lapsia vain jos on rahaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnellinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No me elellään tällähetkellä yhteiskunnan tuilla; minä olen vielä hetken vanhempainpäivärahalla, pian alkaa kotihoidontuki juoksemaan. Ukko opiskelee, eli saa opintotukea. Tämän päällee saadaan lapsilisää ja asumistukea. Sossusta on turha hakea mitään niinkauan kun opintolainaa ukko ei ota.

Töitä tehdään jos sellaisia tarjotaan ja niihin päästään, mutta niistä saatavat tulot ei päätä huimaa tai pudota tukia joita saamme.

Eli olemmeko yhteiskunnan pohjasakkaa kun tähän tilanteeseen olemme kakaran vielä tehneet? Tuista ainoastaan asumistuki on sellainen mikä ei lastaan kotona hoitavalle tai opiskelijalle automaattisesti napsahda enkä valitettavasti pode huonoa omaa tuntoa että saamme tukea asumiseen (saisimme sitä jokatapauksessa olisi meillä lapsi tai ei).
Toivottavasti ap muistaa olla itse elämätä valtion tuilla ja on kieltäytynyt äitiyslomasta, vanhempainrahasta, kotihoidontuesta sekä KELA korvauksista. Ja tulevaisuutta ajatellen muistathan kieltäytyä myös kansaneläkkeestä ettet vaan sorru elämään valtion rahoilla =)

No, tapana ei ole valittaa pienistä tuloista, ihan kivasti tullaan toimeen ja lapsellakin on ruokaa ja vaatteet päälä ja jopa leluja millä leikkiä sun muuta terpeellista jotta voi elää lapsen elämäänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Periaatteessa ymmärrän mitä tarkoitat eli en ryhtyisi tekemään lisää lapsia, jos eläisimme jo toimeentulotuen varassa. Erilaisia elämäntilanteita kyllä ymmärrän, eli pienituloiset opiskelijathan yrittävät parantaa elämäntilannettaan, saavat joskus ammatit ja todennäköisesti tulevat hyvinkin toimeen omillaan.
Ja elämä voi yllättää esim. yrittäjä tekee konkurssin, tulee avioero, kuolemantapaus tai vakava sairaus tai vammautuminen perheessä, jolloin toimeentulo heikkenee, vaikka on laskenut pärjäävänsä... Kaikkea ei voi laskelmoida vaikka yrittäisi.
Sitten on niitä, jotka tulevat vähällä toimeen eivätkä haluakaan lähteä mukaan kulutushysteriaan eli pystyvät asumaan vaatimattomasti, eivät osta lapsilleen reimatecejä ja tulevat hyvin toimeen ilman uusia autoja jne. Heistä on tärkeää välittää lapsilleen toisenlaisia arvoja kuin materia. Minusta on todella hyvä, että näin on.

juuri näin, tätä tarkoitan.. ja pääasia on että pyrkii saamaan tilannettaan kohennettua ja näin ollen ei enää tarvitse valtioin tukea..

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
No me elellään tällähetkellä yhteiskunnan tuilla; minä olen vielä hetken vanhempainpäivärahalla, pian alkaa kotihoidontuki juoksemaan. Ukko opiskelee, eli saa opintotukea. Tämän päällee saadaan lapsilisää ja asumistukea. Sossusta on turha hakea mitään niinkauan kun opintolainaa ukko ei ota.

Töitä tehdään jos sellaisia tarjotaan ja niihin päästään, mutta niistä saatavat tulot ei päätä huimaa tai pudota tukia joita saamme.

Eli olemmeko yhteiskunnan pohjasakkaa kun tähän tilanteeseen olemme kakaran vielä tehneet? Tuista ainoastaan asumistuki on sellainen mikä ei lastaan kotona hoitavalle tai opiskelijalle automaattisesti napsahda enkä valitettavasti pode huonoa omaa tuntoa että saamme tukea asumiseen (saisimme sitä jokatapauksessa olisi meillä lapsi tai ei).
Toivottavasti ap muistaa olla itse elämätä valtion tuilla ja on kieltäytynyt äitiyslomasta, vanhempainrahasta, kotihoidontuesta sekä KELA korvauksista. Ja tulevaisuutta ajatellen muistathan kieltäytyä myös kansaneläkkeestä ettet vaan sorru elämään valtion rahoilla =)

