Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Tajuan, mutta sä et tainnu tajuta mun pointtia...
Mun mielestä on hyvin tähän verrattavissa se että päivässä sattuu useampi vahinko, mä en silti halua lapselleni laitettavan sitä vaippaa...koska sitten näen että se opettelu lähtee alusta.
Nuorempi ei kakannut pottaan ensin, enkä silti laittanut vaippaa, kakkasi aina housuun, nyt on alkanut kakkaamaan pottaan ja olen täysin sitä mieltä että härän pyllyä olis heittäny koko kuivaksi opettelu jos olisin vaipan laittanut siksi että ei suostunut pottaan tekemään.
Päiväkodissa opetetaan paljon lapsia kuivaksi, käytetään potalla säännöllisesti, joten en todellakaan näe että pitäisi heti vaippaan palata, sehän voi olla että päiväkodissa oppii kakkaamaan heti.
Minusta on itsestäänselvää, että jos yksi ja sama lapsi jatkuvasti tekee pissat tai kakat housuunsa, niin hänelle laitetaan vaippa.
Se on ihan hygieniakysymyskin päiväkodissa. Kotona saa toimia kuten tahtoo, mutta pk:ssa on eri juttu.
Kyllä mun poika oppi nopsaan kuivaksi, vaikka pk:ssa ei annettu lattioille pissiä ja housuun kakata. Samoin tyttö oppi, kotihoidossa oli, eikä meillä pissitty lattialle tai kakattu housuun kuin ehkä kerran tai kaksi pitkällä aikavälillä. Vahingoista mä puhun vasta sitten, kun niitä ei satu säännöllisesti kerran tai useita kertoja päivässä - siihen asti lapsi on vasta osittain kuiva, eikä voi olla koko ajan vaipatta.