Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Entäs sitten tilanne, että teillä on vieraita, joiden lapsi haluaa lainata (siis viedä ihan kotiinsa) jotain leluja ja oma lapsi ei halua niitä antaa lainaan?
Lainaaminen kotiin ja leikkiminen vieraisilla ovat kaksi eri asiaa. Meillä ei tunneta sellaista tilannetta, että toisen leluja lainattaisiin kotiin. Ne jäävät aina leikkipaikkaan. Piste. Oli kyse meistä tai muista.
Joo, tiedän kyllä että leikkiminen ja lainaaminen ovat eri asioita, mutta pistin tuon kysymykseni nyt vaan tähän ketjuun kun se tuli tässä samalla mieleen. Miten sitä sitten kehtaa sanoa tuolle vieraalle, että meiltä ei leluja lainailla?
No ihan suoraan vaan,että miellä on tapa että omat lelut jokapaikassa!
Oikeesti vanhemmat avatkaa suunne!
Ap:lle ohjeeni olis myös että olisi voinut sanoa tuon lellipennun vanhemmille että jaetaan ne mopot,toinen toiselle ja toinen toiselle,eikös ja nauranut päälle!!
MItä siinä toinen olis voinut sanoa??
Että ei vai,oma poika ajaa kahella...
Mä oon niin ikävä että komennan vieraita lapsiakin jollei vanhemmat komenna,sanon että meillä ei esim syöd keksiä olkkarissa (tä tuntuu olevan onkelma!!) eikä varata leluja (samoin ongelma) jne.
Sillä vanhemmat ei jaksa aina kylässä komentaa,oon huomannut.Kai pelkää kohtausta,ja sitten välttävät kieltoja.
Vieraampi kun komentaa,monasti uskovat.
Taikka sitten ne vanhemmat tietää että mä paan muksut ojennukseen ja ovat siks hiljaa!!