No, tapana ei ole valittaa pienistä tuloista, ihan kivasti tullaan toimeen ja lapsellakin on ruokaa ja vaatteet päälä ja jopa leluja millä leikkiä sun muuta terpeellista jotta voi elää lapsen elämäänsä.

nyt et olleenkaan ole lukenut näitä juttuja, kritisoin vain ja ainoastaan sitä että lapsia tehdään TARKOITUKSELLA vaikka eletään PELKÄSTÄÄN valtioin tuella..
nostan kyllä äitiyspäivärahaa, sain 140? äitiysavustusta mutta olen tehnyt töitä viimeiset 12 vuotta joten enköhän verojakin ole niiden eteen maksanut..
opintolainaa olen ottanut mutta sen olen jo takaisin maksanut.. ja aioin jos tilanne niin vaatii niin nostaa myös muita tukia, mutta vain ja ainoastaan jos muuta mahdollisuutta elämiseen ei ole, ja silloinkin niin kauan kun kyseinen tilanne on päällä en lisää lapsia hankkisi..
ja en misään vaiheessa ole puhunut mistään yhteiskunnan pohjasakasta, sinne kastiin kuuluvat alkkarit ja narkit ja taparikolliset, pedofiilit ja muut hullut

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Periaatteessa olen sitä mieltä, että elämänsä tulisi pyrkiä elämään ja mitoittamaan niin, että sen kustannuksista pystyisi mahdollisuuksien mukaan itse suoriutumaan. Tähän liittyy myös perhekoko. Erikseen ovat muuttuvat tilanteet ja vastoinkäymiset, joita tulee lähes kaikille elämänsä varrella, silloin tukeudutaan niihin apuihin, joita yhteiskunta ainakin vielä pystyy tarjoamaan.

tämä on juuri mun pointti.. kiitos

Lasten vaatteet ja tavarat ovat todella kalliita nykyään. Kun tulee esim. talvi, on ostettava lapselle haalari, villapuku, talvikengät, hattu, kauluri, kunnon hanskat. Näihin menee jo omaisuus!! En ota kantaa ap:n aloitukseen, kunhan vaan totean, että ei mullakaan aina ole varaa lapseen vaikka mies on hyvä palkkaisessa työssä kun kaikki on nykyään niin hitsin kallista.

Niin ja jos ei puhuta ainoastaan rahasta ja maksukyvystä, niin en kyllä itse tekisi lapsia kuin sen verran, että pystyn itse ne hoitamaan ja sen vastuun kantamaan. Olen huomannut ilmiön, että moni tekee ja tekee lapsia ja sitten valitetaan kun ei saada hoitajia eikä jakseta olla kotona ja on raskasta ym.

Alkuperäinen kirjoittaja meikäläinen:
Niin ja jos ei puhuta ainoastaan rahasta ja maksukyvystä, niin en kyllä itse tekisi lapsia kuin sen verran, että pystyn itse ne hoitamaan ja sen vastuun kantamaan. Olen huomannut ilmiön, että moni tekee ja tekee lapsia ja sitten valitetaan kun ei saada hoitajia eikä jakseta olla kotona ja on raskasta ym.

totta myös tuo :D
niitäkin on aivan liian paljon..

Alkuperäinen kirjoittaja onnellinen:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Onhan ihmisillä rahaa elättää itsensä ja lapsensa, toiset vaan saa rahat työnteolla ja toiset sossusta. So?

noh, kun se kerran on meidän työtätekevien kautta kustannettu niin on sillä väliä.. ja turha selittää mitään että maksetaanhan niistä tuistakin veroja, kun sitä ei lasketa kun ne on alunperin verorahoja... :D
mun mielestä ei ole mikään ylpeyden aihe että elää elämänsä yhteiskunnan elättinä ja vielä tarkoituksella..

Sinä ja perheesi, pienituloisia ja kouluttamattomia kun olette, saatte myös varmaankin yhteiskunnalta tukia...

eikä muuten saada.. :D lapsilisä ja nyt äitiyspäiväraha on ne tulot mitä saan (mies käy ihan palkkatöissä..) mutta koskapa olen töitä tehnyt 13 vuotiaasta lähtien niin olen niitä verojakin maksanut ihan kiitettävästi niiden eteen...

