Lasten kanssa laivalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Milli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Milli"

Vieras
Onko tuollaisessa perus hki-tallinna-hki mitään mieltä lähteä lasten kanssa?

Ei olla kauheesti reissattu (kerran etelässä) ja lapset jo 7v ja 8v.

Lähinnä mietin sitä, että onko noinkin isoille lapsukaisille laivalla mitään tekemistä?
Itse olen reilu 10v sitten käynyt abiristeilyllä, joten en nyt osaa arvioida mitä siellä voi puuhastella noin niinkun perheen kanssa :D

Eipä se laivamatka edes kauaa kestä (pari tuntia), eikä siellä laivalla mun mielestä ole paljonkaan ohjelmaa minkään ikäisille lapsille. Helsinki-Tukholmareiteillä on oma ohjelma tuon ikäisille, eli tekemistä huomattavasti enemmän kuin Hki-Tallinna-välillä.

Tallinnan laivalle en enää lähtis, jotenkin ahtaammat ja sekoilevampaa porukkaa, pienet leikkihuoneet. Siljalle Tukholmaan menisin, siellä on avaraa ja valoisaa, isot leikkitilat ja muutenkin viihtyisää. Suurin osa porukasta oli venäläisiä kun siellä oltiin, joten känniläisiäkään ei ollut läheskään niin paljon kun Tallinnan laivalla.

Niin ja Siljalla Tukholmaan kyllä viihtyis ton ikäiset myös, leikkihuoneissa oli pelihuone ja vaikka mitä. Ja onhan se laivakin elämys!

Tallinnan laivan tunnelma riippuu ihan laivayhtiöstä, laivasta ja kellonajasta. Viikonloppuisin on luonnollisesti enemmän känniläisiä ja muita häiriköitä. Toki jos hytin haluaa ottaa, niin siellä saa olla omassa rauhassa. Eckeröllä on ihan mukavan rauhallista, enimmäkseen eläkeläisiä matkalla ostoksille ja hyttikäytävillä ihan rauhallista. Lastenjutuista en kyl osaa sanoa mitään, kun ihan vielä niille ei ole ollut tarvetta kun muksu on vielä masussa. Eiköhän sieltä kuitenkin tekemistä löydy, laivasta kuin laivasta. Kysy laivayhtiöltä, luulisi osaavan vastata ;)

Ainakin omasta lapsuudesta muistan, että Tukholman laivoilla oli eniten tekemistä. Siellä oli jo silloin pelihuoneita lapsille, ohjattua toimintaa yms. Ja buffetissa omat syötävät nirsoimmille jne. Mutta ihan kovimmassa myrskyssä en ehkä itse lähtisi, ei ole kiva juttu aikuisellekaan.

Yhteistyössä