Lapsettomuushoidoissa olevat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
@tasaraha onpa kurja kun sullekin tulee välikierto ennen kuin hoitokierros alkaa. Ettekö siis nyt vain mahtuneet mukaan tulevaan kiertoon, vai olisiko se mennyt päällekkäin joulutauon kanssa?

@Keltainenkukka92 meillehän ei siis suoraan sanottu etteikö vielä tänävuonna ehdittäisi, mutta todettiin että ”ilmoita kun vuoto alkaa niin täytyy vähän laskeskella”. Mutta vaikka miten optimistisesti laskisin, niin ei vaan millään enää ehditä. Eli välikierto tulee täälläkin. Jos kierto ei tee jotain omia temppujaan, niin tositoimet eli synarela alkaisi joulukuun lopulla, ja punktio menisi tammikuun loppupuolelle 👍🏼

@näännä itsekin muistan synarelasta että välillä tuntui tulevan vaan vajaa suihkaus. Mutta ainakin lääke toimi niinkuin piti vaikka tuntui välillä epäilyttävältä 😊 Tein välillä yhden testisuihkauksen ilmaan ja sitten vasta nenään, se antoi jotain varmuutta että kyllä täältä lääkettä tulee 😅
 
@haaveillen
Ehdotin itse että voisi aloittaa heti, kun kerta sumuttelu alotettaisi viikkoa ennen kuukautisia ja edelliset kuukautiset oli juuri loppunut, niin eivät suostuneet, kun kuulema hoitoaikataulusuunnittelut aloitetaan siitä kun kuukautiset ilmoitetaan alkaneeksi ja nyt kun oli kulunut viisi päivää alkamisesta, niin kokivat, että suunnittelut oli jo tehty eikä enää kerkiä ja että yläkerrasta pitää joku lupa saada... Ja vaikka laskeskelin, että seuraavathan osuu sitten joulunpyhiin, niin ei olllut tällä vaikutusta. Aika BS nyt taas kerta kaikkiaan.

Eli eivät edes katsoneet kalenteria sopisiko tämä.
 
@haaveillen
Ehdotin itse että voisi aloittaa heti, kun kerta sumuttelu alotettaisi viikkoa ennen kuukautisia ja edelliset kuukautiset oli juuri loppunut, niin eivät suostuneet, kun kuulema hoitoaikataulusuunnittelut aloitetaan siitä kun kuukautiset ilmoitetaan alkaneeksi ja nyt kun oli kulunut viisi päivää alkamisesta, niin kokivat, että suunnittelut oli jo tehty eikä enää kerkiä ja että yläkerrasta pitää joku lupa saada... Ja vaikka laskeskelin, että seuraavathan osuu sitten joulunpyhiin, niin ei olllut tällä vaikutusta. Aika BS nyt taas kerta kaikkiaan.

Eli eivät edes katsoneet kalenteria sopisiko tämä.

siis mitä 😳 Miten joustamaton systeemi voi olla 😨 Ymmärrän kyrpiintymisen täysin! Mutta siis ymmärsinkö oikein, että teidän hoitopaikassa tehdään hoitoja myös joulun ympärillä?
 
Äh osaako joku antaa neuvoa kun mulla menee se Prednisolon nyt siirrosta 5 mg x 2 ja nyt en oo varma olenko tänään nyt aamupäivällä ottanu vai en😩 Mitä laskeskelin niin todennäköisesti oon ottanu mutta en ole varma eli onko huonompi ottaa ehkä yksi ylimääräinen 5 mg annos (eli sitten päivässä tulisi yhteensä 15 mg) vai sitten vaan että jos olis sitten unohtunu se annos niin päiväannos jäisi siihen 5 mg:n, jonka otan vasta illalla noin 10 h päästä😩
 
hm jos itse olisin ihan 50/50 että otinko niin ehkä ottaisin puolikkaan (tai noin puolikkaan jos ei jakouurretta) nyt. jos vaihtoehtoina olisi nyt vain kokonainen tai ei mitään niin sitten en ottaisi mitään mutta ehkä sitä ilta-annosta voisi aikaistaa vähän.
 
hm jos itse olisin ihan 50/50 että otinko niin ehkä ottaisin puolikkaan (tai noin puolikkaan jos ei jakouurretta) nyt. jos vaihtoehtoina olisi nyt vain kokonainen tai ei mitään niin sitten en ottaisi mitään mutta ehkä sitä ilta-annosta voisi aikaistaa vähän.