Lapsilisä ja äitiyspäiväraha ovat yhteiskunnan tukia. Entäpä verotus? Saatteko esim. vähennyksiä työmatkakuluista, ensi asunnosta? Käytittekö/ käytettekö äitiysneuvolan tai lastenneuvolan palveluja? Kai lapsenne peruskoulun käyvät? Yhteiskunta tukee ihmisiä monin tavoin. Kaikkea ei aina tule ajatelleeksikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Hilkka:
Lasten vaatteet ja tavarat ovat todella kalliita nykyään. Kun tulee esim. talvi, on ostettava lapselle haalari, villapuku, talvikengät, hattu, kauluri, kunnon hanskat. Näihin menee jo omaisuus!! En ota kantaa ap:n aloitukseen, kunhan vaan totean, että ei mullakaan aina ole varaa lapseen vaikka mies on hyvä palkkaisessa työssä kun kaikki on nykyään niin hitsin kallista.

No se on vähän niinkin mitä hakee ja millä hinnalla. Villapuvun saa tehtyä itse tai ostettua esim. kirpparilta, samoin sukat ja hanskat, hatun, haalarin ja kenkien ei ole pakko olla kalleinta laatua.

Lapset tehdään rakkaudella :heart: Ei siinä ruveta pennejä laskemaan etttä onko varaa tehdä vaiko ei,SITÄ varten suomessa maksetaan lapsilisää,kotihoidontukea yms.että niitä lapsia voivat tehdä kaikki ketkä haluavat tulla äidiksi ja isäksi :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Riiviötär:
siis nyt kritisoin vain sitä että tehdään lapsia tietäen että niitä ei itse pysty elättämään..
toki jos minä ja mieheni menetettäisiin työmme, joutuisimme kääntymään valtiontuen puoleen, mutta silloin emme myöskään hankkisi lisää lapsia siihen tilanteeseen..

Te ette varmaan sit nosta lapsilisiä ollenkaan... Ainakaan niin kauan, ku ootte töissä. Saatikka ota pakkausta, tai sitä rahaa pakkauksen tilalta...

on eriasia ottaa vastaan äitiysavustus tai lapsilisä kun se kerran on kaikille suomessa synnyttäville tai syntyneille...
mä en elä elämääni niin että oletan muiden elättävän minut tai lapseni, pyrin myös kasvattamaan lapseni niin että hän arvostaa työntekoa ja itsenäisyyttä jonka itsetienattu raha tuo, jos eteemme tulee ongelmia niin pyrimme ensisijaisesti selviämään itse mutta jos jompikumpi menettää työnsä niin toki otamme vastaan sen avun mitä saamme, mutta samalla yritämme saada tilanteen takaisin siihen että pärjäämme omillaan.. ihan yhtä vähän ymmärrän aikuisia ihmisiä jotka elävät vanhempiensa avulla ja selviävät vain sen takia, en ymmärrä aikuisia ihmisiä jotka eivät osaa huolehtia itsestään, laittaa ruokaa, pestä pyykkiä hoitaa arkea ja silti hankkivat lapsia..
ihmetyttää suunnattomasti se että nykysin niin monet ihmiset ovat uusavuttomia ja laskevat elämänsä sen varaan että joku aina huolehtii ja korjaa asiat, oli se sitten kaverit, omat vanhemmat tai valtio.. ja sääliksi käy heidän lapsia koska sama tulevaisuus odottaa heitä.. minut on kasvatettu niin että kykenen itsestäni huolehtimaan, ja istutettu sellainen "ylpeys" omaa työtä ja rahaa kohtaan että en kehtaa olla muiden elätettävänä..
kaikki eivät ole mnun laisia eikä täydykkään olla.. mutta aikuisia heidän pitäisi olla, joten näin ollen pitäisi myöskin ensisijaisesti huolehtia perheestään ja olla ylpeitä siitä että sen tekevät itse..

