Liikunta kodin ulkopuolella tärkeämpää kuin omat lapset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja w:
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Alkuperäinen kirjoittaja mametsu:
siis mikään ei ole hyvä; jos käyt baarissa oot huono äiti, käyt jumpassa oot huono äiti, oot töissä-->erittäin huono äiti...lisätkää vielä jos unohdin jotain..

Jos et huolehdi itsestäsi ja ota omaa aikaa olet huono äiti:) Lisätkää muut vaan vielä lisää jos tulee mieleen.

jos olet hoikka ja huolehdit kunnostasi olet huono äiti, ja itsekäs

Ja eritoten jos satut vielä olemaan hoikka,pystyt huolehtimaan kunnostasi kun lapset nukkuu tai heidän kanssa sitten sitä vasta huono äiti oletkin. :) , ainiin ja jos et elä kädestä suuhun olet huono äiti ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älkää nyt syyllistykö niin paljon että ette kykene enää keskustelemaan asiallisesti. Minä en todellakaan ymmärrä miksi omien lasten kanssa ei halua viettää aikaa, enkä ymmärrä miksi niitä harrastuksia ei voi muokata sellaisiksi että voi olla kotona silloin kun lapset ovat pieniä. Kyllä teillä on vielä aikaa pitää se kroppa siinä kunnossa että saatatte katsoa itseä peilistä vaikka muutaman vuoden eläisittekin jumpaten vain lasten kanssa. Mutta onhan siellä salilla tietenkin paljon muuta katseltavaa jos ei kotona saa riittävästi huviketta. En käsitä että ette huomaa mitä teette lapsillenne, kuinka opetatte heille että äiti haluaa olla aina pois kotoa.

Jospa hakisit itselles muuta virikettä kuin kotona oleminen ja täällä netissä roikkuminen, voisi pipo löysentyä ja huomaisit ympärilläsi suurempia ja globaalisti merkittävämpiä ongelmia kuin toisen äidin harrastukset. Jesus...

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:
Eihän tuo vielä mitään, jos vanhemmat kaikki illat omissa harrastuksissaan, vaan kun eräs tuttavaperheen äiti viettää monet viikonloputkin harrastukseensa liittyvissä pelimatkoissa, sitä en vaan voi ymmärtää enkä ole edes ainoa.
Nuorin lapsista vasta 2v.

ole sitten ymmärtämättä :attn: . keskity sä vaan omaan elämääs eläkä huolehdi toisten elämästä kun et tiedä miten se OIKEASTI sujuu.

Tiesitkö jo ennen lasten tuloa että et aio muuttaa mitään elämässäsi vai tuliko se yllätyksenä kuinka paljon omia juttuja tarvitset?

Eihän tuo vielä mitään, jos vanhemmat kaikki illat omissa harrastuksissaan, vaan kun eräs tuttavaperheen äiti viettää monet viikonloputkin harrastukseensa liittyvissä pelimatkoissa, sitä en vaan voi ymmärtää enkä ole edes ainoa.

Onpa järkyttävää! Ja vielä äiti-ihminen :O. Luoja miten te jaksatte, jos sama olis jonkun perheen isä, niin kukaan ei ihmettelisi...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin:
Älkää nyt syyllistykö niin paljon että ette kykene enää keskustelemaan asiallisesti. Minä en todellakaan ymmärrä miksi omien lasten kanssa ei halua viettää aikaa, enkä ymmärrä miksi niitä harrastuksia ei voi muokata sellaisiksi että voi olla kotona silloin kun lapset ovat pieniä. Kyllä teillä on vielä aikaa pitää se kroppa siinä kunnossa että saatatte katsoa itseä peilistä vaikka muutaman vuoden eläisittekin jumpaten vain lasten kanssa. Mutta onhan siellä salilla tietenkin paljon muuta katseltavaa jos ei kotona saa riittävästi huviketta. En käsitä että ette huomaa mitä teette lapsillenne, kuinka opetatte heille että äiti haluaa olla aina pois kotoa.

Jospa hakisit itselles muuta virikettä kuin kotona oleminen ja täällä netissä roikkuminen, voisi pipo löysentyä ja huomaisit ympärilläsi suurempia ja globaalisti merkittävämpiä ongelmia kuin toisen äidin harrastukset. Jesus...