Kiitos, toihan onkin hyvä idea toi puolikas, ainakin jos on jakouurre! Hitsi kun siis luulen ja pillereitä laskemalla näyttää siltä että olisin sen ottanut mutta en ole nyt tosiaan varma kun jos otin sen niin otin sen kiireessä puhelimessa puhuessani ja siksi en nyt muista😩 Todennäköisesti kun en muista niin en ole ottanut mutta taas ehkäpä en muista kun jos otin puhelimessa puhuessani🥴 Mutta puolikkaasta ylimääräisestä ei varmasti ainakaan haittaa ole ja kun muutenkaan toi 10 mg päiväannos ei kai mitenkään erityisen suuri ole🤷‍♀️ Mutta siis ei ole itselleni tämä mitenkään tuttu lääke eikä oikeen ole mitään mistä voisi kysyäkään, Felicitakselle olen kaikenlaista aina soitellut vaikken siellä edes hoidoissa ole ollut kuin kolme vuotta sitten mutta ei nyt tässä asiassa sinnekään voi soittaa😅
 
Heippa pitkästä aikaa! Oon yrittänyt kirjoittaa välillä mutta tää valittaa aina spämmistä :/ Mutta hengessä mukana vahvasti ja kaikki viestit luettu <3

Sori tää vuodatus, mutta hätä iski... Pitkä odotus PASiin pääsemistä siis takana ja huomiselle aika. Niin eikös tänään iltapäivällä tule sairaalasta puhelu jota en kokouksessa istuessani ehdi ottaa. Eivät soittaneet uudestaan ja puhelinpalvelu ehti sulkeutua ennen kuin pääsin itse soittamaan. Mitä muuta tämä voi tarkoittaa kuin että se meidän ainoa alkio ei selviytynyt sulatuksesta? Siirtoaika olisi tosin vasta huomenna iltapäivällä, eli ei heidän vielä sitä olisi pitänyt edes sulattaa, ainakaan mistään jatkoviljelystä ei ole ollut puhetta. 5 päiväinen blasto siis kyseessä. Ehkä joku muukin selitys löytyy. Mutta nyt pitää aamuun asti arvailla että onko meillä siirrettävää vai ei. Ja samalla valmistautua henkisesti molempiin vaihtoehtoihin. Olisi ollut kohtuullista jos olisivat yrittäneet soittaa uudestaan niin olisi ollut parempi mahdollisuus vastata ja tietää että mistä kyse...

Mahdollinen seuraava IVF/ICSI (ja ainakin alkionsiirto) menisi ensi vuoden puolelle. Sitä kun niin toivoi että 11 kuukauteen mahtuis edes yksi raskautumismahdollisuus...

Isot tsempit piinailijoille ja valtavat onnittelut plussanneille <3
 
Heippa pitkästä aikaa! Oon yrittänyt kirjoittaa välillä mutta tää valittaa aina spämmistä :/ Mutta hengessä mukana vahvasti ja kaikki viestit luettu <3

Sori tää vuodatus, mutta hätä iski... Pitkä odotus PASiin pääsemistä siis takana ja huomiselle aika. Niin eikös tänään iltapäivällä tule sairaalasta puhelu jota en kokouksessa istuessani ehdi ottaa. Eivät soittaneet uudestaan ja puhelinpalvelu ehti sulkeutua ennen kuin pääsin itse soittamaan. Mitä muuta tämä voi tarkoittaa kuin että se meidän ainoa alkio ei selviytynyt sulatuksesta? Siirtoaika olisi tosin vasta huomenna iltapäivällä, eli ei heidän vielä sitä olisi pitänyt edes sulattaa, ainakaan mistään jatkoviljelystä ei ole ollut puhetta. 5 päiväinen blasto siis kyseessä. Ehkä joku muukin selitys löytyy. Mutta nyt pitää aamuun asti arvailla että onko meillä siirrettävää vai ei. Ja samalla valmistautua henkisesti molempiin vaihtoehtoihin. Olisi ollut kohtuullista jos olisivat yrittäneet soittaa uudestaan niin olisi ollut parempi mahdollisuus vastata ja tietää että mistä kyse...