Ei ollenkaan eri asia! Jos tulot jäävät alle tietyn rajan on oikeutettu esim. asumistukeen. Saahan kai kaikki tuet ottaa vastaan, jos niihin on oikeutettu!

no minä oon opiskelija ja mies työkkärin tuella..lapsia on kaksi.En ole missään vaiheessa valittanut kun tuet on pienet.me saadaan apua sukulaisilta ja lapset ovat onnellisia..he saavat keiken tarvittavan mitä lapsi tarvitsee ruokaa ja rakkautta..meillä lapset ovat iloisia pienistä asioista.kun taas ystävä piirissä on lapsia ketkä saa kaiken mitä haluaa ja heillä on kaikkea etteivät he enää osaa iloita mistään mitä saavat.toki meillä lapset itkevät kun toisilla on sitä ja tuota, mutta selitän että kaikkea ei voi saada mitä haluaa..ja se on mun mielestä yks elämän tärkeimmistä opetuksista.ja se että lapsi kulkee reimoissa on vain vanhempien korvien välissä oleva asia..lapselle on yks lysti mitä vaatetta sillä on päällä.

Meillä esikoinen syntyi tilanteeseen, jossa itse olin vailla ammattia ja töitä, miehellä oli töitä, muttei koulutusta siihen. Seuraavan lapsen hankkimista lykkäsimme niin kauan, että olimme molemmat kouluttautuneet ja saaneet vakityöt. Suosittelen muillekin, kyllä se vaati paljon, mutta nyt ei tarvitse kitistä ja olla vailla rahaa. Näit me kannoimme vastuumme lapsista.

Onhan ihmisillä rahaa elättää itsensä ja lapsensa, toiset vaan saa rahat työnteolla ja toiset sossusta. So?

noh, kun se kerran on meidän työtätekevien kautta kustannettu niin on sillä väliä.. ja turha selittää mitään että maksetaanhan niistä tuistakin veroja, kun sitä ei lasketa kun ne on alunperin verorahoja... :D
mun mielestä ei ole mikään ylpeyden aihe että elää elämänsä yhteiskunnan elättinä ja vielä tarkoituksella..

Sinä ja perheesi, pienituloisia ja kouluttamattomia kun olette, saatte myös varmaankin yhteiskunnalta tukia...

eikä muuten saada.. :D lapsilisä ja nyt äitiyspäiväraha on ne tulot mitä saan (mies käy ihan palkkatöissä..) mutta koskapa olen töitä tehnyt 13 vuotiaasta lähtien niin olen niitä verojakin maksanut ihan kiitettävästi niiden eteen...

Lapsilisä ja äitiyspäiväraha ovat yhteiskunnan tukia. Entäpä verotus? Saatteko esim. vähennyksiä työmatkakuluista, ensi asunnosta? Käytittekö/ käytettekö äitiysneuvolan tai lastenneuvolan palveluja? Kai lapsenne peruskoulun käyvät? Yhteiskunta tukee ihmisiä monin tavoin. Kaikkea ei aina tule ajatelleeksikaan.

no voi hyvää päivää taas.. taisi osua todella arkaan paikkaan tämä aloitus todella monille..
kaikki nuo edellä mainitsemasi asiat kuuluvat jokaiselle suomessa synnyttävälle, syntyneelle ja asuvalle.. ne on tämän yhteiskunnan perus palikoita..
nyt halutaan tahalllisesti ymmärtää asiat väärin ja koittaa kääntää ne niin että olisi jotenkin hyväksyttävää pistää muut elättämään lapset..

väännetään nyt ratakiskosta...
jos ihminen ei kykene itse maksamaan vuokraansa, ruokaansa, vaatteitaan, tai mitään muutakaan elämiseen kuuluvaa asiaa, niin on suorastaan vastuutonta hankkia siihen tilanteeseen vielä lapsi.. koska ei silloin kykene sen lapsen tarpeistakaan huolehtimaan..
on hyvä että on olemassa sosiaalivirasto ja kela, ja on hyvä että apua tarvitsevat sitä myöskin saavat.. MUTTA se että jos on JO itse siinä tilanteessa jossa näitä apuja käyttää niin silloin ei todellakaan ole JÄRKEVÄÄ hankkia lasta lisäksi, vaikka sosiaalivirasto sen lapsen tarpeista huolehtiikin..