En minä teidän hyvinvoinnista ole huolissani vaan niiden lasten. Minunkin lapset saavat sitten osansa siitä että heitä kiusaavat kouluissa lapset joiden omilla vanhemmilla ei kiinnosta muut kuin omat harrastukset. Mutta ei ole pakko ymmärtää, ehkäpä joskus vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja Miina:
En minäkään ymmärrä miks vanhempien pitää harrastaa monena iltana viikossa siihen aikaan kun lapset on hereillä. Meillä on perheessä periaate että yks harrastus kerran viikossa jokaiselle niin sit jää vielä sitä yhteistäkin aikaa. Itse kun halusin enemmän liikuntaa niin lähdin aamulla salille tai lenkille kun muut vielä nukkui.

no se on sun tapas. jos sä haluat herätä aamulla aikaisin ja näyttää lapsille ettet luota heidän isään sen vertaa että kykenisi hoitamaan muksut muutaman iltana ilman äidin valvontaa, niin sekin on sun juttu.

Ei kyse ole luottamuksesta vaan siitä että haluan että ollaan perheenä yhdessä mahdollisimman paljon. Mä en ole niin itsekäs että mun harrastukset olis tärkeämpiä kuin perheen yhteinen aika lasten ja miehen kanssa. On mullakin ollut yhtenä iltana viikossa oma harrastus ihan niinkuin miehelläkin ja lapsilla. Huvittavaa että sun pitää koittaa vetää jotain luottamus juttua tästä jos mulle on aika lasten kanssa tärkeämpää kuin oma napa. Jos sulle on sun harrastus tärkeämpi kuin aika lasten kanssa niin se on vaan sääli lastes kannalta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin:

En minä teidän hyvinvoinnista ole huolissani vaan niiden lasten. Minunkin lapset saavat sitten osansa siitä että heitä kiusaavat kouluissa lapset joiden omilla vanhemmilla ei kiinnosta muut kuin omat harrastukset. Mutta ei ole pakko ymmärtää, ehkäpä joskus vielä.
:O... Mistä teitä sikiää?

Alkuperäinen kirjoittaja just juu:
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Alkuperäinen kirjoittaja mametsu:
siis mikään ei ole hyvä; jos käyt baarissa oot huono äiti, käyt jumpassa oot huono äiti, oot töissä-->erittäin huono äiti...lisätkää vielä jos unohdin jotain..

Jos et huolehdi itsestäsi ja ota omaa aikaa olet huono äiti:) Lisätkää muut vaan vielä lisää jos tulee mieleen.

Muistakaa netissä roikkuminen. Etenkin kaksplussan sivulla.

Luojan kiitos pääsin tuosta pälkähästä kun lapset on jo nukkumassa!

Alkuperäinen kirjoittaja voivoi:

Onpa järkyttävää! Ja vielä äiti-ihminen :O. Luoja miten te jaksatte, jos sama olis jonkun perheen isä, niin kukaan ei ihmettelisi...

Kyllä minä aloittaja ainakin ihmettelisin. Valitsin miehenikin sillä perusteella että viihdyn hänen kanssaan ja meillä harrastetaan koko perhe yhdessä, en sellaista miestä huolisikaan joille harrastukset ovat omaa perhettä ja lapsia tärkeämpiä.

ole sitten ymmärtämättä :attn: . keskity sä vaan omaan elämääs eläkä huolehdi toisten elämästä kun et tiedä miten se OIKEASTI sujuu.

Tiesitkö jo ennen lasten tuloa että et aio muuttaa mitään elämässäsi vai tuliko se yllätyksenä kuinka paljon omia juttuja tarvitset?

mistä sä mun jutuista tiedät??et sitten yhtään mitään.

valitettavasti vaan ne globaalisti merkittävät ongelmat juuri liittyvät näihin harrastuksiin. kun ihmiset - aikuiset ihmiset siis- harrastavat yleensä sähköä kuluttavaa ja saastuttavaa- lasketellaan ja mennään sinne autolla, mennään sähkölämmitteisin saleihin autolla, mejne

sitten päivitellään tällä kun pieni lapsi istuu rattaissa.
kun itse ollaaan täysiä kakaroita, jotka eivät näe omaa napaa pidemmälle.

Mun yks kaveri tykkää myös puhua tästä aiheesta. On niin kovin syyllistävä mun liikuntaharrastusta kohtaan. Ite se on ylipainoinen 100 kilonen. Makaa sohvalla ja huutaa äkäsenä lapsukaisilleen. Voi niitä poikakultia. On se kiva, kun äiti ei harrasta mitään. SYö sohvalla sipsiä, lihoo ja huutaa!

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
valitettavasti vaan ne globaalisti merkittävät ongelmat juuri liittyvät näihin harrastuksiin. kun ihmiset - aikuiset ihmiset siis- harrastavat yleensä sähköä kuluttavaa ja saastuttavaa- lasketellaan ja mennään sinne autolla, mennään sähkölämmitteisin saleihin autolla, mejne

sitten päivitellään tällä kun pieni lapsi istuu rattaissa.
kun itse ollaaan täysiä kakaroita, jotka eivät näe omaa napaa pidemmälle.