Mahdollinen seuraava IVF/ICSI (ja ainakin alkionsiirto) menisi ensi vuoden puolelle. Sitä kun niin toivoi että 11 kuukauteen mahtuis edes yksi raskautumismahdollisuus...

Isot tsempit piinailijoille ja valtavat onnittelut plussanneille <3

No rähmä sentään, onpa kenkkua ja varmasti tuo stressiä tuollainen vaikka kuten itsekin totesit niin ei varmasti ole kyse alkiosta, ei voi olla kun ei sitä vielä ole voitu sulattaa, ei 5-päiväistä blastoa voi jatkoviljellä. Varmasti kyse on jostain käytännön asiasta esim pientä muutosta siirto-kellonaikaan, jospa soittelivat useampia potilaita läpi ja saivatkin asian jo järjestymään, jos heillä omissa aikatauluissa jotain. Toivottavasti kaikki nyt sujuu hyvin ja huomenna on alkio matkassa🤩🤩🤩🤩🤩
 
Mä kävin tänään 6+5 varhaisultrassa ja kaikki hyvin🤩🤩🤩🤩🤩 Kohdussa asustelee alkio jolla normaali syke🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩 Raskausoireita ei melkeinpä ole ja mä kun niitä niiiiin paljon rakastaisin ja haluaisin raskautta fiilistellä pahoinvointeineen ja mehujäineen, aiemmin aina pahoinvointi alkanut rv 6+, nyt ihan pientä hetkittäistä pahoinvointia ollut 5+1 alkaen ja onneksi sentään kohtutuntemuksia on melko reilusti enimmän aikaa😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
 
Mä kävin tänään 6+5 varhaisultrassa ja kaikki hyvin Kohdussa asustelee alkio jolla normaali syke Raskausoireita ei melkeinpä ole ja mä kun niitä niiiiin paljon rakastaisin ja haluaisin raskautta fiilistellä pahoinvointeineen ja mehujäineen, aiemmin aina pahoinvointi alkanut rv 6+, nyt ihan pientä hetkittäistä pahoinvointia ollut 5+1 alkaen ja onneksi sentään kohtutuntemuksia on melko reilusti enimmän aikaa
Ihanaa <3 <3
Toivotaan että toivomiasi oireitakin alkaa lisääntyvästi tulla :D ja muutenkin että kaikki jatkuu suotuisasti!
 
  • Rakkaus
Reactions: Karhurouvanen
Heippa pitkästä aikaa! Oon yrittänyt kirjoittaa välillä mutta tää valittaa aina spämmistä :/ Mutta hengessä mukana vahvasti ja kaikki viestit luettu <3

Sori tää vuodatus, mutta hätä iski... Pitkä odotus PASiin pääsemistä siis takana ja huomiselle aika. Niin eikös tänään iltapäivällä tule sairaalasta puhelu jota en kokouksessa istuessani ehdi ottaa. Eivät soittaneet uudestaan ja puhelinpalvelu ehti sulkeutua ennen kuin pääsin itse soittamaan. Mitä muuta tämä voi tarkoittaa kuin että se meidän ainoa alkio ei selviytynyt sulatuksesta? Siirtoaika olisi tosin vasta huomenna iltapäivällä, eli ei heidän vielä sitä olisi pitänyt edes sulattaa, ainakaan mistään jatkoviljelystä ei ole ollut puhetta. 5 päiväinen blasto siis kyseessä. Ehkä joku muukin selitys löytyy. Mutta nyt pitää aamuun asti arvailla että onko meillä siirrettävää vai ei. Ja samalla valmistautua henkisesti molempiin vaihtoehtoihin. Olisi ollut kohtuullista jos olisivat yrittäneet soittaa uudestaan niin olisi ollut parempi mahdollisuus vastata ja tietää että mistä kyse...

Mahdollinen seuraava IVF/ICSI (ja ainakin alkionsiirto) menisi ensi vuoden puolelle. Sitä kun niin toivoi että 11 kuukauteen mahtuis edes yksi raskautumismahdollisuus...