Normaalin vastuuntuntoisen ihmisen pitäisi kyetä ajattelemaan näitä asioita ja ohittaa omat lapsen saaamis halut siihen asti kunnes tilanne kohenee..
on hyvin epätodennäköistä että täältä löytyisi ihminen joka on ollut työttömänä 18 vuotiaasta lähtien ja ei mitenkään mistään saa töitä, työn saamiseen saattaa mennä melko pitkäänkin mutta jos oikeasti on epätoivoinen tilanne niin luulisi melkein minkätahansa työn kelpaavan..
ja jos ei työ kelpaa niin silloin on ihan puhtaasti yhteiskunnan elätti.. sori nyt vaan...

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Meillä esikoinen syntyi tilanteeseen, jossa itse olin vailla ammattia ja töitä, miehellä oli töitä, muttei koulutusta siihen. Seuraavan lapsen hankkimista lykkäsimme niin kauan, että olimme molemmat kouluttautuneet ja saaneet vakityöt. Suosittelen muillekin, kyllä se vaati paljon, mutta nyt ei tarvitse kitistä ja olla vailla rahaa. Näit me kannoimme vastuumme lapsista.

Siis sä suosittelet tekemään lapsen tilanteeseen, jossa äiti on työtön ja kouluttamaton, ja isä töissä mutta kouluttamaton?
:D

Mä taas oon sitä mieltä, että lapsia vain, jos on fiksut ja ympäristötietoiset vanhemmat, jotka vannoutuu käyttämään vai kestovaippoja ja luomuruokaa. Muuten ympäristö tuhoutuu.

Tai lapsia vain niille, joiden äo on yli 120.

Tai niille, jotka läpäisee psykologiset testit ja on todistettavasti empaattisia ja hoitamiseen kykeneviä????

Hohhoijjaa!
Elämänvapaus kaikille!

Alkuperäinen kirjoittaja Eija:

Siis sä suosittelet tekemään lapsen tilanteeseen, jossa äiti on työtön ja kouluttamaton, ja isä töissä mutta kouluttamaton?

En, vaan suosittelen korjaamaan tilanteen, jos näin on päässyt käymään. Kuten me teimmekin.

varmaankin tarkoitti sitä että seuraavan hankkimista kannatti lykätä siihen että oli työtä ja rahaa...

varmaankin tarkoitti sitä että seuraavan hankkimista kannatti lykätä siihen että oli työtä ja rahaa...

Juu, tajusin kyllä ihan itsekin sen ;)
Mutta ihmettelen, miksi muutaman lapsen tekeminen opiskeluaikana olisi jotenkin huonompi juttu kuin ylläoleva tilanne? Voihan sittenkin kouluttautua, saada sen vakityön, eikä tule enää kotivuosia kun lapsiluku on jo täynnä.
Vastuun lapsistaan voi kantaa niin monella tapaa.

Vähemmänhän se yhteiskuntaa rasittaa kun hoitelee niitä lapsia opiskeluaikana minimiäitiyspäivärahalla. Sit kun on töissä ja saa suurempaa äitiyspäivärahaa, niin yhteiskunnan kassastahan sekin tulee.... Sossun tuilla ei edes päästä yhtä hyvään tulotasoon....

no voi hyvää päivää taas.. taisi osua todella arkaan paikkaan tämä aloitus todella monille..
kaikki nuo edellä mainitsemasi asiat kuuluvat jokaiselle suomessa synnyttävälle, syntyneelle ja asuvalle.. ne on tämän yhteiskunnan perus palikoita..
nyt halutaan tahalllisesti ymmärtää asiat väärin ja koittaa kääntää ne niin että olisi jotenkin hyväksyttävää pistää muut elättämään lapset..

jos ihminen ei kykene itse maksamaan vuokraansa, ruokaansa, vaatteitaan, tai mitään muutakaan elämiseen kuuluvaa asiaa, niin on suorastaan vastuutonta hankkia siihen tilanteeseen vielä lapsi.. koska ei silloin kykene sen lapsen tarpeistakaan huolehtimaan..
on hyvä että on olemassa sosiaalivirasto ja kela, ja on hyvä että apua tarvitsevat sitä myöskin saavat.. MUTTA se että jos on JO itse siinä tilanteessa jossa näitä apuja käyttää niin silloin ei todellakaan ole JÄRKEVÄÄ hankkia lasta lisäksi, vaikka sosiaalivirasto sen lapsen tarpeista huolehtiikin..