Irtisanoudun tästä. EN koe saastuttavani kauheesti, jos kotipihalta lähden ja juoksen 10 kilometriä ja palaan lähtöpisteeseen. Kai siinä hengittäessä vähän hiilidioksidia pääsee ilmoille enemmän kun normaalisti, mutta luulen, että määrä ei ole globaalisti merkittävä.

ja sama mieltä tuosta, että yleensä nämä kakara-aikuiset, joille oma moottoripyörä, laskettelu ym. maailmaa tuhoava harrastus, ovat useimmiten miehiä.

Minä valitsin myös puolison juuri sitä silmällä pitäen, että kakara-aika (itsekkyys-aika) on ohi.

Minusta on ok, että joku käy kaksi kertaa viikossa lenkillä. Mutta kaikki muu... en tekisi lapsia miehen kanssa, joka kulkee joka jumalan päivä omassa jääkiekkoharrastuksessa. Hyi. Tuntisin olevani lapsiin sekaantuja.

kauhuissani olen katsellut facebook-kavereiden tilapäivityksiä kun joka ilta ollaan harrastamassa jotain ja pienet lapset kun ovat kotona juuri sen pienen ajan illasta kun vanhemmat ovat päivät töissä. Eikö ihminen millään kestä ilman sellaista liikuntaa joka vie hänet pois lapsen luota vai eikö se omien lasten seura todellakaan kiinnosta? Voihan sitä käydä lasten kanssa vaikka vaunukävelyllä tai jumpata kotona, en voi käsittää että joku tarvitsee niin paljon omaa aikaa ettei olis omien lasten kanssa ollenkaan.

Mitenkäs sinä "täydellinen äiti", voit olla koneella noin paljon huomataksesi tuon???

Alkuperäinen kirjoittaja just juu:
Mun yks kaveri tykkää myös puhua tästä aiheesta. On niin kovin syyllistävä mun liikuntaharrastusta kohtaan. Ite se on ylipainoinen 100 kilonen. Makaa sohvalla ja huutaa äkäsenä lapsukaisilleen. Voi niitä poikakultia. On se kiva, kun äiti ei harrasta mitään. SYö sohvalla sipsiä, lihoo ja huutaa!

Ikävä kyllä tästä ei ole kysymys tämän aloittajan kohdalla. Me käytiin tänäänkin koko perhe hiihtämässä ja pari päivää sitten luistelemassa. Ihme kyllä sitä voi harrastaa lastenkin kanssa, vauvakin oli vaunuissa mukana kun luisteltiin ja hiihtämässä mukana iskän rintarepussa. Minä nautin perheen kanssa yhdessäolosta, myös liikunnasta ja ihmettelen miksi tehdä lapsia jos ei tilanne ole tuo. En minä ota koiraakaan kun en haluaisi sitä hoitaa, miksi sitten tehdä lapsia??

Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmä:
Itseasiassa kyllä muuten ihmettelen sellaista miestä, joka suuren osan vapaa-ajastaan viettää jossain muualla kuin perheensä kanssa.

Mulle tämä oli eka kriteeri. Itsekästä paskaa en ota lapsilleni isäksi. VAikka miten rikas olisi. MIeluummin kunnollinen joka viihtyy lastensa kanssa, vaikka ei ole rikas tai komea, kuin itsekäs pentu, joka viettää aikansa itsensä kanssa omissa harrastuksissa. Minusta aikuinen ihminen kuljettaa omia lapsiaan harrastuksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vvv:
Alkuperäinen kirjoittaja Miina:
En minäkään ymmärrä miks vanhempien pitää harrastaa monena iltana viikossa siihen aikaan kun lapset on hereillä. Meillä on perheessä periaate että yks harrastus kerran viikossa jokaiselle niin sit jää vielä sitä yhteistäkin aikaa. Itse kun halusin enemmän liikuntaa niin lähdin aamulla salille tai lenkille kun muut vielä nukkui.

Täällä on aika kapeakatseisia ihmisiä. Se mikä sopii sinulle, ei ehkä sovi toisille. Meillä on eri-ikäisiä lapsia, joista osa harrastaa, molemmat vanhemmat harrastavat ja ehditään vielä harrastaa lastenkin kanssa. Ihan täyttä, hyvää elämää.