Isot tsempit piinailijoille ja valtavat onnittelut plussanneille <3


Oi miten inhottava tilanne just ennen kauan odotettua siirtoa, mutta itsekin pohdin että kun huomenna kuitenkin vasta sulatetaan se alkio niin puhelu liittyy todennäköisesti ihan vaan käytännön juttuihin (esim. just kellonajan rustaaminen). Ymmärrän kuitenkin, että vaikea luottaa ja valmistautuu automaattisesti huonoihin uutisiin kun tässä suossa niitä tulee aivan liikaa suhteessa hyviin uutisiin. Sitä alkaa nähdä uhkakuvia kaikkialla.
Toivottavasti huomenna asia selviää mahdollisimman pian ja saat alkion kyytiin! Olisi tosiaan jo aika tuon 11kk odottelun jälkeen, on varmasti ollut henkisesti rankkaa ja inhottava kun vielä tällainen epävarmuus tuli tälle päivälle.
 
  • Tykkää
Reactions: Kerttumaaria
Mulla alkaa hajota pää tämän piinailun kanssa. Ja siis pessimisti on täysin vallannut mielen. En tunne mitään oireita, en sitten yhtäkään. Tavallisessa /letrotuetussa kierrossa tiedän yleensä jo viikkoa ennen menkkojen oletettua alkamispäivää, että raskaus ei ole alkanut. Minulla alkaa silloin aina kuukautisten jomottelu.

Nyt en tunne mitään. En rinnoissa, en kohdussa, en missään. Mikään ei turvota.
Tiedän tämän olevan täysin lääkkeellinen kierto ja siksi en voi sitä verrata aiempiin, mutta luulisi jotain tuntuvan jos raskaus olisi alkanut.

Testin teko alkaa ahdistaa. En ole varma selviänkö lauantaihin, koska suoraan sanottuna haluaisin vaan mahdollisimman pian vastauksen, jotta voisin lopettaa tukilääkitykset ja odottaa vuodon alkua. Mutta sitten olen taas epävarma, milloin on mahdollista saada plussa nyt kun on tehty PAS.
Siirto oli viime viikon torstai-iltapäivänä, eli nyt on omien laskujeni mukaan (jos siirtopäivä on dpo 5?) menossa dpo 10.

Aikaisemmissa raskauksissa, keskenmenneissä sekä onnistuneissa olen saanut selvät haamut dpo 11. Pätisikö se tähän pas-kiertoonkin? Jotenkin on alkanut tosissaan ahdistaa, että huomenna saisin ehkä jo varman tiedon, mutta joutuisin vielä käyttämään noita tukilääkkeitä tyhjän takia useita päiviä.
Samalla inhoan elää tätä "entä jos"-elämää, jossa asia on mielessä koko ajan. Pitäisikö vaan huomenna repäistä laastari irti. Aaarghhh!!

Sitä oikeasti luulee olevansa järkevä ihminen, kunnes on keskellä tätä piinaa ja huomaa olevansa ihan sekaisin ja pelkojensa armoilla.
 
  • Surullinen
Reactions: Kerttumaaria
Kiitos @sara3 ja @Karhurouvanen tsempistä, pitää tosiaan yrittää pitää järki kädessä ja toivoa että ihan muusta kyse. Vaikka juuri tuo järjissään pysyminen näissä hommissa tuntuu paikoittain totaalisen mahdottomalta... et saa nähdä miten kestän ne piinailut jos siirtoon päästään, voin niin kuvitella tasan samat fiilikset mitä @sara3 käyt juuri läpi!

Silti sivustakatsojana (ja vannoutuneena pessimistinäkin) täältä huutelen että ei se oireettomuus todista mitään :) On mahdollista että huomenna näkyisi haamu, mutta myös että ei näy (mutta raskaus on silti alkanut). Eli toisiko se kuitenkaan mielenrauhaa jos testaisit huomenna negan? Isot tsempit joka tapauksessa!

Ja ah, onnea @Karhurouvanen varhaisultratuloksista!! Eiköhän ne oireetkin sieltä vielä puske päälle <3
 
  • Rakkaus
Reactions: Karhurouvanen
Tsemppiä siirtoon, @Kerttumaaria ja tsemppiä piinailuun @sara3 . Päätitkö testata tänään?

Mulla ei mitään hirveän poikkeavia oireita ole Synarelasta vielä tullut, mutta fiilis on sellainen kuin yleensä n. kp 26, eli ehkä vähän estrogeenipuutteinen aamuyöllä valvoskeleva. Oikeasti nyt on kp 20. Jännä nähdä viivästyttääkö Synarela mulla menkkoja, kun kropan viesteistä sitä ei tosiaan nyt osaa päätellä.
 