Normaalin vastuuntuntoisen ihmisen pitäisi kyetä ajattelemaan näitä asioita ja ohittaa omat lapsen saaamis halut siihen asti kunnes tilanne kohenee..
on hyvin epätodennäköistä että täältä löytyisi ihminen joka on ollut työttömänä 18 vuotiaasta lähtien ja ei mitenkään mistään saa töitä, työn saamiseen saattaa mennä melko pitkäänkin mutta jos oikeasti on epätoivoinen tilanne niin luulisi melkein minkätahansa työn kelpaavan..
ja jos ei työ kelpaa niin silloin on ihan puhtaasti yhteiskunnan elätti.. sori nyt vaan...

Hyvää päivää itsellesi! Aloituksessasi kerroit kuinka tällä palstalla valitellaan rahan puutetta ja sitä ettei lapsille pystytä ostelemaan ties mitä. Missä kohtaa huolesi kääntyikin siihen ihmisryhmään, joka ei pysty maksamaan asuntoaan ruokaa, vaatteita jne? Tuskin sosiaalitoimistostakaan konetta palstailuun hankitaan...

Eikä osunut muuten niinkään arkaan paikkaan (meidän perheessä 2 työssäkäyvää aikuista ja 3 lasta, hyvin tullaan toimeen.) Itse vaan haluan uskoa, että suurimmassa osassa ihmisistä on jäljelle niin paljon hyvyyttä, että jos joku TODELLA apua tarvitsee, hän sitä myös saakoon ilman, että toisten siihen täytyy puuttua. Uskon, että kaikki meistä haluaisivat elää psyykkisesti ja fyysisesti terveinä itsestään ja lapsistaan huota pitäen, mutta aina se ei onnistu syystä tsi toisesta. Siksi yhteiskunnan apu on tarpeen!

Lapsien saaminen vaikeassa elämän tilanteessa ei välttämättä ole valittu ratkaisu. Ehkäisyhän voi pettää. Jopa niinkin lopullinen vaihtoehto kuin sterilisaatio.

Me ollaan saatu toivomamme kaksi lasta vasta yli kolmekymppisenä (tosin tapasimmekin toisemme vasta 28-v). Kolmatta ei tule, koska en jaksaisi enempää, tarvittaisiin isompi asunto, isommat autot jne. Kaara, johon mensin kolme turvaistuinta on jo niin tyyris, että hyvääpäivää. Ja mä tienaan 2000e/kk ja mies 3000e, mutta siltikään meillä ei ole varaa enempiin lapsiin, kiitos verottajankin, miehen veroprossa on noin 37!

ja aapee tarkoitti näitä muutoinkin sos.pum.-puolueen jäseniä, jotka eivät osaa kuin hädin tuskin lukea. Hormonikierukka maksaa kuukautta kohti noin 2 ja puoli euroa, joten ei oo kallis.

Mä taas oon sitä mieltä, että lapsia vain, jos on fiksut ja ympäristötietoiset vanhemmat, jotka vannoutuu käyttämään vai kestovaippoja ja luomuruokaa. Muuten ympäristö tuhoutuu.

Tai lapsia vain niille, joiden äo on yli 120.

Tai niille, jotka läpäisee psykologiset testit ja on todistettavasti empaattisia ja hoitamiseen kykeneviä????

Hohhoijjaa!
Elämänvapaus kaikille!

se elämänvapaus on jo olemassa kaikille, mutta kaikki on myös oikeutettuja ilmaisemaan mielipiteensä..
toki olisi ideaali tilanne jos kaikki vanhemmiksi haluavat käytäisii läpi niin ettei satunnaiset sekopäät, kuten ne jotka on lapsiaan hyväks käyttäneet ja pahoinpidelleet tai tappaneet, saisi hankkia lapsia.. myös olisi hyvä jos sellaisilta ihmisiltä riistettäisiin mahdollisuus hankkia lapsia jos niitä on aikaisemmin hyväks käyttänyt ym. myös kaikilta narsisteilta ja tunteettomilta ihmisiltä mahdollisuus saada lapsia pitäisi poistaa..
mutta siinä sekaannuttaisiin jo sellaisiin asioihin jotka todella polkisivat yksilön oikeuksia vaikkin hyvässä tarkoituksessa..

