Lapsi nirsoilee ruuan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aave"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aave"

Vieras
Poika 6v on tosi huono syömään. Tänään sitten eskariope kysy mitä meillä kotona syödään kun poika syö niin huonosti. Siis ihan normaalia kotiruokaa meillä syödään ja herkkupäivä kerran viikossa. n.kerran viikossa pyrin tekemään jotain mitä ei ennen olla tehty ja sitten esim. makaroonilaatikkoa sovellan eri tavoilla. Ei tuo kotonakaan oikeen syö jos jotain outoa tai ei vaan tykkää. Me ollaan miehen kanssa oltu kumpikin pienenä oltu huonoja syömään ja tiedetään että pakottaminen ei ainakaan auta. Tuli paha mieli. Syökö muiden lapset sitten kaikkea ja mitä teen väärin?

Et sinä tee väärin mitään - pakottamalla ei saa kun pahaa mieltä kaikille.Meillä tosin on maisteltava edes vähän,mutta jos oikeasti laps yökkii,niin en pakota edes maistamaan..
Luojalle kiitos mun muksut on olleet pienestä pitäen kaikkiruokasia,maksakastike ei mene..eikä kaalikääryleet

MInä ja mies ollaan syöty lapsena kaikki, mitä on eteen kannettu ja todennäköisesti naposteltu kaverinkin lautaselta jämät. Ollaan liikunnallisia, vahvaa ja lihaksikasta sorttia. Meidän hento, vienokaino, varovainen tyttö on nirso ja temppuilee ruuan kanssa, niin että sisälläni kiehuu. Olen innostunut kokkauksesta ja väännän ties millaiset lasagnet yms luomusta. Muille kakaroille kelpaa toinenkin annos, vaan oma pyörittelee ja nirsoilee.

Eiköhän se ruuan maistuminenkin ole yksilökysymys. Meillä normiruokailut, mutta aamupala ei kertakaikkiaan eskarilaiselle pojalle laske. Syö koulussa ruokaa suuret määrät, oli se sitten mitä tahansa. Joskus meinasikin, että hänen ei tarvitse varmaan päivällistä syödä, kun on syönyt eskarissa... Jouduin jo laittamaan opettajalle viestiä, että kyllä se lapsi kotonakin ruokaa saa, joten korostaisin sitä yksilöllisyyttä:)

Meidän pk:ssa on hoidossa tosi nirsoja lapsia ja kun jutellaan sitten vanhempien kanssa niin saa kuulla, että kyllä kotona syö ja tykkää vaikkapa ranskalaisista ja nugeteista... Hei haloo, onko ne jotain "kotiruokaa"? Ei ihme siis, jos ei tavallinen ruoka maistu. Ehkä ap:n lapsi ei kotona syö näin, mutta on paljon siis lapsia, jotka ovat niin tottuneita roskaruokaan, että tavalliset kastikkeet, keitot ja laatikot eivät sitten hoidossa/koulussa maita.

Minä olin lapsen tosi nirso. Vain liha, perun ja spagetti olisi maistunut. Vihanneksin en koskenut ja kala oli hirvitys. Kala alkoi maistu varmaan vasta täysi-ikäisyyden kynnyksellä. Nykyään olen lähes kaikkiruokainen.

Esikoinen meillä on myös kuin"jätemylly". Söisi varmaan perunankuoretkin. Juniorilla menee heti naama rullalle, jos lusikassa on jotain muuta kuin bataattia.

Meitä on moneen junaan ja uskon, että kyllä se teidän muksukin jonain kauniina päivänä alkaa syödä. Annat vaan säännöllisesti uusia makuja kokeiltavaksi etkä pakota syömään.

Yhteistyössä