Lapsi sairas ja toinen vanhemmista sairas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vierassss:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja oulussa näin:
mun muistaakseni sinä et saa sairaslomaa lapsesta jos mies on sairaslomalla...

Tätä mäkin epäilen, mut aika hurja tilanne, jos toinen vanhemmista on niin sairas, ettei kykene kunnolla hoitamaan lasta ja toinen ei silti saa jäädä hoitamaan lasta kotiin.

Entäpä sit, kun te kaikki olette kipeinä? Meillä vasta viikon verran podettiin kaikki. Lapsi aloitti, joten tietenkin oli jo pirteänä vaatimassa tekemistä, kun itse olisi vain halunnut maata sängyn pohjalla. SAIRAS lapsi on helppo!

Tuokin on varmaan lapsesta kiinni... esim. viikon vatsatauti ei ollut helppoa.

Tätä mäkin epäilen, mut aika hurja tilanne, jos toinen vanhemmista on niin sairas, ettei kykene kunnolla hoitamaan lasta ja toinen ei silti saa jäädä hoitamaan lasta kotiin.

Entäpä sit, kun te kaikki olette kipeinä? Meillä vasta viikon verran podettiin kaikki. Lapsi aloitti, joten tietenkin oli jo pirteänä vaatimassa tekemistä, kun itse olisi vain halunnut maata sängyn pohjalla. SAIRAS lapsi on helppo!

Meillä oli myös tällainen viikko joskus. Kuume neljässäkympissä ja mahatauti kaikilla. Se oli hieno viikko se. Samoin kotiäitinä tuli useitakin vastaavia juttuja. Mies oli palkattomalla kun olin sairaalassa, tällöin lapsi oli terve. Muuten piti pärjäillä vaan jotenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vattihattu:
Kyllä täytyy sitten olla tosi kipeä, jos ei kolmevuotiaan kanssa pärjää työpäivän vertaa.....

Onko sulla hyvä olo, jos kuumetta on 39-40 astetta? Kyllä mulla ainakin siinä kohtaa olis aika sekava olo jo, kun pienikin kuume saa mulle tosi huteran olon aikaiseksi. Mutta ehkä ihmiset on erilaisia.

Onko se kuullu kuume- ja särkylääkkeistä??

Burana 600 vetelee maksimimäärät. Kuume nousee silti uudestaan kun lääke lakkaa vaikuttamasta. Eikä se kuume ihan heti laske, vaikka ottaa uuden lääkkeen.

Kyllä täytyy sitten olla tosi kipeä, jos ei kolmevuotiaan kanssa pärjää työpäivän vertaa.....

Onko sulla hyvä olo, jos kuumetta on 39-40 astetta? Kyllä mulla ainakin siinä kohtaa olis aika sekava olo jo, kun pienikin kuume saa mulle tosi huteran olon aikaiseksi. Mutta ehkä ihmiset on erilaisia.

No ei hääppönen olo, mutta kysyykö sitä kukaan siinä tilanteessa kotiäidiltä tai koti-isältä?! Silloin kun kakkonen syntyi, niin kolmen päivän päästä synnytyksestä mulla nousi kuume 40 asteeseen ja itte oli kahden alle kolmevuotiaan kanssa pärjättävä.....aika heikossa hapessa olin, kun synnytyksestäkin niin vähän aikaa, mutta.....

Ei tästä kiistellä tarvii, mutta kyllä ihminen todellisuudessa aika pitkälle pärjää heikommassakin tilassa!

Onko se kuullu kuume- ja särkylääkkeistä??

Burana 600 vetelee maksimimäärät. Kuume nousee silti uudestaan kun lääke lakkaa vaikuttamasta. Eikä se kuume ihan heti laske, vaikka ottaa uuden lääkkeen.

Tottakai se nousee, mut kyllä se useamman tunnin pysyy sellasissa lukemissa, että lapsen kanssa pakosta pärjää =) Ei kait se sun työpäiväkään kovin pitkä ole, että ihan hirbeveesti ehtis sitä buranaa vetää. Tai jos pitää niin pitää, minkäs teet.

Tuokin on varmaan lapsesta kiinni... esim. viikon vatsatauti ei ollut helppoa.

No joo, totta, oksutauti ei olis mukava. Siltikin kovin sairaana, kovassa kuumeessa lapsikin nukkuu välillä. MÄ en muista koska viimeks ois ollut yhtä hiljaista talossa lapsen ollessa paikalla kuin sairastaessa. Ja olen ollut ymmärtävinäni, että samantyyppisestä flunssasta/influenssasta kyse ap:n perheessä? Jotta kyllä vaan luottaisin omaan mieheen.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja mama:
niin just, velvollisuus ja velvollisuus, buahahaha! Eipä Ole "velvollisuudet" täyttyneet ainakaan meikäläisen kohdalla ainakaan, ja vielä YH olen!

No oletko vaatinut? Kannattaisi ottaa selvää oikeuksistaan.

Kotipalvelu ei ole subjektivinen oikeus. Hakea aina voi, mutta päätöksestä ei ole edes valitusoikeutta.

Yhteistyössä