla ja miehellä on vapaapäivä

Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiitos taas tästä subjektiivisesta päivähoito-oikeudesta. Näin sitä sysätään lapset sinne säilytykseen että itse voidaan viettää rauhallista vapaa päivää. Ja niin varmaan LAPSET halusivat, mitäs muuta teidän lapset saa päättää?

Eipä kauan kestänyt :whistle:

Ketä se oikeasti haittaa, jos lapset itse haluaa mennä päiväkotiin puoleksi päivää? Harjoituksiin, retkelle ja kavereiden kanssa leikkimään.. Ja kun tosiaan ovat vielä seuraavat nelisen viikkoa kotona. Sitä paitsi tää on nyt maaliskuun alun jälkeen eka päivä kun me ollaan molemmat miehen kanssa kotona ja lapset on päiväkodissa.

No meitä joiden lapset siellä oikeasti on hoidossa koko päivän se haittaa. Just sellaiset puolenpäivän Nikopetterit sitten kimpoilee ja riehuu siellä kuin ohjukset, eikä ne lapset, jotko oikeasti ovat siellä 10 h päivän hoidossa, saa hetken rauhaa. Just nää Nikopetterit on niitä ongelmalapsia siellä, sysätään sinne vaan purkamaan energiansa ja riehumaan, että kotona voivat sitten katsoa taas loppupäivän telkkaria ja vanhemmat saavat olla rauhassa.

Minunkin lapseni ovat juuri nyt päiväkodissa ja eskarissa ja minä kotona. Minulla piti olla koulua aamupäivä, mutta tunnit peruuntuivat. Ja käyn kampaajalla tänään, viimeksi olen käynyt neljä kuukautta sitten. Lapset haen puoli kolmelta.

Kohta alkaa pitkä joululoma ja lapset saavat olla neljä viikkoa kotona, joten en pidä kovin pahana jos minäkin pidän yhden vapaapäivän. Tosin sekin sisältää tenttiin lukemista, huomenna on viimeinen tentti ennen lomaa.

Alkuperäinen kirjoittaja näin kun kysyit:
Kiitos taas tästä subjektiivisesta päivähoito-oikeudesta. Näin sitä sysätään lapset sinne säilytykseen että itse voidaan viettää rauhallista vapaa päivää. Ja niin varmaan LAPSET halusivat, mitäs muuta teidän lapset saa päättää?

Ketä se oikeasti haittaa, jos lapset itse haluaa mennä päiväkotiin puoleksi päivää? Harjoituksiin, retkelle ja kavereiden kanssa leikkimään.. Ja kun tosiaan ovat vielä seuraavat nelisen viikkoa kotona. Sitä paitsi tää on nyt maaliskuun alun jälkeen eka päivä kun me ollaan molemmat miehen kanssa kotona ja lapset on päiväkodissa.

No meitä joiden lapset siellä oikeasti on hoidossa koko päivän se haittaa. Just sellaiset puolenpäivän Nikopetterit sitten kimpoilee ja riehuu siellä kuin ohjukset, eikä ne lapset, jotko oikeasti ovat siellä 10 h päivän hoidossa, saa hetken rauhaa. Just nää Nikopetterit on niitä ongelmalapsia siellä, sysätään sinne vaan purkamaan energiansa ja riehumaan, että kotona voivat sitten katsoa taas loppupäivän telkkaria ja vanhemmat saavat olla rauhassa.

Eli sun mielestä kaikki sellaiset lapset, jotka on hoidossa vain ja ainoastaan lääkärin suosittelemina/määrääminä esim. ylivilkkauden takia, eivät saisi siellä olla?

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Minunkin lapseni ovat juuri nyt päiväkodissa ja eskarissa ja minä kotona. Minulla piti olla koulua aamupäivä, mutta tunnit peruuntuivat. Ja käyn kampaajalla tänään, viimeksi olen käynyt neljä kuukautta sitten. Lapset haen puoli kolmelta.

Kohta alkaa pitkä joululoma ja lapset saavat olla neljä viikkoa kotona, joten en pidä kovin pahana jos minäkin pidän yhden vapaapäivän. Tosin sekin sisältää tenttiin lukemista, huomenna on viimeinen tentti ennen lomaa.

