Lapsi sairas ja toinen vanhemmista sairas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mama:
niin just, velvollisuus ja velvollisuus, buahahaha! Eipä Ole "velvollisuudet" täyttyneet ainakaan meikäläisen kohdalla ainakaan, ja vielä YH olen!

No oletko vaatinut? Kannattaisi ottaa selvää oikeuksistaan.

Meillä riittää ihan oma ilmoitus siitä, että mies on ollut töissä. Eikä kukaan niitä ole koskaan tarkistanut... Eli mä en edes sanoisi, että mulla on mieskin sairaana kotona, vaan jos toinen on tosi kipeä eikä pysty kipeää lasta hoitamaan, niin olen jäänyt itse kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Mites tää eroaa siitä, jos kotiäiti sairastaa ja lapset myös? Hoidettava on.

Tässä tapauksessa kunnalla on velvollisuus järjestää apua.

:laugh: vai oikein velvollisuus, soitapa ja pyydä apua, voi olla, ettei tipu :/

Siinä on ihan lastensuojelullinenkin puoli kyseessä. Vanhempien on oltava kykyneviä hoitamaan lastaan.

Mites tää eroaa siitä, jos kotiäiti sairastaa ja lapset myös? Hoidettava on.

Tässä tapauksessa kunnalla on velvollisuus järjestää apua.

:laugh: vai oikein velvollisuus, soitapa ja pyydä apua, voi olla, ettei tipu :/

Siinä on ihan lastensuojelullinenkin puoli kyseessä. Vanhempien on oltava kykyneviä hoitamaan lastaan.

:laugh: Voi elämä tätä hyväuskosuutta :D . Ihanko meinaat, että täti tulee kipinkapin hoitaan sun lapsia, jos itse olet vaikkapa nyt oksennustaudissa tai influenssassa ja jättää kaikki mummot ja papat makaan peteihinsä ihan yksinään?

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
alle 10 veetä saa jäädä hoitamaan sen 3 päivää palkalla.

Ei työnantajan ole mikään pakko maksaa tältä ajalta palkkaa.

Meilä tes antaa oikeuden 4 päivän hoitoon.

Mulla taas se on automaattisesti palkatonta, jos jää sairasta lasta hoitamaan kotiin.

:laugh: Voi elämä tätä hyväuskosuutta :D . Ihanko meinaat, että täti tulee kipinkapin hoitaan sun lapsia, jos itse olet vaikkapa nyt oksennustaudissa tai influenssassa ja jättää kaikki mummot ja papat makaan peteihinsä ihan yksinään?

En minä mitään luule vaan tiedän että kunalla on VELVOLLISUUS järjestää apua! Ei ne sitä tyrkytä eikä mielellään annakkaan mutta pakkohan niiden on koska laki VELVOITTAA!

En minä mitään luule vaan tiedän että kunalla on VELVOLLISUUS järjestää apua! Ei ne sitä tyrkytä eikä mielellään annakkaan mutta pakkohan niiden on koska laki VELVOITTAA!

Joojoo, usko mitä haluat ;)

Missä laissa niin lukee... Moi kuntahan on sulkenut perheet pois avun piiristä.

Apua saa mutta siitä pitää maksaa. Tokihan sitä katsotaan sitten toimeentulotuessa jos on tarvetta.

Mutta kun joissain kunnissa kotiapua ei perheille anneta niin kiinnostaa, miten asia on laissa ilmaistu? Meille tarjottiin apua kun sairastuin vakavasti, mutta ei täältä flunssan takia apua saisi :D

Alkuperäinen kirjoittaja Vattihattu:
Kyllä täytyy sitten olla tosi kipeä, jos ei kolmevuotiaan kanssa pärjää työpäivän vertaa.....

Onko sulla hyvä olo, jos kuumetta on 39-40 astetta? Kyllä mulla ainakin siinä kohtaa olis aika sekava olo jo, kun pienikin kuume saa mulle tosi huteran olon aikaiseksi. Mutta ehkä ihmiset on erilaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja oulussa näin:
mun muistaakseni sinä et saa sairaslomaa lapsesta jos mies on sairaslomalla...

Tätä mäkin epäilen, mut aika hurja tilanne, jos toinen vanhemmista on niin sairas, ettei kykene kunnolla hoitamaan lasta ja toinen ei silti saa jäädä hoitamaan lasta kotiin.

Entäpä sit, kun te kaikki olette kipeinä? Meillä vasta viikon verran podettiin kaikki. Lapsi aloitti, joten tietenkin oli jo pirteänä vaatimassa tekemistä, kun itse olisi vain halunnut maata sängyn pohjalla. SAIRAS lapsi on helppo!

Missä laissa niin lukee... Moi kuntahan on sulkenut perheet pois avun piiristä.

Apua saa mutta siitä pitää maksaa. Tokihan sitä katsotaan sitten toimeentulotuessa jos on tarvetta.

Mutta kun joissain kunnissa kotiapua ei perheille anneta niin kiinnostaa, miten asia on laissa ilmaistu? Meille tarjottiin apua kun sairastuin vakavasti, mutta ei täältä flunssan takia apua saisi :D

Niin, ajattele, jos kaikki kotiäipät ja iskätki soittas aina sossuun, ku tauti iskee
:D

Alkuperäinen kirjoittaja sama vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Mulla taas se on automaattisesti palkatonta, jos jää sairasta lasta hoitamaan kotiin.

Millä alalla olet?

Oon töissä ryhmäperhepäivähoidossa. Eli oon perhepäivähoitaja.

No sitten en ihmettele.

No mutta, mies voi jäädä kotiin jos lapsi sairastuu, se saa palkan kolmelta päivältä :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Vattihattu:
Kyllä täytyy sitten olla tosi kipeä, jos ei kolmevuotiaan kanssa pärjää työpäivän vertaa.....

Onko sulla hyvä olo, jos kuumetta on 39-40 astetta? Kyllä mulla ainakin siinä kohtaa olis aika sekava olo jo, kun pienikin kuume saa mulle tosi huteran olon aikaiseksi. Mutta ehkä ihmiset on erilaisia.

Onko se kuullu kuume- ja särkylääkkeistä??

Yhteistyössä