No mä koen niin että jos harrastetaan paljon niin sitä aikaa vaan olla perheen kanssa ei ole riittävästi. Kaikki ei varmaan halua sitä mutta mulle on tärkeää että viikossa on useampi ilta että voidaan vaan olla ja rauhoittaa ilta yhdessä olemiselle ja tekemiselle. Olen liikaa nähnyt niitä perheitä joissa juostaan joka ilta jossain harrastuksessa ja elämä on pelkkää suorittamista niin työssä, koulussa kuin harrastuksissa. Ja aika moni näistä perheistä on lopulta hajonnut vanhempien erotessa, joten kiitos ei.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
kauhuissani olen katsellut facebook-kavereiden tilapäivityksiä kun joka ilta ollaan harrastamassa jotain ja pienet lapset kun ovat kotona juuri sen pienen ajan illasta kun vanhemmat ovat päivät töissä. Eikö ihminen millään kestä ilman sellaista liikuntaa joka vie hänet pois lapsen luota vai eikö se omien lasten seura todellakaan kiinnosta? Voihan sitä käydä lasten kanssa vaikka vaunukävelyllä tai jumpata kotona, en voi käsittää että joku tarvitsee niin paljon omaa aikaa ettei olis omien lasten kanssa ollenkaan.

Mitenkäs sinä "täydellinen äiti", voit olla koneella noin paljon huomataksesi tuon???

Riittää kun siellä käy joka ilta sen jälkeen kun lapset laittavat nukkumaan, niin aina on tietyillä tyypeillä viesteinä, kävin spinningissä, bodypump tänään, raskas salitreeni jne. Todennäköisesti eivät omien lasten kanssa noita tehneet, eikä siinä mitään jos tuo olis vaikka kerran viikossa mutta lähes joka ilta. En millään käsitä.

itse ainaki muistan lapsuudesta et molemmilla vanhemmilla oli omat harrastukset. eikä se meitä haitannut kun oli vaan n.1h illassa toinen pois. ja oli sit vanhempienki kaa hauskempaa ja tuntu et ne jakso paremmin leikkii ja olla meiän kaa.

Ihme juttuja. Itse olen ainakin parempi äiti lapselleni, kun ymmärrän käydä pari kertaa viikossa tunnin jumpassa. Tuon ajan lapsi viettää isänsä kanssa -kuvitelkaa!

Olisi muuten mukava kuulla, että minkä ikäisen lapsen äidin on soveliasta käydä urheilemassa, kun joku sanoi, että kyllä sen muutaman vuoden voi olla harrastamattakin. Kouluikäisen? Vai saanko jo synninpäästön, kun oma poika on melkein 4-vuotias...?

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Ihme juttuja. Itse olen ainakin parempi äiti lapselleni, kun ymmärrän käydä pari kertaa viikossa tunnin jumpassa. Tuon ajan lapsi viettää isänsä kanssa -kuvitelkaa!

Olisi muuten mukava kuulla, että minkä ikäisen lapsen äidin on soveliasta käydä urheilemassa, kun joku sanoi, että kyllä sen muutaman vuoden voi olla harrastamattakin. Kouluikäisen? Vai saanko jo synninpäästön, kun oma poika on melkein 4-vuotias...?

Miksi lapsen kanssa ei voi harrastaa, etkö viihdy hänen kanssaan tai keksi mitään tekemistä?

Miksi lapsen kanssa ei voi harrastaa, etkö viihdy hänen kanssaan tai keksi mitään tekemistä?

Miten niin en harrasta hänen kanssaan tai tee juttuja?
Käydään yhdessä luistelemassa, pulkkamäessä, muskarissa ja uimassa -muutaman asian mainitakseni. Kaipa vuorokauteen tai viikkoon enemmän tunteja mahtuu kuin ne pari, jotka olen siellä jumpassa?

Miten niin en harrasta hänen kanssaan tai tee juttuja?
Käydään yhdessä luistelemassa, pulkkamäessä, muskarissa ja uimassa -muutaman asian mainitakseni. Kaipa vuorokauteen tai viikkoon enemmän tunteja mahtuu kuin ne pari, jotka olen siellä jumpassa?

Jos olet kotiäiti niin ymmärrän kyllä täysin, mutta jos käy töissä sen 8 tuntia päivässä ja tarvitsee vielä senkin jälkeen omaa aikaa ilman lapsia niin en voi kyllä ymmärtää. Nythän on kyse siitä miksi halutaan viettää niin paljon aikaa poissa lastensa luota. Se muutama tunti illassa tai koko viikonloppu lasten kanssa tuntuu olevan monelle rangaistus. Surettaa niiden lasten puolesta joiden vanhemmille on pakkopullaa olla heidän kanssaan.

Yhteistyössä