Onnea tenttiin! :flower: =)

Mulla on ens viikolla kaksi tenttiä ja kaksi työn esittelyä vielä. Sitten alkaa täälläkin joululoma.

Meinasin tulla haukkumaan että ootpas huono äiti mutta sitten huomasin että lapset halusi. :whistle: Ihan oikeesti se on musta OK, mun kummitytön pikkusisko on kanssa sellainen, että ei se oikein äitinsä vapaapäivänä aina suostuisi jäämään hoidosta kotiin. Kun ikää on 6v niin ne kaverit alkaa olla sille lapselle jo aika tärkeitä. =) Nauttikaa nyt ihmeessä.

Täällä samoin, lapsi hoidossa, vanhemmilla vapaapäivä :wave:

Joululomaa on lapsella sitten 3 viikkoa.

Lapsella ei asu lähimainkaan yhtään lähellekään samanikäistä lasta joten uskallan veikata että 3 viikkoa tulee hänelle olemaan kovin pitkät. Päiväkodissa on monta todella hyvää ystävää ja koskaan ei lapsi sano ettei tykkäisi sinne mennä. On nyt 5 v.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:

Onnea tenttiin! :flower: =)

Mulla on ens viikolla kaksi tenttiä ja kaksi työn esittelyä vielä. Sitten alkaa täälläkin joululoma.

Onnea sinnekin päin :) Mitä muuten opiskelet? Itse opiskelen terveydenhoitajaksi.

Täällä samoin, lapsi hoidossa, vanhemmilla vapaapäivä :wave:

Joululomaa on lapsella sitten 3 viikkoa.

Lapsella ei asu lähimainkaan yhtään lähellekään samanikäistä lasta joten uskallan veikata että 3 viikkoa tulee hänelle olemaan kovin pitkät. Päiväkodissa on monta todella hyvää ystävää ja koskaan ei lapsi sano ettei tykkäisi sinne mennä. On nyt 5 v.

Niin, ja yökylässä lapsi on todella harvoin,kerran - max. kaksi vuodessa.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Meinasin tulla haukkumaan että ootpas huono äiti mutta sitten huomasin että lapset halusi. :whistle: Ihan oikeesti se on musta OK, mun kummitytön pikkusisko on kanssa sellainen, että ei se oikein äitinsä vapaapäivänä aina suostuisi jäämään hoidosta kotiin. Kun ikää on 6v niin ne kaverit alkaa olla sille lapselle jo aika tärkeitä. =) Nauttikaa nyt ihmeessä.

Mä olisin itsekin ollut jo valmiina haukkumaan aloittajan jos näkisin tuollaisen otsikon :D

Meillä tytöt jotenkin havahtui eilen siihen että nyt on enää pari päivää päiväkotiapäiviä ja sitten ollaan piiiitkä aika kotona. Ja kun on tuo retki ja joulunäytösharjoittelutkin vielä edessä.

Mulla on jouluviikolla lomaa ja ajattelin laittaa päiväkoti-ikäisen maanantaina vielä hoitoon. Tekisin tehokkaasti joulusiivouksen sillä aikaa. Isommat ovat vielä siinä koulussa, joten olisi tosi hyvä sauma. Sitten seuraavan kerran hoitoa on loppiaisen jälkeen, joten lomaakin on tiedossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Miuski harmailee:
Mulla on jouluviikolla lomaa ja ajattelin laittaa päiväkoti-ikäisen maanantaina vielä hoitoon. Tekisin tehokkaasti joulusiivouksen sillä aikaa. Isommat ovat vielä siinä koulussa, joten olisi tosi hyvä sauma. Sitten seuraavan kerran hoitoa on loppiaisen jälkeen, joten lomaakin on tiedossa.