  • Tykkää
Reactions: Karhurouvanen
Tsemppiä siirtoon, @Kerttumaaria ja tsemppiä piinailuun @sara3 . Päätitkö testata tänään?

Mulla ei mitään hirveän poikkeavia oireita ole Synarelasta vielä tullut, mutta fiilis on sellainen kuin yleensä n. kp 26, eli ehkä vähän estrogeenipuutteinen aamuyöllä valvoskeleva. Oikeasti nyt on kp 20. Jännä nähdä viivästyttääkö Synarela mulla menkkoja, kun kropan viesteistä sitä ei tosiaan nyt osaa päätellä.

Mulla ei oo pitkää kaavaa ikinä tehty mutta Synarela ollu jarruna ns. Flare-kaavassa, aloitettiin siis stimulaatiokierrossa, jolloin ehkäpä toimiikin vähän erilailla en tiedä mutta itse en siitä mitään erityisiä vaikutuksia huomannut, kuten en kyllä muistakaan ivf-lääkkeistä, käytöstä muistan sen että oli ärsyttävää tuo kun tuntu välillä ettei annos tule ja suhauttelinkin kyllä välillä sitten ylimääräisiä🤷‍♀️ Ihanaa että sulla stimulaatio lähenee🤩🤩🤩🤩🤩
 
  • Tykkää
Reactions: näännä
Tsemppiä siirtoon, @Kerttumaaria ja tsemppiä piinailuun @sara3 . Päätitkö testata tänään?

Mulla ei mitään hirveän poikkeavia oireita ole Synarelasta vielä tullut, mutta fiilis on sellainen kuin yleensä n. kp 26, eli ehkä vähän estrogeenipuutteinen aamuyöllä valvoskeleva. Oikeasti nyt on kp 20. Jännä nähdä viivästyttääkö Synarela mulla menkkoja, kun kropan viesteistä sitä ei tosiaan nyt osaa päätellä.

Minulle ei ole tullut mitään haittavaikutuksia, päinvastoin olo on poikkeuksellisen hyvä ja energinen ja jostain syystä miehet pörräävät ympärillä koko ajan 😅Huomenna on ultra, vähän hirvittää toimiiko lääke, kun olo on niin hyvä 😬 Jotain se kyllä selvästi tekee😅
 
Minulle ei ole tullut mitään haittavaikutuksia, päinvastoin olo on poikkeuksellisen hyvä ja energinen ja jostain syystä miehet pörräävät ympärillä koko ajan 😅Huomenna on ultra, vähän hirvittää toimiiko lääke, kun olo on niin hyvä 😬 Jotain se kyllä selvästi tekee😅
Kuulostaa ihanalta enkä kyllä todellakaan voi tällä hetkellä samaistua. XD Huomaan että asiakaskohtaamisetkaan ei mee niin sujuvasti ja ystävällisesti kuin follikulaari/ovulaatiovaiheessa. Miesparvea ei ole pörräillyt täälläpäin. Alakertakin alkaa jo kuivua.

Toivotaan että UÄ:ssä on suotuisat näkymät. Alkoiko sulla siis vuoto jo?
 
Kuulostaa ihanalta enkä kyllä todellakaan voi tällä hetkellä samaistua. XD Huomaan että asiakaskohtaamisetkaan ei mee niin sujuvasti ja ystävällisesti kuin follikulaari/ovulaatiovaiheessa. Miesparvea ei ole pörräillyt täälläpäin. Alakertakin alkaa jo kuivua.

Toivotaan että UÄ:ssä on suotuisat näkymät. Alkoiko sulla siis vuoto jo?

Joo vuoto tuli ja meni. Alkoi 10 päivää aloituksesta. Tsemppiä, toivottavasti ei tule kovin pahoja sivuvaikutuksia. Itselläni olo koko ajan vain paranee, mikä on tosiaan epäilyttävää 😬 Chat-GPT tosin sanoo, että Synarela voi vaikuttaa myös näin, jos hormonit ovat normaalisti epätasapainossa 🤔
 
  • Tykkää
Reactions: näännä
Niinhän se oli että eilinen puhelu koski sitä että halusivat vaihtaa kellonaikaa, blaston suhteen kaikki hyvin! Ja nyt se on kyydissä!! Loistava fiilis kun saatiin siirto vihdoin onnistumaan. En mieti vielä testailua ollenkaan, nautin nyt siitä että päästiin edes tähän pisteeseen

@sara3 n testaus/testaamattomuuspäätös kiinnostaa täälläkin

Ja arvatenkin Kerttumaaria siis kyseessä.
 
