Lapsettomat, menettekö jouluna vanhempienne luokse?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Monesti tuntuu olevan itsestään selvyys, että vanhempien luo mennään jouluna. Kysyykö kukaan näiltä vanhemmilta vai meneekö vaan ja pitää itsestään selvänä, että äiti järjestää koko joulun yksin?
 
Minä ja 2 veljeäni ja perheet ( = 9hlö ) mennään ihan joka vuosi aina meidän äidin ja isän luokse koska se on meidän perinne. Oli lapsia tai ei. :heart:
Sitä ei tarvitse edes erikseen kysyä ja kyllä meillä sanotaan jos sellainen ihme tapahtuisi, että haluavat kahdestaan joulun olla.


Itse menen aatona jo aamusella auttamaan ja laittamaan, ei siellä tarvitse kenenkään yksin mitään tehdä =)
 
Mennään molempien vanhemmille, toisten aattona ja toisten joulupäivänä. Molemmat ovat pyytäneet meitä sinne, pettyisivät jos emme tulisi. Tosin emme ole enää lapsettomia, koska meillä on nyt vauva, mutta siis sama kuivio enne vauvaa.
 
Menin ja mennään edelleen. Opiskeluaikoina menin jo hyvissä ajoin kotipuoleen ja auttelin joulujutuissa. Ei sitä koskaan kysytty kun asia oli itsestään selvää, enemmän vanhemmat olis ihmetellyt jos en olis saapunut jouluksi kotiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Menin ja mennään edelleen. Opiskeluaikoina menin jo hyvissä ajoin kotipuoleen ja auttelin joulujutuissa. Ei sitä koskaan kysytty kun asia oli itsestään selvää, enemmän vanhemmat olis ihmetellyt jos en olis saapunut jouluksi kotiin.

Vähän eri juttu opiskeluaikana, kun on pienituloinen ja muutenkin ehkä käy kotona välillä syömässä ja viettämässä aikaa muuallakin kuin opiskelijayksiössä.

 
Mie menen vanhempieni mökille ja sinne tulee myös mun siskot ja toisen siskon tytär.. joka toinen joulu tulee myös mun veljeni perheineen.. eli tänä joulunakin meitä on 10 henkeä + koirani.. äitini olisi pettynyt, jos emme menisi jouluna sinne, eikä sinne menoa tarvitse erikseen kysyä ja minustakin on mukavaa nähdä sisaruksiani edes kerran vuodessa.. autamme parhaamme mukaan kotihommissa..
 
En mene tänä vuonna, isä vähän petty. Mutta en jaksa näin raskaana ollessa matkustaa junalla siellä hirveessä tungoksessa ja sitkun ei pysty istuu kunnolla pitkää aikaa kun alkaa selkää särkee, niin parempi että vietän joulun kotona mun miehen kanssa. Odotan esikoista että ensimmäinen ja viimene joulu miehen kanssa kaksin ja sit ens jouluna onki meijän pikku neiti jakamassa sitä iloa :heart: .
 

Yhteistyössä