Tuo on varmaan kaikkien kannalta hyvä ratkaisu. Hyvää joululomaa teille =)

Mäkin olen jo kesäkuulta ollu yksikseni kotona,tyttö päiväkodissa.Satunnaisia vapaapäiviä ollut kotona ja tietty kesälomaa piti myös.Oon sairaslomalla ollut koko kesän ja ensi vuoden alkuun saakka.Meillä tyttö ainakin viihtyy paremmin hoidossa kavereiden kanssa leikkiessä kun vajaa kuntoisen äidin kanssa kahdestaan kotona,ja vaikka en olis vajaakuntoinenkaan tyttö on mielummin hoidossa,koska siellä kaverit ja puuhaa enempi mitä meil olis täällä kahdestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Mä vaan ihmettelen, että miksi tällaisia aloituksia pitää tehdä? Onko ap:lla jotenkin huono omatunto? Pitääkö tällaiseen vapaapäivään sitten täältä saada joku siunaus? Mä oisin pitänyt koneen visusti kiinni ja tehnyt miehen kanssa jotain ihanaa, rentouttavaa.

Ei kai näitä muuten kukaan tee, paitsi kiusatakseen niitä idiootteja, joiden mielestä moinen toiminta vaikka kerran vuodessa on vähintäänkin kuolemansynti ;).

Nauttikaa, pitäähän sitä vanhemmilla joskus olla kahdenkeskistä aikaa. ei kannata välittää noista äiti kommenteista joiden lapset eivät ole olleet koskaan päiväkodissa.

nyt voitte laittaa joulua tai olla vaan

Mummo on täysin eri-asia kun 23 lapsen päiväkotiryhmä. Ja en ole kotiäitifasisti vaan ihan lastentarhanopettaja ja voi olla että minä hoidan just ne teidän lapsukaiset sielä päiväkodissa kun itse ette viitsi. Mä ainakin luulin että vanhemmuus on ihan ympärivuorokautista ja 7-päivää viikossa tapahtuvaa. Mutta niin kun joku tuolla sanoikin että mitä sitä nyt itse kotona hoitamaan kun koko kuukaudesta maksetaan.

Jessus että oot katkeran oloinen tyyppi :-O Onneksi mun lapsen päiväkodissa ei oo noin työhönsä vittuuntunutta porukkaa hommissa. Ei hän tosin ole myöskään 23 lapsen ryhmässä. Mutta mitenkäs niiden sun töiden kävis, jos kaikki lapset ois vanhempineen kotona ympäri vuorokauden ja "7-päivää" viikossa? Loppuuko se vanhemmuus sitten kuin seinään, kun koulu alkaa, vai pitäiskö sun mielestä muksujen olla kotikoulussakin?

Meillä tyttö ainakin viihtyy paremmin hoidossa kavereiden kanssa leikkiessä kun vajaa kuntoisen äidin kanssa kahdestaan kotona,ja vaikka en olis vajaakuntoinenkaan tyttö on mielummin hoidossa,koska siellä kaverit ja puuhaa enempi mitä meil olis täällä kahdestaan.

Tää on se asia mitä nuo valittajat ei käsitä, että lapsi osaa itse kaivata sitä kaveriseuraa ja oikeasti itse pyytää päästä. Voihan olla että valittajilla on oma lehmä ojassa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja no voice:

Ja täällä toinen syntinen, joka lapsensa vielä vastentahtoisesti hoitoon vei!
Oon tautisessa flunssassa ja lähes äänetön, joten ajattelin vähän helpommalla päästä.......

Ja kävit sitten tartuttamassa tautis koko sakille!

Parempi se puoli päivää lapsella siellä hoidossa kuin 10h, nyt voisikin alkaa keskustelemaan siitä minkälainen vanhempi antaa lapsen olla hoidossa noin pitkään. Ja turha inistä pitkistä työpäivistä ja-matkoista, omia valintoja kaikki..

Alkuperäinen kirjoittaja No just:

Parempi se puoli päivää lapsella siellä hoidossa kuin 10h, nyt voisikin alkaa keskustelemaan siitä minkälainen vanhempi antaa lapsen olla hoidossa noin pitkään. Ja turha inistä pitkistä työpäivistä ja-matkoista, omia valintoja kaikki..

Meinasin tarttua samaan, mutta olkoon :D

Alkuperäinen kirjoittaja no voice:

Ja täällä toinen syntinen, joka lapsensa vielä vastentahtoisesti hoitoon vei!
Oon tautisessa flunssassa ja lähes äänetön, joten ajattelin vähän helpommalla päästä.......

Ja kävit sitten tartuttamassa tautis koko sakille!

Elämä on,ota itse kakaras pois hoidosta ja jää kotiin jos noin pöpöjä pelkäät.

Yhteistyössä