kaikkien ratkaisuja ei tarvitse hyväksyä, enkä näin myöskään tee ja ilmaisen sen myöskin..
kannatan narkkareiden ja pedofiilien ja alkoholistien pakkosterilointia ihan vaan lapsien hyvin voinnin takia, mutta onneksi en pääse siihenkään asiaan vaikuttamaan.. myöskin jos olisi mahdollista niin poistaisin alkoholisteilta ja narkkareilta sosiaalituet, kaitpa pää selviäisi jos eloon jääminen siitä riippuis.. mutta on olemassa niitä ihmmisiä joiden mielstä se on yhteiskunnan velvollisuus hoitaa ja hyysätä heitä..
myöskin jos saisin mahdollisuuden niin rajoittaisin tukien saanti mahdollisuutta, niin että sitä saisi vain jonkun tietyn ajan ja siten se varmasti motivoisi hankkimaan työpaikan oikeastaan miltä alalta tahansa.. onneksi en ole siinä asemassa joten voin vain jatkaa tätä mielipiteiden esittämistä täällä palstalla :D

Hyvää päivää itsellesi! Aloituksessasi kerroit kuinka tällä palstalla valitellaan rahan puutetta ja sitä ettei lapsille pystytä ostelemaan ties mitä. Missä kohtaa huolesi kääntyikin siihen ihmisryhmään, joka ei pysty maksamaan asuntoaan ruokaa, vaatteita jne? Tuskin sosiaalitoimistostakaan konetta palstailuun hankitaan...

Eikä osunut muuten niinkään arkaan paikkaan (meidän perheessä 2 työssäkäyvää aikuista ja 3 lasta, hyvin tullaan toimeen.) Itse vaan haluan uskoa, että suurimmassa osassa ihmisistä on jäljelle niin paljon hyvyyttä, että jos joku TODELLA apua tarvitsee, hän sitä myös saakoon ilman, että toisten siihen täytyy puuttua. Uskon, että kaikki meistä haluaisivat elää psyykkisesti ja fyysisesti terveinä itsestään ja lapsistaan huota pitäen, mutta aina se ei onnistu syystä tsi toisesta. Siksi yhteiskunnan apu on tarpeen!

Lapsien saaminen vaikeassa elämän tilanteessa ei välttämättä ole valittu ratkaisu. Ehkäisyhän voi pettää. Jopa niinkin lopullinen vaihtoehto kuin sterilisaatio.

aivan niin , aloituksessa kyseenalaistinkin sen järjen siinä että hankitaan lapsia jos ei ole rahaa.. ja yleensähän rahan puutteesta valittavat ne joilla sitä rahaa ei ole.. :D
aloituksessa tarkoitin kaikkia niitä jotka tarvitsevat sosiaalitoimiston apua päivittäiseen elämään, ja vielä viitsivät motkottaa kun ei rahat riiitä reimateciin ynnä muuhun.. tai että eletään jo niin tiukoilla että tarvitsisi sosiaalitoimistolta rahaa vaunuihin ja pinnasänkyyn ja samaan hengenvetoon valitetaan kun jossain kunnissa nämä saadaan käytettyinä tai sitä rahaa saa niin vähän ettei sillä saa mitään huippumerkkiä..
mun mielestä silloin ei tulisi niitä lapsia hankkia jos ei kykene niiden elämää rahoittamaan.. ja tarkoitin nimenomaan TARKOITUKSELLA hankittuja, vahinkoja käy ja se on elettävä sitten niillä eväillä mitä on, sitä varten sitä apua saa.. mutta jos joku on tilanteessa missä rahaa ei ole, lapsia on ja haluaisi vielä lisää niin mun mielestä pitäisi jo järjenkin sanoa ettei kannata hankkia enempää..

tässä ketjun pidetessä alkaa alkuperäinen pointtini jo hävitä tämän turhan saivartelun alle.. huoh

Yhteistyössä