Niinhän se oli että eilinen puhelu koski sitä että halusivat vaihtaa kellonaikaa, blaston suhteen kaikki hyvin! Ja nyt se on kyydissä!! 😬😬😬 Loistava fiilis kun saatiin siirto vihdoin onnistumaan. En mieti vielä testailua ollenkaan, nautin nyt siitä että päästiin edes tähän pisteeseen 😅

@sara3 n testaus/testaamattomuuspäätös kiinnostaa täälläkin :)


Hei jes mahtavaa!! Tulin tänne ihan katsomaan onko sulla siirto tehty ja ihanaa, että nyt pääset tositoimiin piinailemaan. :D


Mä jätin nyt tänään testaamatta. Sun sanat saivat mut tajuamaan, että mun on nyt parempi pidättäytyä testailusta. Siitä ei tällä hetkellä ole kun harmia, koska minun pitäisi kuitenkin testata vielä viikonloppuna, mutta olisin ihan tatti otsassa to-pe ja silloin vielä pitäisi jaksaa töissä.
Sorrun testaamiseen varmasti lauantaina/sunnuntaina, mutta silloin varmasti näkyy jotain jos on näkyäkseen, kun on jo dpo 14-15. Ja sitten on pari päivää aikaa sulatella tulosta, jonka edelleen uskon olevan negatiivinen. Olen täysin oireeton. Flunssaa pukkaa päälle, mutta se ei ole mitään raskausoiretta vaan ihan oikea tauti kun miehenikin sitä sairastaa.

Lopetan sitten tukilääkkeet tuohon testipäivään, jotta vuoto voi ensi viikon alussa alkaa. Sen verran raskaustestin tekeminen ahdistaa, että ostin ekaa kertaa ClearBluen testin. Olen tehnyt niin monta negatiivista testiä RFSU:n testeillä, että en ihan periaatteesta enää niitä halua tehdä.
 
Hei jes mahtavaa!! Tulin tänne ihan katsomaan onko sulla siirto tehty ja ihanaa, että nyt pääset tositoimiin piinailemaan.


Mä jätin nyt tänään testaamatta. Sun sanat saivat mut tajuamaan, että mun on nyt parempi pidättäytyä testailusta. Siitä ei tällä hetkellä ole kun harmia, koska minun pitäisi kuitenkin testata vielä viikonloppuna, mutta olisin ihan tatti otsassa to-pe ja silloin vielä pitäisi jaksaa töissä.
Sorrun testaamiseen varmasti lauantaina/sunnuntaina, mutta silloin varmasti näkyy jotain jos on näkyäkseen, kun on jo dpo 14-15. Ja sitten on pari päivää aikaa sulatella tulosta, jonka edelleen uskon olevan negatiivinen. Olen täysin oireeton. Flunssaa pukkaa päälle, mutta se ei ole mitään raskausoiretta vaan ihan oikea tauti kun miehenikin sitä sairastaa.

Lopetan sitten tukilääkkeet tuohon testipäivään, jotta vuoto voi ensi viikon alussa alkaa. Sen verran raskaustestin tekeminen ahdistaa, että ostin ekaa kertaa ClearBluen testin. Olen tehnyt niin monta negatiivista testiä RFSU:n testeillä, että en ihan periaatteesta enää niitä halua tehdä.

Toivotaan että tämä päätös pitää tatin poissa otsasta 😁 Ja tietenkin että tulos viikonloppuna on se toivottu. Jokainen minuutti tuntuu varmaan turhan pitkältä just nyt, mut lauantaina on ihan kohta...

Mun testipäivä on 23.11. eli 18 päivää siirron jälkeen ja reilu 3 viikkoa ovulaation jälkeen. Mikä tuntuu ihan käsittämättömän pitkältä. Olin varautunut max 14 päivää siirron jälkeen. Onko tämä (superpitkä odotus) siis Suomessakin yleinen käytäntö?
 

Yhteistyössä